'@Danusz verschil tussen Hindley en Skjelmose is nog te overzien, je had better Van Aert of Ala thuis kunnen laten. Toegegeven het was nog even billen knijpen maar deze was toch echt te zwaar voor hen. Ala is nog niet de oude. Al denk ik dat deze etappe hem wel gaat helpen straks in de etappes die ietwat minder zwaar zijn.
@Maarten Koning O'Connor groeit duidelijk in de ronde. Had 'm vandaag ook op de bank maar hij heeft z'n plekkie voor morgen verdiend. Kan nog een gevaarlijke klant voor de top 5 worden zo ;)
Tien punten misgelopen door Alaphilippe erin te gooien in plaats van O’Connor. Met Pog als C de schade beperkt. Had Vinnie moeten cappen, maar goed. Last minute Meintjes eruit voor Ciccone pakte wel echt top uit: 99.8%.
Hopelijk morgen weer zo een goede dag.
Voor morgen:
Vingegaard (C)
Pogacar
Hindley
A. Yates
S. Yates
O’Connor
Skjelmose
Rodriguez
Ciccone
Echter, na 75 km in de etappe gaan ze al serieus klimmen. Als iedereen denkt dat deze voor de vluchters is, kan het best een tijd duren voor de goede groep weg is. Bovendien zijn die eerste 70 km vrij vlak. Kans is dus aanwezig dat er in de kopgroep weinig sterke klimmers zitten. Gaan die vluchters, nadat ze weg zijn, genoeg voorsprong bij elkaar fietsen om voor de klassementsrenners boven te komen? Ik weet het niet .
Kan natuurlijk ook nog dat er vluchters wegrijden na de Soudet, als er tussen de klassementsrenners geen verschillen ontstaan en ze gas terugnemen in het tweede deel van de vlucht.
Mijn voorspelling: sowieso geen grote groep vluchters, en als het vluchters worden geen type Teuns/Alaphilippe. Eerder een Jorgenson (die bewust tijd lijkt te hebben genomen).
U had het hier kunnen lezen vanochtend. Zelf vandaag:
Pogacar (c), Vingegaard, Hindley, Ciccone, Gall, Skjelmose, Rodriguez, Bilbao, Jorgenson. Morgen O'Conner er weer in!
'@milanjacks. Mbt van poppel was keus op basis van dag ervoor en gekozen voor zekere punten, is angsthazerij die 22 punten kost. Mbt ciccone ik moest kiezen tussen powless, pidcock en ciccone. Heb de verkeerde eruit gelaten, wijsheid achteraf. Vanaf nu maar niet meer aan mijn opstellingen zitten zo kort van tevoren.
Ik denk dat het niet zozeer pogi is die minder is op het moment maar vingegaard heeft dit jaar simpelweg weer een flinke stap gezet.
Als hij een minuut pakt op die laatste 3 km ten opzichte van roglic en poga in 2020 dan is dat een veel logischere conclusie dan dat pogi niet in vorm is.
6 man in de top 10 alleen rodriquez niet opgesteld helaas 250 punten gehaald gestegen van 32 naar 40 procent ben tevreden
heb 10 man in de top 18 van het klassement ben echt blij met me berg team tot nu toe dat zonder pogacar
mij team voor morgen
viningaard
hindley
bardet
rodriquez
a. yates
s. yates
gaudu
skjelmose
gall
bank
kelderman
bilbao
Bankpuntjes met Connor en Rodriguez door de voorkeur te gaan aan Pello en Pow(er)less vandaag.
Morgen toch Bennie er maar weer in fietsen. De keuzes worden er niet makkelijker op: Pello, Powless, Gall, Johannessen en Flip wedijveren voor de laatste stuk. Na vandaag en met de ronde van Zwitserland in het achterhoofd (net niet winnen en de dag erna wel winnen) staat momenteel Gall erin. Pello heeft het net niet, terwijl ik denk dat het voor Powless toch te zwaar gaat zijn. Johannessen en Flip zijn op het moment denk ik gewoon niet goed (genoeg)
Vandaag de juiste mensen opgesteld maar ik heb keuze stress voor morgen:
Vingegaard
Pogi
Gall
Ciccone
Skjelmose
Rodriguez
Hindley
A. Yates (twijfel)
Plekje voor laatste man??
Opties :
O conner
Bilbao
Meintjes
Powless
Van Gills
Van Aert (eventuele punten bij winst vingegaard)
Denk zelf aan Bilbao of powless.
Wie kan mij op andere gedachten brengen of inzicht?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.