Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 92 ... 200 201
ZK

'@Murat God kennen ze alleen in België en die noemen ze Remco, Hij spreekt echter uitsluitend met zijn benen. Jammer dat het forum al gelijk weer verlaat, geef het een kans. Voel je welkom, vergeet deze start en draag bij aan een leuk en inhoudelijk forum.

Ik stel in voor dat we @KissMyAce2.0 aanstellen als scheidsrechter voor dergelijke discussies in de toekomst. Dan is het oordeel tenminste duidelijk 😄

Fijn dat de teams nu bekend zijn. Ik mis nog wel een hoop concrete doelstellingen. Zoals INEOS, allemaal interviews met hun "grote vier" op hun eigen website, maar concrete doelen ho maar. Verder hoop ik ook op nog wat meer info in komende dagen over categorie renners als powless.

Laatst gewijzigd
Kraaijvanger

Favoriete voor etappe 1?

Uitgaande dat het te zwaar is voor WVA en VDP

Titivoeckler

De madouasjes lijken inderdaad wel interessant. Het plafond lijkt hoog, maar ik denk dat dit vooral is als je op de stoel van de ploegleider gaat zitten. In werkelijkheid liggen ze waarschijnlijk toch wel grotendeels aan de ketting. Een beetje hetzelfde gevoel bij jorgensen

Ben Heal Nie

Ik heb nog een leuke vraag @eddix. Veroordeeld me hier btw niet voor, maar gezien de potentieel lage kans op geslaagde bergvluchten (Door het gas geven van jumbo/uae) kom ik toch uit bij smerige teampunten pakkers (Ook met het aantal uitvallers in de giro in het achterhoofd). Dus….

Optie A: Bilbao + laengen
Optie B: Martin + Majka

Majka lijkt niet de laatste schakel in de trein van uae dus zal niet veel meer punten pakken dan laengen. dus mijn vraag is eigenlijk…. Bilbao of Martin?

Dr.Watt

De waan van de dag is wel ongezien op dit moment.

VDP gaat op 1 dag van no-brainer in supervorm naar overprijsde vedette die zijn geld niet waard gaat zijn.
Hij wint,wint, wint en verliest dan door overmacht en wordt bij 46% vervangen door Madouas. Die een compleet gestoorde koers wint waar geen enkele referentie voor te vinden is. ´Dantesk´volgens hemzelf.

WVA rijdt volgens sommigen de tour als voorbereiding op het WK of als knecht voor Laporte.

Je moet me niet vertellen in welke mate dit spel je kan beheersen maar sommigen zijn echt het noorden kwijt.
Die gaan nooit nog een degelijk team meer kunnen bouwen en hoogstwaarschijnlijk net voor de deadline nog alles omgooien.

Bij mij staan ze er alle 4 in trouwens!

Dr.Watt

'@ Antonini

Etappe 3 is volgens mij 50% kans op sprint.

MightySosa

'@Luke Rhinefield 100% mee eens dat je er vragen mag stellen. Maar onderbouw ze dan ook waarom je het stelt. Ik denk. dat vooral aan de vraagstelling ligt. Bijv.

Is A of B goed?

Of

Ik kom er niet uit want renner A heeft deze kwaliteiten en renner B heeft deze kwaliteiten, wat is jullie mening hierover?

Ja, de eerste vraag kan ook. Maar lijkt alsof je totaal geen belangstelling hebt en alleen komt kijken hoe je hoog kan scoren.

En betreft de argwaan. Van mij mag je gerust alle informatie lezen. Daar is helemaal niks mis mee, dat deed ik de eerste keer ook en toen uiteindelijk toch gaan posten. Sterker nog ik ben hartstikke bereid om je te helpen. Maar ik vind het wel leuker om iemand te helpen die oprecht interesse toont.

Racemuis

'@ drWatt; exact jouw zeer zekere stelling maakt dat ik toch weer enorm veel zin heb in deze scorito tour. Ik was bang dat heel veel teams op elkaar zouden gaan lijken, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat dit niet zo is. Voor een groot deel vanwege het geld dat juist wel of niet aan VAert of MvP wordt uitgegeven. Ik heb ze namelijk allebei niet en denk daardoor een betere balans te hebben. Misschien in jouw ogen te dom voor woorden, maar daarom vind ik het spelletje zo mooi; iedereen stelt een team samen volgens zijn eigen overtuiging.

Tijn Hoffman

Durfde Van Aert toch niet thuis te laten en heb hem erin geklikt samen met Powless voor vd poel en pidcock. Ik twijfel echter wel over Powless. Ik zit nu te denken om pidcock/flip er weer in te klikken met een 500k erbij in ruil voor powless en Kelderman. Heb al genoeg AK mannen (10) en kelderman was opvulling aan die AK mannen. Wat zeggen jullie?
A) kelderman en powles houden
B) pidcock/flip + 500k
C) toch vd poel met pidcock/flip en geen wva
Ik kan de hulp goed gebruiken!

HaagseHaas

Madouas, Meintjes, Martin etc zijn voor 1 miljoen gewoon reserve AK renners die rijden voor plek 15. Je 10e man voor in de bergen die je pas op gaat stellen als er uitvallers of tegenvallers zijn in je eerste 9.

Luke Rhinefield

'@MightySosa fijn dat jij er inhoudelijk op reageert. Ik ben het ook met jou eens, je helpt uiteraard liever iemand die oprecht geïnteresseerd is. Dat maakt het gelijk ook moeilijk want; wanneer is iemand oprecht geïnteresseerd? Niet alle mensen zijn even sociaal aangelegd dat ze bij hun eerste bericht van wal te steken met een uitleg. Alhelemaal niet als ze beginnend zijn en wellicht bang zijn om een fout te maken. Dat in je achterhoofd hebbende is het niet fijn om deze mensen daar direct op te wijzen. Daarmee blijft mijn standpunt nogsteeds: help mensen met vragen gewoon, en anders negeer je het. Finito. Periodé.

Hierbij mijn laatste bericht hierover want ik wil niet dat dit het goede wielergesprek onderbreekt. Hopelijk schieten we er iets mee op.

arjenzvob

'@Tijn, je dacht: Ik krijg nog geen hulp dus ik plaats hetzelfde bericht een paar uur later nog een keer? Haha!

Jouw dilemma is waar veel mensen mee worstelen. Ik denk dat je VdP niet echt nodig hebt, als je puur kijkt naar zijn waarde en expected points.
Pidcock vind ik ook twijfelachtig. Kan natuurlijk een aantal keer scoren, maar is dat genoeg?
Kelderman vind ik een prima optie. Teampunten en wat eigen uitslagen her en der.

Geen A, B of C dus, maar wat bescheiden meninkjes waar je hopelijk wat mee kunt.

Tijn Hoffman

'@arjenzvob shitt, je had me door haha. Was idd benieuwd en geen reactie, maar bij deze bedankt en zo denk ik er ook over. Ik ga nog even verder puzzelen.

pisscock

Zie veel mensen met zo’n 10 ak/klimmers, en dan 6/7 sprinters en rest aanvallers. Neig daar zelf ook naar gezien het parcours, maar je kan maar 9 renners opstellen dus ga je niet sowieso bankpunten pakken met 10 klimmers? Zeker als je ook van aert nog hebt (en philipsen). Aan de andere kant heb ik het idee dat de winnaars altijd weinig aanvallers hebben. Zijn vaak ook bankpunten. Wat is jullie kijk op en onderbouwing van de verdeling binnen je team?

arjenzvob

Als je je ECHT goed wilt voorbereiden:

https://www.youtube.com/watch?v=KqamduVdJLI

MightySosa

Mijn team bestaat nu uit 18 renners met nog 4,5 miljoen te besteden. Waarschijnlijk moet ik daar aanvallers van halen, al zie ik sommige van mijn klassementsrenners ook als aanvallers.

Klassement:

-Pogacar: heeft geen uitleg nodig samen met VIngegaard de grootste kanshebbers
- Vingegaard: Zie pogacar
- Hindley: Scorito technisch het meeste vertrouwen in van de 3,5 mil renners. Tevens rijdt hij een sterke voorbereiding wat mij veel vertrouwen geeft.
- Bardet: Kan lang met de toppers mee en geeft altijd dat laatste beetje extra bij de finish.
- Bernal: Naast dat ik op een mooie comeback story hoop. Kan hij ook zomaar eens verassen, op de site van Ineos wordt er veel vertrouwen in hem gestopt (Martinez die 2,5 is, wordt daar als knecht beschreven) en dat doen ze niet zomaar.
- S. Yates: Als die geen goed klassement rijdt dan verwacht ik hem wel in menig aanval. Al met al denk ik dat hij zijn geld waard gaat zijn.
- Skjelmose: Verwacht ik uiteindelijk meer in de heuvel etappes en minder voor het klassement. Maar ik laat mij graag verrassen. Mocht het geen goed klassement worden, weet je meteen dat je hem in de heuvel etappes kan opstellen.
- Martin: Idem dito als Yates, alleen met een minder hoog plafond.
- Johannessen: Idem dito als Skjelmose. Heeft zich tevens ook uitgesproken om aan te vallen in de heuvels.

Ik moet zeggen dat ik hier alsnog ruimte voor verbetering zie en misschien A. Yates of Carapaz wil meenemen. Of dat ten kosten gaat van een andere klassementsrenner moet ik nog beslissen.

Sprinters:

- WvA: Ik twijfel nog wel, maar durf hem niet thuis te laten. Te veelzijdig en te goed om hem niet mee te nemen. En ik zou geen vervanger weten die het net zo goed zou doen als WvA
- Philipsen: Is in vorm en ik zie hem als favoriet voor groen.
- Jakobsen: Met Morkøv als lead-out iemand die 1 of 2 etappes kan winnen. Maar kan nog vervanger worden omdat hij wel de sprinter is die ik buiten het tijdslimiet zie komen.
- Groenewegen: Na mijn woorden over hem, iets meer in hem verdiept. Krijgt nog een kans van mij.
- Girmay: Als juich renner in mijn team, maar buiten dat gaat hij er wel altijd voor. Kan nog een heuvel over en ik zie hem stiekem (beetje biased) als outsider voor groen.
- Cav: Je kan verwachten dat hij alles eraan gaat doen om 1 etappe te winnen en het record te verbreken. Ik zie hem daardoor altijd wel hoog eindigen en niet laten lopen.
- Van Poppel: Perfecte lead-out en sprint graag mee voor de best of the rest. Daarnaast ook leuk om een Nederlander in je team te hebben.

Ik ben best tevreden met dit team, alleen wat twijfels over Jakobsen. Daarnaast vind ik de sprinters sowieso het meest lastige. Eigenlijk jaar in, jaar uit wel. Ik heb het idee dat er altijd 1 of 2 grote kanshebbers zijn en de rest moet je grotendeels (met nadruk op grotendeels) op de gok doen.

Aanvallers:

- Powless: Rijdt het hele jaar al goede uitslagen en ik zie hem met menig vlucht meespringen. Misschien wint hij geen etappe, zie ik hem wel een aantal keer top 10 rijden.
- MvG: Voor 500k het gokje waard, voor de rest rijdt hij het hele jaar goede uitslagen. Ik ben benieuwd waar zijn plafond ligt met een breder deelnemersveld.

Ik heb momenteel weinig aanvallers, maar ik weet niet wie ik nog meer zou willen toevoegen. Heb MvdP, Flip en Pid allemaal al gehad. Tevens begin ik steeds meer te denken dat ik de overgangsetappe moet laten voor wat het is en meer moet focussen op voorspelbare etappes.

Wat denken jullie van het team en wat zouden jullie met de 4,5 miljoen doen en wellicht veranderen?

KissMyAce2.0

'@ZK
Ik vind arjenzvob een veel betere scheidsrechter

Trouwens:
Carapaz of Hindley?

Eddix

'@Ben Heal Nie, mooie vraag ik zeg optie B. Ik verwacht van Laegen alleen teampunten, en aangezien Bilbao toch schaduwkopman wordt denk ik minder interessant, had hem liever als aanvaller gezien in week 1. Daarnaast zal Majka best lang mee doen in de bergen en is Martin ook een potentieel puntenpakker.

@Tijn Hoffman, ook moeilijke vraag, ik ben persoonlijk niet echt overtuigd van Kelderman deze ronde (kan er naast zitten), dus ik zou optie B of C doen. Maar wat Arjenzvob ook al terecht stelt, Pidcock brengt ook onzekerheid met zich mee. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in Flip, en WVA opofferen voor MVP zou ik ook weer niet doen.

Eddix

'@KissMyAce2.0 Dat is een strikvraag! Het antwoord is C: Mas

ZK

'@nasibal hangt zeker in de frituur te pruttelen, al tijdje niets van gehoord. Wil iemand hem tijdig uit het vet halen? Inzichten en analyses zijn gewenst in deze laatste fase!

KissMyAce2.0

'@MightySosa
Pidcock erin en Jakobsen upgraden naar Pedersen.
En dan jokertje zoeken voor 500k
(Of Groenewegen upgraden naar Pedersen en van Bernal S. Yates maken)
Zelf geen vertrouwen in Bernal vandaar. Althans niet genoeg voor 3 weken.
En Pedersen komt de bergjes sws over ipv de Nederlanders

Jemig, mijn langste post ooit

Eddix

'@MightySosa Dit is precies de rede waarom ik WVA uit mijn team laat. Ik heb het idee dat je klassementsteam te mager is. In jouw geval moeten 3 van de 4 van Bardet, Bernal, S Yates, Skjelmose het goed doen, maar bij alle 4 is het de vraag of ze hoog in het klassement gaan eindigen. Ik zou persoonlijk dus A Yates, Carapaz, of Mas er nog bij doen en dan goedkope aanvallers nemen (die zijn er genoeg).

Het alternatief is de gok nemen op deze klassementsrenners, en een Flip of MVP aan je selectie toe te voegen natuurlijk.

En nu ik erover nadenk, een ander alternatief is Groenewegen of Jakobsen uit je team halen. Met WVA en Philipsen heb je al een sprint kopman en een reserve sprint kopman (ervan uitgaande dat WVA gaat sprinten). Maar daar ga je neem ik aan wel van uit anders is hij zijn prijs nauwelijks waard.

Daan Brakenhoff

'@arjenzvob

Leuke podcast om te luisteren inderdaad. Wat betreft uitgebreide voorbereiding op alle etappes etc is het prima. Maar wat er voor favorieten (voor de etappes) worden genoemd is het vaak niet heel best. Die Benji komt bij mij niet over als een hele inhoudelijk goede wilerkenner. (Deze nog niet beluisterd dus wellicht zijn ze verbeterd tov de vorige grote rondes).

KissMyAce2.0

'@Eddix
Ik heb Mas jaren geleden al verwijderd van Scorito.
Je krijgt een nieuwe kans

Edit: trouwens goed punt over het cappen van sprinters. Zo maken we het MightySosa niet makkelijk (maar dat horen de groten van dit forum ook niet te doen;))

Laatst gewijzigd
Sjasfriet

'@pisscock

Ik heb nu ook:
- 9 klassementsmannen
- 9 sprinters
+ 2 reserve klimmers

Geen dilemmas in sprintersetappes
Geen dilemmas in klassementsetappes

Als er eentje uitvalt kan je makkelijk opvullen met trui puntjes.

Op vluchters of aanvallers gokken is zoals de lotto spelen: kleine kans op succes.

Ohja: ik heb wva, mvdp, alaflip, pietlul ed niet, want die moet je dan iedere etappe opstellen (want je weet maar nooit) en dan verlies je in sprint -of klimsterkte.

1 2 ... 92 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.