Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 128 ... 200 201
Sean Chiappucci

'@Dadeliva @Wouter Aerts
Beiden bedankt.

Ciccone ziit er bij mij ook vanaf dag 1 bij.
En ik laat ook van Aert thuis, maar neem wel VDP mee.
Van Gils gooi ik er vandaag bijna nog in ipv Jorgensen, maar kon geen overtuigende upgrade van 500k vinden.
Heb 1 x 500k die vanavond gewoon thuis slaapt, de rest is 1mln+. Ben zeer tevreden met mijn team,... totdat ik na de eerste week weer ergens op 70% sta.

Woutiboy

'@Timber Heb je helemaal gelijk in, alleen is de bezetting qua AK in de Tour wel wat zwaarder dan in de Giro. Maar het kan zeker zo zijn dat ze allemaal in topvorm zijn.

M@thijs

'@pim todcock sinds 2020 heb ik 12/15 keer 90%+ gescoord en 7/15 95%+ dus geregeld boven de 90 moet te doen zijn.

Papa Bart

Dank jullie wel, allen. Voor al jullie diepste zielenroerselen, gedachten, overwegingen, taktieken en verwachtingen. Ik doe al een jaar of tien mee met dit spelletje, nooit gewonnen, een paar aardige bekertjes en accolades, dat dan weer wel.

Ik was een beetje klaar met die tsunami aan mededelingen en heb het wel gevolgd maar niet tot mij genomen want..

Dit parcours, deze Tour de France is anders. En dus een andere aanpak een nieuwe taktiek en andere overwegingen.

Dit jaar heb ik de absolute toppers ALLEMAAL genomen: in mijn team dus Pogi, Vingegaard, Hindley. MvdP, Van Aert, Flip, en Pidcock. Philipsen, en Girmay.

Kortom, ik kom budget te kort voor alle kleppers net onder de top. Geen o Connor, geen enkele Yates, geen Jakobsen en geen Groenewegen. En dus allemaal goedkope aanvullingen, maarrrrr wel met een aantal beleidsplannen:
1/ Heel weinig en wellicht TE weinig sprint kanonnen, met als volgende overweging: de eerste paar etappes zijn geen sprint etappes, en dus liggen er een bult aan team en trui punten klaar naast de etappe punten als er wel gesprint wordt. Dat geldt nog meer naarmate de koers vordert. Maar dat boeit mij dus niet en vind het geen probleem dat ik te weinig sprinters heb en dus een stuk of vier opvulposities heb bij sprint etappes. Van het begin af aan. Leuk man!

Ten tweede vind ik al die zeg vier tot twee miljoen ak, gevestigde orde, pardon B toppers helemaal niks. Mijn team gaat vol voor de jeugd, ik heb zo’n beetje alle genoemde jeugd pretendenten. Bij elkaar een formidabele bron aan punten, EN een formidabele bron aan puzzelplezier.

Dus over die hele discussie welke sprinters in je team ‘moeten’ heb ik geen hoofdbrekens. Over die hele discussie wie het derde plekkie op het podium zal veroveren; ik doe niet mee.

Ondanks dat dit een enorm risico is, indien je echt mee wil strijden voor de Scorito pluimen, ik verheug me al op de kleine juigmomenten, en wie weet? Veel plezier allen, deze Tour de France wordt er een voor de analen!

Janneman45

'@Kevinraar zoals anderen al hebben gezegd, klik Pogacar er nou gewoon in, je gaat er 95% zeker onder lijden als je hem niet pakt. Maar de keus is natuurlijk aan jou! ;)

Yuri2222

'@papa Bart, leuke tactiek! Hou ons op de hoogte van de successen;)

kevinraar

Heb nog 1 plek over voor de etappe van vandaag keuze is tussen Rodriguez en simon Yates

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Poll:
Hoeveel mensen gaan hun team delen vandaag?
A. 10
B. 15
C. 20
D. 38
E. Anders, namelijk:

Reus

'@papa,
Toen het spel openging had ik dat rijtje er ook ingeklikt. Met idd een aantal leuke goedkope renners erbij. Mits je de goede ploeggenoten hebt, denk ik dat je heel goed kan scoren met de opvullers.

Uiteindelijk was ik te laf ofzo, heb uiteindelijk weer een “standaard” verdeling staan. Ik kon te weinig “zekere” 500 en 750 mannen vinden. In de giro klikte je er zo 4 in die op zeker punten gingen halen. In deze Tour hebben veel gasten veel potentieel maar omdat t veld zo sterk is kunnen ze ook zomaar weinig punten scoren.

Je kans op bank punten wordt wel lekker klein zo, dat is dan wel weer fijn. Hou ons op de hoogte!

HaagseHaas

Toch jammer dat we door Baskenland gaan fietsen zonder Euskaltel-Euskadi in hun mooie oranje shirts.

Mollemaaktmenietuit

Coquard gaat zich minder richten op de vlakke sprints…

NOAD1912

Zeker Haagse Haas, maar toch vormt de Baskische inbreng één van mijn laatste twijfelpuntjes.. die Basken willen en gaan zich laten zien natuurlijk. Gisteren toch mijn enige Bask van het eerste uur Bilbao er uit geklikt, maar voelt niet helemaal lekker. Kan Aranburu boven zichzelf uitsteken.. waarschijnlijk hou ik mijn ploeg Baskvrij, maar had vorig jaar ook spijt van het niet selecteren van bepaalde Denen.

Ric

Jouw mening of heeft coquard dat uitgesproken?

steven20

Wie kan mij helpen met het laatste dilemma?

Ik wil graag Pidcock erbij, maar O Connor is voor mij een moeilijke om in te schatten

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

'@Ric https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/cofidis-gaat-met-coquard-weinig-energie-verspelen-in-vlakke-sprints-zijn-kracht-ligt-in-spurts-bergop

TJV94

Poeh... Ik heb/had Coquard in m'n team. Qua sprints heuvelop zijn er niet veel. Wel veel etappes met in de 100 km ervoor heuvels.
De vraag is nu of hij helemaal niet gaat sprinten in de vlakke sprints. Ik kan het me toch bijna niet voorstellen, aangezien ze ook geen alternatief hebben in die etappes.

Marsthinaikos

'@TJV94 Dat kan ik me ook niet voorstellen. Of wij hebben niet goed naar het parcours gekeken:)

Mollemaaktmenietuit

'@ric artikel op IDL. Maakt het toch wat twijfelachtig of hij de aanvulling is die je zoekt in de sprints.

zomaareens

Twijfel nog steeds over A Yatez.. is ie gewoon 3 mil waard of is dat puur teampunterij?
Ofwel eigenpunten...?

Henkjose

Mooie verhalen, info, discussies hier gelezen.
Dank allen hiervoor.

Kanarie

'@zomaareens Ik heb A Yates maar ben zelf ook niet overtuigd.

HP

Laatste keuze:

Laporte en Welsford vs Pedersen en Meeus…?

Valvuillerdemoz

Zeker de laatste @H P

Kanarie

Yates en Girmay er nu uit gedaan voor Wout en Traen

Kanarie

'@kevinraar: Yates natuurlijk, no brainer.

1 2 ... 128 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.