Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 150 ... 200 201
Ragnar Lolbroek

Deze ochtend Voor de start; "Hé, het is vandaag een heel vlakke rit met een brede aankomstlijn. Wat als ik nu Jakobsen captain maak ipv Philipsen...
Deze avond na de aankomst; wel.....Dat was een kutidee.

Eindbalans; 5% procent gedaald 😫

Flater

'@Ben Nihilisti, haha ja zag het net ook. Was eigenlijk niet van plan om Lafay op te stellen, maar een beetje FOMO heb ik wel. Misschien zet ik hem er nog wel in, in plaats van Kelderman.

Jaap Jansen

Na een weekend vol bankpunten aardig opgekrabbeld nu, morgen lastige keuzes. Voor nu:

Bilbao (c)
Vingegaard
S Yates
A Yates
Pogacar
Hindley
Powless
Skjelmose
Ciccone

Bank: Flip/Bardet/o’Connor

Twijfel nog beetje tussen Bardet ipv A Yates

Daan De Jager

Wat verwachten jullie van Pidcock morgen ?

Casselt

Als je morgen geen vluchters opstelt, wanneer dan wel?

jenzrscl

Morgen grote kans vluchters , maar pogi is geen thomas almeida of roglic, die wil denkik ook gewoon winnen :p..

Ben Nihilisty

'@Flater

Goh ja, ik moet zeggen dat ik echt verwacht dat die lange klimmen er teveel aan gaan zijn voor Lafay, en dat die daarnaast ook geen belang heeft om in dit soort etappes te gaan aanklampen bij de AK mannen. Dit weekend heeft ie natuurlijk geweldig verrast, maar dan wel binnen zijn eigen specialiteit. Persoonlijk zou ik dus niet al teveel FOMO hebben, maar anderzijds wil ik natuurlijk niet voor je bankpunten verantwoordelijk zijn ;)

Sloddies

Sloddies denken dat UAE Boni wil sprokkelen. Dat S. Yates hoopt het geel te bemachtigen en dat de vlucht onvoldoende ruimte zal krijgen. Laatste km's van de Marie Blanque vuurwerk.

Stel AK mannen op. Twijfel welke twee van Bilbao, Martin en Skellmose. Pidcock neem ik sowieso mee, Alaflip niet. Schat zijn vorm onvoldoende in. Zie hem zelfs in een vluchtgroep gelost worden.

Nederlandsche

Gaan ze Pidcock laten rijden dan @Sloddies?

nasibal

Inmiddels toch zo’n 250 bankpunten inmiddels. Maar dat impliceert dat het met het team wel snor zit.

Het impliceert vooral dat je op namen hebt gefocussed ipv balans ;) Veel te veek types voor hetzelfde werk. Die plekken had je ook kunnen geven aan mannen die elders nuttig zijn :)

Phally

Pogi heeft momentum, ik denk dat hij er weer vol voor gaat!
Ook weer boni op laatste col + finish.

Pogi
A. Yates
Vingo
Hindley
Bardet
Skjelmose
Bilbao
Woods
Pidcock

Bank: Rodriguez, Cicconi en Gall.
Verwacht Rodriguez beter dan pidcock maar hij kan als juichrenner top 3 doen als hij niet te ver achter zit en kan terugkeren in afdaling, Ciccone verwacht ik eigenlijk niet en Gall in de vlucht met vlakke aanloop word ook moeilijk.

jenzrscl

Pogacar (C)
Vingegaard
A Yates
S yates
Hindley
Skjelmose
G martin
Alaphillipe
Guerrero

Hoe zou het zijn met van gils en traeen?

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik neig door dat er aan het einde een afdaling is om bilbao caiptain te maken

Nederlandsche

Pogi
Vingegaard
Hindley
A Yates
Bardet
S Yates
Skjelmose
Jorgenson
Alaphilippe

Bank:

Martin, Pidcock & Van Aert.

R. D.

Zijn er mensen die van Aert meenemen morgen ?

Sloddies

Verwacht dat Pidcock niet ver achter is op de top. Heeft aangegeven niet mee te gaan in vluchtgroepen maar wil proberen met AK mannen te duelleren.

Sloddies

Verwacht dat hij omhoog Martin kan volgen en beter is dan Skellmose. Maar goed: het is de eerste keer dat hij voor AK gaat rijden. Morgen weten we meer

Nederlandsche

Dan lijkt het me juist interessant om Pidcock niet mee te nemen en een Alaphilippe wel, als Pidcock toch niet de vlucht in gaat.

jenzrscl

Bookies geven wout toch wel redelijke kans..

Kan best in de vlucht zitten samen met mathieu
Met die openingsfase..

Kans op geel.. eignlijk hoop ik dat hij erbij zit.. dan gaan uaes de groep echt geen 5 minuten zomaar geven..

Morgen kans op echt bankpuntenfestijn..
Zelfs een type aranburu kan die rit mss wel aan..

Laatst gewijzigd
Sloddies

'@Nederlandsche
Maar jij gaat uit van een geslaagde vlucht. Ik denk van niet

Maarten Koning

Pogi
Ving
Yates
Yates
Bardet
Rodri
Skjel
Flip
Powless

Bank:
Hindley
O'connor
Ciccone

Ik baal een beetje van ciccones situatie. Ik heb hem mee voor deze etappes maar hij staat vrij kort. De andere kant is dat uae hem best 2 minuut wil geven maar willen andere teams dat ook?

Klassieke bankpuntsituatie dit. Kan nooit goed gaan

Titivoeckler

Lekker al je klassementsmannen opstellen, stel ik m’n vluchters op ;)

yoeri

'@kevinweird; gaat ieder jaar weer wat beter zie ik!

Nederlandsche

Van Aert of Jorgenson mee? Keuzestress!

Ted de la course

Weet iemand of er duidelijke regels zijn omtrent straffen voor ongeoorloofd gedrag in de sprint? Vraag dit omdat VDP wordt terug gezet naar laatste plek in groep en 13 strafpunten voor puntenklassement krijgt en Bauhaus z'n plaats behoud maar wel 50 punten aftrek krijgt in hetzelfde Klassement. Waerenskjold dan weer onbekende straf. Lijkt me allemaal vrij arbitrair en daarmee ongewenst. Heb ze alle drie niet overigens.

Het moet toch niet zo moeilijk zijn om duidelijke regels op te stellen en een veilige sprintlane te maken?

1 2 ... 150 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.