Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 157 ... 200 201
NOAD1912

'@ Maarten,

"Maar sindsdien is de sport ook weer een tik professioneler geworden qua voorbereiding, ketonen en voeding. En we zijn niet te vergeten, vroeg in de tour."

De voorbereiding en voeding verbetering weegt natuurlijk nog geen 3% op tegen het miljoenen dopingprogramma waarmee Armstrong die berg opknalde en toch heeft Vingegaard het gat gedicht. Het klopt gewoon niet, maar dat deed het ook niet met Froome en Van Aert vorig jaar en Pogacar het jaar ervoor en Cancellara op de Spelen. Niemand wil dat het zo is en dus worden onmenselijke prestaties toch aan mensen toegeschreven en wordt maar weer blind vertrouwd op controles, maar ik geef je op een briefje, gewoon op basis van levenservaring, dat binnen nu en een paar jaar wereldprestaties van nu verklaard worden met heel wat minder heroïsche verhalen. En dan speelt iedereen die beterschap heeft beloofd na 'Armstrong' (met name de wielrennerij en het journaille voorop) weer de naïeve onschuld.

Verder geen discussie voor hier, maar het blijft me verbazen hoe iedereen zijn kop in het zand steekt, terwijl die cijfers gelijk staan of nog hoger zijn dan die van de ernstigste dopingzondaars uit de geschiedenis.

Ik hoop tegen beter weten in ongelijk te hebben. Maar dit soort cijfers kunnen alleen bereikt worden met hele sterke prestatie bevorderende middelen.

Laatst gewijzigd
Rije Rudy

Gisteren Tobias Halland Johannessen last minute opgesteld ipv Felix Gall, vandaag Gall en Teuns opgesteld en Alaphilippe, Johannessen en Van Aert op het bankje. Ze zijn nog niet binnen natuurlijk, maar toch... :p Blijft een beetje een loterij

JohnMcBennett

Ik hoop dat deze groep het niet haalt. Johannesen, Flip, Powless en WvA op de bank ten faveure van de GCs :((

floda

Heb wel een goede hand van powless opstellen… niet dus… maar goed laat hem maar veel punten pakken, dan pakt hij in ieder geval wat punten in eindklassement voor bollen. Maar wordt wel een Cort zo langzamerhand. En dat getwijfeld tussen teuns Bilbao en Landa was dus ook niet nodig. Maar verschil is pas 3 minuten dus wie weet wat er allemaal van achter nog gaat komen.

Rije Rudy

Waarom houdt Bora het eigenlijk zo kort? Zitten niet echt gevaarlijke namen in de ontsnapping voor geel

Eddix

Ze roken WvA helemaal op op deze manier, die gaat in de derde week gewoon lekker thuis zitten bij zijn zwangere/pas bevalen vrouwtje! haha.

Feld

WVA is niet op te roken…

Ted de la course

'@Kirsupuu hoop dat je gelijk hebt, heb ook gekozen voor AK mannen en Powless, Ala, en WVA op de bank gezet. Nog mensen hier die VDP opgesteld hebben vandaag?

Guido Maltempi

Waarom houdt Bora het eigenlijk zo kort? Zitten niet echt gevaarlijke namen in de ontsnapping voor geel

Omdat ze niet willen dat vAert een bruikbare springplank wordt voor een vroege aanval van Vingegaard. Als die straks met z’n 2en over de top van de Tourmalet rijden dan heeft Vingo een locomotief voor afdaling + vallei.

Maarten Koning

Muah, powless was wel te verwachten in de aanval maar gezien de huidige stand van zaken acht ik het aannemelijk dat de vlucht niet stand houd. Puur omdat jumbo nu het goed lijkt te kunnen, pogi nog meer tijd wil laten inleveren.

Ik maak me nu iig minder zorgen over flip in de kopgroep dan gisteren. Powless had ik gister dan weer wel opgesteld.

Laatst gewijzigd
Ben Nihilisty

Heerlijk hoe Van Aert 'heel per ongeluk' 2 dagen op rij niet sprintend als eerste niet belanghebbende over de lijn voor de tussensprint bolt. Iets in mij zegt dat de man toch wel een heel klein schuin oogje voor die groene trui over heeft gehouden. "Als de kans zich voordoet, dan laat ik m niet liggen", zoiets zei hij er voor de Tour begon zelf over. Maar ja, dat 'als' scenario kleurt ie natuurlijk wel zelf in.

Rad

Doeme, WVA niet opgesteld.. Dan maar hopen dat de ontsnapping het een keer niet gaat redden. Niks mis mee met een etappe waar de kleppers zelf strijden om de zege.

Rije Rudy

Je zou zo ploegleider kunnen worden @Guido Maltempi

Martijn Sollie

Zonde dat ik Powless en VdP niet heb opgesteld vandaag, maargoed had gerekend op de klassementsmannen. Ben benieuwd of ze weg kunnen blijven vandaag. Het gat is nog niet heel groot.

jenzrscl

Wout is toch geen gewone :o

fringale

% Oeps, ik ben blijkbaar mijn kopman Pogacar, vergeten wisselen naar Vingegaard. 2% kans dat dit goed uitdraait, 98% kans dat ik ook daardoor mijn gouden bekertje moet afgeven.

Maarten Koning

Ik voorspel maar niks meer, Powless lijkt toch goed aan te haken.

edit, ik sprak weer eens te vroeg.

Laatst gewijzigd
Ted de la course

Van Aert fiets na de finish meteen door naar de startplaats van morgen

Valvuillerdemoz

Van Aert en Powless op het bankie gelaten. Die mogen toch nu wel eens gaan parkeren.

Edit: Voila!

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Waar maken we ons ook druk om he @valvuilerdemoz

Gewoon vertrouwen houden

Zadelpen

Goed gespeeld Fringale haha.

Maarten Koning

Ik wil ook vergeten om Vingegaard kopman te maken, toch een kunst.

Rob94

Laat Bilbao gewoon lekker doen wat hij wil. Die moet in de laatste meters 30 keer omkijken of Landa het wel redt terwijl hij zelf op zijn gemak over de finish rijdt.

Ben Nihilisty

Dit soort bankpunten van Johanessen. Is dat vooral blij zijn dat ie dus in orde is en oren lijkt te hebben naar de bollen, of is dat vooral balen dat je 'm in misschien zijn beste daguitslag de bank hebt laten warmhouden? Tja..

DKrikk

Verrassende winst van Pogacar. Dat zagen weinig mensen aankomen.
In mijn geval beter met A. Yates wel opgesteld en WvA niet.

8 man in de top 12 met als enige verliezer: Skjelmose.

Dan komt uiteindelijk toch zijn (verwachte) minder herstelvermogen boven. (Waar een aantal pagina’s over gediscussieerd is)

Edit: Skjelmose komt op 7:56 binnen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 157 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.