Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 91 ... 200 201
Maarten Koning

Wat aanpassingen maar nog steeds niet blij

Pog
Ving
Carapaz
Hindley
A yates
Bardet
Bernal
Rodriguez
S yates

Klassementsteam, carapaz heeft eigenlijk niks laten zien dit jaar maar hij is wel, zoals regelmatig hier gezegd, een renner die er staat wanneer het moet.
Bernal vind ik intrinsiek gewoon heel goed en samen met S yates eigenlijk heel goedkoop. Die zijn om bekende redenen goedkoop maar ik zie op beide een hogere kans dan 50% dat ze meer dan 200 punten gaan opleveren. Bilbao heb ik nog overwogen maar zijn team zegt dat hij beschermde status heeft/schaduwkopman is maar hij heeft zelf expliciet gezegd dat hij niet voor klassement gaat, al is dat even geleden.

Philipsen
Groen
Girmay
Bauhaus
Sagan
Cav
Meeus
Poppel

Best wat wijzigingen in sprintteam. Ik heb welsford gewijzigd voor bauhaus. Lijkt me een stabielere keuze. Ik overwoog wright als combinatiepick voor vlucht en sprint maar nu met bauhaus wordt dat moeilijker.
Cav toch maar gekozen, 200% motivatie en helemaal geen slechte resultaten dit jaar. Meeus en van poppel tandem, gewoon allebij voelt wel fijn.

Flip
Teuns
Van gils

Aanvallers opzich logische keuzes denk ik, alleen wat weinig.

Ciccone overwogen maar eigenlijk rijdt hij helemaal niet zo goed.
Pidcock zelfde verhaal
Skjelmose overwogen maar ik vind het moeilijk te bepalen wat zijn plannen zijn. Ik heb liever niet dat hij voor klassement gaat maar dat is niet uitgesloten volgens mij.

Ik vind aanvallers sowieso altijd lastig dus merk ik dat ik te vaak 20 punten paak op sommige etappes wat vervolgens mijn kansen op de begeerde 3e beker minimaliseren.

Special mention voor van Aert, met de babyfactor en zijn uitspraken over de groene trui vind ik hem toch een te groot risico...op het moment

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Hulde aan deze die de baasjes op dit forum op hun plaats zet.
Ik ben ook relatief nieuw , 1 jaar , en merk toch dat hier wat lacherig word gedaan met de nieuwelingen.

Laatst gewijzigd
Eddix

Laten we niet weer twee fronten maken van klassementsrenners (mensen die tijd en energie steken in een inhoudelijke discussie over wielrennen) en de sprintertjes (die kort voor de streep nog even bevestiging willen dat hun team goed is om zo de vriendenpoule te winnen):P

Wees alle welkom, maar weet dat het fijn is als bepaalde ongeschreven regels of etiquette gerespecteerd worden. Als je bij mij thuis voor het eerst komt ga je toch ook niet meteen met de deur open kakken, dat vraag je toch eerst!? Oke slecht voorbeeld misschien..

Wie heeft er nog een leuke A of B vraag, ik zal eenmalig de knoop doorhakken voor wie wil, ook als er geen toelichting bij staat!:P

Maarten Koning

Geen A of B vraag maar geef me een zekere middengeberte aanvaller die geen ciccone, flip of pinot heet ;)

Eddix

Powless, Cosnefrois, Barguil, Konrad?

jenzrscl

Dylan toch?

Landaluze

'@Maarten:

Soler, Powless, Jorgenson, Madouas, Teuns, Konrad, Barguil, Izagirre, Peters, Champoussin, Guerreiro, Rui Costa, Mohoric, Hugo Houle en Georg Zimmermann.

Reus

Is er nog iemand die Kelderman overweegt? Zat eens wat op pcs rond te struinen, eigenlijk om te kijken op welke muurtjes MvdP nou net wel mee kan en op welke net niet…

Toen viel me op dat Kelderman verrekte vaak goede uitslagen rijdt op dat soort aankomsten. Zie de giro in Boedapest en in de tour van 21 finisht hij in Landernau zelfs voor pogacar…..

Landaluze

Ik ben niet zo onder de indruk van Kelderman dit jaar.

Maarten Koning

Thanks landa en Eddix

Powless gaat hem worden. Tevens geef ik mezelf een corrigerende tik om het feit dat ik hem eigenlijk helemaal over het hoofd heb gezien.

Eddix

Kelderman heeft niet de voorbereiding gehad die veel andere renners hebben gehad. Hij is "extra" toegevoegd en heeft zelf aangegeven zich volledig in te zetten voor Vingegaard. Daarmee kan hij natuurlijk nog steeds zo nu en dan hoog eindigen, maar wellicht dat een andere JV'er er langer aan blijft plakken. Ik verwacht echter niet (op basis van zijn eigen uitspraak) dat hij ook gaat punchen zoals hij inderdaad wel vaak deed.

Laatst gewijzigd
Luke Rhinefield

'@eddix lachwekkend jij, haha. Ik ga weer lekker in mn leesmodus en gebruik al ‘jullie’ kennis om MIJN vriendenpoultje te winnen!! ;)

Reus

Voor Kelderman zijn het dan de teampunten én eventueel punten voor punch en berg etappes..
En qua voorbereiding, is Kelderman niet z’n hele carrière aan het terug komen van een zware val?

Ik merk dat ik dat wel bewonder in Kelderman.
Maar goed, wellicht is dat “zo nu en dan” prima om z’n miljoentjes te verantwoorden.

Nillish

Mijn grootste uitdaging dit jaar is om niet te veel aanvallers en ‘potentiële pareltjes’ te kiezen. Die zijn er namelijk enorm veel. Denk aan Champoussin, van Gils, Traeen en Simmons in de goedkoopste segment maar ook de keuze uit een Powless, Kragh, Teuns… en nog vele andere.

Dit jaar focus op sterk AK blok, minimaal 5 echte sprinters en 2 top punchers. Daarnaast 1a2 plekken voor teamgenoten van Pogi of Vingegaard

Zadelpen

Ik ben geen klassementsman noch sprinter. Ik schaar mezelf onder de vluchters. Dit nog steeds zonder wva, mvdp, flip en pidcock.

berggie1987

Ik neig er naar om vdp eruit te gooien voor budgetversie Madouas.

Met het vrijgekomen budget update ik dan mn sprintteam (Bauhaus voor Meeus) en mijn klassements team ( Landa of Bardet voor Traaen)

Goed of slecht idee?

Mocht vdp schitteren dan wint mijn wielerhart het toch wel van mijn scoritohart en zal ik volop juichen.

KissMyAce2.0

Zeer goed idee. En dan niet meer veranderen!

Franky122

Ik twijfel tussen KissmyAce en Arjenzvob. Wat vinden jullie?

Eddix

'@Franky122 vooral goud waard als je ze beide kiest!

Murat

Nou God heeft gesproken tegen zijn onderdanen.

Als al de "klassementsmannen" hier zo doen tegen nieuwkomers zullen er maar weinig nieuwe talenten opkomen @eddix.

Ouwe rotten moeten soms ook hun mond leren houden al hebben ze een sterke mening.

Ik zal dit forum weer verlaten. Hopelijk dat ze ergens anders vriendelijker zijn.

Adieu

Arne Riis

Even iets anders. Tussen etappe 5 en de laatste 2 sprintetappes liggen een stuk of 10 loodzware bergetappes. Hoe groot schatten jullie de kans in dat driedubbelgespierde krachtpatsers onder de sprinters die overleven? Komen die niet buiten de tijd? Of knijpen die misschien na etappe 11 preventief in de remmen?

Het zijn namelijk wel echt heel, heel veel bergen. En nog hoog ook.

Ik herinner me bijvoorbeeld dat Jakobsen vorig jaar op een paar seconden de tijdslimiet haalde. Zou een beetje zonde voor die 3 miljoen zijn als dat dubbeltje nu net de andere kant opvalt en hij maar vier keer meesprint. En zijn er andere sprinters waarvoor jullie ‘vrezen’?

Antonini

Meeus noemt etappe 4 als de eerste sprint etappe:

https://open.spotify.com/episode/5i4ocPpm2YovJzUp3gIPWt

Dan vraag ik me toch weer af hoeveel kansen de pure sprinters echt gaan hebben. Meeus is ook iemand die wel een heuveltje overkomt. Sommige etappes met een vlakke aankomst (3, 11, 19) hebben bizar veel hoogtemeters. Vorig jaar scoorde Jakobsen in de eerste 5 etappes veel punten maar was het daarna gedaan. Ook omdat die hoogte meters in de benen gaan zitten al voor er gesprint gaat worden.

Omdat er nog 2-3 sprints in de laatste week zitten kan het wel eens gaan lonen alleen voor heuvel sprinters te gaan. Iemand anders die dit in zijn opstelling meeneemt?

KV

Madouas lijkt nu na zondag inderdaad aantrekkelijk. Maar is hij dit echt? Het lijkt alsof Gaudu zich heeft weggecijferd voor hem. Die zal nu wel wat terugwillen. Vorig jaar moest hij ook Gaudu’s handje vasthouden, werd keurig 11de en haalde hiermee 100 puntjes. Niet slecht voor 1m natuurlijk maar wanneer stel je hem met zekerheid op als ontsnappingsgoeroe Tibopino ook in zijn team zit?

Zit met hetzelfde gevoel bij Powless. Die zal ook wel vrijheid krijgen maar zit met een dozijn andere ontsnappingslustigen opgescheept.

Ben op zoek naar systematische aanvallers die geen of max een dubieuze AK kopman hebben en maximaal 1 andere kwaliteitsvolle aanvaller in zijn team.

zomaareens

Barguil.

What about carapaz? Slechte voorbereiding hoor..

Yuri2222

Hoor in de podcast van de rode lantaarn dat etappe 3 door meerdere voorspelforums een halve sprintkans genoemd wordt. Dat in combinatie met de vele bergritten in het begin en de sprintetappes relatief laat in de ronde zoals @arneRiss zegt maakt Pedersen en coquard etc. Wellicht tot interessanter?

Zeker Pedersen is duur, maar je koopt ook relatieve zekerheid dat hij daadwerkelijk met het peloton aankomt. Als Groenewegen, Jakobsen etc lossen dan zijn dat 0-punters en dat is pas duur.

1 2 ... 91 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.