Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 167 ... 200 201
ronvisser

Ik kan natuurlijk niet zeggen dat er op dit forum niet voor gewaarschuwd is, maar die Ben O'Connor staat toch wel op pole position om bovenaan de zwarte lijst te komen. Wat een slappe hap zeg. Ik heb bij hem het idee dat hij een van de betere klimmers uit het peloton is, maar óf dat beeld klopt niet of hij is mentaal gewoon enorm zwak.

Verder zit ik opgescheept met G. Martin, die tot nu toe ook echt een van z'n slechtste grote rondes ooit rijdt. Weet altijd wel zijn puntjes bij elkaar te fietsen, maar een top 20 plek is dit keer al te veel gevraagd.

Simcha

Zelf vond/vind ik de kritiek op O’Connor niet per se terecht, want drie van zijn vier laatste grote rondes was hij een prima keuze geweest (en 1x uitgevallen door een crash, tsja wat doe je er aan) en had bovendien een goede Dauphine in de benen. Helaas heb ik hem nu in m’n team, met nog een paar man waar ik meer van had gehoopt (Martin, Ciconne, Bilbao, Skjelmose). Ik sta nog op 98,5 procent, maar zeker met het uitvallen van Cavendish vrees ik dat ik meer omlaag moet kijken dan omhoog.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Hey gaat direct omhoog dinsdag, zien we pedersen meedoen in deze etappe voor de vlucht?

Jv1997

'@simcha Bilbao was gisteren nog best redelijk. en heb het idee dat Bilbao een klein beetje voor Landa reed in de eerste week. Zal nu niet meer het geval zijn.

rbc1912

O'Connor is voorlopig inderdaad echt waardeloos, maar als je verder de top 7 van het algemeen klassement in je team hebt is de schade te overzien.
Degene die me pas echt teleurstelt is Girmay. Intrinsiek zo'n goeie renner, maar in het Klassiekerspel haalde hij volgens mij geen enkel punt (corrigeer me als ik verkeerd zit) en hoe die zaterdag die sprint ineens liet lopen doet echt pijn aan je ogen als je Scorito speelt en hem als kopman hebt

Nijmos

Het zou best nog wel eens kunnen dat Martin, Landa, Bilbao, Ciccone en ook O'Connor hun geld in de tweede en derde week waard worden, terwijl juist Gaudu, Bardet de echte miskopen blijken. Zoals we gisteren zagen heeft TJV weinig zin om voor de boni te rijdenaan de finish. Er is dus maar één ploeg die belang heeft bij het terughalen van een kopgroep (want er is niemand die denkt Vingegoard en Pogaçar te kloppen) in de meeste bergetappes, tenzij er gevaarlijke jongens in de vlucht zitten. Ik hou er dus veel rekening mee dat bijna alle bergetappe (en dat zijn er nogal wat) naar een omvangrijke vluchtgroep zal gaan.

Aan mannen die 7e-10e AK zijn heb je dan helemaal niets.

Laatst gewijzigd
Jv1997

Had Ciccone eigenlijk ook wel verwacht gisteren.

Simcha

Trek zat te slapen gisteren. Voor Skjelmose was dit ook een goede kans geweest. De kopgroep was al een paar minuten na de start weg. Trek heeft nog even geprobeerd om het gat te dichten, maar mocht niet meer baten.

jenzrscl

Naja ik denk niet dat alle ritten voor vluchters gaat zijn in bergen..
Ritten zoals gisteren speelt in de kaart van pogi.. 130 km slakkentempo ,

Als vingegaard ergens wil verschil maken zullen ze pogi en zijn team moeten afmatten onderweg.. dan komen ze automatisch dicht bij ritzege.
Als ze bang zijn voor bonis, zal pogi wel elders altijd 10 seconden afsnoepen zo.

Maarten Koning

Etappe 14 en 15 zullen weer voor de klassementsmannen zijn neem ik aan. Als vingegaard het niet op 1 rit wil laten aankomen in etappe moet hij hier het verschil maken, anders sprokkelt pogi nog wel genoeg bij verwacht ik.

Etappe 13 op de grand colombier verwacht ik een zelfde soort rit als gisteren

En dan etappe 17 ligt het er een beetje aan hoe de verhoudingen liggen op dat moment zijn.

Laatst gewijzigd
Plasbas

Langzaam stijgende van 80% naar 96% nu.
Voornamelijk door elke dag de juiste keuzes te maken mbt aanvaller (Powless) en captains (Pogi, Vini, Aert, Philipsen).
Helaas al 2 uitvallers met Cavandisch en Carapaz, gelukkig is mijn ploeg redelijk uitgebalanceerd en kon ik dit tot nu toe opvangen. (Al zal dit lastig worden voor week 2-3)

Nu vind ik het erg lastig om in te schatten welke aanvaller / Afgezakte kopman wanneer mee willen zitten. Is er een forum/mediakanaal die informatie hierover aanbied?

madeinstars

Morgen gaat Cort overigens eindelijk zijn waarde bewijzen. Schrijf maar op.

Ton Pelo

'@Plasbas op Feltet.dk komen er voor de start altijd wat korte interviews online. De ene dag heb je er wat meer aan dan de andere dag. Als een renner aangeeft om te gaan proberen om in de vlucht te komen is het nog maar de vraag of het lukt natuurlijk. Maar zo kon je de afgelopen week bv. van te voren weten dat Wout niet meesprintte en Jakobsen en rustdag kreeg bijvoorbeeld.

Pinot Grigio

Zijn er mensen die morgen Teuns opstellen?
Aangezien hij nog geen deuk in pakje boter heeft gereden tot nu twijfel ik toch nog

Feld

Teuns ja…heb ik ook. Hij doet wel mee toch?

Punchen of verzuipen

Nu breekt de periode aan dat Scorito-spelers beginnen te denken "Ja maar renner X moet toch érgens zijn punten halen?? Ik stel 'm dus maar op!". Met andere woorden: vanaf nu kun je als logisch denkende Scorito-speler echt het verschil gaan maken met je dagopstellingen.

Ton Pelo

[QUOTE]Nu breekt de periode aan dat Scorito-spelers beginnen te denken “Ja maar renner X moet toch érgens zijn punten halen?? Ik stel ‘m dus maar op!”. Met andere woorden: vanaf nu kun je als logisch denkende Scorito-speler echt het verschil gaan maken met je dagopstellingen. [/QUOTE].

Precies dat dacht ik bij het opstellen van Alaphilippe voor morgen. Hij moet toch wel een keer íets van een resultaat rijden? Het blijft toch altijd de keuze tussen een kleinere kans op meer punten vs. zekere truipunten. Vaak denk ik dat ik meer heb aan het eerste. 8 truipunten gaan het verschil niet maken denk ik dan misschien te makkelijk.

ditisdavid

Tegelijkertijd is het wel zo dat de vluchten in etappes als 10 en 12 doorgaans voor een aanzienlijk deel bevolkt worden door renners die een tegenvallende grote ronde rijden. Gezien de vaste punten momenteel behoorlijk gespreid zitten (Pogacar de enige die er meer dan 10 heeft) hoeven er dus niet veel renners X mee te zitten in om meer waarde te halen dan je krijgt door al je renners met 6 of 8 vaste punten op te stellen.

Daarnaast is het nog lang niet te laat voor een onderpresteerder om een goede pick te worden. Kan me nog herinneren dat ik in 2016 Pantano had, die kwam in de eerste 14 etappes niet verder dan één achttiende plek en werd in het restant een keer eerste en twee keer tweede, waarmee hij ook nog derde werd in het bergklassement.

Laatst gewijzigd
zomaareens

Zouden er mensen van UAE voor eigen kans mogen rijden morgen en rit 12? Wat denken jullie?

trentin of soler?

Eddix

Trentin is nog flink gehavend als ik het goed begreep, acht de kans dus klein dat hij mee gaat zitten. Deze etappe was natuurlijk wel heel erg geschikt geweest voor hem. Soler verwacht ik morgen niet, maar het zou zomaar kunnen.

Pim Todcock

Ze lezen mee bij Scorito. De deadline wordt voortaan naar eerder verplaatst.

pirazzi

Goede zaak, maar de uitslag van etappe 9 neutraliseren doet Scorito ook niet.

Nijmos

Ik vind het niet zo erg. Had het zelf graag gezien, maar had andere dingen te doen. Dat de fanatiekelingen af en toe zo'n voordeeltje pakken kan gebeuren. Liever dat dan dat scorito zelf slimme keuzes maakt voor mensen die het 'vergeten' in te vullen.

Plasbas

Wat verwachten jullie van klimmende sprinters in de Etappe van morgen?
Kunnen Girmay, Strong, v Aert (die toch zeker), Coquard, Pedersen, Poppeltje dit terrein aan vanuit een vroege vlucht?

Bzuidema

Morgen stel ik sws Pedersen en Girmay op.

1 2 ... 167 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.