Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 156 ... 200 201
Mad Max

Had Max in plaats van Hindley. Dit gaat zich nu ongetwijfeld vertalen in langzaam maar zeker zakken. Stond na 2 dagen 14e maar het verval heeft zich ingezet met een ook iets te lichtte sprintploeg. Sta nu op 97,1 maar verwacht dat de bekertjes langzaam uit mijn handen zullen glippen

Mad Max

Max is Mas, uiteraard geen spijt van Max bij scorito F1

Hangtieniedanstaatie

Formule 1 is een b-sport.

Maarten Koning

'@Mello

Powless probeerde gisteren in de vlucht te zitten volgens mij, het was alleen niet gelukt. Als hij echt wilde dan was het wellicht alsnog wel gelukt en wellicht dacht hij na een paar gemiste pogingen dat het daarna een te grote inspanning zou zijn om er alsnog in te zitten.

Een beetje van beide denk ik.

Ted de la course

'@floda ik snap de keuze voor Groenewegen en landa boven bauhaus en gaudu vooraf wel hoor. Pakt nu (nog) niet lekker uit maar niks geks aan. Heb zelf alleen Groenewegen van die 4.

Lastige keuze tussen die 3 maar als je de vlucht vandaag een kans geeft zou ik van die 3 namen Bilbao als laatst kiezen. Powless heeft gisteren denk ik bewust ingehouden om vandaag mee te zitten voor bergpunten. Teuns verwacht ik ook wel wat van, oogt sterkt. Beiden hebben ook vrijheid en dat is bij Bilbao nog maar de vraag.

NOAD1912

"Ik las trouwens dat Ving blijkbaar met 6.95 watt per kilo de Marie Blanque op stormde. Dat versterkt mijn idee dat Pogi gewoon dik in orde is, Ving is gewoon nog beter."

Hij knalt nog harder een berg op dan Armstrong toen hij stijf van de dope stond. Jonas is Rasmussen 2.0

Mad Max

'@noad1912, dat is nogal een beschuldiging.

Ton Pelo

Op voorhand werden renners als Meintjes en Martin voor €1M getipt omdat zij hun punten altijd wel zouden halen. Mijn vraag is alleen: wanneer stel je ze op? Nu ze net iets meer achterstand hebben zouden ze wel eens in de vlucht kunnen zitten. Maar durf je daar de grotere namen van het AK al voor thuis te laten vandaag?

lnnrt

Gisteren dik gescoord, alleen pogi als kopman leverde me geen topscore op. Deze etappe zelfde team opstellen, of toch voor de 'aanvallers' kiezen. Ik heb Jorgensen en Martin op de bank zitten.

De Tourminator

Voorlopig sta ook ik er prima voor met 95%. Alleen Flip en MvdP vallen erg tegen in vooral de eerste 2 etappes. Maar ze zullen hun kansen nog gaan krijgen.
Vandaag Vingegaard naar het geel, of zal hij een rustdag nemen?

zomaareens

Wie wil er meedenken: Ik heb soler, maar is er een scenario te bedenken waarin hij in de vlucht voor eigen kansen mag gaan vandaag? of is dat ongezien?

Jaap Jansen

Gisteren een mooie dag, alleen met de verkeerde captain (Bilbao). Voor vandaag weer even puzzelen, O'Connor krijgt de kans ipv A. Yates maar zit nog met 2 plekjes tussen Ciccone/Bilbao/Powless.

Vingegaard (C)
Pogacar
S. Yates
Skjelmose
Bardet
Hindley
O' Connor
--
Bilbao
Ciccone
Powless

DKrikk

Prima eerste 5 dagen achter de rug met 99,5%. Enkele sprinters vallen wat tegen, maar dat wordt weer gecompenseerd met dat ik er 8 heb meegenomen.

Voor de bergetappes wel in dubio. Gisteren voor Powless en Bilbao gekozen, terwijl achteraf een Madouas en Pidcock betere keuzes waren geweest.

Vandaag weer twee plekken te vergeven:
- Powless: niet echt gemaakt voor het echte hooggebergte, komt dan vaak toch iets te kort. Maar je zou verwachten dat hij vandaag mee wil zitten voor de bollen. Heeft sowieso de meeste ruimte van deze 4.
- Madouas: gisteren meegezeten in de kopgroep en daarmee van goede waarde voor Gaudu en toch mooie top 20 plek. Andere kant van de medaille is dat hij niet elke dag vooruit kan zitten en vanuit de AK-groep mogelijk niet die top 20 gaat halen.
- Pidcock: blijft in ieder geval aanhaken voor zijn klassement. Maar indien vluchters vooruit blijven, dan zal hij weer achterin de top 20 terecht komen. Vandaag echter prima afdaling en minder lastige laatste col...
- G. Martin: geen idee wat ik in deze fase van hem moet verwachten. 4 minuten achter Hindley is net beetje de grens van wie ze wel of niet laten gaan.
- Bilbao: was hij gisteren niet goed genoeg, of verzocht bij Landa te blijven? Vorige jaren kreeg Bilbao meestal geen stalorders dacht ik.

Keuzes keuzes keuzes.

mspan

Hier keuze tussen Bardet Martin Bilbao of Wout
Wat denken jullie?

DKrikk

'@Mathijs

WvA is wat mij betreft gokken. Indien Vingegaard wint en geel pakt ben je spekkoper. Zo niet, dan verwacht ik een 0-punter.

Wat betreft Bardet. Die presteert ondermaats en gaat vandaag niet zomaar beter zijn of in de vlucht zitten.

Misschien wil je zelf ook je licht laten schijnen op je eigen twijfels?

Maarten Koning

'@noad

Feitelijk heb je gelijk over die waardes. Armstrong had ik even teruggezocht en die deed blijkbaar 6.97 op de alpe d'huez in 2004.

Aangenomen dat die waardes van Ving kloppen, het was geen officiele bron waar ik het van zag, dan is dat natuurlijk heeeeeel erg hoog.

Maar sindsdien is de sport ook weer een tik professioneler geworden qua voorbereiding, ketonen en voeding. En we zijn niet te vergeten, vroeg in de tour.

Ik heb niet de illusie dat het peloton nu helemaal schoon is maar het is nou ook weer niet ongeëvenaard in de post armstrong jaren

Laatst gewijzigd
dadeliva

Dit wordt mijn team vandaag:

- Vingegaard (C)
- Pogi
- Hindley
- A Yates
- Bardet
- Skjelmose
- Kelderman
- Ciccone
- Powless

Ik laat Martin en O'Connor op de bank. Met Kelderman extra kans op punten als Vingegaard wint en/of het geel pakt t.o.v. de bankzitters.

Hangtieniedanstaatie

Antivoetbal.

cosnefroy

Nog 2 plekken over naast
Vin
Pogi
Hindley
Rodriguez
Skjelmose
Madouas
Ciccone

Keuze
A yates
O Conner
Woods
V aert
Pidcock
Barguil

Kirsipuu

Op voorhand werden renners als Meintjes en Martin voor €1M getipt omdat zij hun punten altijd wel zouden halen. Mijn vraag is alleen: wanneer stel je ze op?

In bergetappes later in de ronde, als het klassement al voor een gedeelte in de plooi ligt.

Ton Pelo

[QUOTE]Test[/QUOTE]

Maarten Koning

Bardet rijdt toch helemaal zo slecht nog niet?
Zat er niet bij in de eerste etappe maar dat is meer een explosiviteit ding. En gisteren verliest hij 19 sec op groep pogacar.

Niet absolute top op het moment maar zoveel verlies is het nou ook weer niet.

Kirsipuu

Vandaag ook weer: Aanloopfase van 60 km, daarna 80 km vol klimmen. Niet geschikt voor een grote groep vluchters, zeker als je weet dat Jumbo-Visma vol gaat rijden op de Tourmalet om Pogacar te lossen.

Papa Bart

Mijn team deed goed zijn best gisteren, en doet eigenlijk precies zoals verwacht. Het resultaat is tot dusver, na een slechte opening een mooie stijgende lijn. Door bewust te kiezen voor dure toppers, aangevuld met vrijwel alleen jong volk heb ik een te dun sprint team, maar dat zorgt er wel voor dat op elke andere dag er een leuke puzzel moet worden opgelost. En dat lukt aardig! Voor vandaag ziet de oplossing er als volgt uit:
Ving. (c)
Pogacar
Hindley
Rodriguez
Pidcock
Jorgenson
Skjelmose
Johannesen
Martin
Oftewel zes jonge honden vandaag.
Veel plezier iedereen!!

rodelantaarn1

Voor mij gaan deze mannen het doen voor mij vandaag

Vingegaard (c)
Pogacar
Hindley
Rodriguez
Bilbao
Skjelmose
Gall
Ciccone
Powless

Bardet en Landa op de bank, vielen mij toch wat tegen gister

1 2 ... 156 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.