Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 130 ... 200 201
Hetekoffie

Iemand die hier nog iets aan zou veranderen?
Dit moet het in mijn ogen zijn:

Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
Oconnor
Rodriguez
Skjelmose

Van Aert
Philipsen
Jacobsen
Girmay
Mozzato
Zingle

Mvdp
Alaphilippe
Ciccone
Izagirre
Van Gils

Barguil
Kung

Fins Els Collons

7x AK 25M
7x SP 20M
3x Aanval 4,5M
3x Opvul/achter de hand. 1,5M
15+5
Toch WvA en MvdP. gaan etappe 1 niet “laten lopen” . Doen volle bak mee tot de streep.

Hangtieniedanstaatie

Iedereen overschat de importantie van de openingsetappe.

Wurffie

Zal Trentin naast wegkapitein niet stiekem nog wat sprints meepikken en daardoor een puntenpakker kunnen zijn?

Karperdrol

'@hetekoffie
Zou nog een sprintertje meenemen

Dr.Watt

Coquard doet sowieso mee aan alle sprints waar hij bijzit.
daar valt niet over te twijfelen.

Of die dat goed gaat doen , laat ik in het midden.

arjenzvob

'@Hetekoffie Küng is van geen waarde deze tour. Tijdrit kan hij niks presteren door het parcours.

oli4g

WVA pakt de KOM op de pike; hij moet deze rit dan ook gewoon winnen volgens iedereen. Coquard zette eergisteren ook gewoon de 3e Strava tijd op die klim; wordt hij dan derde vandaag volgens dezelfde logica?

madeks

'@ Wurffie
Is wel erg onzeker voor 2 miljoen. Mijn team komt hij zeker niet in. Heb ook nergens iets teruggevonden over dat hij misschien wel eens mee gaat sprinten.

Even een vraagje over de eerste etappe. Zijn er mensen die Girmay op gaan stellen? LIjkt me te zwaar voor hem maar mocht hij er nog bij zitten eindigt hij hoog. Op dit moment staat hij er bij mij naast en VDP staat er wel in. Maar als VDP erbij zit zou Girmay er ook nog wel aan moeten hangen toch. Of overschat ik nu zijn klimcapaciteiten

NCK17

Nog even getwijfeld, maar Coquard blijft er gewoon in. Ik hou me vast aan het principe van nooit wisselen in de uren voor de start.

encanto

Met nieuws Coquard: welk duo:)

Madouas coquartd
Of
Bauhaus simmons

Landaluze

'@madeks

Girmay stel ik niet op. Sprak zelf ook niet al te veel vertrouwen uit over de eerste etappe.

Guido Maltempi

'@yoerie (en @Dr Watt) ik denk ook dat IDL gewoon een eigen draai heeft gegeven aan het werkwoord (se) disperser. Doet me denken aan de Tour van ‘21, toen iedereen er hier n.a.v. een artikel op IDL óók van overtuigd was dat Coquard geen vlakke sprints zou doen. Terwijl hij alleen maar had gezegd dat hij zichzelf meer winstkansen toedicht in de punchy sprints dan in de vlakke. (Vervolgens lag hij in etappe 3 al op het asfalt waardoor hij überhaupt niet meer aan sprinten toe kwam, dat was wel weer jammer.)

Hangtieniedanstaatie

Ik zou trouwens allemaal maar Welsford last-minute meepakken. Bij DSM hebben ze maandenlang aan Sams sprinttrein gewerkt, lees ik hier.
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/interview-dsm-sprinter-welsford-met-luxe-lead-out-degenkolb-naar-tour-paar-podiumplaatsen-zou-mooi-zijn

Sandrinho

'@Wurffie Zou best kunnen dat hij zich gaat mengen in de lastige sprints wanneer de gelegenheid zich voordoet. Maar je koopt voor 2 miljoen dan best wel wat onzekerheid. Zou je die 2 mil niet liever besteden aan een renner of renners die meer zekerheid bieden. Bijvoorbeeld duidelijke sprinter voor 1.5 mil die circa 6 kansen gaat krijgen? Of misschien een interessante klassementsman? Afhankelijk van je huidige teamverdeling uiteraard. Ik laat Trentin iig links liggen, genoeg andere meer zekere opties beschikbaar!

DeGladde

Last minute FOMO

Carapaz (verwacht er veel van) & Mozatto/Strong - Heb al Hindley

Of

Bardet & Meeus (verwacht hier ook wel wat van)- - Heb al Cavendish

Helaas budgettechnisch zal andere wijzigingen te veel invloed hebben op de selectie

Dr.Watt

'@Guido

Wat Vasseur bedoelt met '(pas) se disperser'

Ze gaan niet alles op alles zetten voor sprints.
Dus niet meewerken in achtervolging op kopgroep en geen enorme trein opzetten.
Lijkt me allemaal logisch.

Maar sprinten gaat hij zeker doen.

user26790

Ik gooi 'm d'r maar in. De laatste 50 blz. niet meer kunnen lezen en reageren kwam het niet. Zat in Portugal. Hopelijk nog een redelijk tot goed team in elkaar geflanst. Laatste berichten uit het JV kamp hebben mij toch doen besluiten om WvA kopman te maken. Dat wordt een kadootje voor de komende nieuwe wereldburger!!
Teamoverzicht:
9 Klassement
1 klimmer
7 sprinters voor de vlakke en de oplopende sprints
3 Punchers/aanvallers

Jv1997

Ik houd Coquard er ook maar in.

1 op 1 met Cavendish of Kristoff zou nog kunnen, maar anders zou ik Mozatto en Wright,Pinot er in zetten voor Powless en Coquard

Of je daar nou blij van zal worden...

Ton Pelo

Deelnemers die Strong al op durven te stellen in etappe 1?

Dr.Watt

Als je overweegt om vandaag Strong op te stellen, dan krijg ik het gevoel dat er iets schort met je team...

Dion

Het laatste uur is aangebroken en nu begint de WVA fomo...

Pedersen+VDP of
WVA+Ala

Vragen vragen vragen

yoeri

Ik heb nu door dit nieuws last-minute ook Coquard eruit gehaald. Dit omdat ik dat al moest doen voor een wijziging toch twijfel ik nog. Wat denken we hiervan? Hierdoor wel van 7 (redelijk) zekere sprinters naar 6 (redelijk) zekere sprinters. Eentje iets minder zeker.

Eruit gegaan
Ewan
Coquard

Erin gekomen
Groenewegen
Aranburu (hopelijk ook zo nu en dan sprinten, maar zorgt wel weer hoofdbrekens voor 1e en 2e etappe met opstellen)

Dit zorgt er ook voor dat ik 250k overhoud, ik kan hierdoor Gall nog naar Martin (of Jorgenson) doen. Maar heb Gall ook als leuke juichrenner als vluchters in de bergen.

Jv1997

Ik heb S Yates zelfs op de bank vandaag. Laat staan dat ik Strong er nog in moet fietsen.

De dag erna staat hij er zeker in!

Dr.Watt

'@ Yoeri

er is echt geen 'last minute nieuws omtrent Coquard.

Enkel totaal verkeerde interpretaties.
Zelf heb ik hem niet maar ik raad je af om heel je ploeg om te gooien uit vrees dat hij niet zou sprinten.

Een Franse sprinter die niet gaat sprinten in de tour...... Scorito-gekte

1 2 ... 130 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.