Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 159 ... 200 201
Ajvenema

Vd poel ipv vingegaard, Kevin!

kevinraar

viningaard heeft 10 zeker punten van de poel 0 wel grote kans op 10

Ted de la course

'@jenz ja echt een fantastische tour tot nu toe en de remontada van Poga vandaag beloofd meer goeds.

@thomberg Oconnor stijgt vandaag 6 plekken in t AK. Weg naar boven is ingezet, is niet meer te stoppen vanaf nu ;)

Neehoor, had ook liever S. Yates gehad op dit moment. Alleen die heeft de afgelopen 36 GTs niet uitgereden geloof ik dus misschien ben ik in Parijs wel heel blij met oConnor.

dadeliva

Van der Poel heeft hoogstwaarschijnlijk al 6 punten van Philipsen s puntentrui, redelijk goede kans op 10 punten als Philipsen wint en hij kan als leadout top 20 punten scoren als hij zijn handen thuis houdt.

Pogacar levert 15 punten op dus meer dan Vingegaard als van Aert niet wint.

Ik zet Jacobsen niet op de bank.

jenzrscl

Simon yates heeft ook best een goed tijdritje toch? Kan nog belangerijk zijn voor zijn top 5 plaats

Lo Zar

Baal al sinds de start dat ik O'Connor heb ingebracht voor Rodriguez.
Dat was gewoon niet slim. Ging er van uit dat Rodriguez voor de Vuelta zou gaan (wat alsnog kan).
Maar de extra jongerenpunten hadden de doorslag moeten geven.
Verder wel vol voor Mas gegaan want die zag ik, als Steady Eddie, easy top 3-5 halen sinds hij eind vorig jaar naar een hoger niveau leek te zijn gegaan. Dom of niet, over Mas zal ik het nooit weten.
Wel beide Yatesies en toch nog op 99.4% maar dat gaat langzaam zakken worden en de eindafrekening zal me zeker bekertje kosten.
Andere niet slimme keuze was Pello de babysitter.
Volgens mij hebben de grote forumleden hier al tijden (ook tijdens eerdere rondes) duidelijk verkondigd dat O'Connor en Bilbao voor Scorito geen 'yo MTV raps' renners zijn. Maar eigenwijsheid is vreemde ziekte.
Volgende keer neem ik meer jongerenklassement rijders en sprintklassement-sprinters mee.

Laatst gewijzigd
embargo

Jakobsen gaat morgen bekijken of ie gaat meesprinten of niet.
Mocht ie hier vanaf zien, zal iemand anders zich in de massasprint gooien morgen namens dat team? Iemand enig idee?

Georgeske

Wie levert morgen in theorie het meeste punten op als 9de man? Vingegaard of Pogacar

Wicked Wout

'@georgeske, twee keer dezelfde vraag. Waarschijnlijk blijft het stil omdat iedereen erop vertrouwt dat ook jij deze simpele rekensom zelf kan maken.
2e AK+5e BK+1e JK of
1eAK

Alleen bij ritwinst van een teamgenoot is de een meer waard dan de ander.

Ben Van Heck

gaat iedereen weer voor philipsen captain? klinkt logisch hoor maar zo maak je toch nooit het 'verschil'? sta zelf erg laag geclasseerd dus moet mss voor een gokje gaan zoals groenewegen of cavendish ofzo

DKrikk

'@Ben, verschil maak je door zo min mogelijk fouten te maken ;)

@georgeske, inderdaad wat @WickedWout zegt, even zelf uitrekenen. Is sneller dan twee keer hier een reactie typen.

Ben Van Heck

heb je helemaal gelijk in hahaha

dr klaas

Gelukkig een remonte van Pogacar, al was scoritowise ritwinst van jumbo beter geweest.

Vandaag sprinten hopelijk kan fabio meedoen, anders kan het zomaar tot etappe 18 duren.

Barrygoal

'@ben van Heck Je maakt t verschil met de rest van je team. Waarom onnodig risico lopen als je weet dat Philipsen normaal gesproken bij de eerste 3 eindigt

Eddix

Ik denk dat we voor het eerst in jaren weer eens een spannendere Tour de France gaan zien dan een Giro de Italia! Natuurlijk hebben beide koersen een eigen karakter, dus helemaal gaat die bal niet op. Maar de loodzware 3de week bij de Giro zorgde voor een zeer saai koersverloop en het sparen van krachten. Eigenlijk was vooral de laatste klimtijdrit nog echt spannend.

Dit jaar hebben ze echt een fantastische eerste week uitgekozen bij de Tour. Een keertje niet beginnen met een tijdrit, waarbij de favorieten relatief makkelijk te voorspellen zijn en dus ook het klassement bij de eerste paar ritten, maar juist een beetje van alles. Aanvalsritten, sprintetappes en pittige beklimmingen en vanwege het ontbreken van de tijdrit vinden er nog dagelijks verschuivingen plaats, ik geniet met volle tuigen!

Dit werd gisteren extra bevestigd. Ik had verwacht dat Pogacar toch minder in vorm zou zijn, was ook veel met zijn pols bezig in de etappe (wat natuurlijk niet gek is), maar dat hij dan de overwinning pakt had ik nooit verwacht. Ik denk dat we dit jaar echt weer eens een titanenstrijd gaan zien!

Milanjacks

Iedereen alvast gefeliciteerd met de 6e etappezege van de Leeuw van Amsterdam!

Dingetje

Ik zit hier zonder Philipsen en mijn vaste sprintkopman Jakobsen is gehavend. Ewan vandaag dan maar kopman. Ik ga met geknepen billen kijken. Hij zal wel laten lopen en 18e worden ;(

ProScoritoManager

'@Ben Verschil maken naar beneden kan natuurlijk ook, dus ga vooral je gang.

Milanjacks

'@Dingetje.

Dat lijkt mij sterk. Kans is klein dat Ewan geen top 5 hier haalt imo.

Boasson en Hagen

Kleine kans bestaat niet in een sprint. Eén keer net ingesloten zitten en je kan zomaar van positie 3 naar positie 13 zakken, scheelt nogal wat punten. En dan is Ewan niet iemand die nog het maximale eruit probeert te halen.

DKrikk

Ik zit eigenlijk al met een schuin ook naar de rit van morgen te kijken. Vandaag is 100% massasprint en helaas geen kans op waaiers. Morgen wel "sprintersrit" met meer uitdagende finale en ook oplopende sprint. Ben benieuwd of types Cavendish/Meeus/Groenewegen/Jakobsen de klimmetjes gaan overleven. Die zijn niet super [s]stijl[/s] steil en ook niet super lang, maar wel diep in de finale.

Laatst gewijzigd
Hangtieniedanstaatie

Stijl of steil?

rbc1912

Teuns of Theuns?
Girmay of Grmay?

Daan De Jager

Joop zoetemelk of Dennis menchov?
Ivan basso of Kenny van hummel?

Robbert B.

Avant d’essayer de distancer l’orage, le peloton devra se méfier du ciel dès le début de l’étape dans les Landes : la longue ligne droite sur la N524 en sortant de Losse (40) pourrait piéger le peloton dans ses passages dégagés. Le vent du sud-est (15 km/h, rafales à 34 km/h) pourrait permettre à la tête de course de tenter des bordures pour casser le peloton....

1 2 ... 159 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.