Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 131 ... 200 201
Harderijder

Als Pogacar geel pakt vandaag, klopt het dat A. Yates dan al 26 punten pakt?

jenzrscl

Ik zet simon erin vandaag..

ZK

8 + 3 + 6 + 10 = 27 punten voor teamgenoten

yoeri

'@Dr. Wat;t Nee dat klopt, maar ik moet al weken lang Ewan veranderen voor Groenewegen. En dit gaf me het laatste zetje om het dan toch echt uit te voeren door Coquard te downgraden. Omdat er dan toch iets meer twijfel was en Ewan zomaar 100 of minder kan opleveren.

Het probleem is dat ik geld nodig heb om Ewan eruit te spelen.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Bericht voor dhr Aranburu.

Na deze tour ga je jezelf op heel veel zwarte lijsten terugvinden.

Dr.Watt

'@ Yoeri

Ok, nu snap ik het.

veel succes.

yoeri

Thanks! Jij ook. Nu twijfel ik alleen weer of ik dan toch niet gewoon als één van weinige de gok op Ewan moet maken. De vraag is dan meer, halen Ewan en Coquard (+Gall?) meer punten dan Groenewegen en Aranburu (+Martin?). Vrij aannemelijk toch wel, en beter in te schatten. Alleen is Ewan gewoon een enorm risico. Misschien ga ik het toch weer terug veranderen. Buiten de sprints om kan ik Aranburu alleen gebruiken in de vluchtetappe's. Etappe 1 en 2 heb ik al meer dan voldoende opties.

Overigens zijn Gall en in mindere mate Martin vooralsnog opvulling voor de vluchtetappes in de bergen of in team bij uitval of beter presteren dan anderen. Zeg nummer 10 bergen.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

Kan enkel zeggen dat ik graag Ewan zou hebben maar geen budget.

Groenewegen heb ik.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Dr. Watt: Ben jij speciaal dit laatste uur online gekomen om mensen op je spreekuur te ontvangen?

Pim Todcock

Aranburu voor 750k kan alleen maar meevallen lijkt me. Vooral als je hem (net als ik) in de eerste rit opstelt omdat de rest van je team zo matig is :p.

Laatst gewijzigd
Dr.Watt

'@Arjen

Aangezien zowel Dr.Nasibal als jij blijkbaar vrijaf hebben genomen, neem ik vrijwillig deze ondankbare taak op mij.

jenzrscl

Zo mijn team nu ook maar eens zetten

Pogacar *
Vingegaard*
Carapaz*
Hindley
A Yates*
S Yates*
Skjelmose*
G Martin

Van Aert*
Phillipsen
Pedersen
Welsford
Meeus
Kristoff
Strong
Van poppel

MVG*
Flip*
R Guerrero

Rickaert

* opstelling 1

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Voor wie nog de Flip van 500k zoekt, Burgaudeau!

Moest even twee keer kijken of Flip niet stiekem voor een nieuwe ploeg rijdt…

Succes allen! :)

Dr.Watt

'@ Daan

Ferron lijkt me interessanter dan Burgaudeau

whitebeard

Hoe belangrijk zijn teampunten? Ik heb nu circa 8 klassementsrenners plus Kelderman voor de teampunten. Ik heb maar 6 pure sprinters, is het dan beter om de 2 miljoen van Kelderman te gebruiken voor een goede sprinter?

Karperdrol

Geen pedersen jenz? Haha
Martin dicht je geen kans toe?

mas22

Deze keer wat minder tijd gehad om te puzzelen, dus misschien dat dat wel eens werkt dit jaar. Giro was ruk en klassiekerspel was ruk. Daar zat heel veel tijd in, dus nu met minder tijd hopelijk wel een goed resultaat.

Ik plaats mijn team maar alvast, maar moet zo weg en is nog maar een kwartier te gaan:

Pogacar
Vingegaard
Landa
O'Connor
S Yates
Skjelmose
Martin
Woods
Gall
Ciccone

WVA
Philipsen
Pedersen
Groenewegen
Ewan
Kristoff
Coquard

Pidcock
Alaphilippe
van Gils

De enige die ik echt graag nog wilde hebben was Hindley, maar die kreeg ik er alleen maar ingepast als ik hem plus 2x een 500K renner zou nemen. En dat is m.i. toch een lager puntenpotentieel dan wat ik nu heb staan.

Woods neem ik mee, omdat hij heeft aangegeven te willen koersen als Gee in de Giro. Of hem dat gaat lukken weet je natuurlijk nooit, maar de intentie is er in ieder geval.

Verder is het afwachten, ik ben van de wat duurdere klassementsmannen afgebleven. Gezien dit seizoen zie ik niet direct waarom Mas en Carapaz hoger zouden eindigen dan bijvoorbeeld O'Connor of Landa die een beter seizoen rijden.

Iedereen veel succes in ieder geval met de jacht naar het gouden bekertje.

jenzrscl

Pedersen pak ik vanaf rit 2, ook niet te gek doen :p ik kan er maar 9 opstellen he.

yoeri

Toch weer teruggezet, last-minute wijzigingen krijg je vaak spijt van. Of is het terugzetten dan juist de last-minute wijziging? Met nog 2 minuten op de klok.

Maar; wie niet waagt wie niet wint. Hopen op Ewan die niets tegenkomt, zijn benen niet stil houdt, geen stuurfout maakt, de wil heeft om voor andere noteringen dan de 1e zijn best te doen en zijn vorm terugvindt. Dan is het een goede keuze en anders heb ik in ieder geval weer een flinke (dezelfde) pispaal gevonden om mijn falen op af te schuiven :)

En geen Nederlander selecteren zorgt ook weer voor euforie buiten je team om. Verzacht de pijn.

Dr.Watt

Team Dr. Watt

Alle grote kampioenen geselecteerd.
Met veel vertrouwen gaan we van start.

Pogacar
Vingegaard
Hindley
Bardet
S. Yates
Skjelmose
Jorgenson
Johannesen
Gall
Pidcock

WVA
Philipsen
Groenewegen
Girmay
Meeus
Mozzato
Strong

MVDP
Alaphilippe
Champoussin

ditisdavid

Mijn team:

Klassement
1. Pogacar
2. Vingegaard
Spreekt voor zich denk ik.

3. Hindley
4. Carapaz
Mijns inziens de grootste kanshebbers op de derde plek.

5. O'Connor
De vierde plek van twee jaar geleden zat wat geluk bij, maar hij heeft zich echt wel verder ontwikkeld in de tussentijd. Nieuwe topvijfplek is goed denkbaar.

6. Rodriguez
Lijkt net op tijd hersteld van die blessure om hier met de juiste vorm te starten. Zal ook nog extra sprokkelen met het jongerenklassement, waar hij best of the rest zou moeten zijn. En met hoe snel alle jonkies tegenwoordig doorbreken en hoe goed hij in de Vuelta was voor zijn val, zie ik hem ook wel een van de verrassingen worden.

7. Ciccone
Topfavoriet voor de bergtrui, zolang er geen klassementsrenner mee aan de haal gaat tenminste, en moet ook een rit kunnen winnen. Dan ben je eigenlijk al bijna bij de 200 punten...

8. Skjelmose
Verwacht niet meer dan een verre toptienplek wat het AK betreft, maar zie hem ook openen met twee topvijfplekken in het Baskenland, en hij heeft het wit en eventueel Ciccone als extraatje.

9. Martin
Harkt altijd wel 150-200 punten binnen en is aan een prima jaar bezig, makkelijke keuze.

Sprint
10. Van Aert
Sterk overwogen om met geen enkele van hem, Van der Poel, Alaphilippe en Pidcock deze Tour in te gaan, maar het budget was daar iets te ruim voor. Uiteindelijk is hij, ondanks de 468 vraagtekens die bij hem te zetten zijn, de enige van die vier die een reële kans heeft om onmisbaar te worden, en dat gaf voor mij de doorslag. Oh, en ik had anders geen ploeggenoot van Vingegaard, die imo licht favoriet is voor de eindzege.

11. Philipsen
Die hebben we allemaal als sprintkopman, toch?

12. Jakobsen
Als hij uitrijdt verwacht ik uiteindelijk gewoon minstens 6 sprints waar hij bij zit, en er zijn er niet veel die sneller zijn...

13. Groenewegen
De evenknie van Jakobsen maar 500k goedkoper, kan je niet omheen.

14. Girmay
Die krijg je volgende keer niet meer voor zo weinig.

15. Meeus
16. Kristoff
Binnen het goedkopere segment duidelijk de mannen met de beste leadouts.

Overig
17. Kragh
Waarschijnlijk mijn minst besproken renner? Lijkt weer op topniveau en we hebben drie jaar geleden gezien hoe goed hij dan kan zijn als rittenkaper, daarnaast moet Philipsen de nodige teampunten in het laatje brengen.

18. Teuns
Ook zo'n type dat altijd wel zijn punten pakt. Mag vandaag direct met een (hopelijk dichte) ereplaats beginnen en daarna zijn ding doen vanuit de vlucht.

19. Aranburu
Heerlijke renner voor etappes 2, 8, 10 en 12. Mocht hij in het vlakkere werk nog mee gaan doen, dan is dat pure bonus.

20. Van Gils
Een goede Van Gils heeft na morgen al zowat zijn plekje gerechtvaardigd, en dan mag hij daarna vanuit de vlucht gaan scoren.

Vandaag verwacht ik vooral de klassementsrenners, van wie Pogacar kopman is en Hindley, Rodriguez en Martin met Aranburu de bank warmhouden ten faveure van Van Aert, Teuns en Van Gils. Dit is waarschijnlijk onmiddellijk de gevaarlijkste rit qua bankpunten dus verwacht mezelf later vandaag voor mijn kop te willen slaan.

Fins Els Collons

Deadline verstreken! He he eindelijk

P. Krul

We zijn los!
Laatste dag geen veranderingen meer doorgevoerd, betekent dat we vertrouwen in elkaar hebben.

Vandaag zijn er een aantal scenarios uitgeschreven. Er is niet verder gekeken dan etappe 4.
Favorieten voor vandaag? MvdP, WvA, Ala, Pidcock, Pogi.
De verwachting hier is dat MvdP weinig tijd wilt verliezen en morgen voor het geel moet gaan. Vandaag is te zwaar. Pogi en Vini gaan elkaar geen ruimte geven, WvA moet oppassen en er tot het einde bijblijven, voor zover mogelijk.
Koers wordt hard gemaakt vanuit de kopgroep mag niemand weg. Alleen alaphilipe en pidcock zijn sterk genoeg om zich daaraan te onttrekken.

Scenario 1: Alaphilipe wint, Behoudt wat truien en Jakobsen is een musthave qua punten voor etappe 3 en 4.
Scenario 2 : Pidcock wint, heeft zijn etappe al binnen en kan zich op AK gaan richten, indien dit gebeurd is Rodriguez een no-go.
Scenario 3: Pogi trekt hem aan het einde open pakt 10 sec op zijn concurrenten, voor scorito betekent dat dat we 1 of 2 knechten van pogi nodig hebben.
Scenario 4: MvdP wint toch, of pakt het geel morgen, JP is een must have.
Scenario 5: WvA of Vini wint, dan heb je ze beide nodig.

Als we met alle scenarios rekening houden hebben we Ala, Jakobsen, Pidcock, Pogi, Yates, MvdP, JP, WvA en Vini nodig.
Iedereen heeft deze renners overwogen. Sorry als ik jullie tijd verspild heb.
Naar mijn mening gaan we voor Scenario 1 of 3.
Pogi captain hier, wint ie niet eindigt ie top 10, bij de rest heb ik die zekerheid niet.

Ragnar Lolbroek

Hier is mijn team
T. Pogacar: captain obvious
J. Vingegaard: captain obvious
J. Hindley: enige 3,5miljoen renner waar ik geen twijfels mee heb.
A. Yates: kan klimmen, tijdrijden en punchen. Reed achter Thomas zonder teampunten naar 200-tal punten. Dat zouden er met teampunten wel 300 kunnen worden.
R. Bardet: nu niet ziek worden hé Romain
C. Rodriguez: veiligste Ineos renner. Pidcock voor een AK. Mwoah mwoah
P. Bilbao: de eerste punten zouden dit weekend opgeschept moeten kunnen worden. Dat er nog veel mogen volgen
M. Skjelmose: prent van het moment.
G. Martin: Fransman die na een tegenvallend AK nog kan gaan aanvallen. En dat voor 1 miljoen.....

J. Alaphilippe: knalt normaliter altijd in de Tour.
M. Van Gils: uiteindelijk toch de voorkeur gekregen op Champoussin
T. Træen: 500 k voor klimmer 10. We zullen het zien.

W. Van Aert: nu niet papa worden hé Wout.
F. Jakobsen: de Quickstep sprinter moet altijd mee.
J. Philipsen: snelste man het jaar met uitgesproken groene ambitie
G. Girmay: nu niet met een kurk in je oog schieten hé Biniam.
M. Cavendish: de laatste keer dat het kan. 😢
A. Kristoff: oud maar goud. Er moet al behoorlijk wat mislopen als hij Parijs niet haalt.
J. Meeus: van achter Van Poppel kan hij zo maar even de Milan van de Tour worden.
C. Strong: van dat blik heuvelaanvallers, Madouassen en Powlessen kreeg ik keuzestress. Heb voor een sprinter 8 gekozen die ook een heuvel over kan. Is normaal gezien wat duidelijker om op te stellen.

Veel succes iedereen

vevie

Ik ben gegaan voor:


AK

Pogacar
Vingegaard
Carapaz
Hindley
A. Yates
S. Yates
Rodriguez
O’Connor
Skjelmose
Meintjes

Sprint

Philipsen
Groenewegen
Ewan
Mozzato
Bauhaus
Strong
Meeus
Coquard

Aanvallers

Alaphilippe
Ciccone

We gaan het zien. In deze Tour kun je qua AK net de verkeerde mannen hebben genomen. Mas, Landa, Bilbao, Bardet, Martinez, Bernal; ze kunnen in principe allemal meedoen voor plek 3-10.

Qua sprint/aanvallen had ik natuurlijk WVA mee willen nemen en ook Jakobsen heb ik zeker overwogen. Je moet echter keuzes maken. Hopelijk iig de keuzes die iig tot een duimpje zullen leiden en hopelijk meer.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 131 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.