Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 129 ... 200 201
Karperdrol

Mannen....krijg er hoofdpijn van!
De laatste loodjes en dan zit het puzzelen er weer op.
Ik zit met het volgende...ik heb op dit moment 500k over en moet dus nog ergens een upgrade doen:

Pogi
Vini
Hindley
A. yates
Bardet
Rodriguez
S. Yates
Bilbao
Skjelmose
Martin

Wva
Philipsen
Jakobsen
Dylan
Girmay
Meeus
Mozzato

Champi
MvG
Rickaert

Wat zouden jullie doen?
Bilbao naar ciccone
Rodriguez of s. Yates naar flip
Champi naar Powless, madouas of strong
Of een 2 miller naar landa.....

Ik weet niet zo goed waar ik goed aan doe en waar ik evt. Te kort kom? Aanvallers opstellen blijft ook zo lastig.

Laatst gewijzigd
Yuri2222

Kom op allen, be strong, ala Philippe Gilbert in zijn hoogtij dagen. Mo Conner niet altijd om lachen, maar Jonas weet hoe de vin gegaard wordt. Doe lekker traeenquillo tot de deadline en dan zul je zien dat alle groene wegen naar Rome leiden.

yoeri

'@Yuri Naar Bilbao leiden. ;)

Ik twijfel last-minute nog over de volgende aanpassingen (omdat ik Ewan nog moet lozen, dat lukt me maar niet zonder ergens te snijden waar ik dat niet wil), maar vraag me af of dit me aan het eind van de streep ook echt meer gaat opleveren. Nog tips?

OUT
Ewan
Coquard
(Eventueel, maar juichrenner) Gall

IN
Groenewegen
Van Poppel/Stuyven/Aranburu (maar heb punten nodig voor sprints, weinig zekerheid alle 3)
(Eventueel voor Gall) Martin, Jorgenson of Powless

Mozzato ga ik de handen niet aan branden, dramatische vorm, top 100 is lastig. Strong heb ik al.
Pff, het wordt er niet makkelijker op.

Al bij al, eerste groepje hoger puntenplafond denk ik tweede groepje meer zekerheid met Groenewegen. Maar in dezelfde sprint ook weer minder zekere punten doordat je iemand hebt die wellicht geen punten rijdt in de sprint...

Woutiboy

'@steven20 Persoonlijk zou ik 2 of 3 aanvallers er uit kieperen ipv te schuiven tussen sprint/AK.

Deentje

Goedemorgen ben met etappe 1 bezig en zie dat ook al AK mannen opgesteld worden. Welke moet je dan doen? Of wordt het toch meer een etappe voor punchers? Met wva girmay en Pidcock Teuns

Wicked Wout

'@karperdrol, ik zou Rickaert een upgrade geven. MvdP roept dat hij de laatste man gaat zijn dus dan zou je rickaert echt enkel voor teampunten hebben. Als je daar bv Strong van maakt heb je een gokje in de sprint en een optie voor de aanval.

madeks

Iemand toevallig nog een 500k sprintertje die hij of zij wil delen. Kom zelf niet veel verder dan Bol

Georgeske

Ciccone of Rodriguez?

ZK

Afhankelijk of je ak man of aanvaller zoekt

arjenzvob

Mooi gebaar: Pello Bilbao zet actie van overleden ploegmaat Mäder verder en doneert elke Tourrit per renner die na hem finisht een euro aan het goede doel

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230701_92392630

Ik weet niet hoe gul deze jongeman is, maar dit zal toch moeten leiden tot strijden voor elke plek zodat hij meer kan doneren :)

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

Iemand nog visioenen gehad vannacht?

Met de laatste interviews wordt het toch steeds lastiger om MvdP niet om te wisselen voor WvA. Al is er meerdere malen flink gewaarschuwd om de laatste uren zo min mogelijk om te gooien. Tourkoorts is aanwezig.

De Tourminator

MvdP en WvA meenemen. Zijn beide bovenaards net zoals Pogi en Ving.

Jv1997

Fijn dat ze bij cofidis nog even aangeven dat Coquard weinig enerige gaat verspillen in de vlakke sprints..

En weer wisselen dus.

Ben Nihilisty

'@arjenzvob

Bilbao een jongeman. Ik doe ook niet meer mee voor de witte trui, maar zal in het vervolg vousvoilleren bij u!

Mr.White

Laatste dilemma waar ik mee zit is de verdeling van mijn laatste miljoen. Als 7e sprinter. Wie te kiezen? Van Poppel als top lead out Meeus voor wellicht wat top 20's in de vlakke sprints en eigen kansen (?) in de lastigere sprintaankomsten. Of Mozzato? Rijdt dit jaar geen deuk in een pakje boter, maar scoorde vorig jaar toch aardig in de tour. Verwacht dat er dit jaar niet van, maar wie gaat van deze dan toch de meeste punten binnenhalen denken jullie? Ik neig nu naar Poppeltje..

Kanarie

Vd Poel of Girmay? Nog afgezien van de prijs heeft Girmay toch een veel groter puntenpotentieel? Maar was die overwinning in Zwitserland representatief?

madeks

Wat de heck gaat Cofidis dan in de vlakke sprints doen. Zingle uitspelen? Die kunnen ze ook beter bewaren voor de niet vlakke sprints.
Kan me ondanks het nieuws haast niet voorstellen dat Coquard niet mee gaat sprinten. Had Meeus in mijn team met nog de twijfel hem te vervangen voor Coquard maar laat ons Jordi nu maar staan.

Verder zit ik al ruim een uur last minute te puzzelen en het resultaat .... Mozzato eruit voor Strong haha. Hoop tevergeefs om met Strong mijn sprintteam aan te vullen en mijn gebrek aan aanvallers op te vullen. Ken die hele jongen niet maar hij mag me verbazen.

Pidcock of Alaphillipe krijg ik er niet ingefietst zonder te snijden in mijn AK team of van der Poel eruit te gooien. Beide wil ik eigenlijk niet. Van Alaphillipe verwacht ik wel veel dit weekend, Pidcock voor het klassement zie ik niet snel gebeuren en maakt hem voor mij ook een stukje minder interressant.

mas22

Ik moet het nog maar zien met Coquard, kan me niet voorstellen dat hij niet gaat meedoen in de vlakke sprints. Milan zou ook gaan knechten in de Giro.

Symen De boer

Last minut dillema wie helpt

Bilbao en bauhaus of Landa en strong

arjenzvob

'@madeks

https://www.1news.co.nz/2023/06/29/kiwis-sprint-prowess-hoping-to-deliver-first-nz-tour-de-france-stage-win/

Guido Maltempi

Dit is wat Vasseur letterlijk zegt over Coquard:

“Mais on ne va pas non plus se disperser dans les sprints plats, on sait que sa force, ce sont les sprints en montée.”

Iemand die goed genoeg Frans spreekt om te beoordelen of de vertaling van IDL klopt?

hdpveen

Twijfel tussen meeus of strong.. laatste keuze dan blijf ik ervan af

yoeri

'@Guido, kan niet goed Frans maar lijkt erop dat hij letterlijk zegt dat ze niet gaan verspreiden in de vlakke sprints en ze weten waar hun kracht ligt, in bergop sprints. Kan wel degelijk betekenen dat ze niet meedoen, of juist dat ze niet met meerdere renners meedoen in de vlakke sprints?

Beerislos

Succes allemaal en veel plezier met de Tour, we gaan weer genieten.
Dank voor de inzichten, ik heb de discussies met plezier gelezen (alle 129 pagina's).
Hier een last-minute wissel en we weten allemaal dat je daar spijt van krijgt :)

spoiler: Ewan gaat het doen :P

Laatst gewijzigd
JonasVinegar

Wat een coq die coquard. Kan het me niet voorstellen maar voor de zekerheid toch maar wisselen. Heb helaas alleen niet echt vertrouwen in een Meeus of Sagan..

1 2 ... 129 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.