Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 148 ... 200 201
Plasbas

Verwachten we vandaag dat types zoals Sagan-Strong-Zingle mee gaan sprinten?
I

yoeri

'@plasbas; je noemt hier 'types' waar ze allemaal met een ander doel/agenda rijden. Dus hier is in de algemeenheid niets over te zeggen. Ik zal 1 tip geven, 2 wel, 1 (normaal gesproken) niet.

Plasbas

'@yoeri Ik snap inderdaad wat je bedoelt.
Thanks in ieder geval! Coquard ook hier nummero 1 dus ;)

Jv1997

Ciccone gaf laatst aan in het begin niet bewust veel te tijd te gaan verliezen.

Ben Nihilisty

Wat een waardeloos commentaar op npo1 zeg. Toevallig even een dagje vrij, dus deze oersaaie etappe op de achtergrond aan. Een interessante en duidelijk in beeld gebrachte actie van oa Van Aert waar het peloton op een lint komt en het er even op lijkt dat er echte waaiers ontstaan. Maar neen, Stef Clement zat in een verhaal over de sprinttrein van Alpecin, dus pas 2 en een halve minuut na het inzetten van die actie benoemen we het. En dan doen we ook of het net op dat moment wordt ingezet. 'Hey Stef, wat gebeurt hier?'

Laatst gewijzigd
Eddix

Ik luister sowieso alleen maar naar het engelse commentaar op Eurosport, maar daar is een heel ander topic over te vinden op dit forum.

Ben Nihilisty

'@Eddix

Fair, wilde even m'n gal komen spuwen vanuit de combinatie doodsaaie etappe en lamlendig commentaar. Joris en Stef zouden niet in m'n scoritoteam komen als je commentatoren mocht selecteren.

yoeri

'@Ben; klopt. Bizar als je ervoor betaald krijgt. Maar alsnog zie je dit soort dingen bij iedere andere zender ook gebeuren. Er zijn weinig commentatoren die de koers goed volgen lijkt het. Maar meer bezig zijn met interessant doen, wat natuurlijk ook soms nodig en leuk/informatief is, maar niet op momenten dat er zaken gaande zijn. Helaas wordt overal zo'n 80% van de gebeurtenissen niet of te laat opgemerkt. Zo werd er gisteren door Stef ook weer met verbijstering gesproken over het achterop rijden van Trentin met een ingepakte knie. Hij snapte maar niet waarom zijn knie was ingepakt, want hij was toch zeker niet gevallen de afgelopen dagen. Dat terwijl hij de rit ervoor hard gevallen was. Dan vraag ik me af hoe goed je je werk doet. Foutjes kunnen, maar in dit vak kan dat even wat meer dan in andere vakgebieden lijkt het.

DKrikk

Wat mij betreft sowieso fijner luisteren naar de Belg.

Wat een wandeletappe zeg. Als op dag 4 de wildcardploegen al geen animo meer zien om een beetje TV-tijd te pakken…

Nostradamus

Gewoon naar de Belg kijken , zijn wel wat chauvinistisch !

yoeri

Ook op de Belg zijn ze altijd te laat en missen ze dingen omdat ze te druk zijn met andere dingen of niet goed opletten. Keek ook altijd op de Belg, maar nu ze te goede renners hebben gaat het nergens anders meer over en schuift alles in de koers op de tweede plek. Kijk nu afwisselend op verschillende zenders.

Ben Nihilisty

Eens. Klein verschil vind ik wel dat ze bij de Belg iets minder pretenderen het dan in één keer goed te hebben gezien. Wellicht een beetje kleinzielig van mijn kant uit hoor, maar ik kan me gigantisch ergeren aan dat hautaine van Joris door na 2 minuten te doen alsof die met een adelaarsoog heeft gezien dat er iets in de koers gebeurt.

Laatst gewijzigd
yoeri

'@Ben; hahaha daar krijg je inderdaad echt plaatsvervangende schaamte van. Erg bijzonder ja.

Zadelpen

Dergelijke etappes zijn eigenlijk veel te zwaar voor de poolers. Zit er helemaal doorheen, nog 30kl poeh.

Landaluze

Het einde is in zicht, waarde Zadelpen.

Vanaf morgen weer vuurwerk.

HZ57

Dat wordt zakken alleen JP vooraan van mijn sprinters wel als cap. Morgen gelukkig weer klimmen

yoeri

Waerenskjold(?) moeten ze uit koers halen. Ongeschikt voor dit niveau. Let totaal niet op en rijdt Zingle(?) gewoon finaal de boarding in, levensgevaarlijk.

ditisdavid

Wat een rotetappe met de val van Jakobsen, Girmay die niet aan sprinten toekomt en Mezgec en Van Poppel die voor Groenewegen en Meeus eindigen. Zo schiet het niet op.

Ted de la course

Alleen de laatste 5km gekeken en die waren wel spannend. Sterker nog, merk dat ik m'n hart vast houd in zo'n finale of er niet knetterhard gevallen wordt. De renners zelf treft dan toch ook wel enige blaam want zelfs hier de ene naar de andere valpartij terwijl er ruimte genoeg is.

floda

Mmm sprinters blijken mijn achilleshiel te zijn. Met girmay, groenewegen Sagan, Meeus en van Poppel (vandaag op de bank eigen stomme schuld) niet de juiste…. Nu maar hopen dat Ewan snel zijn laat lopen dagen gaat krijgen. Groenewegen komt echt niet vooruit….

Jv1997

Het vertrouwen in Ewan en het niet geloven van de ploegleider van Cofidis pakt voorlopig fantastisch uit 😁

floda

Ben wel benieuwd hoe het met jens uit de pedersen fanclub is?

KV

Rijdt wel 2x top 10. Kan van niet veel sprinters gezegd worden. Bini begint zich toch ook naar de zwarte lijst te begeven. Had hem ook in voorjaar en lijkt ook nu weer niks klaar te spelen.

En Fabio, ja, zucht.

vevie

Twee heerlijke dagen. Voorlopig de juiste sprinters gekozen en geluk dat ze er niet bij de valpartijen betrokken waren. Op de flank een versnelling geplaatst naar 99.3%.

Nu benieuwd naar de twee klimdagen die volgen. Ik kan na het verliezen van Carapaz nog 9 man opstellen. Kijken wat ze gaan doen. O’Connor lijkt al een man minder te zijn, want die rijdt nog niet best rond. Daarnaast zal Meintjes ongeveer rond plek 20 eindigen dus weinig punten en Ciccone… hangt die er morgen nog aan?

Ik ga morgen voor

Pogacar (C)
Vingegaard
A. Yates
S. Yates
Skjelmose
Hindley
Rodriguez
O’Connor
Meintjes

Laatst gewijzigd
Phally

Eerste keer gedaald in klassement. Vreemde uitslag ook met de meeste sprinters na hun leadout, Bini na zwakke klassiekers weer kans gegeven en Jakobsen die zelden zijn punten haalt lijken opnieuw slechte picks te worden, hopelijk kunnen ze dit nog omdraaien. Alternatief team met WVA begint nu toch al serieus wat voorsprong te nemen.

1 2 ... 148 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.