Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 164 ... 200 201
ditisdavid

Groenewegen gelukkig opgesteld, met maar zes man in de punten (inclusief Vingegaard) stijgen we door naar rond de 90%. Het verschil tussen 2022 en 2023 in Scorito voor Girmay is wel echt gigantisch...

rbc1912

Volgens mij is Scorito in Eritrea niet populair ofzo, maar dit gaat echt te ver

Maarten Koning

Van aert wel wat pech, hij was de snelste heb ik het idee. Het zij zo helaas.

Niks ten nadele van Pedersen overigens, die rijdt een hele goede sprint natuurlijk.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Dankzei mads weer naar 97%

DerbertHijkstra

Leadouts van Pedersen en Philipsen waren gewoon sneller dan Laporte.

Bzuidema

Mijn captain Pedersen gewonnen dat is prima maar Groenewegen niet opgesteld dat is niet zo slim geweest.

Maarten Koning

Dat klopt maar daar kan van Aert natuurlijk weinig aan doen.

Maarten Koning

Niet eens 200 punten vandaag dus niet echt blij. Echter de drop van 1.7% valt gelukkig mee.

Milanjacks

Eerste balans opmaken vandaag.

Jakobsen, Alaphillipe, Bilbao, Cavendish, O'connor, VDP zijn uitgevallen of vallen tegen.

Jakobsen en Cavendish is botte pech. Cavendish nog een redelijk puntenaantal bij elkaar gefietst en geen bankpunten.
Bilbao, Alaphillipe en VDP ipv WVA is echt een verkeerde keuze geweest.

Het ontbreken van WVA. En het tegenvallen van Bilbao, O'connor en Flip maakt een bekertje voor mij schier onmogelijk. Een duimpje zit er nog in mits WVA even kalm aan gaat doen.

Persoonlijk denk ik dat we een hele andere tour hadden gehad als WVA etappe 1 of 2 had gewonnen, maar hard maken kan ik het niet. Dan vraag ik mij echt of WVA zoveel top 5 klasseringen had gehad.

In de spiegel kijkende heb ik een paar verkeerde inschattingen gemaakt en baal vooral van Flip.

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Flip, Bilbao en O'Connor ben ik het mee eens. Maar VDP was opzich te verwachten met welgeteld 1 reëele kans op voorhand in etappe 2 en eventueel vandaag.
Daar staat tegenover dat hij nog wel wat teampunten heeft kunnen bemachtigen.

Flip baal ik ook heel erg van maar er komen gelukkig nog wat etappes die hem moeten liggen.

Laatst gewijzigd
Masterw

Pedersen prachtige overwinning!

Ted de la course

Ook Groenewegen op de bank en Girmay er wel in. Had hem ook bij een sprint met behoorlijke groep hier noet voorin verwacht. Wel klasse uitslag van m. Hopelijk zit er nog een etappezege in.
Flip idd ook bij mij grote tegenvaller. Probeerde t wel maar stopte al nee schuddend meter of 100 voor de finish.
Uitvallen Cav is zonde voor hem en ook voor mijn team. Gelukkig komende week naar verwachting weinig sprinters nodig.

Ragnar Lolbroek

Die Girmay toch weer... doet even een Caleb en houdt de benen stil. Die heeft nog schrik van Champagnekurken en durft het podium niet meer op.🙄

Zadelpen

Wat een verschrikkelijke dag. Zie zo onze pool in rook op gaan met het uitvallen van misschien wel ons goudste haantje. Dat gaat me echt heel veel punten kosten. En ook een hele hoge klassering.

Echt zonde

Ps. Voor Cav 1000x erger, maar ben er toch ziek van. Ik had het zo mooi voor mekaar.

Ted de la course

'@derberthijkstra Dacht te zien dat Laporte al erg vroeg op kop kwam. Trok m nog aardig lang door maar toch moest Van Aert inhouden om niet zelf te vroeg op kop te komen en toen kwamen anderen er overheen en zat ie n beetje ingesloten.

@zadelpen niet te lang treuren, er staat vast iemand anders uit de geoliede machine op om Team Zadelpen binnen no-time terug te brengen aan de top

Eddix

Ik heb vandaag zeer redelijk gescoord met Mads als Cap. Maar zoals vele van jullie ook al aangeven vind ik Girmay echt een teleurstelling. Zoveel talent en dan gewoon niet willen fietsen. Echter is er nog iemand die in mijn ogen zwaar tegenvalt en dat is Alaphilippe, het is niet dat hij het niet probeert ofzo, maar weet gewoon elke keer net geen punten te scoren, echt jammer. Ik begin steeds meer te denken dat een team zonder Ala, Pid, MvP én WvA een prima keuze was geweest...

Leuk dat Strong en Aranburu er wel goed bij zaten vandaag!

Phally

Teampie met WVA nu toch al bijna 200 ptn voor op het team waar ik uiteindelijk mee ben gegaan, Ciccone zal nog veel moeten doen om dat op te halen :)
Last minute wissel van Coquard <-> Kristoff door interview heeft ook niet geholpen.
Half uur kijken gisteren welke sprinters kans hebben op deze finish, helft thuisgelaten waaronder Groenewegen en dan doet hij dit, chapeau voor hem!
2e baaldag na slechte keuze's in R5, gezakt naar 98.5% en Cav kwijt., hopelijk snel herpakken.

Racemuis

Tot nu toe ging het erg goed, maar vandaag met Girmay als cap met ruim 9% gedaald naar net geen 89%.
Op zich nog steeds bij met mijn keuze voor hen aanvallers en alleen of klassement of sprint. Hopelijk breken mijn keuze voor Carapaz en Cavendish mij niet op.
Iig wel een erg leuke tour tot nu toe.

kevinraar

maar 147 punten gehaald had groenewegen niet opgesteld had niet verwacht dat hij er nog bij zou zitten bardet 15de niet opgesteld sagan 16de niet opgesteld en gaudu 20ste niet opgesteld hoop bankpunten helaas

had giramy als kopman

gezakt van 59.4 naar 50.1

mij team voor morgen
viningaard
hindley
rodriquez
a. yates
s. yates
gaudu
bardet

nog 2 plekken over
gall
bilbao
kelderman
skjelmose

Laatst gewijzigd
Swapfiets

'@kevinraar Lijken me makkelijke keuzes voor die laatste twee plekjes, toch? Tenzij je gokt op een etappewinst van Vingegaard.

Mooi teampje voor morgen trouwens! Zowat alle AK favorieten - op Pogacar na.

Laatst gewijzigd
kevinraar

welke 2 dan gall en bilbao?

Valvuillerdemoz

Laatste dilemma vanochtend Groenewegen of Cavendish. Natuurlijk toch maar gekozen voor Cavendish want die vindt heuvelop sprinten wel lekker las ik ergens. Achteraf toch niet zon gelukkige keus.

dawizz

Iemand enig idee waarom Bernal vandaag op meer dan 8.30 finisht? Blessure of verliest hij tijd om voor ritzege te kunnen gaan?

jenzrscl

Toch wel blij dat simon schade wist te beperken.. minder of minuut.. kon erger..
Harper deed goeie job.. mss dat s yates morgen wel eens ter ug wil slaan , als hij niet teveel last heeft.

Boasson en Hagen

Die gaat de schade beperken morgen. Heeft toch wel pijn blijkbaar.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 164 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.