Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 133 ... 200 201
yoeri

'@Dr.Watt; toen ik nog geen sprinters had wel ;)

Begin altijd met klassementsrenners, klimmers en aanvallers. En ga dan schrappen om daarvan sprinters te nemen. En dan uiteraard nog van alles en nog wat wijzigen of overwegen. Haha

ditisdavid

Nou ja, duurste knecht ooit... kan me ook nog wel een Vuelta herinneren waar Porte om onbegrijpelijke redenen als enige klassementsrenner 5 miljoen kostte en vervolgens 0 keer toptwintig reed. Zowel in die val als in Laporte dit jaar moeten er toch weinig getrapt zijn.

Godenzonen van Pele

Wat mij zo verbaasd is dat menigeen Meeus blijkbaar een zekerheidje vindt, omdat Van Poppel zijn lead out is. Lijkt me iets te kort door bocht, een goede lead out is en kan zeker belangrijk zijn, maar uiteindelijk moeten de benen van Meeus het zelf doen. Resultaten van Meeus dit jaar zullen we het maar niet over hebben, resultaten die erg mager zijn en daar waar hij al relatief hoog eindigde was dit in een zeer zeer matig deelnemersveld.

Zien jullie dit toch anders?

Wellens Nietens

Hallo, ik vind het ook leuk om even mijn team te delen. Het lijkt veel op de andere teams hier. Veel succes allemaal.

KLASSEMENT: 9 renners, 26.5M - misschien een tikkeltje aan de lichte kant maar ik heb geprobeerd voor de beste prijs/kwaliteit te gaan hier
1. POGACAR (6.5M)
2. VINGEGAARD (5.5M)
3. HINDLEY (3.5M)
4. A. YATES (3M)
5. BARDET (2.5M)
6. LANDA (2.5M)
7. SKJELMOSE (1.5M)
8. MARTIN (1M)
9. TRAEEN (0.5M)

SPRINT: 7 renners, 19M - ik denk een sterk sprintteam met focus op goed klimmende sprinters + Jakobsen; ik had Pedersen ook wel gewild maar dat lukte niet qua budget aangezien ik Van Aert toch echt niet thuis wilde laten
10. VAN AERT (5M)
11. PHILIPSEN (4.5M)
12. JAKOBSEN (3M)
13. GIRMAY (2.5M)
14. SAGAN (1.5M)
15. MEEUS (1.5M)
16. STRONG (1M)

AANVAL/OVERIG: 4 renners, 5.5M - geen Van der Poel, wel een extra teamgenoot voor als hij toch een tijdje in het geel komt te rijden en daarnaast evt. voor groen Philipsen
17. ALAPHILIPPE (2.5M)
18. CICCONE (2M)
19. CAVAGNA (0.5M)
20. RICKAERT (0.5M)

Valvuillerdemoz

'@ Godenzonen van Pello: Meeus wordt de Milan van de Tour, maar dan mét leadout.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Meeus is de grootste weggooier uit de geschiedenis van wielerpooltjes.

Dr.Watt

'@ Godenzonen

Enerzijds de combinatie Politt-Haller-DVP
Anderzijds laat Bora Bennett thuis nadat die echt wel vorm toonde in de Dauphiné.

Als zijn eigen team dat vertrouwen toont, wie zijn wij dan om te twijfelen?

Woutiboy

Ik heb een enorme blunder gemaakt bij de etappeselectie, dacht dat ik WvA al aangeklikt had, was dus blijkbaar niet zo.

Note to self: DUBBELCHECKEN!

Uran

Deze kornuiten moeten het gaan doen:

AK:
Pogacar: Ja
Vinegaard: Ja
A. Yates: in vorm gaat eerste weken genoeg punten zelf pakken. En dan nog evt teampunten.
Carapaz: gaat wel in orde zijn. Sprint mee voor resultaat. En daardoor hoger potentieel dan andere 3,5m. En Dauphine was ook weer niet zo slecht.
Landa: hele jaar als goed en kort in AK. En goed op de steilere bergen die nog komen.
O Connor: gaat het prima doen.
Bardet: lijkt goed in vorm. En er moet toch minimaal een franse ak man in je team hebben.
Skjelmose: goedkoop met zijn potentieel, helemaal vooe 1-2 week. En sprint lekker mee.
Bibao: sprint ook vaak mee. En anders voor evt aanval mocht ak tegenvallen. Naast Landa schuift vaak mee top10 in.

Sprint:
Aert: toch maar wel, tijd lang zonder gedaan, 9van10 etappes op te stellen. Plus evt teampunten Vine.
Philipsen: sowieso
Groenwegen: pakt altijd wel een etappe, en groot deel van de ploeg voor hem.
Bauhaus: prima sprinter, en maar 7%?!??
Kristoff: risicootje maar daardoor wel goed geinvesteerd in AK.
Meeus: zelfde als Kristoff. Zal vast nodige top10 halen maar geen top3 wel sterk.
Mozzato: 1m en paar top10.
Aranburu: gaat vast een paar meesprinten later in tour. En verder voor overgangsetappes.

Sprintteam kan tegenvallen. Maar als ze wel scoren onderscheidend gezien lagere pickrate. En daardoor meer geld in AK.

Aanval: Ciconne: 2etappes en berg
Powless: 1 etappe 2e in bergklassement
Latour: net geen etappe, paar dagen bollentrui.

Toch veel variatie in teams en ook in scorito-picks. Leuk om te zien.

arjenzvob

'@Dr. Watt: Je toon....:
"Diegenen die Laporte als een soort medekopman hebben hun verdiende loon gekregen."

Brrr....

Wouter Aerts die WvA niet opstelt is toch wel opvallend! Balen man.

Thnx voor de complimenten voor m'n team mannen. Ik zie her en der wat kleine verschillen. Het zal weer om opstellingen en geluk gaan :) We hebben er vooraf in ieder geval heel heel heel goed over nagedacht :)

mensFaber

'@Dr.Watt Als je het zo vraagt durf ik het bijna niet te zeggen 🫣

Laatst gewijzigd
wielergekkie

Hier bij mijn team:

Klassement:
Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
Barder
Pidders
O’Connor
Skjelmose
Martin
Meijntjes

Sprint:
Van Aert
Philipsen
Groenewegen
Girmay
Cav
Meeus
Mozzato

Aanval:
Alaphilippe
Champoussin
Simmons

Dr.Watt

Arjen

Is het jou ooit al gelukt om tijdens een scorito spel geen ruzie te zoeken?

Als een ´tongue in cheek´ opmerking over je hoofd vliegt, wordt het dan geen tijd om van je ´high horse´ te stappen.

Die brrrr voel ik ook bij jouw opmerkingen, ik maak het dan wel niet persoonlijk.

Godenzonen van Pele

'@Dr Watt:

Ik begrijp dat ie een mooie trein heeft met de beste lead out ter wereld. Maar de feiten zijn dat Meeus eigenlijk nog weinig gepresteerd heeft dit jaar. Waarom zou dat nu anders zijn? Zijn eigen benen moeten uiteindelijk dat laatste zetje geven en dat heeft ie dit jaar nog bar weinig laten zien tegen echte toppers (zegge: nog geen enkele keer). Ik zie niet in waarom dat in Van Poppels wiel wel zal gebeuren. Een pak hem beet Corbin Strong zal ook niet ineens top5 rijden verwacht ik in het wiel van Van Poppel, waarom Meeus wel?

Dr.Watt

'@ Godenzonen

Ik snap je twijfel wel.

Meeus heeft dit seizoen veel pech/blessures gehad maar heeft toch al bewezen dat hij zich tussen de topsprinters kan plaatsen. Ook dit jaar in de voorbereiding.

Verder is een goede lead out al 40-50% van het werk. Denk maar aan Cav in het wiel van Morkov in 2020.

Zelf verwacht ik hem vaak in top 5 met een uitschieter naar podium.
Een rit gaat hij wel niet winnen maar uiteindelijk maar 1,5m

ditisdavid

Ook niet vergeten dat Bennett al waardeloos is zo lang hij samen met Van Poppel rijdt en in die tijd toch oa EF en twee Vuelta-ritten heeft gewonnen in de paar sprints waar hij niet letterlijk vertraagde op het moment dat hij uit het wiel van Van Poppel moest komen. En ook als hij stil leek te staan in plaats van te sprinten was het toch nog vrij vaak topvijf, zoals bijvoorbeeld zijn tweede plek (alvorens gediskwalificeerd te worden) in de enige sprint in de Dauphiné vorige maand. Voor 1.5 miljoen mag Meeus de resultaten van een slechte Bennett overnemen en toch zijn geld waard zijn, en Meeus is op dit moment de betere. Verwacht een punt of 200 ervan uitgaande dat hij uitrijdt.

arjenzvob

Grappig dat jij het als ruzie zoeken opmerkt Dr Watt. Ik voel me geen high horse en heb met velen hier leuk contact, zowel hier als via pm. Dat ik soms opmerkingen moet negeren is een feit. Vaak lukt het me, in jouw geval nu even niet. Noem het ruzie als je wilt hoor :)

Capra

Hierbij team Capra

AK
Pogacar
Vingegaard
Hindley
Landa (door het parcours de laatste kans om van de zwarte lijst af te komen)
Bardet (Fransman, vinnig sprintje, Puy de Dome)
Skjelmose (no-brainer voor 1,5 m)
A.Yates (vorm, teampunten)
S.Yates (gokje, hoog punten potentieel)
G.Martin (gaat zijn 150 puntjes wel opleveren)
Meintjes (aanklamper, tussen 10-15 AK)

Sprint
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Coquard
Meeus
Mozzato

Aanvallers
Pidcock (vanuit het peloton winnen mag van mij ook)
Alaphillippe (lijkt net op tijd in vorm)
MvG (leuke jonge juichrenner)

Geen plek voor WvA (om zijn geld waard te zijn moet je hem haast elke etappe opstellen, dat gaat ten koste van mijn andere klimmers/aanvallers, zie hem niet zomaar 5x top3 rijden in de vlakke sprints. Maar kan hier natuurlijk makkelijk spijt van krijgen, blijft een fantastische renner)
MvP (zie te weinig kansen voor hem, daarom voor de goedkopere Ala en Pid gegaan. Maar ik hoop dat hij 4 etappes wint, dan zit ik sowieso te juichen voor de TV)

Sean Chiappucci

Allons-y !
Veel plezier en succes allemaal. Bij deze mijn team.

Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
O’Connor
Bilbao
Skjelmose
Jorgenson
Ciccone
Pidcock
Powless
V d Poel
Philipsen
Pedersen
Girmay
Strong
Meeus
Bauhaus
Wright
I izagirre

Grote afwezigen:
WVA: wens hem uiteraard zsm de geboorte van nieuw kroost toe, maar de reden is een combi van prijs en overtuiging dat de punten van afgelopen jaar bij lange na niet gehaald gaan worden.
Alaphilippe: overtuigt me al een tijd niet.
Omdat zo'n 70% van de teams dezelfde renners heeft, denk ik dat de verschillen tussen de verschillende teams erg klein zulen gaan zijn, en de captainkeus meer dan ooit, en het ontbreken van een enkele renner (WVA voor mij bv) een enorm verschil zal gaan maken. Heb dit jaar voor het eerst de taktiek van teampunten overboord gedaan (muv A Yates vw pols Poga). Kan wel een helemaal mis gaan, of juist een winnende keus ? Omdat Poga en Jonas elkaar belangrijker vinden begin ik vandaag met captain Pidcock.

Dumoulist

Wellicht heb ik een sprinter te weinig voor het vlakke meegenomen. Maar na het goed bestuderen van het parcours kon ik niks anders doen dan Pidcock meenemen. Tevens de favoriet voor mij vandaag. Succes iedereen!

Klassement
1. Vingegaard
2. Pogacar
3. a. Yates
4. Bardet
5. O'Connor
6. Rodriquez
7. Skjelmose
8. Bilbao

Aanvallers (klassement / bollen)
9. Pidcock
10. Ciccone
11. Gall
12. Woods

Sprinters
13. van Aert
14. Philipsen
15. Pedersen
16. Groenewegen
17. Girmay
18. Strong

Aanvulling voor de zware sprints
19. Mezgec
20. van Gils

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

Mijn team is uiteindelijk
Pogacar, Vingegaard, Carapaz, Landa, Mas, Rodriguez
Meintjes,Johannessen, Ciccone, Bilbao, Skjelmose
Pedersen, Philipsen, Meeus,Girmay, Bauhaus, Kristoff
Van der Poel, Van Gils, Teuns

Imbatido

Klassement:
1. Pogacar
2. Vingegaard
3. Hindley
4. Mas
5. Adam Yates
6. Carlos Rodriguez
7. Skjelmose

Pogacar en Vingegaard spreekt voor zich. Hindley is als Giro-winnaar de grootste kandidaat voor plek 3, voorbereiding was prima en is een renner die een hoger niveau haalt in grote rondes.

Ik wilde vooral Mas graag meenemen ondanks zijn misschien wat hoge prijs. Hij laat steeds vaker zien dat hij het niveau van de toppers dicht benadert en ik hoop dat hij hier gaat meedoen voor het podium. Beetje high risk-medium reward (geen super hoog plafond), maar ik hoop dat hij het middenveld der klassementsrenners weet te ontspringen. Edit: tot zover Mas, helaas.

Adam Yates haalt dit jaar misschien wel zijn beste niveau ooit. Twee ritzeges bergop in de WorldTour en super sterk in de Dauphiné. Als hij dan ook nog een eigen klassement gaat rijden en met potentiële teampunten hoort hij voor mij bij de beste 5 klimmers.

Carlos Rodriguez is denk ik de man bij Ineos voor het klassement hoewel ze dat niet uitspreken. Vorig jaar al super goed in de Vuelta. Skjelmose was te veelbelovend om thuis te laten, hoewel ik nog moet zien of hij een klassement kan rijden. Beide op papier 2 en 3 in het jongerenklassement.

Ik hoop hiermee goed gestoffeerd te zitten met de top 5/6 van het klassement.

Klimmers:
8. G. Martin
9. Meintjes
10. Traeen
11. Johannessen

Als aanvulling de degelijke Guillaume Martin en Meintjes, die zich hopelijk kunnen meten met de duurdere klassementsrenners voor de top 10. Schuwen het ook niet om ten aanval te trekken. Traeen was een goede optie voor een 500K klimmer en zie ik ook wel goed meedoen bergop zoals Martin/Meintjes. Johannessen heeft misschien zelfs nog wel meer potentie - was nog niet top in Dauphiné - en heeft ook nog een leuk sprintje.

Sprint:
12. Van Aert
13. Philipsen
14. Groenewegen
15. Girmay
16. Meeus
17. Sagan
18. Waerenskjold

Dan de sprinters. Gewoon Van Aert, kan in twee weken al voldoende punten opleveren en zal altijd hoog in groen staan. Philipsen de logische kopman voor de sprints. Bij Jakobsen had ik wat teveel twijfels (hoeveel kansen, tijdslimiet). Daarom Groenewegen genomen, praktisch even snel, klimt beter en iets goedkoper. Girmay zal er altijd bij zitten en snel genoeg. Meeus vond ik bij de 1,5M de beste keuze, behoorlijk snel en voor het eerst een goede leadout. En Sagan toch maar mee, positioneert zich altijd wel naar een top 10. Als extraatje Waerenskjold gepakt. Kristoff heeft de snelheid niet meer om in dit veld te concurreren dus ik verwacht dat in de loop van de Tour de rollen gaan omdraaien.

Heuvels:
19. Van der Poel

Toch na lang wikken en wegen MVDP meegenomen. Voor vandaag geloof ik er eerlijk gezegd niet echt in maar ik hoop dat hij me vandaag kan verrassen. Want dan heeft hij wel een heel hoog plafond. Kan ook nog in de sprints worden opgesteld, groen van Philipsen wellicht en ideale kopman in de overgangsritten. En kijkt lekker voor de TV.

En tot slot:
20. Van Gils

Van Gils was een mooie keuze in de 500K categorie, gaat leuk meedoen.

Haalden het niet:

O'Connor: Kan een mooie optie zijn voor het klassement maar kan ook in het grote middenveld van klimmers belanden met ook nog Carapaz, Gaudu, Bardet, Landa etc. Ik hoop dat Mas dat niveau ontstijgt en daardoor relatief meer waar voor zijn geld biedt. Alleen die tijdrit van O'Connor had ik goed kunnen gebruiken.

Bilbao: Lang gehad maar beetje hetzelfde verhaal. Mooie optie voor de eerste twee ritten maar je mag er maar 9 opstellen. In de echte bergen is hij niet meteen beter dan de goedkopere opties.

Pedersen: 4M lijkt veel maar in verhouding tot de 1,5M sprinters (het minimum voor een fatsoenlijke sprinter) ook weer niet heel veel. In een sprintveld met ~16 sprinters gaan veel van die 1,5M renners toch tussen 12-16 eindigen. Dan heb je nauwelijks meerwaarde ten opzichte van eventuele opvullers (met 8-10 punten), dat is pas echt zonde geld. Pedersen geeft zekerheid en wel meerwaarde, al gaat hij geen 400 punten halen. Tov Jakobsen weet je dat Pedersen geen problemen heeft met de bergen, misschien meer kansen krijgt en mee gaat doen voor groen. Maarja, toch net te duur, daarom voor de MVDP-route gekozen en met Mas.

Ciccone: Kan zomaar de bergtrui winnen, maar moet je wel elke dag opstellen. Voor de bergtrui gaan gaat ook nog wel eens ten koste van etappes. Uiteindelijk gekozen voor Mas ipv het geld uit te smeren over de klimmers met luxeproblemen tot gevolg. Nu is het meer 18+2.

Laatst gewijzigd
Mollemaaktmenietuit

Mijn team voor de komende weken.

Klassement:
Pogacar
Vingegaard
Hindley
A. Yates
Bardet
S. Yates
Bilbao
Skjelmose
Martin
Meijntjes

Aanval:

Alaphilippe
Ciccone
Woods

Sprint:
Van Aert
Philipsen
Jakobsen
Cav
Meeus
Coquard
Van Poppel

Grootste FOMO is MVDP/Girmay/Mads en Pidders niet mee. al met al redelijk tevreden over dit team, nu nog kijken of dit terecht is.

Dr.Watt

'@ Imbatido

Die bedenking dat je maakt ivm Kristoff en Waerenskjold, daar geef ik je volledig gelijk in.
Dat zie ik ook gebeuren.

Kleine Drekst

Mijn team
Pogacar
Vingegaard
Yates
O Connor
Yates
Hindley
bilbao
Skjelmose
Bardet
Meintjes

Van Aert
Philipsen
Jakobsen
Groenewegen
Girmay
Mozzato
Meeus

Johannesen
Aranburu
Traeen

1 2 ... 133 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.