Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 18 ... 200 201
nasibal

https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/van-gils-maakt-weer-indruk-maar-heb-gevraagd-dit-jaar-geen-grote-ronde-te-rijden-ik-kom-nog-tekort

Hier is duidelijk weinig van overgebleven als ik dit lees:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230608_94729197

De stagiar heeft overigens z'n prijs weer netjes uit z'n kont getrokken. Denk dat MeneerScorito hem zelf in z'n team wil opnemen.

Edit:
Fuglsang 500k jeukt ook wel op alle goede plekjes hoor

Laatst gewijzigd
KV

'@jens

Pidcock top 5? Zeker! Als je dat gelooft moet je hem inderdaad meenemen.
Heeft waarschijnlijk goed op AK getraind de laatste tijd op zijn MTB.

Thomberg

Haha Pidcock top 5. Dat is gezien zijn verleden en dit veld totaal niet de verwachting. Kan nochtans een prima pick zijn hoor. Krijgt alle vrijheid bij z’n ploeg. Flipje oogt wel ook sterk. VDP zie ik niet een miljoen meer waard. Zoals WvA zei: Mathieu en ik zijn niet favoriet voor etappe 1

@nasibal, Flugeltje is beetje passé wel toch? Zou je niet nog iets van hem willen zien voor hem te selecteren? Teuns dan interessanter.

MvG achtingen maken de noodzaak van flipske types ook minder noodzakelijk overigens

Pondje

'@Nasibal, Fugl heeft ontstoken edele delen aldus Stef Clement.

nasibal

@nasibal, Flugeltje is beetje passé wel toch? Zou je niet nog iets van hem willen zien voor hem te selecteren? Teuns dan interessanter

Fugl moet je in dit geval beoordelen als 500k'er en ook die verwachtingen bij stellen. Dan vind ik dat hij een verdomde goed seizoen heeft gereden vorig jaar, met een meer dan prima Tour totdat hij uitviel. Zoals Stoempkuiten al aangeeft heeft Fugl niet het beste voorjaar vanwege blessure(s). De vraag is dus vooral hoe optimistisch je daarover gesteld bent. Zelf is hij best wel positief.

Overigens is de aller aller aller grootste vraag of je het uberhaupt nodig gaat hebben. Het budget lijkt weer eens niet op te kunnen deze editie. Hoezee voor het 'massa is kassa'-beleid van Scorito. Met 50k "deelnemers" ligt de gouden bekergrens straks ook weer lekker ruim.

MvG achtingen maken de noodzaak van flipske types ook minder noodzakelijk overigens

MvG zie ik niet 21 dagen achtereen zichzelf uit elkaar trekken in kansloze en minder kansloze ontsnappingen. Die zit na z'n geld waard te zijn geweest in etappe 1 en 2 na etappe 7 weer huilend bij z'n moeder op de bank. "Boehoe, ik zei toch dat ik geen grote ronde wilde rijden mama?"

Laatst gewijzigd
floda

In de eerste etappe gaan de mannen van uae en jv op de col de vivero al zo doortrekken dat alle puncheurs er of al af zijn of zo kapot zijn dat ze op de pike (kruising tussen redoute en mur van huy) gelost worden door ving en pog, waarna pog de etappe wint. En de rest van de ak mannen plus eventueel wat puncheurs mag dan strijden om plaats 3. Dus allemaal uae mannen opstellen in etappe 1 want die krijgen dan 27 tot 33 punten trui/teampunten.

BigMig

Het was niet zo duidelijk geformuleerd, maar volgens mij ging dat 'Pidcock top5' over het jongerenklassement.

Pondje

Ion Izagirre voor € 500.000 in zijn eigen achtertuin de eerste etappes. KLIK!

VincentK

Goed dat dit even mag zakken. Vraagteken 1 is Laporte. Als hij voor eigen kansen mag gaan (of derde in een sprint wordt als Van Aert wint, zoals vorig jaar), is hij goud. Maar als dat niet mag of Jumbo snel een mannetje kwijt raakt en de taken worden herverdeeld, betaal je teveel en zijn er betere alternatieven.

Vraagteken 2 en 3 zijn WvA en VDP. Als zij hun etappes eruit pikken, stel je ze vaak voor niets op en is cappen niet veilig.

Zo zijn er nog veel meer vraagtekens, m.u.v. de duurste twee mannen. Die staan er sowieso in. Pogacar een pickrate van 95%, Vingegaard 99% gok ik.

Ik heb er 20 in geklikt, maar met nog drie dagen Dauphine, de Ronde van Zwitserland en nog wat koersen, gaat er vast nog veel veranderen.,

jenzrscl

Als flip eens top 5 was paar jaar terug, waarom zou pidcock dat ook niet kunnen als alles meezit?

Eerste weekend ook kans op geel.
Maarja daar heb je er een pak van

nasibal

Als flip eens top 5 was paar jaar terug, waarom zou pidcock dat ook niet kunnen als alles meezit?

Omdat die twee renners én het parcours helemaal niet zo vergelijkbaar zijn als jij nu doet voordoen :)

jenzrscl

Nja okee, dus kans dat pidcock meedoet voor klassement is dus uitgesloten

Wat verwachten jullie van simon yates

Laatst gewijzigd
nasibal

Zakt er in de eerste week doorheen en wint dan 71 etappes. Beetje classic S Yates :)

Pim Todcock

In de odds staat Pidcock wel het hoogst van de Ineosmannen. Ik heb echter geen idee waarop dat gebaseerd is als hij dus veel met andere sporten bezig is geweest.

Niballie

Zo, nasibal heeft inmiddels Pidcock en Van Gils uit veel teams gepraat. Allemaal wel goed naar hem luisteren!

Daan Brakenhoff

'@jens

Uitgesloten lijkt het mij niet, maar de kans dat hij mee doet om de knikkers wel. Volgens mij is het wel uitgesproken door Pidcock en Ineos zelf dat er in de toekomst wellicht voor het klassement zal worden gekozen. Maar dan zal hij (denk ik) wel moeten stoppen met mountainbiken, als hij er serieus voor wilt gaan trainen.

De vergelijking met Flip (en het parcours) zijn natuurlijk niet helemaal terecht. Maar ik geloof wel dat hij kans heeft om net als Flip toen, er lang goed voor te staan in het klassement. Máár dan moet hij wel in topvorm zijn, hij etappe 1&2 tijd pakken, er weinig vuurwerk zijn in etappe 5&6 en hij er zelf natuurlijk zin in hebben.

Ik denk dat hij 1 voordeel heeft, en dat is dat Ineos niet met een podiumkandidaat aan de start gaat staan. Hij zal dus echt wel de ruimte gaan krijgen van zijn ploeg. Plus dat etappe 1&2 hij al gelijk veel punten kan (gaat) pakken.

Simon is leuk geprijsd maar te wisselvallig. Zijn broer(tje) is wat mij betreft interessanter ;)

zjoop

'@pogi ik wil me graag aansluiten bij het discord!

nasibal

Zo, nasibal heeft inmiddels Pidcock en Van Gils uit veel teams gepraat. Allemaal wel goed naar hem luisteren!

Dan heb je me niet goed begrepen over Van Gils ;)

jenzrscl

Haha ik moet 1 van de 4 uit mijn team krijgen, wout mathieu pidcock of flip, maar geen 1 eruit voelt goed :p ik geloof echt dat flip goeie tour gaat rijden

Niballie

Ik lees slordig

Thomberg

Van Gils bedoelde ik idd zoals jij Nasibal, vooral eerste week. Mijn gevoel zegt dat veel Flip, Cock en Poel vooral kiezen door de eerste week die zo goed past. Dan bedoel ik dat je MvG wel als alternatief kan hebben als je plek in dagopstelling mist. Vaak zie je gewoon dat mensen de eerste etappes overwaarderen in hun keuzes. Zoals een proloog en dan drie tijdrijders meenemen.

Alsnog kunnen ze alle drie goede keuze zijn trouwens. Mijn gevoel zegt dat VDP niet nodig is.

Wat verwachten we van Flip eigenlijk? Een ouderwetse Flip Tour waarin hij zich inderdaad helemaal uit elkaar trekt? De vorm lijkt wel terug te zijn en zo fietst hij er wel een extra miljoen salaris bij voor volgend jaar als hij het plekje van Froome overneemt.

Maarten Koning

Meestal gooi ik mijn team nog wel tien keer om en het is ook even afwachten wat zwitserland en de dauphine doen..

Ik overweeg om van aert thuis te laten. Ik zie hem nog steeds 3 etappes winnen maar als hij niet voor groen gaat dan is het nog niet zomaar gezegd dat hij, in de etappes dat je hem opstelt, 500+ punten pakt.

Philipsen lijkt me de grootste kanshebber voor groen maar zijn prijs is toch vrij hoog vergeleken met wat andere topsprinters.

Ik denk dat bernal er na alle pech gewoon staat. Het heeft lang tegengezeten en het is wellicht wishful thinking maar als hij van het weekend de bergen overkomt dan is 2m een koopje.

Johannessen is erg leuk voor 750k

Van der poel, ondanks dat de kansen gelimiteerd zijn, gaat heeeeel goed zijn.

rbc1912

Die toekomstige Van Aert-junior kan ook nog roet in het eten gaan gooien natuurlijk. Is daar al over gecommuniceerd? Normaal 'klik' ik Wout er altijd direct in. Ook omdat ik wel een beetje fan van hem ben. Maar dit keer twijfel ik

jenzrscl

Carapaz leek toch wel in orde vandaag,

De top 5 plekken met pogi vingegaard en daarna heb je mas carapaz als belangrijkste , daarna pak outsiders hindley landa yates gaudu,

Flip optijd in orde, heeft alle vrijheid, ritoverwinningen , bergtrui, evt gele trui in begin, die zal zich willen tonen ,

Bij de 500 ks zijn ion en fulsang echte koopjes

Lo Zar

Net opstellingen gemaakt, (te)veel bankpunten eerste etappe. (Te)veel puncheurs. 🙃

1 2 ... 18 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.