Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 16 ... 200 201
Thomberg

Precies wat @ZK zegt

Vuel Gi Tour

Sorry jongens, niet mijn bedoeling geweest

LuckyLuuk

Coquard of zingle die gaat sprinten bij cofidis ?

RvhC74

Mijn team staat al

Gaat wrsch niet of niet veel veranderen

Geen mvdp, pidc, allaph

10 klass, 5 sprint, 2 klim, 2 aanval, 1 tijd

Hommeles

Nog niets over kunnen vernemen LuckyLuuk, maar Coquard heeft in dat team toch wel een reputatie opgebouwd. Het lijkt me dat hij mag sprinten maar ik snap je vraag. Ik heb hetzelfde met Kristoff en Waerenskjold. Beetje zelfde situatie.

madeinstars

Zingle is toch meer iemand voor de lastigere etappes. Maar zou natuurlijk kunnen dat ze allebei sprinten in vlakke etappes voor de puntjes. Zingle vind ik zeker wel het overwegen waard als een soort van ALDI-versie van de MvdP's en Ala's van deze wereld. Voor de prijs van een Coquard neem ik liever Nizzolo of Cavendish of allebei.

Tim

Cavendish staat er zeker in bij mij. Zal elke sprintetappe mee doen voor zijn heilige graal.

Thomberg

'@LuckyLuuk zijn idd 2 verschillende types. Zingle gaat niet vlak sprinten, maar wel leuke renner ala Q. Hermans.
Sprintpiet zullen ze eerder uitspelen moet La Coq er geen zin in hebben.

@Hommeles, daar maak ik me nou totaal geen zorgen over. Gaan 100% voor Kristoff.

Cavendisch kan wel eens >50% pickrate gaan krijgen

Maestro Mello

Stel Flip wint etappe 1. Die gaat dan toch minimaal etappe 6 in het geel blijven rijden, en met een beetje vorm nog tot etappe 9? Dan is ie voor 2,5 miljoen natuurlijk een koopje.

Nijmos

Etappe 2 kan hij hem al makkelijk verliezen

Ik vind Philipsen geen zekerheid. Daar ik heb het gezegd. Ik had het ook niet verwacht, maar het komt vooral doordat jakobsen en Groenewegen wel erg veel goedkoper zijn dan hij.

jenzrscl

Vdpoel is echt beetje hoofdbreker, eerste weekend zie ik kansen voor hem , maar als het echt hard gaat weet ik het nog niet, voor derest gaat hij ook veel aan phillipsen moeten overlaten
Voor teampunten is hij dan wel intressant

In die prijs vind ik dan een flip die je ook daar kan zetten en in de bergettappes intressanter . En voor die prijs is al zeker pidcock intressanter

Thomberg

'@Maestro, vervang Flip door 5-6 andere namen die daar net zo goed kunnen winnen en nog 4 outsiders, dan is de kans dat Flip het lukt maximaal 15%.

Zeker geen domme keuze natuurlijk he, maar jouw verhaal geldt voor meer mannen

Nijmos

De groene sloopkogel DNF in dauphine.

Imbatido

Waarom heeft PCS de groene sloopkogel eigenlijk op de startlijst gezet? Hij heeft begin dit jaar aangegeven dit jaar geen grote ronde te willen rijden en ik lees nergens dat dat zou zijn veranderd. Had een leuke optie kunnen zijn maar ik zou er niet op rekenen dat hij meegaat.

https://www.wielerflits.be/nieuws/maxim-van-gils-wil-op-eigen-verzoek-geen-grote-ronde-rijden/

Laatst gewijzigd
Maestro Mello

'@Thombeg Helemaal eens, wilde meer de nadruk leggen op het type renner. Daar zijn er niet veel van in mijn ogen. Hij kan etappe 2 prima aan, net als 5. Bovendien hebben ze geen klassementsambities dus ze hoeven de trui ook niet weg te geven. En eerlijk is eerlijk, Flip gaat heel lekker op de franse media aandacht natuurlijk..

Laatst gewijzigd
KJP

Als er echt gekoerst wordt is etappe 5 sowieso te zwaar voor Alaphilippe. Sowieso vind ik het nogal een gok om in te zetten op wie de eerste etappe wint. Dat kan Alaphilippe zijn, maar ook even goed Van Aert, van der Poel, Pidcock of wie weet gewoon Pogacar zelf.

Hommeles

'@Thomberg, ik heb de bron niet meer. Maar herinner je je niet dat Kristoff ergens had aangegeven dat hij niet meer verwacht competitief te zijn in de massasprints? En ik meende ook dat hij in een etappe had aangegeven een leadout te doen voor Waerenskjold. Of ik heb dit gedroomd.

KV

'@Hommeles

Hij had dit inderdaad eens aangegeven, ik denk bij de Scheldeprijs. Of dit ook zo in de Tour zal zijn, is nog maar de vraag. Heeft onlangs toch nog een sprintje gewonnen, maar daar deed Waerenskjold niet mee.

En wat betreft MVG: volgens mij was hij dermate ontgoocheld van zijn lage prijs dat hij er maar de brui aan gegeven heeft. On a serious note: moest hij toch meegaan, zullen hij en Kron elkaar misschien ook wat voor de voeten lopen?

rbc1912

DE naam die ik voorlopig mis, is Sam Welsford. Dat was toch vrij zeker dat hij mee ging doen?

Maurimaler

'@Hommeles we zullen volgende week hopelijk wat meer duidelijkheid krijgen in de Baloise Belgium Tour.

Jokertje

De bekende vraagstukken komen ook dit jaar weer terug.
Flip 2.5 miljoen is leuk geprijsd.
In de eerste ritten zie ik zeker kansen voor hem.
Eventueel geel zou leuk zijn.
De vraag is een beetje wat kan / doet hij verder nog.
Gaat hij mee in de vlucht in de bergetappes?
Probeert hij bij de klassementrenners aan te klampen?
Gaat hij voor de bollen?

Dan hebben we ook nog een Pidcock.
Vorige jaar in de tour reed hij erg sterk.
Deed het goed in de punchetappes.
En kon erg lang aanklampen bij de klassement mannen.

Dit jaar vond ik hem in de klassiekers wat tegenvallen.

Aan de andere kant heb je dan een vdp.
Geweldige klassiekers gereden.
Teamgenoot Philipsen.
Vorig jaar in de tour vond ik hem vrij zwak.
Zat er vaak niet bij als je hem verwachtte of kwam er niet aan te pas.

Ik vind zelf op dit moment flip de meest interessante.
Rijd tot nu toe prima in de dauphine
Heeft aangegeven zich op dit moment heel sterk te voelen.

rbc1912

Van der Poel is dan ook een miljoen duurder dan Alaphilippe en Pidcock. Ook eerder geneigd om Pidcock te nemen in plaats van Alazwiepzwiep eigenlijk, maar dat is ook omdat ik het niet zo op die laatste heb.
Ze doen er ook echt alles aan om Ewan in veel teams te krijgen trouwens. Zeer scherp geprijsd, maar toch blijf ik er wederom vanaf. Dat bevalt altijd zeer goed :)
Zijn er trouwens nog lieden die dhr. Sagan overwegen? Nog maar luttele jaren terug een 'no-brainer', maar nu lees ik er zelfs overheen bemerk ik bij mezelf

de Tour

Kwiat 500k hij verdient meer waardering.

Hommeles

'@ de Tour, dat vind ik ook, maar toch neem ik hem niet. Net als een Jungels, Cavagna, Izagirre. Allemaal echt wel goeie renners. Maar het zal me niets verbazen dat ze 0 punten pakken. Toch een groot verschil met 750k renners zoals Mollema, Vansevenant, Cort en Teuns.

rbc1912

Verwacht men dan zoveel van Kwiatkowski dan? Die wint in het allergunstigste geval een etappe en verder zie je hem alleen knechten toch?
Ben zelf altijd wel van mening dat Michał zijn talent te grabbel heeft gegooid door al dat knechtenwerk bij Ineos

1 2 ... 16 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.