Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 144 ... 200 201
Daantjuhh97

Gaat Aranburu vandaag meesprinten of voor laatste plekje vandaag de veilige punten van Yates?

Tim

'@Daan van Dijk, exact zelfde dilemma hier. Aranburu moet bij top 14 eindigen om de 13 punten van Yates te verbeteren, maar ja gaat het hem dat lukken? Zal allemaal afhangen of er pure sprinters overboord zullen gaan, maar dat betwijfel ik. Dus ja, misschien toch maar voor zekerheid gaan? Lastigg

Pim Todcock

Ik denk dat Jakobsen snelste man is vandaag, maar ook grote kans heeft weer de weg in het peloton kwijt te zijn en nog kans heeft eraf gereden te worden. Daarom cap ik net als iedereen Philipsen.

Ik bank Aranburu voor Yates. Zelfs als hij sprint, moet je top13 rijden voor meer dan 14 punten.

Pinot Grigio

'@daanvandijk Er gaan geruchten dat jij Pogacar niet mee hebt, als je het mij vraagt sowieso gelopen race betreft jouw socrito. Maar dat is mijn particuliere mening

mitchel_91

Ik las 3000 hoogtemeters vandaag. Toch een ietswat lastig begin. De kans “zeker omdat het de 1ste kans is” op een massasprint is groot. Maar is er niemand die verwacht dat er een sterke kopgroep weg gaat rijden? Of zijn er daar teveel ploegen voor die gaan rijden voor een sprint?

NOAD1912

Mijn dilemma voor vandaag is wegen de eventuele sprintpunten Strong en Van Poppel op tegen de trui- en teampunten van Yates en Powless..

Bzuidema

Nee. Iedereen gaat rijden voor de sprint. Wel een lastige dag dus het gaat bepalen door sterke sprinters die nog wat over hebben aan de eind van de dag. Denk Philipsen,Pedersen of een girmay en van Aert wel top 5 hier.

zeewolde

De vragen over zekere 8 punten of onzekere 13 /14 /15/16 whatever punten moet je zelf beantwoorden want het hangt af van het risico wat je wilt nemen. Als je het spel wilt winnen moet je risico nemen, en voor vdPoel gaan.
Als je niet je (eventuele top) positie wilt verliezen moet je de Expected Points berekenen.
Powless' 8 punten zijn bijna 100% zeker, dus die zetten we op 8. Maar mathieu zijn 16 punten kunnen er ook 0 zijn, want hij krijgt ze alleen als Philipsen wint. De kans dat Philipsen wint is zeg, 40%. Dan is mathieu zijn expected points 6,4.
Dus ga je voor Powless.

JoostEmpty

Thanks @Zeewolde, en ja ik ga zelf de knoop doorhakken, maar ik vroeg me af hoe jullie/anderen zo'n situatie benaderen. De expected points berekenen is dan inderdaad een logische tactiek. (Hoewel die uiteindelijk ook weer gebasseerd wordt op een subjectieve kansinschatting :p)

DKrikk

Bijzonder goede start van de Tour. Top 10 in zicht.

Ben erg benieuwd naar de zwaardere sprinters vandaag. Een Cav, Meeus, Kristoff, Jakobsen, Groenewegen kunnen ze wel eens gaan afmatten op de laatste kleine klimmetjes en de oplopende sprint

Met Philipsen, WvA, Girmay, Groenewegen, Cav, Meeus, Sagan en Mozzato prima sprintploeg voor vandaag.

Iemand nog wat gehoord over Mozzato en zijn valpartij?

Laatst gewijzigd
zomaareens

Ewan zonder leadout zou goud zijn, dan is ie veel beter, gewoon op andere treintjes surfen

TheTank

Dure puntjes op de bank: Hindley en Bardet i.p.v. Girmay en Alaphillipe (ook nog cap) Verschil tussen 99% en nu 83,5%. Maar Parijs is nog ver!! Voor vandaag 6 duidelijke sprinters en Pogi erin. Twijfel om v. Poppel of Mozzato ernaast te zetten voor zekere puntjes van A. Yates. Iemand een gouden tip wat de doen hier?

Pom titcock

Ik ben benieuwd naar hoeveel sprinters we overhouden vandaag. Bijna 2700 hoogtemeters is niet mis. Zeker als trek/ jumbo/ Wanty er de brui aan geven

Atapumafanclub

'@Pom je bent bekend met de betekenis van ergens de brui aan geven? ;-)

KissMyAce2.0

'@zeewolde
Jij zegt 40% kans op winst Philipsen. Hoe ziet die berekening eruit?
Mij lijkt dat namelijk veeeeeels te hoog

Pinot Grigio

Is het verstandig om als 9de renner Rodriguez of Simmons op te stellen ivm jongerenklassement?
Tips zijn welkom

Pinot Grigio

'@KissMyAce2.0 100 x 0,4 en dan twee keer de helft dan bende er!

dr klaas

'@Flater, lekker hoor Lafay toch 1% gekozen.

Stel VDP wel op, de reden om hem mee te nemen was omdat hij de lead out ging doen voor JP, wat bijna ieders cap gaat worden denk ik.
v Aert kan ook winnen en groen pakken ?

Mozzato ook gevallen hoor ik, pff aardig lijstje pech gevallen al hier.. v Gils, Carapaz, Bilbao, Skjelmose terug gezet..

Pom titcock

'@atapumafanclub haha nee, maar het klinkt wel lekker. En je snapt vast wat ik bedoel ;-)

Atapumafanclub

'@Pom, haha yes, top!

@Pinot: wat zijn je alternatieven? Als je een sprinter hebt, lekker opstellen. Neem aan dat ze er allemaal voor gaan. Het is betoerd als je 1 sprinter ernaast zet en die sprint vandaag uitgerekend naar top 10.
Na een paar sprints zie je wel wie er tegenvalt en wie meevalt en dan kan je wellicht voor truipunten gaan.

Sandrinho

'@TheTank Zit met precies hetzelfde dilemma. Heb vooralsnog gekozen voor van Poppel en Mozzato ipv A. Yates. Vandaag toch behoorlijk wat hoogtemeters dus zou best kunnen dan het voor sommige sprinters te gortig is, terwijl ik van Poppel en Mozzato juist sterker vind in de lastigere sprintetappes dan de helemaal vlakke. Dus hopelijk beiden bovengemiddeld goed en tegelijkertijd mogelijk minder concurrentie = minstens 13e plek. Blijft een gokje natuurlijk en zekerheid kun je krijgen, maar ik neem zelf liever wat risico.

NOAD1912

Wat denken jullie van Strong vandaag? Te vlakke aankomst?

Laatst gewijzigd
TheTank

Ja, lastig @Sander. Had toch gewoon een sprinter minder moeten
nemen en daarvoor Woods/Powless. Heb ik over getwijfeld. Maar ja, misschien gaat, na wat uitvallers, een extra sprintertje nog wel van pas komen. Zou ook Cav thuis kunnen laten ipv Poppel of Mozzato. Die gaat t lastig krijgen vandaag

Nijmos

Vandaag 170 renners samen aan de finish. Inclusief Cavendish en co., verwacht ik

IncliningTulip

Ik meen me te herinneren dat Pascal Eenkhoorn in een interview voor de eerste etappe heeft gezegd dat de lastigere sprints voor Maxim van Gils zouden zijn, zijn er meer die dit zo begrepen hebben? Ik stel hem vandaag vanwege zijn valpartij van gisteren niet op, maar in dat geval zouden er nog wel meer kansen voor hem komen.

1 2 ... 144 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.