Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 93 ... 200 201
Eddix

'@KissMyAce2.0 hahaha!

MightySosa

'@KissMyAce2.0 Dat vind ik geen gekke gedachten! Bedankt voor de tip, ik ga erover nadenken :) Tevens staat S. Yates er al in.

@Eddix WvA is een groot gedeelte fomo, maar hopelijk komt er meer duidelijkheid nog deze week van Jumbo. Anders haal ik hem last minute eruit.

ZK

'@KissMyAce2.0
Niet alleen je langste post, ook je eerste inhoudelijke! Proficiat! Als je de scherpe en grappige post's maar niet verleerd bent!

Titivoeckler

Bilbao als schaduwkopman toch nog steeds interessant? Zijn etappes komen gelijk de eerste twee dagen. Zou niet onrealistisch zijn als hij dan al bijna de helft van z’n punten die hij moet halen te pakken heeft.

arjenzvob

'@ZK ,
@Nasibal heeft even andere dingen aan zijn hoofd helaas...

Laatst gewijzigd
Keshi

'@Sjasfriet
Dat wordt een sjaspatat met deze verdeling: net op het moment dat je denkt aan te haken is er een vluchtersetappe en val je weer terug in het peloton

Bounty

Mijn eerste post na al 93 pagina’s lang….
Weet niet of ik me moet richten op de gele trui of op de groen trui na de heftige strijd op dit forum😉

Hoe of wat zien we de rol van Jorgenson binnen Movistar?
Voornamelijk helper voor Mas of ook wel beetje een aanvaller? Kan nog een leuke “extra pick” worden voor “maar” 1 miljoen

Milaan-San Barto

'@Thetank O’Connor staat er bij mij al vast in. Wil idd nie aan Yates denken, maar wie weet staat die gek er vlak voor het eind ineens weer in hahaha

@Maarten Koning Mee eens dat je niet alleen de zekere picks kunt nemen. Heb alleen nu net een mooi lijsjte van +/- 15 klassementrenners waar ik vertrouwen in heb (safe & risky). Denk echt dat Rodriguez z’n geld waard kan gaan zijn, maar nu toch net dat gevoel wat meer bij bijv O’Connor en anderen

Eens met de mannen die zeggen dat iedereen hier maar gwn mag zeggen wat ze willen, maak je toch niet zo druk.

Trouwens erg geschrokken van de inhoudelijke readtie van @kissmyace2.0 waar gaat t mis?

RvhC74

Keuze vraag:

A. Yates plus Meeus of andere 1,5 sprint

Of

Connor plus Groenewegen

Valvuillerdemoz

Yates en Groenewegen. Heb je er mooi twee met hetzelfde shirt 😃

Odea

Nou wijze heren, ik heb geen idee of het mijn eerste post is of niet, maakt me ook weinig uit... :-P

Afgelopen dagen de meeste van de 93 pagina's tot me genomen en elke keer mijn teampje toch wat aangepast... Momenteel heb ik de volgende klasbakken staan:

Geen uitleg nodig:

Pogi, Vingegaard, Hindley

Verder voor de bergen/AK;
Bardet, zal me nergens echt verbazen, mocht hij echter tegenvaller te verduren krijgen trekt hij wel ten aanval
O'Connor verwacht ik toch wel wat van deze tour
Bernal, er net in geklikt, twijfel ik wel sterk over
Rodri, verwacht ik veel van gezien zijn Vuelta en duidelijk stijgende vorm
Skjelmose, te goedkoop om te laten liggen, zal AK proberen te rijden en als dat niet gaat zie ik hem wel in een aanval springen
Madouas, meer vertrouwen in dan zijn hooikoorts hebbende vriend, verwacht dat hij ten aanval mag trekken in de laatste 1,5 week wanneer zijn makker volledig door het ijs is gezakt
Kelderman, teampunten en zijn vorm is groeiende, verwacht low-key best veel van hem deze tour

Potentiele Aanvallers;
Woods, verwacht ik in rit 1 ook wel het nodige van
Barguil, goedkope aanvaller die vermoedelijk niks gaat winnen maar wel wat punten kan pakken
Flipje, lijkt redelijk in vorm, rit 1 moet toch ook iets voor hem zijn en dan zou hij zomaar tijdje geel kunnen houden
Ciccone, Bergtrui en spaart zich zodoende om toe te slaan in de zwaardere ritten in de aanval (al lijkt zijn vorm ook iet wat twijfelachtig en ben er al eerder met hem ingetrapt)
Powless, Gaat het tenminste drie keer proberen deze tour en gaat ook een keer lukken

Sprinters
WvA, durf ik echt niet thuis te laten, ik verwacht hem ook wel in de aanval. Kans natuurlijk 25% dat hij naar huis gaat voor z'n kind... Al vraag ik me af of hij daar aan vast durft te houden mocht hij toch perongeluk in het groen rijden
Phillipsen, lijkt in vorm al was Jackobsen wel veel sneller laatst. Heeft natuurlijk wel de ploeg om alle Jackobsen van deze wereld er af te rijden op een verkeersheuvel
Groenewegen, net wat goedkoper dan Jackobsen
Girmay, Verrassend snel en kan goed over de meeste heuveltjes
D. van Poppel, mag hopelijk ook eens voor eigen kansen gaan en zo niet dan niet.

Wie mis ik zelf nu nog het meeste in mijn ploeg (maarja, geen budget); MvdP, die heb ik er vanochtend uit gesmeten omdat ik me toch afvraag waar hij punten voor me gaat pakken. Eerste rit zou kunnen als hij in bloedvorm is maar de eerste gele trui verwacht ik toch heel veel strijd voor en dan zou je verwachten dat de puurdere klimmers hem er af willen rijden. Zou kunnen dat hij veel in de aanval gaat trekken en kan dan zomaar zijn prijs waard zijn maar dat zijn ook veel ritten waar Phillipsen sprint kansen heeft (zwaarder parkoers) en andere ritten klimt hij normaal niet goed genoeg voor?

Een knecht van Pogi, Soler, Majka of Yates... Ik vind ze allemaal te duur voor de zekerheid, had tijdje Soler er in staan maar daar heb ik zo weinig van gehoord dat durf ik eigenlijk niet... :-X

Verder zal ik nog wel even blijven twijfel denk ik zomaar... Ik sta open voor feedback/suggesties overigens :-D

Eddix

'@Bounty, volgens mij heb ik begrepen dat Jorgenson heeft aangegeven voor ritzeges te gaan en zijn kopman Mas te ondersteunen. Wellicht kan hij hoog in het klassement eindigen wel en hij doet nog mee voor wit. Ik vind het zeker een interessante renner om te overwegen.

@Reneetje, ik zelf zou voor A Yates gaan en Meeuws. Maar het is om het even denk ik, zowel A Yates als O'Connor kunnen hoog eindigen, Yates heeft wellicht nog teampunten van Pogacar, als die in het geel/wit rijdt. Voor sprinters in Groenewegen op papier wat sneller natuurlijk, maar het verschil in punten zal niet dermate groot zijn. Eigenlijk hoop je met de extra punten van Groenewegen de teampunten van A Yates op te vangen zo lijkt het. in ieder geval in deze vergelijking. Sprints kunnen echter raar lopen, en Meeuw samen met van Poppel zouden best nog wel eens kunnen gaan stunten.

@Odea, mooie eerste post, welkom ook! Ik zou toch een extra sprinter nemen. 5 lijkt er net 1 of 2 te weinig. Zeker als WVA ineens minder gaat sprinten en van Poppel alleen als lead-out rijdt zit je met effectief 3 sprinters. 5 Aanvallers is daarentegen wat veel misschien. Het is ontzettend leuk om met veel aanvallers te koersen, maar meestal levert het niet de gewenste aantal punten op. Woods voor etappe 1 zie ik ook nog wel voor me, had ik zelf nog niet over nagedacht.

HaagseHaas

Ik ben klaar.
Pogacar, Vingegaard, Hindley, Bardet, O’Connor, Rodriguez, S.Yates, Kuss, Bilbao, Skjelmose
Philipsen, Pedersen, Jakobsen, Girmay, Kristoff, Cavendish, Meeus,
Alaphilippe, Cort, Rickaert

Nog steeds geen VdP en Van Aert. De heuveletappes zijn me teveel een loterij met veel meer goede kanshebbers dan in jaren waarin VdP en Van Aert domineerden. In plaats daarvan meer geld naar AK renners en een extra sprinter. Ik denk dat Alaphilippe of Bilbao na etappe 2 het geel heeft voor een paar dagen. Voor Jumbo teampunten liever Kuss gezien de vele bergetappes, in etappes waar VdP kan winnen scoor ik altijd nog wel teampunten met Philipsen & Rickaert als opvulling. Bij sprinters in ieder geval 4 die wel een heuvel opkunnen en week 3 zullen halen.

Cort heb ik niet echt een goed argument voor, maar hij heeft een snor, dus die kan ik niet thuislaten.

ProScoritoManager

'@MightySosa Wat een weelde, daar staat al een heel mooi en allround team en dan nog 4,5M over! Ben het wel met Eddix eens dat je AK squad wat aan de magere kant is, daar zou ik dat resterende budget in steken. Van de laatste 3 renners in dat rijtje verwacht ik uberhaupt geen AK (niet dat het geen interessante renners zijn overig, ik heb ze ook in mn team staan), van Yates is het sowieso heel erg de vraag wat hij kan/gaat presteren en ook bij Bernal zet ik persoonlijk vraagtekens voor 3 weken AK. Ook hier geldt dat ik het wel erg leuke renners vind en ik kan me ook volledig vinden in je motivatie, maar het kan wel zomaar zijn dat je na 2 dagen koers opeens nog maar met 4 AK renners zit.
Ook zou je met dat restant budget toch kunnen overwegen om een type Flip/vdP/Pidcock mee te nemen. Ergens snap ik je motivatie om het niet te doen, maar qua balans in mijn team vind ik het toch fijner aanvoelen als ik ook voor hun type etappes een absolute kopman mee heb.

Overigens ook leuk om te zien dat je door onze discussie (dat vermoed ik dan toch) Groenewegen hebt heroverwogen!

Björn Again

Ik heb nog steeds grote twijfels over Hindley. Mijn grootste punt is dat hij geen goede sprint heeft en ook niet echt meesprint in een grote groep om punten te pakken.

Verder is het volgens mij een slow starter in een ronde. In de Giro van 2022 in etappe 1 die MVDP won was hij bijvoorbeeld pas 28e. Met deze 1e twee etappes en een zware eerste week vraag ik me af of hij hier niet te weinig punten gaat halen.

In de Giro van 2022 haalde Carapaz als nummer twee meer punten dan Hindley. En verder heeft hij de Tour nog nooit gereden en waren de Giro's waar hij 1e en 2e werd niet de meest zwaar bezette rondes. Kan iemand mij uitleggen waarom ze veel vertrouwen hebben in Hindley?

LutteleSeconden

'@Eddix / @Bounty, gister heeft Jorgenson en groot interview gegeven voor de Velo waarin hij inderdaad aangeeft voor eigen kansen te gaan, maar alleen als Mas er doorheen zakt. Zolang Mas zicht op het podium heeft zal hij bij Mas blijven. Ook geeft hij aan dat zijn hoge resultaat in het GC van vorig kwam omdat hij wilde blijven aanklampen voor zijn plek 20 in het klassement. Mas zijn klassement was toen vrij snel uit zicht waardoor Jorgeson veel vrijheid had. Ook was hij toen niet de aangewezen laatste man. Dit jaar zal hij meer rechtop kunnen zitten en krachten sparen als Mas veilig is.
Mocht Mas tegenvallen of Jorgenson de vrijheid krijgen in heuvelritten, dan is het zeker een interessante renner.
Staat er bij mij vooralsnog toch nog in.

Eddix

'@Björn, dat kan zeker. Hij is wel 1e en 2de geworden in een grote ronde. Sterk of zwak deelnemersveld doet daar wat mij betreft niet veel aan af. Hij heeft gekoerst, heeft de juiste momenten uitgekozen en weet wat het is om de trui te pakken en te verdedigen. Daarnaast heeft zijn ploeg zijn trainingsprogramma laten focussen om de Tour deelname dit jaar en heeft hij zijn vorm al laten zien in de Dauphine. Als de jongere renners hun vorm daadwerkelijk langer vast kunnen houden dan de vorige generatie renners, dan is het wel een voorbode van wellicht een goede prestatie in de Tour. Het vertrouwen is dus niet geheel misplaatst in mijn ogen, ik heb hem zelf ook.

De twijfel die overblijft is minder dan de twijfel die ik heb bij bijvoorbeeld een Carapaz of een Mas, hoewel die in principe een stuk constanter zijn, hebben ze nog niet de juiste vorm laten zien (voor mij althans). Anderzijds zouden ze zomaar de Thomas van de Tour kunnen worden ook.

Chef83

Is rickaert wel de laatste man voor philipsen ? Of van der poel?

Odea

'@Eddix, op zich een punt, maar wie slachtoffer ik dan... Want eigenlijk ben ik wel gecharmeerd van al deze opties, budget technisch is Flipje de duurste en kun je leuke sprinter voor terug krijgen maarja... Die vind ik wel erg interessant voor de eerste week en zal ook als het dan niet lukt het blijven proberen....

Ik ga nog eens puzzelen om te kijken waar ik 1,250 vandaan weet te halen voor een extra sprint optie... (heb nu nog 250K wisselgeld)

Björn Again

'@Eddix: Ik heb ook wel vertrouwen in Hindley, maar ook de twijfels die ik noemde. Bedankt voor de informatie. Maar juist het feit dat hij verdedigend rijd is voor mij een reden om hem misschien niet te nemen. In de eerste twee etappes zijn veel punten te verdienen en daarna kan er altijd iets gebeuren waarom hij uitvalt. Ook zie ik hem niet net als Carapaz in de Vuelta vorig jaar vol in de aanval gaan als het klassement geen optie meer is. Als is dat ook nergens op gebaseerd eigenlijk :-)

Boasson en Hagen

Van de laatste toevoegingen een paar interessant.
Turner (500K) maar hij lijkt me nog niet topfit na zijn uitschakeling in het voorjaar.
Lafay (500K) vindt een aantal etappes op maat. Vorig jaar was het 3x niks (ziekjes?). Heeft wel weer een stap gezet.
Mozzato (1M) was vorig jaar mijn absolute parel voor 500K. Helaas het vrijgekomen budget toen besteed om Thomas up te graden naar Dani Martinez.

jenzrscl

De quickies hun ploeg duurt lang.. zouden ze een bommetje gooien met remco ?:p

Laatst gewijzigd
Fietseties

Is Nijmos trouwens van de aardbodem verdwenen? Die stond bij de fora minstens 1x op elke pagina. Twijfel ook enorm over Hindley, vind hem vrij saai en heeft ook nog nooit een tour gereden.

zomaareens

Hindley heeft zn hoofddoel van deze tour gemaakt. Ze denken er goed over na bij Bora,

Ik heb veel meer twijfels bij Carapaz.. de keer dat ie een gelijke voorbereiding had, reed hij geen klassement. Dan pakt ie vast een of 2 etappes in week 3, maar voor 3.5 miljoen een vluchter kan beter..

denken mensen hier anders over?

KasperSebastiaan

'@jenzrscl , ik was op zoek naar updates betreffende Flip en zijn gezondheid na frans kampioenschap. Als je op google naar hem zoekt en je kiest laatste 24uur zie je het artikel "Surprise! Remco Evenepoel tóch naar Tour de France, ook ..." van InDeLeiderstrui... echter is de pagina content nog niet live.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 93 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.