Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 178 ... 200 201
pirazzi

'@thijssss: Ja ik had ook elke dag van der Poel opgesteld behalve vandaag.

Masterw

izagirre op de bank kak zooi

Feld

Daaaag Poel…waarom heeft hij niet gewacht tot die laatste col? Iemand?

pirazzi

Gelukkig dan maar, had wel Jorgenson moeten cappen ipv van Aert

Rob94

Haha Skjelmose joh. Blaas jezelf anders effe op voor een plek 10 van Stuyven 😂

Jv1997

Dacht dat die smeerlap zelf nog effe captainpunten ging pakken voor mij 😡😡

Ton Pelo

Had even hoop dat Skjelmose zichzelf gecapt had en daarom naar plek 10 wilde sprinten.

Maarten Koning

Het voelt dan wel goed dat ik los van adam yates op zijn best wat meer teampunten kon pakken.

0.7% eraf doet wel pijn

jenzrscl

Dankzei martin guerrero en van gils toch 1 % gestegen naar 97.9

Maarten Koning

Skjelmose heeft menig speler, waaronder mijzelf, tot nu toe best wat punten gekost.

Dan mag hij 118 punten hebben opgeleverd maar de minpunten beginnen ook wel een beetje mee te tellen zo

Al staat dit in schril contrast met flip natuurlijk.

Laatst gewijzigd
vevie

Pijnlijke dag, vandaag. 0.4% gezakt naar 99.4%. Skjelmose ook zuur zich weg gecijferd voor Pedersen, anders had dat 11 a 12e plekje wel prima geweest.

Team voor morgen.

Pogacar (C)
Vingegaard
Hindley
S. Yates
A. Yates
Rodriguez
Meintjes
O’Connor
Philipsen

Philipsen kan ook nog Skjelmose worden.

Laatst gewijzigd
user26842

Gelukkig wel burgaudeu en jorgenson 1-3 gezet met toto.
Klein beetje gestegen vandaag.
Jammer van ala, komt er niet echt doorheen.

oborobo

Ineens is daar dan G. Martin,nog niets van gezien.
Dus op de bank!

jenzrscl

Toch wel fijn dan van gils altijd sprint voor 11de plek..
Morgeb hopelijk eens in vlucht, aanloop is meer zijn ding.. maarja is altijd vocsnor die in vlucht zit..

Bij trek zal het nu voornamelijk moeten komen van skjelmose na val van ciccone,
Val zag er niet best uit..

Laatst gewijzigd
Kirsipuu

Teuns 3x opgesteld (etappe 1, 2 en vandaag) en 58 punten binnen. Prima pick voor 750k.

Verder Jorgenson vandaag captain gemaakt.

Het zag er na een etappe of 6 heel slecht uit (58%), maar nu gestegen naar 92.5%

Maarten Koning

Even offtopic maar het is vast al vaak gezegd en het mag nog wat vaker.

Los van de sprintetappes, die er nou eenmaal moeten zijn, is dit echt de meest vermakelijke tour in tijden.

Natuurlijk moet je de renners hebben, als pog of ving veel sterker was dan de ander dan had het wellicht heel anders gelopen. Maar elke dag is gewoon leuk met continu koers, op de puy du dome na. En saai kon je die etappe nou ook niet noemen.

Het is echt smullen, deels komt dit natuurlijk door het contrast in kwaliteiten tussen pogi en ving, de een vecht voor bonis en de ander probeert het dan weer heel hard te maken in het hooggebergte. Een perfect combo voor vermaak. Maar daar doe je een hindley die meespringt en een skjelmose die 500 keer probeert weg te komen natuurlijk ook mee te kort.

JohnMcBennett

Ai, het had een pijnlijke dag kunnen worden door geen captain op te stellen. Gelukkig is deze ploegleider zo apathisch dat 0 * 2 nog steeds 0 zou zijn geweest!

Morgen wederom paniek in de tent met betrekking tot het opstellen van renners. De eerste 9 plekken worden vergeven aan de top 7 van het klassement. De enige twijfel bij die namen is nochtans Pello die op de langere beklimmingen toch wat tekort lijkt te komen. De overige 6 namen staan wel zeker vast.

Voor de laatste 2(3) plekken zijn nog beschikbaar:
- Mr Polkadot Powless: Het lijkt toch steeds net niet. Ik denk het wederom net niet gaat worden, maar waarschijnlijk houdt ie wel wat zekere puntjes (moor voor hetzelfde geld kun je dan Philly opstellen)
- Gall: Staat nog enigszins dicht in het klassement, maar moet dit goed aankunnen.
- Ben O'Connor: De man met de Januskop wat mij betreft deze Tour. Moet dit aankunnen, maar kan ook zomaar op het eerste klimmetje eraf liggen lijkt het deze Tour.
- De lead out van Pedersen: heeft genoeg ruimte in het klassement, maar dat kan ook zijn omdat ie gewoon niet goed genoeg is. Als ie wel een goede dag heeft zeker een kandidaat ritwinnaar (zie ook Etappe 3 Zwitserland).
- Johannessen: Kan top 10 rijden en mits een minder sterke vlucht zelfs korter, maar zie hem niet winnen.

Momenteel neig ik naar Gall en Skjelmose, maar sta open voor feedback

Maarten Koning

3 keer opstellen voor 58 punten moet een 750k van mij niet op eindigen. Dan moet hij echt nog een keer in de punten rijden want anders bestempel ik hem als miskoop. Op die manier is hij wellicht zijn directe aankoop net aan waard maar als hij je 1 op 3 minpunten geeft dan wordt het tricky.

Tenzij je geen bankpunten hebt gehad in die 2x dat je hem niet opstelde natuurlijk, want dan maakt het puntentechnisch niet uit.

Maarten Koning

Skjelmose is dik in orde denk ik, anders probeer je niet 40x in de kopgroep te komen. Dat hij het dan niet redt en daarna ook niet meer springt wanneer het eigenlijk duidelijk is dat de groep gevormd is vind ik dan niet perse veelzeggend, het voelt meer als iemand die onbesuisd er in springt en smijt met krachten door een gebrek aan ervaring, dan iemand die tegen beter weten in iets probeert te forceren terwijl hij niet goed in orde is. Daarbij was het ongelooflijk zwaar en hij zat toen het nog echt heel hard ging continu bij de eerste groep.

Klassement heeft hij na de rugproblemen moeten laten lopen maar sindsdien rijdt hij weer alert rond. Alleen een beetje als een kind van 6 in de speeltuin zonder plan maar dat is minder een probleem dan iemand die niet in orde is.

kevinraar

65 punten gehaald gezakt van 49.3 naar 45.4

mij team voor morgen
viningaard
hindley
rodriquez
bilbao
a. yates
s. yates
gaudu
bardet
gall

bank
kelderman
skjelmose

jenzrscl

En skjelmose zijn trui valt mooi op, is leuker juichen als je zijn opvallend truitje in aanval ziet.

Eerste rit dat ik er aan denk wout te banken morgen..

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

Kevin al spijt van een team zonder Pogacar? Van de rest ziet jouw team er voor morgen bv gewoon heel degelijk uit. Maar Pog is toch al 458(!) punten waard. Die gaat weer richting de 1000+

kevinraar

geen spijt had stiekem gehoopt dat hij uit zou vallen in de eerste week

Dr.Watt

Oef!

Met een diepe zucht zijn we eindelijk beland waar we (dat denken we toch) thuis horen.
Aan de grens van het bekertjes-territorium.
Op 95%!

Na een desastreus openingsweekend gespekt van nulpunters en een historisch aantal bankpunten (S.Yates, Hindley, Bardet en Johannesen) zaten we in de diepe krochten van de Scorito kelder.
40% nog achter verschillende Mevrouwen Van Zettens uit Tiel en Tielen.

Op basis van onze bankpunten vertrouwden we erop dat er héél misschien nog een duimpje in zou kunnen zitten.
Na de rit van dinsdag stonden we opeens op 89.9% en de duimpjes droom werd tastbaar.

En dan plotsklaps is daar de rit van vandaag.
3.6% gestegen dankzij Johannesen (Cap) en Jorgenson. En daar is brons.

Wat nu?
Ja, nu kijken we naar boven.
Naar dat glinsterende goud.

Dr.Watt

#Never give up#Believeinyourself#Nosweatnoglory#keepontrucking#whatdoesntkillyoumakesyoustronger

1 2 ... 178 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.