Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 147 ... 200 201
Maestro Mello

Het is nog een beetje vroeg om stoten onder de gordel uit te delen, vind je niet?

- WvA als must-have bestempelen na 1 sprintrit is natuurlijk onzin. Zat er uiteraard goed bij in het openingsweekend, maar heeft nog lang niet zijn punten behaald die zijn keuze rechtvaardigen. Het scenario van mevr. van Aert ligt natuurlijk nog steeds om de hoek.
- MvdP een miskoop noemen is ook een beetje kort door de bocht. Het is er al meermaals over gegaan hier op het forum maar in etappe 1 zou het sowieso kantje boord worden voor hem en dat is dus ook gebleken. Etappe 2 is dan de eerste waar hij helaas er niet bij zat, terwijl je dat wel had kunnen verwachten. Gisteren een mooie lead-out gereden en daarmee de start gemaakt voor teampunten van JP's groene trui die eraan zit te komen. Dan moeten etappe's 10 en 12 nog komen, waar je hem als het goed is juist voor hebt meegenomen.
- Pogacar heeft daarentegen wel laten zien dat je gewoon niet aan hem moet twijfelen. Het is wel het ideale scenario geweest voor scorito met Yates die meteen in het geel komt, maar toch, zijn etappes moeten nog komen.

Milanjacks

Niemand zegt toch dat WVA een must have is? Gewoon dat het tot nu toe een goede keuze is.

madeinstars

Hte is sowieso te vroeg om ook maar iets te concluderen, maar in het ideale team tot nu toe kan WvA natuurlijk niet ontbreken. Zo simpel is het. Het kan nog helemaal anders worden (hoewel ik het niet zie gebeuren) maar WvA thuis laten heeft tot nu toe echt nog voor niemand positief uitgepakt.

Zeggen dat WvA (na 3 etappes nota bene) nog niet zijn punten gepakt heeft om de keuze te rechtvaardigen en in dezelfde post proberen te rationaliseren waarom het met MvdP wel goed gaat komen is natuurlijk copium van de hoogste orde.

Pinot Grigio

Goedemorgen mannen,

Philipsen of WvA kopman vandaag?
Of toch Cavendish?

KV

Ik zou Cavendish doen. Of misschien Strong, je weet maar nooit!

Ajvenema

Het is natuurlijk veel te vroeg voor een definitief oordeel, maar Wout ligt prachtig op schema om z'n punten op te leveren, terwijl Matthieu flink z'n best moet gaan doen om geen miskoop te worden.

Maestro Mello

Het kan nog helemaal anders worden (hoewel ik het niet zie gebeuren) maar WvA thuis laten heeft tot nu toe echt nog voor niemand positief uitgepakt.

Omdat er een grote kans is dat je het budget wat je hebt bespaart op WvA waarschijnlijk in je klimteam hebt gestopt. Die etappes moeten nog komen dus zo'n conclusie kun je eigenlijk pas daarna trekken.

Zeggen dat WvA (na 3 etappes nota bene) nog niet zijn punten gepakt heeft om de keuze te rechtvaardigen en in dezelfde post proberen te rationaliseren waarom het met MvdP wel goed gaat komen is natuurlijk copium van de hoogste orde.

For the record: Ik heb wel WvA en géén MvdP in mijn team. Ik probeerde enkel uit te leggen dat voor beide mannen nog scenario's om de hoek liggen die het tij doen keren. Overigens denk ik niet dat MvdP zijn geld waard gaat zijn, anders had ik hem wel in mijn team opgenomen, maar dat wil nog niet zeggen dát het niet kan.

Niemand zegt toch dat WVA een must have is? Gewoon dat het tot nu toe een goede keuze is.

Je hebt gelijk hoor, dat zei ook niemand. Maar als je na 3 etappes al een sneer uitdeelt aan de niet-WvA-kiezers, suggereer je daarmee in mijn ogen wel dat hij dat is. Het verbaast me dat er ieder jaar weer zo op korte termijn gedacht wordt en geen rekening wordt gehouden met de punten over drie weken. Dáár draait het uiteindelijk om.

Laatst gewijzigd
yoeri

'@Mello; als je het in je klimteam hebt gestoken dan zul je Mas en/of Carapaz al verloren zijn. Want het geld van Wout had je echt niet nodig om de renners onder die prijsklasse in je team te passen.

Laatst gewijzigd
Hommeles

'@Mello, mee eens hoor. En ik herinner me nog levendig de discussies over dat je niet helemaal goed bij je hoofd bent als je WvA niet neemt, waarbij toch echt wel werd aangegeven dat hij in het openingsweekend al vernietigend zou toeslaan. We zullen het zien.

Ik heb een groot risico genomen zonder Pidcock, WvA, MvdP en Alaphilippe en dat bevalt uitstekend. De laatste drie etappes steeds heel opgetogen over het toch wel tegenvallen van MvdP, Pidcock en Flip en daarbij nog eens dat Skjelmose en Teuns prima meedraaien. Maar wat ben ik ongelooflijk zuur dat Carapaz eruit ligt na 1 etappe. Daarmee is zo'n beetje het geld dat ik heb bespaard op een MvdP alweer in rook opgegaan. Ergens zou ik het toch goed vinden dat iedereen misschien 1 wissel heeft binnen de eerste week ofzo. Want als je bijvoorbeeld Mas en Carapaz had, dan is het spelletje wel meteen voorbij.

Frits

Denk dat het inderdaad te vroeg is om nu al de must-haves te bespreken na een zwaar openingsweekend en een sprintetappe. Binnen 2 etappes lagen al m'n 500k picks op de grond. Gelukkig niet gekozen voor Mas of Carapaz, net zoals de meeste hier. Had ik in de eerste twee etappes meer verwacht van Ciccone en Alaphilippe? Wellicht. Gaat hun kans nog komen? Voor Ciccone verwacht ik zeker wel. Kan nog voor het klassement meedoen, ook nog steeds voor de bollentrui. Morgen de eerst berg met een HC klassering. Benieuwd of die zich daar laat zien. Voor Alaphilippe was het openingsweekend wellicht te zwaar, ik hoop dat die z'n punten nog gaat opleveren.

Al met al, een leuk begin van de Tour! (90,3%)

Laatst gewijzigd
JonasVinegar

'@Hommeles, als je WVA niet hebt is het spelletje ook voorbij hoor, of weet jij meer over de geboortedatum van de baby?

R. D.

Ik was zo iemand die zonder wout zou gaan, en het was niet eens de fomo waardoor ik hem toch nam. Toen het interview van Coquard die ochtend kwam dat de massasprints toch iets minder zeker zouden worden ging mijn selectie zodanig in een tombola dat wout zichzelf er toch weer in fietste. Daardoor ook geen Mas waarvoor dank aan Bryan. 👍

Eddix

Er worden al veel speculaties gedaan over welke renners de beste keuze waren, wie wel of niet hun geld waard zijn, maar mensen kom op, we hebben pas 3 etappes gehad. Als ik een ding heb geleerd dan kan alles nog veranderen. Ik ben al vaker op minder dan 50% gestart om vervolgens op te klimmen naar >95% (andersom kan natuurlijk ook). Parijs is nog ver.

Zowel een team mét WvA als zónder WvA kan nog steeds goed scoren, de punten die je met hem wel of niet krijgt kun je altijd op een andere manier opvangen. Ik vind die discussie dus volstrekt zinloos.

De enige echte conclusies die getrokken kunnen worden, en tevens zure appels om doorheen te bijten, zijn de mensen met renners die al zijn uitgevallen, want die komen in ieder geval niet meer terug. Ik heb/had ook Carapaz en dat doet me wel pijn, een van de renners waar ik veel van verwachtte en tevens in geïnvesteerd door WvA niet te nemen. Achja zo loopt het. Op naar een super saaie etappe met hopelijk een mooie massasprint vandaag!

zomaareens

Caleb Ewan vond ik er wel goed uitzien gister hoor.. die gaat m pakken vandaag

Franky122

Het is nog veel te vroeg om conclusies te trekken jongens!! Mathieu heeft niet 2 van de 5 kansen gemist en gaat dus echt nog wel zijn geld waard zijn in de bergen!! Ik heb er 3 weken over nagedacht dus het is echt geen slechte pick hoor!!

Karperdrol

Vandaag hetzelfde team als gister:

Philipsen C
Jakobsen
WvA
Dylan
Girmay
Meeus
Mozzato
A. Yates
Pogi

Ewan zag er prima uit inderdaad, maar je weet hoe het gaat bij hem. slecht gepositioneerd? en hij laat het lopen.

Hay

Lijkt me vooral pas op individueel team niveau te bepalen of WvA wel of niet (on)misbaar is. Voor dat geld heb je immers andere renners die wellicht nog niet zijn ingezet c.q. waarvan de kansrijke etappes nog moeten komen. Heb zelf uiteindelijk besloten WvA en vdPoel niet kiezen en hiervoor Pidcock (redelijke keuze tot nu toe), Alaphilippe (slechte keuze tot nu toe) en Groenewegen (tegenvallen in eerste sprintetappe) te kiezen. Maar van mijn team heb ik renners als Hindley en Bardet ook nog niet ingezet. Denk dat we na etappe 6 wel iets meer kunnen zeggen of we wellicht een goede of minder goede keuze hebben gemaakt voor de diverse renners.

dr klaas

'@eddix, helemaal met je eens, al moet VDP om aan 200 plus punten te komen nog maximaal presteren dus dat LIJKT inderdaad een dure misser te worden.

Er doen 35k spelers meer mee dan in de giro dus een gouden beker is zomakkelijker op te rapen.

Ted de la course

Buiten Pogajar geloof ik niet dat er aan het eind van de tour must haves gaan zijn. Ja WvA kan een hoop punten gaan halen en met hem maak je het jezelf misschien makkelijker, maar als je geen WvA hebt maar wel net die 2, 3 of 4 verrassende klassementsmannen/sprinters die veel punten gaan halen kom je er ook wel. Bv. de Giro zonder Thomas maar met Milan had je prima een gouden beker kunnen halen. Andersom ook. Er zijn meerdere wegen die naar Parijs leiden.

Ben Nihilisty

Ik denk ook meer dat de WVA promoters een lange neus maken richting diegenen die op voorhand zijn kansen op punten wel heel erg nihiliseerden. Her en der werd gesuggereerd dat hij zo'n beetje louter als knecht mee zou gaan; en massasprints zou al helemaal uit den bozen zijn. Die stellingen kunnen op basis van de eerste paar etappes wél voorzichtig aan worden ontkracht. Het puntentotaal is daarentegen uiteraard nog gissen op basis van wat er nog komen gaat, en hem als must have labelen na 3 etappes is dus inderdaad onzinnig.

berggie1987

Even iets anders: ik zie zelf etappe 5 als een mogelijkheid voor de vlucht. Nu heeft ciccone aangegeven voor ritten te willen gaan, maar hij staat nu nog (te) kort in het klassement.

Vandaag dan maar in de remmen? Of is dat not done in een vlakke rit?

Lekke band faken als alternatief?

Pinot Grigio

Hopen dat vandaag nog even goed uitpakt dan heb ik een prima score over de eerste 4 etappes.
(95,5%) vandaag even stunten door mn voorbeeld Pinot kopman te maken.
Wie niet waagt blijft ......

ProScoritoManager

Over bewust achterstand oplopen gesproken, er zijn gister een aantal interessante namen voor morgen op 1,5+ minuut binnen gekomen. Weet iemand of die wellicht zijn opgehouden door een valpartij oid of dat er echt sprake is van bewust tijd pakken? In dat laatste scenario had ik echter meer dan 1,5-2 minuten verwacht..

NOAD1912

Je hebt me overtuigd Pinot, ik volg je.

IncliningTulip

'@BERGGIE1987 Het hangt er vanaf hoeveel dreiging UAE en Jumbo in Ciccone zien. Ik denk dat dit meevalt en dat ze hem niet koste wat kost uit de vlucht willen houden. Als UAE geen zin heeft om nu al voor het geel te moeten werken, dan zouden ze het zelfs wel prima kunnen vinden om het geel voor nu aan Ciccone of een andere aanvaller te laten.

1 2 ... 147 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.