Wat een waardeloos commentaar op npo1 zeg. Toevallig even een dagje vrij, dus deze oersaaie etappe op de achtergrond aan. Een interessante en duidelijk in beeld gebrachte actie van oa Van Aert waar het peloton op een lint komt en het er even op lijkt dat er echte waaiers ontstaan. Maar neen, Stef Clement zat in een verhaal over de sprinttrein van Alpecin, dus pas 2 en een halve minuut na het inzetten van die actie benoemen we het. En dan doen we ook of het net op dat moment wordt ingezet. 'Hey Stef, wat gebeurt hier?'
'@Ben; klopt. Bizar als je ervoor betaald krijgt. Maar alsnog zie je dit soort dingen bij iedere andere zender ook gebeuren. Er zijn weinig commentatoren die de koers goed volgen lijkt het. Maar meer bezig zijn met interessant doen, wat natuurlijk ook soms nodig en leuk/informatief is, maar niet op momenten dat er zaken gaande zijn. Helaas wordt overal zo'n 80% van de gebeurtenissen niet of te laat opgemerkt. Zo werd er gisteren door Stef ook weer met verbijstering gesproken over het achterop rijden van Trentin met een ingepakte knie. Hij snapte maar niet waarom zijn knie was ingepakt, want hij was toch zeker niet gevallen de afgelopen dagen. Dat terwijl hij de rit ervoor hard gevallen was. Dan vraag ik me af hoe goed je je werk doet. Foutjes kunnen, maar in dit vak kan dat even wat meer dan in andere vakgebieden lijkt het.
Ook op de Belg zijn ze altijd te laat en missen ze dingen omdat ze te druk zijn met andere dingen of niet goed opletten. Keek ook altijd op de Belg, maar nu ze te goede renners hebben gaat het nergens anders meer over en schuift alles in de koers op de tweede plek. Kijk nu afwisselend op verschillende zenders.
Eens. Klein verschil vind ik wel dat ze bij de Belg iets minder pretenderen het dan in één keer goed te hebben gezien. Wellicht een beetje kleinzielig van mijn kant uit hoor, maar ik kan me gigantisch ergeren aan dat hautaine van Joris door na 2 minuten te doen alsof die met een adelaarsoog heeft gezien dat er iets in de koers gebeurt.
Twee heerlijke dagen. Voorlopig de juiste sprinters gekozen en geluk dat ze er niet bij de valpartijen betrokken waren. Op de flank een versnelling geplaatst naar 99.3%.
Nu benieuwd naar de twee klimdagen die volgen. Ik kan na het verliezen van Carapaz nog 9 man opstellen. Kijken wat ze gaan doen. O’Connor lijkt al een man minder te zijn, want die rijdt nog niet best rond. Daarnaast zal Meintjes ongeveer rond plek 20 eindigen dus weinig punten en Ciccone… hangt die er morgen nog aan?
Ik ga morgen voor
Pogacar (C)
Vingegaard
A. Yates
S. Yates
Skjelmose
Hindley
Rodriguez
O’Connor
Meintjes
Eerste keer gedaald in klassement. Vreemde uitslag ook met de meeste sprinters na hun leadout, Bini na zwakke klassiekers weer kans gegeven en Jakobsen die zelden zijn punten haalt lijken opnieuw slechte picks te worden, hopelijk kunnen ze dit nog omdraaien. Alternatief team met WVA begint nu toch al serieus wat voorsprong te nemen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.