Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 145 ... 200 201
Maarten Koning

Dat zou fijn zijn als van Gils dat doet, hij heeft me op het moment alleen maar punten gekost. Al is etappe 2 natuurlijk legitieme pech.

Bij sprints, ook wanneer het biljartvlak is, kies ik toch altijd graag de renner die uitgesproken voor groen gaat en/of zich het beste kan positioneren. In de dagen dat Sagan nog top was dan waren er ook betere sprinters maar over 4 sprints gemeten met hem telkens als kopman dan pakte hij toch de meeste punten met 1x 3e, 1x 2e en 2x 4e oid. Puur op positioneren pakte hij dan het hoogste puntengemiddelde ten opzichte van bijvoorbeeld Kittel die dan wel een rit won.

Op absolute snelheid en ideale omstandigheden denk ik dat Philipsen nog steeds minder snel is dan bijv Jakobsen maar hij geeft mijns inziens wel de hoogste constante punten.

Laatst gewijzigd
Valvuillerdemoz

Ik denk dat Pascal Eenkhoorn het had over sprints die nóg wat moeilijker zijn dan die van vandaag. Sprints heuvelop waarschijnlijk.

IncliningTulip

Ik heb het nog even opgezocht. Hij heeft alleen gezegd dat iedereen in de ploeg voor Ewan moet werken behalve Van Gils. Wat daaruit valt te concluderen weet ik niet.

Rempo Evenecoel

Ik zie veel mensen die zich afvragen of ze Yates (10 + 3 = 13) mee moeten nemen ipv een derde-rangs sprinter. Ben benieuwd of deze mensen zich beseffen dat pogi (8 + 6 + 6 + 8 = 28) veel meer zekere punten oplevert op dit moment. Of is dat gesneden koek en hebben we het daar niet eens over?

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Zit al een halve nacht/dag het gezuig te luisteren en lezen, over eventuele frictie bij Jumbo. En dan hoor je Wout zelf...

Ik hou van deze renner. Wat een toffe gast is het toch ook. En zo een harde werker. Hoop dat die nog een etappe pakt. Van harte gegund.

Reus

Mee eens zadelpen. Ergerde me ook al aan de NOS voor de etappe.
Laurens ten Dam legde het goed uit.

Goed je hier weer vaker te lezen zadelpen.

Ted de la course

Ewan, koopje dat wel 'ns must have kan blijken ;)

vevie

En weer fors omhoog. Gisteren met bijna 8% gezakt, nu met bijna 8% gestegen. Zit bijna op zilver. Houden zo.

arjenzvob

Als Philipsen hier gedeclasseerd wordt gaan we nog een hoop declasseringen krijgen.

Edit: Gerechtigheid. Niet eens per se voor mijn Scorito hoor, maar dit had zeer onterecht geweest. Veelzeggend was dat van Aert niet eens misbaar maakte, dan weet je genoeg.
Blij met m'n keus voor Bauhaus trouwens!

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Lijkt me niet dat Philipsen gedeclasseerd wordt, het is wat ongelukkig voor van Aert omwille van de bocht maar het is een legitieme sprint.

ditisdavid

Van Aert maakte wel degelijk een handgebaar op de streep. Neemt niet weg dat terugzetten hier idioot was geweest.

Maarten Koning

Coquard kon het overigens weer niet laten om toch te sprinten ondanks dat er eigenlijk expliciet werd gezegd dat je hem niet hoeft te verwachten bij deze etappes.

Vind ik toch leuk, het lijkt me eerlijk gezegd ook wat onnodig om hier energie te besparen met het oog op iets zwaardere etappes. Zoveel kansen zijn er niet voor en er zijn grotere favorieten voor die etappes, gewoon elke kans pakken.

Chef83

Waarom krijgt vd poel 16 pnt ? Lafay heeft toch de groene trui en niet philipsen.

Maarten Koning

Als ik kijk maar scorito punten dan heeft vdp totaal 10 punten?

Waar zie je 16 punten?

Milanjacks

'@Maarten

Is aangepast, scorito wijzigt de klassementen steeds ver na de uitslag.

Bzuidema

30% gestegen vandaag dat is wel lekker. Met Bauhaus 2e die maar 7% is gekozen zijn dat wel mooie punten. Verder alle sprinters in de top 11. Morgen nog een keer hopelijk.

Mad Max

0,4% gezakt, het is achteraf maar had het geld van Carapaz, lang over getwijfeld, beter kunnen steken in het upgraden van, van Poppel en Aranbu. Sta nog wel goed met 99,6 maar wel wat geleerd voor de Vuelta om tot een net iets evenwichtiger team te komen.

yoeri

Toch weer wat gestegen in percentage. Tot nu toe blij met mijn team, maar niet mijn keuzes. Op aanzienlijke achterstand, maar als ik de juiste keuzes gemaakt had dan had ik meer gehad dan de nummer 1. Nog voldoende te winnen dus :)

@Bzuidema, dik sprintteam dan of niet?

Laatst gewijzigd
Papa Bart

Tot dusver klopt de gok om een veel te lichte sprintploeg aan te vullen met trui en team punten tijdens sprint etappes redelijk goed, ik zak wel iets, maar blijf rond de 80% hangen. Dus gaan we morgen hetzelfde doen.

Hoewel niet handig voor mijn Scorito, waar ik met mijn team keuzes rekening had gehouden met grote (uit)valpartijen, is dat tot dusver niet gebeurt, zelfs met Carapaz en Mas in gedachten, wat gewoon een stuur foutje was zonder een half peloton op de grond. Wat een verschil met vorig jaar. Oftewel, elk jaar maar vergelijkbare openings weekeinden als deze. Beter voor de botjes, en beter voor de koers. Top!

mitchel_91

Los van de omgeving en parcours. Vanaf welke windsnelheden kan er waaiers getrokken worden?

Bzuidema

'@Yoeri, Valt opzich wel mee. Zoals ik zei had ik Bauhaus die weinig mensen hebben. De rest eindigen allemaal hoog. Maar ik heb geen Jakobsen en geen van Aert. Maar een Pogacar levert ook al 30 punten. cavendish 6e hebben er ook niet veel dus al met al prima vandaag. Maar ik stond al heel slecht de afgelopen 2 dagen door een verkeerde dag opstelling dus ik denk dat ik elke dag wel wat kan klimmen.

Benzardi

Voorlopig is de gok om zonder van Aert te starten niet zo best, maar om meteen met bidons te gooien is ook weer overdreven, zei mijn vriendin in de autobus.

Gelukkig was er toch nog vandaag een hoogte puntje met onze cappie Philipsen, hierdoor zijn we 13,5% gestegen.

HarryBarry

Komen er nog teampunten voor Mathieu? Philipsen heeft toch net zoveel punten als Lafay? Weet iemand hoe dit zit bij scorito?

KJP

Per ongeluk Jakobsen gecapt vandaag, zonde van de 28 punten.

Thomberg

'@KJP was bijna goed uitgekomen dan!

Ben vooral blij dat het vandaag een echte sprint was. Was bang voor (heftige) valpartijen waardoor je nooit meer kon inschatten welke sprinters goede keuzes waren. Zoals je nooit weet of je Paz of Mas had moeten hebben.

De stijgende lijn is ingezet!

En VdP z’n eerste punten. Die ik natuurlijk niet heb want die levert z’n geld nooit op. Gaat strijden met O’Connor voor grootste miskoop in de top 20 meest gekozen

1 2 ... 145 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.