Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 158 ... 200 201
vevie

En dan staat The Terminator weer op net als Arnold in zijn beste dagen. Hasta la Vista.

Toch 6 man bij de eerste negen en zeven man in de punten. Zul je net zien dat je Meintjes vandaag niet opstelt en hij in de punten rijdt, hahah. Blijven staan op 99.8.

Morgen gaan we voor:

Philipsen (C)
Ewan
Meeus
Strong
Groenewegen
Bauhaus
Mozzato
Coquard
Pogacar.

Maarten Koning

26 bankpunten door Powless en O'Connor maar gezien de rest van de uitslag kan ik er wel mee leven. Voor nu op zilver maar met de aankomende sprints zal ik wel weer iets dalen.

JohnMcBennett

1% gestegen naar 99% met Powless en Johannessen helaas op t bankje. Niet verkeerd. De mannen staan ervoor, het is slechts de belabberde ploegleider aan te rekenen.

Kon Skjelmose simpelweg niet volgen, of was er meer aan de hand?

DKrikk

Skjelmose had rugproblemen en moest daarom lossen op de Tourmalet. Nog wel weer aansluiting weten te vinden in tussenstuk, maar bij slotklim geen krachten meer.

Mad Max

Mijn Woods, Ciccone en Teuns laten het vandaag behoorlijk afweten, dalende lijn blijft zich daardoor doortrekken.

Bzuidema

Edit. Verkeerd topic

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Toch nog mooi op 95.2
Morgen mag mads eens scoren

Ragnar Lolbroek

293 punten en 1,8% gestegen.
Voor morgen;
Philipsen (c)
Van Aert
Jakobsen
Girmay
Cavendish
Kristoff
Meeus
Strong
Pogacar

kevinraar

294 punten gehaald met 8 man in de top 15 enige die tegen viel was skjelmose gestegen van 40.8 naar 48.3

heb pogacar niet heb wel voor de rest de hele top 8 zonder pogacar toch wel tevreden met me team

mij team voor morgen
phlipssen
jakobsen
pedersen
groenewegen
girmay
cavendish
sagan
van poppel
viningaard

bank renners met zekere punten of eventueel team punten
hindley
rodriquez
kelderman
van der poel
gall

Laatst gewijzigd
Zadelpen

Team Zadelpen versnelt richting 99.2%. Dat is niet mis.

Thomberg

Skjelmose had rugpijn van val gisteren.

O’Connor duidelijk podium kandidaat trouwens. Goeie pick

Daan De Jager

343 punten gestegen naar 98,2%

Rodriquez en s yates toch goede pics voor 2 mil tot nu toe

rbc1912

Volgens mij willen bepaalde lieden hun gelijk halen met betrekking tot O'Connor. Ik zie zijn naam te pas en te onpas voorbijkomen. Bij een Landa zie ik dat dan weer niet

Thomberg

'@Brabander ik denk dat de reden is dat er over O’Connor veel discussie is geweest en alsnog veel mensen hem gekozen hebben (ik denk mede omdat hij in veel voorbeschouwingen genoemd werd). Als dan blijkt dat hij precies doet wat (een deel) voorspeld had, dan mag er toch best de draak mee gestoken worden?

Op het moment dat A Yates > 200 eigen punten haalt mag iedereen daar van mij ook z’n gelijk over halen.

Over Landa is het bijna niet gegaan en heeft ook maar een klein deel in z’n team opgenomen. Daarom begint niemand over hem denk ik?

Georgeske

Wie levert morgen in theorie het meeste punten op als 9de man? Vingegaard of Pogacar?

rbc1912

Ik vond en vind O'Connor nog steeds geen slechte keuze. Een betere dan Carapaz bijvoorbeeld. Zeker voor die prijs. Maar dan kom je al snel bij persoonlijke voorkeuren uit. Buiten Vingegaard en Pogačar heb je een hele rits renners die weinig voor elkaar onder doen. En daar moet je dan maar net de mannen in vorm van selecteren.
Ikzelf sta op 98,5% nu. Met O'Connor (jawel). Ik hoef hem op dit moment nog geeneens op te stellen, dus dat scheelt. Maar die zal echt nog wel wat puntjes halen denk. Het is allemaal nog niet best nee, maar ook niet heel erg slecht. Staat keurig 11e in het algemeen klassement bijvoorbeeld.
Kijk. Ik heb geen Mas en Carapaz bijvoorbeeld. Maar dan ga ik ook niet cynisch roepen van dat dat 'toppicks' zijn als ze dat om wat voor reden dan ook niet waar maken ;)

jenzrscl

95% nu
Morgen met

Phillipsen(C)
Wout
Pedersen
Coquard
Welsford
Meeus
Strong
Poppel
Pogacar

Deze met jakobsen zullen toch wel vloeken morgen denkik, kan me niet voorstellen dat hij morgen sprint..

Laatst gewijzigd
rbc1912

Philipsen (C)
Bauhaus
Groenewegen
Cavendish
Meeus
Mozzato
Girmay
Van der Poel
Pogačar

Maarten Koning

O'Connor nog niet best maar we zitten pas op week 1 en hij laat weer tekenen van leven zien. Ik had niet de illussie dat hij veel punten zou pakken maar eerder stabiel rond de 200 punten, dat is wellicht wat hoog ingezet op basis van de eerste week maar 150 acht ik nog best aannemelijk. Het kan een stuk erger.

Ik zou meer met gaudu in mijn maag zitten als ik die had. En pedersen zou ik ook niet vrolijk van worden vooralsnog..

Maar ik zit voornamelijk met flip en girmay in mijn maag op het moment, niet met o'connor

Laatst gewijzigd
rbc1912

En zo heeft iedereen wel wat... :)

Ow ja. 'Flip' is pas een kutkeuze. Daar verbleekt O'Connor bij ;)

Laatst gewijzigd
Geel truitje

Snap je niet kevinraar tevreden met je team het is niet gek als je poga niet neemt dat je 3-4 klassements mannen meer hebt en top als het dan de goede zijn

Maar voor de rest blikt t zeer beroerd te zijn zonder poga
Die nu voor velen al 450 punten heeft binnen geharkt
En er zo nog 400 bij doet

Kansloos is een team zonder hem als hij in koers blijft

Thomberg

'@brabander, allereerst mooie score.
Maar ik denk juist niet dat je bij Scorito op persoonlijke voorkeuren uitkomt. Anders kiest bijvoorbeeld heel Nederland VdP, what’s not to like als wielrenner. Maar voor Scorito kan die dan alsnog niet logisch zijn.

Zo kan je in mijn ogen O’Connor niet vergelijken met Carapaz. Die laatste zal altijd leveren vanuit verschillende scenario’s. Voor Scorito een heel interessante renner. Maar goed dat gaan we nooit weten want hij vloog er met 0 punten uit.

Jouw opmerking over O’Connor is precies waarom je hem niet moest kiezen. Hij zal niet vaak bij je dagselectie zitten. Dan is 2 miljoen gewoon te duur voor een bankzitter. Dat budget kan je beter stoppen in renners die je zeker opstelt. Ik zie hier heel veel teams voorbij komen die de dagselecties delen en met gemak 13 klimmers kunnen opstellen. (Nog zonder zekere punten als een groen trui). Die 13 klimmers kunnen standalone beredeneerbare keuzes zijn, maar in de teambalans dus niet. En ik denk dat als je dat vooraf terugbrengt naar 9 een type O’Connor altijd zou sneuvelen. Nu zitten er dus veel mensen met veel bankpunten. De bankpunten overkomt iedereen als je moet gokken tussen de 13 keuzes. Die gokken moet je in de teamopbouw voor zijn. Mensen die gisteren bijvoorbeeld ciccone niet opstelden. Als je bereid bent 2 miljoen voor ciccone te betalen (wat een heel logische keuze kan zijn), dan stel je hem toch altijd op gisteren. Anders heb je een onnodige bankzitter voor 2 miljoen.

Flip, tja. M’n grote Flop tot nu toe. In de balans de logische keuze in mijn team. Gaat hopelijk in 10 en 12 z’n punten wel halen want z’n vorm lijkt best prima. Een Pidcock nooit als serieus alternatief gezien op die plek (want ander type dat wilde “scoren vanuit de favorietengroep”). Had achteraf tot nu toe beter geweest

jenzrscl

Ik heb deze 6 dagen tour al meer genoten dan de 3 weken giro samen.

Komt ook dat klassementsmannen er vol voor gaan en voor ritoverwinning gaan.

Zijn ng pak ritten die opzich makkelijk te controleren zijn en dan mooie berg op einde, pogi wint graag zelf en vingegaard moet nog zijn ritje winnen

Trui weggeven zit er toch niet meer in denkik.
Alles die nu binnen 5 minuten staat zou ik toch niet zomaar meer met vuur spelen..

En hindley en simon zullen wss ook wel niet zomaar hun top 5 willen weggeven aan vluchters.

Laatst gewijzigd
kevinraar

is het niet beter om voor morgen van der poel in me team te doen inplaats van jakobsen

rbc1912

'@Thomberg: gedeeltelijk eensch. Maar zo is er op (vrijwel) iedereen wel wat aan te merken natuurlijk. De enige 6 die constant presteren tot nu toe zijn Vingegaard, Pogačar, de gebroeders Yates, Hindley en Rodriguez. Maar je neemt er toch zeker meer mee. Dat zijn dus allemaal slechte keuzes eigenlijk dan?
Over die balans: ik heb 7 sprinters, Powless, Pidcock, Ciccone en Van der Poel. Wat voor renners moet je dan nog meer hebben? Tijdrijders heb je ook niet nodig in deze Tour. Dan is het toch altijd lekker om wat klassementsbackup te hebben. Afgelopen Giro bijvoorbeeld had ik op een gegeven moment dus te weinig man voor in de bergen. Dat wil je ook niet.
En over Carapaz: die heeft nog geen deuk in een pakje boter gereden dit seizoen, dus de kans was mijns inziens aannemelijk dat dat in de Tour niet anders zou zijn. En daarom vond ik hem een slechte keuze

1 2 ... 158 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.