Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 169 ... 200 201
arjenzvob

Ik sta boven je @Kissmyace2.0 Ver boven je 😉

dr klaas

Met Cav en Carapaz 2 uitvallers, pech maar ga er vanuit dat andere ook hun deel krijgen.
Verder opvallend weinig uitvallers, al heeft jakopsen 2 sprints gemist en dus ook een halve uitvaller sofar.
Gestart op 20% nu op 83% dus wie weet. Heb de Ineos-brothers en die lijken eraan te komen.

Vandaag kan ik er wel 14 opstellen.

Een coquard of philipsen die de sprint winnen voor plek 12-16 ?
v Baarle zou die mee mogen/ teampunten / plek 15-20 achter coq en philipsen ?
Girmay wisselvallig,
Skelmose ? v Gils ?
100% zeker WvA ,VDP(dure sprintvuller sofar), Gall, Cort, Pogi, Bilbao .
Zekere punten Ro3guez/Vinegaard.

Simcha

Ik zie een paar keer de naam Bilbao langs komen voor vandaag, maar die staat op nog maar 7 minuten van het geel. Ik denk niet dat ze die laten rijden (ook Bora en Ineos zullen daar belang bij hebben, met het oog op de strijd voor plek 3). Een kopgroep moet een behoorlijke voorsprong hebben om vooruit te blijven. Als het gat te klein is, dan wordt het weer dichtgereden.

Verder lastigste afweging tot nu toe. Ik kan in principe 9 potentiële vluchters opstellen, en dan zit Coquard nog op de bank. Gaan we daarvoor of de zekere puntjes van Vingegaard en Pogacar? Op 12 uur lig ik met de kinderen in het zwembad, dus geen interviews bij de start waar ik mijn keuze aan kan ophangen (of misschien even rond 12:50 uur trakteren op een ijsje, zodat ik mijn telefoonmomentje heb)

Laatst gewijzigd
Eddix

Poeh poeh, ik heb ook teveel opties vandaag. Ik denk dat wat veilige punten niet verkeerd is. Dus toch maar het rijtje Pog, Ving, Powless en Philipsen opstellen. Ik twijfel nog wel over mijn kopman, daar wil ik dan eigenlijk wel weer meer gokken. Zou cap Skjelmose gek zijn vandaag? Of toch maar weer Alaphilippe een kans geven? Of gaat Theuns vandaag eindelijk iets laten zien? Of Strong, of Aranburu?

Pfff heb nog meer twijfel dan toen ik deze post begon...

Woutiboy

Opstelling vandaag (tips welkom):

Pogacar
Vingegaard
Hindley
Skjelmose
Madouas
Gall
Van Aert (C)
Philipsen
Ciccone

Bank:
Yates 2x
O'Connor
Martin
Jorgenson
Girmay
Meeus
Sagan
Strong

Enige 2 bankers waar ik over twijfel zijn Strong en Girmay, eventueel in te wisselen voor Hindley/Gall? Wat zouden jullie doen?

Meijers

'@Wouter, waarvoor zou je Hindley willen meenemen? Een 16e plek in de etappe oid of zekere punten? Ik zou dan eerder een gokje wagen op een sterke sprinter in de vlucht (Strong) of Jorgenson

Simcha

'@Wouter: Gall sowieso laten staan. Punten voor de bergtrui/jongerenklassement en kans op de vlucht. Girmay zou ik op de bank laten. Nog te weinig laten zien (als het anders loopt, sorry).

Titivoeckler

'@Wielrenfan3 er is niks zandstrooien aan door te zeggen dat dit de zwaar is voor Van der Poel. Dat iedereen hem tipt voor de winst, zegt me niks. Dat was in het openingsweekend ook het geval en toen zei ik ook al dat dit te zwaar is. Er zitten hier gewoon teveel hoogtemeters in voor vdp, plus dat iedereen naar hem zou kijken. Dit gaat meer voor de aanvallers zijn die beter een berg over kopen. Dan zou ik kijken naar de types ciccone ja.

Jv1997

Denk dat de kans dat Coquard mee in de vlucht gaat best groot is.

Kans dan ook weer aanwezig dat hij zich na de tussensprint terug laat zakken naar het peloton.

Toch moet hij deze rit makkelijk aan kunnen... kwam pas met het peloton boven op de tourmalet.

Nijmos

Ik ben het eigenlijk wel met Titi eens. Ik heb Mathieu niet in mijn ploeg, maar in plaats van hem Alaphilipe omdat ik dacht dat het qua profiel meer voor hem zou zijn. Van der Poel kan wel winnen vandaag, maar dan vooral doordat het bij het totstandkomen van de ontsnapping niet zo hard gaat dat hij het niet bijhoudt en doordat de finish niet op een van die heuvels ligt maar na een lang stuk vallei. Ik vind het zeker niet uitgesloten voor Van der Poel, maar vind het ook zeker niet op zijn lijf geschreven.

Edit: iemand die top 10 rijdt in Lombardije en LBL kan hier zeker een uitslag rijden, vooral omdat het vooraan niet zal gaan tussen Pogacar, Van Aert en Van der Poel, maar ook heel goed kan gaan tussen Van der Poel, Gregaard, Berthet en Burgundeau.

Laatst gewijzigd
zomaareens

De percentages van de klimmen spreken dan weer in het nadeel van de klimmers, waar maken ze het verschil?

aantal hoogtemeters is idd fors over relatief kleine afstand..

Denk dat de goed klimmende sprinters moeite gaan hebben mee te zitten... maar als ze meezitten maken ze het ook makkelijk af(ze worden niet zomaar gelost)

Ben Nihilisty

Z'n naam is hier al een paar keer voorbij gekomen, maar is een rit als vandaag inderdaad niet zo'n typische Guillaume Martin dag? Hij staat net ver genoeg in het klassement dus zal mee mogen, en de kopgroep zal tevens wel een flinke marge in de schoot geworpen krijgen normaliter. Los van of die 3e of 12e wordt, vind ik dit wel echt zo'n tussenetappe waarin de man even weer 6 minuut 25 terugpakt op de top 10 renners. Of zal het peloton de kopgroep nóg verder willen laten rijden? Ook niet onmogelijk eigenlijk. Dan wordt het lastiger natuurlijk

Nijmos

Ik denk dat Jumbo en UAE het ook prima vindt als Martin geel pakt. Dus dan is het aan andere ploegen (BORA? FDJ? DSM? INEOS?) om hem te gaan halen.

Milanjacks

'@JV

Alpecin zal het niet toestaan dat Coquard meegaat in de vlucht in verband met de groene trui. Kans dat Coquard meezit lijkt mij erg klein.

zomaareens

Pedersen mag ook niet mee?

Ik denk dat Philipsen gewoon zelf meespringt, niet dan?

Nijmos

Alpecin krijgt het maar druk dan. Mathieu wel mee, Mads niet, Coqaard niet, Philipsen wel. Muy complicados.

Jv1997

Prima toch dan gaan ze allebei mee met de ontsnapping :p

Dit lijkt mij overigens helemaal geen etappe voor Martin.

Mooie etappe voor Madouas vandaag denk ik.

Milanjacks

'@Nijmos

Ik denk dat Alpecin gaat rijden op een break zonder coquard en pedersen. Of MVDP mee zit is van ondergeschikt belang.

zomaareens

Ik denk dat alpecin gewoon philipsen zelf meestuurt, en vd poel. moet lukken toch?

Ben Nihilisty

'@JV

De etappe is qua profiel inderdaad niks voor Martin, maar het bijpassende scenario schreeuwt m.i. wel Martin. Even minuten sprokkelen in een relatief eenvoudige ontsnapping en daarin je klassement weer een beetje opkrikken.

Rad

Martin pakt wel vaker tijd in een etappe die 'niks' voor hem lijkt. Al regelmatig bankpunten met hem behaald, en toch stink ik er weer in..

Ben Nihilisty

'@Rad

Overigens ben ik zelf niet eens overtuigd of dit nou ook een lobby is om Martin vandaag op te stellen hoor. Kans op een omvangrijke groep is groot, en gezien zijn kwaliteiten én voornaamste reden om evt. mee te zitten ga ik er niet vanuit dat Martin vandaag nou ook per se dik in de punten rijdt (eerder stekje 16). Dus die bankpunten kunnen ook meevallen als die mee zit.

Jv1997

Verwachten we Powless wel in de ontsnapping vandaag?

Jawel toch?

Jv1997

Ik heb nu staan:

Van Aert (C)
Pogacar
Vingegaard
Phillipsen
Flip
Strong
Powless
Coquard
Skjelmose

Bank:

Girmay
Pidcock
Rodriguez
Ciccone
O Connor
Martin
Ewan
Meeus
Bilbao
Yates
Yates

Georgeske

Teal van vandaag:
Vingegaard
Pogacar
Van Aert (C)
Gall
Madouas
Rodrigues
Skjelmose
A.Yates
O’Connor

Bank:
S.Yates
Bilbao
Hindley
Philipsen
Jakobsen
Traeen
Girmay
Groenewegen
Meeus

1 2 ... 169 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.