Het is ergens wel raar dat Vingegaard 100% alles tegen Pogacar speelt, maar dat Jumbo wel alles terughaalt aan het eind en daarmee "gratis" de kans geeft aan Pogacar om de boni te rapen. Als je dat niet boeit had je ook met Pogacar de afdaling kunnen rijden en zelf de P2 boni kunnen pakken en daarbij ook tijd op de rest. Dit is net op beide fronten niets. Ik vind het niet slim om nu al seconden achter te staan.
Ik sta slechts op de helft, maar dat was al wat ingecalculeerd zonder al te dure heuvelmannen, op de zwakke Flip na. Morgen moet het gaan gebeuren!
Waarom niet 7 sprinters + Pogacar + Van Poppel opstellen dan?
Pogacar kan zelfs meer dan 22 zijn als die top 5 in bergklassement behoud.
Hier op 90% na 2 ritten, kan erger. Baal dat Skjelmose is teruggezet vandaag haha.
Morgen Pedersen+Philipsen+Van Aert+Cavendish+Sagan+Girmay
+Van Poppel
+Pogacar
+Yates
Er zijn morgen in totaal 10 bergpunten op te rapen. Als je naar het huidige bergklassement kijkt, betekent dit dat maximaal 2 renners Pogacar voorbij kunnen gaan. Hij staat na morgen dus minimaal nog 4de.
Ook in het puntenklassement moet het wel heel gek lopen om hem morgen al buiten de top 5 te krijgen. Pogi pakt dus minimaal 24 vaste punten, en waarschijnlijk nog wel wat meer (ik reken op 27-29).
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.