Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 15 ... 200 201
Yuri2222

Het budget is wel ruim, maar toch ga je moeten nadenken over het thuis laten van bijvoorbeeld een Van Aert. Laporte rijdt momenteel de stenen uit de straat en die is 1,5 miljoen goedkoper. Verder ben ik altijd heel erg onder de indruk van veel renners van 500k in de tour die bij andere grote rondes makkelijk 1 miljoen + zijn (Izagurre, Kung etc.).

Al met al maar de definitieve selecties afwachten en vast het parcours onder de loep nemen. Op het eerste oog veel twijfeletappes die afgelopen giro naar de vluchters gingen. In de tour zijn sprintersploegen echter zo sterk vertegenwoordigd dat ik denk dat de meeste toch gewoon in een klassieke sprint gaan eindigen.

Imbatido

Eerste indrukken:

- Pogacar en Vingegaard weer idioot goedkoop voor de 1000+ punten die ze vorig jaar pakten. Die had ik beide toch zeker in de 7 miljoen verwacht. Steken ver boven de rest uit, bieden veel meer garantie dan de rest en zijn ook nog eens alleskunners. Staan qua prijs/kwaliteit niet in verhouding met de andere klassementsrenners.

- Zelfde geldt voor Van Aert. Vorig jaar bijna 1000 punten en nog steeds 5 miljoen. Hoe dan?

- Philipsen ook een no-brainer. Had ook wel een miljoen bij op gemogen. Rijdt veruit het beste seizoen van de sprinters.

- Pedersen één van de weinige renners die écht uitdagend geprijsd is. Beetje wat ik van Kämna (2.5M) vond in de Giro. Iemand waar je ten minste serieus over na moet denken om te nemen ja of nee.

- Ewan toch niet duur van de sprinters. Maar net boven de minimum-sprintprijs van 1,5M.

- Mathieu, Pidcock, Alaphilippe ... weet ik het nog niet mee.

- Best verrast door de leuke opties in de 500K en 750K categorie. Had slechter gekund.

Laatst gewijzigd
Phoenix0000

'@Mauri

Geen idee, maar neem aan dat er wel iemand uit die groep hier meeleest en een een steady top 10-40 indexspeler erbij wil hebben :-)

Octopus Paul

MvdP thuislaten scheelt al een hoop en is met dit parcours goed uit te leggen. Ik zie bar weinig etappes waarin hij favoriet is voor de ritzege. Hij lijkt zelf ook vooral bezig met de Tour uitrijden en dan vlammen op het WK.

Hindley heeft wmb een mooi prijsje. Kan uitstekend klimmen. Reed een goede TT in de Dauphiné terwijl dat juist een zwakke plek is voor hem. De tour heeft heel weinig TT kilometers. Nadeel is wel dat (volgens mij) hij vaak relatief goed is in 'week 3', en dat is in deze tfd een week met maar 2 bergetappes. Desondanks staat hij hoog op mijn lijstje van subtoppers.

RiesKos

'@Pogi

Ik heb ook wel interesse in een Scorito Discord.

MrWest

'@Pogi Ook interesse hier

Thomberg

En het spel is op de wagen!

Paar dingen die me opvallen:
- Ving goedkoper dan Pogi vond ik gek. Maar toen bedacht ik me de jongerenpunten

Klassementsmannen:
- Mas, Hindley, Carapaz en... Landa? Die laatste vind ik vreemd laag geplaatst met dit parcours. Vooral ook tov Mas.
- Gaudu lijkt dan duur met 3miljoen, maar gezien zijn heuvelkwaliteiten kan en zal hij in eerste dagen ook meer punten pakken.
- Bardet is misschien wel het meest zeker op ~200 punten en in dat opzicht de meest zekere 100 per miljoen renner in klassement.
- S. Yates hebben ze heel leuk geprijsd.
- G. Martin voor de bollen? Mooi prijsje voor zijn kwaliteiten. Samen met Meintjes kunnen dat leuke aanvullingen zijn met kans op bergrtrui.
- Jorgensen "maar" 1 miljoen. Is dit door zijn valpartijen?

Sprint:
- Philipsen als de Pedersen van deze Tour krijgt >90%.
- De rest lekker hoog geprijsd. Pedersen voor mij no-go (zeg ik nu). Vooral de delta tov een groenewegen vind ik groot. Je hebt hem nooit nodig als kopman door Van Aert en Philipsen.
- Waarom Groenewegen afgeprijsd is, weet ik niet. Is Jakobsen puur 500K meer waard door Markov en Bennett door van Poppel? Demare lijkt me in die categorie de meest logische. Maar dan heb je al veel dure sprinters.
- Ewan is voor dit geld gewoon alsnog heel interessant.
- De koopjes gaan hem toch zitten in categorie Cav, Kristoff, Coquard, Sagan, Wright en Nizzolo. Ik zie niet in waarom Jakobsen het 2 keer zo goed gaat doen dan die 4 mannen (misschien sommige wel, dat laat ik nog even voor me).

Sprinters zijn leuk geprijsd is mijn samenvatting. Groot gat tussen duur en goedkoop.

Overig:
- VdP, Flip, Pidcock. Iedereen gaat altijd zo los op die categorie, maar Pidcock had een droomtour en pakte dan 286 punten. Vergeet echter niet dat er veel van de renners in de categorie meedoen en dat ze niet allemaal kunnen winnen. Ze klinken leuk, maar worden per definitie gemiddeld in "hun etappes" minimaal een paar keer maximaal 5de. In PCM wil je een heel team van dit soort renners, maar door de concurrentie is in Scorito hun puntenpotentieel door de concurrentie lager dan anders. Ook een Pogi kan hun werk goed aan en van Aert ook. Kies dus vooral veel uit deze categorie maar bij mij maximaal 1.
- Voor maar 500K heb je Grmay. Scheelt maar 1 letter met Girmay
- De pareltip (en nu serieus) MvG. 500K klikkerdeklik
- Een Jumbo goedkope teampuntenman kan wel heel lucratief worden zeg...
- Veel ploegen zijn zo matig tov de sterke ploegen da al hun renners slechter zijn dan de 5de man van de topploegen. Echter weet je dat die 5de man nooit eigen punten gaat pakken. Maar het blijft moeilijk om intrinsiek slechtere renners te kiezen. Ondanks dat je weet dat door hun rol ze wel meer punten gaan pakken.

Odin

'@Pogi, ik ben er ook voor in!

RiesKos

Bernal vind ik toch wel een groot vraagteken. Leuk geprijsd, maar gezien zijn geschiedenis en resultaten dit jaar toch ook wel een twijfelgeval. Een twijfelbernal, dus…

migilsson

'@pogi, ik heb ook interesse in de Discord :-)

Derkus

Ik heb nu 8 sprinters

madeinstars

Wel benieuwd hoe duur Welsford wordt als die wordt toegevoegd.

ManWithBeard

'@Imbatido, Ik vind WvA geen no-brainer deze tour hoor. Gaat allemaal afhangen van de doelen van de ploeg. Vorig jaar was het duidelijk dat hij voor de trui zou gaan. Jaren daarvoor niet boven de 500 punten. Mocht hij dit jaar niet voor de trui en sprints gaan en meer etappes gaan uitkiezen, dan zijn daar wel alternatieven voor te vinden met een lager prijsje. Bovendien maar 1 tijdrit, ipv 2 (of zelfs 3), waar hij normaal gesproken natuurlijk ook top 5 rijdt.
Ik hoop dat het een beetje onduidelijk blijft over doelen van Jumbo (naast geel uiteraard), want dat betekent dat Wout echt een verschilmaker kan worden.

Verder vind ik het budget vrij ruim, al zijn er nog weinig budgetsprinters.

KetelOne

'@Pogi

Ik heb ook interesse in de Scorito Discord.

KissMyAce2.0

'@Pogi

Ik heb geen interesse in de Scorito Discord

Derkus

2 serieuze pyreneeën-ritten in de eerste week! Dan is het klassement al grotendeels gemaakt vrees ik

reiniersz

'@Pogi ik heb wel interesse in de Scorito Discord

R. D.

'@KISSMYACE2.0

Ik ga niet smeken(althans nu nog niet), maar ik vind dat je wel naar Discord moet komen, ik ben een grote fan.

Derkus

Aspin, Tourmalet en Cauterets op donderdag 6 Juli!!

SambaMike

Eens met R.D.

Ik heb ook wel interesse in een Discord-groep, zeker als er ook andere sporten worden besproken. Kan ik meer over meepraten dan wielrennen (waar ik me echt nog een beginner in voel met één zilveren bekertje sinds 2014). Zijn er selectie-criteria? 😜

Hommeles

'@ Pogi, ik doe graag mee aan de Scorito Discord.

ryanvdb2000

Ik doe ook graag mee aan de Scorito Discord

Lo Zar

Leuk Pogi, doe graag mee. Discord really made it.

Laatst gewijzigd
ZK

Stuur hem gewoon een prive bericht als je in zijn discord groep wil, al die losse aanmeldingen in dit forum voegen niets toe

Vuel Gi Tour

Jep, stuur mij privé maar door. Zorg wel dat je even vermeld wat je bij te voegen hebt voor de groep. Niet elitair bedoeld of iets maar we zitten al op 20 man en anders streven we ons doel voorbij. Nu terug naar de TDF. Bernal 2 miljoen, wat denken jullie? Komende weken ff goed nieuws in de gaten houden. Sprinters vind ik maar wat duur...

1 2 ... 15 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.