Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 19 ... 200 201
Phoenix0000

Heeft iedereen die Ion aan het hypen is ook gezien wat hij vorig jaar in de Tour heeft gepresteerd na zelfde prestaties in Baskenland als dit jaar?

rbc1912

Ion wordt volgens mij altijd nogal gehypet. Leutige renner voor rondjes van een week, maar dan houdt het ook wel op

nasibal

Ik kan me geen enkel rondje herinneren waarin Ion achteraf een goede scorito-optie is gebleken.

Pim96

Ion Izagirre:
Vuelta 2018: 282 punten
Vuelta 2019: 196 punten

Musthave lijkt mij

LuckyLuuk

Van Aert zal dan niet voor groen gaan maar hij zal toch gewoon mee gaan sprinten als de kans er is ?

ZK

'@luckyluuk als we daar nou eens het antwoord op weten. Wachten tot interviews komen

HaagseHaas

Wat vinden jullie van Girmay voor 2,5 miljoen. Staat als sprinter, maar ik betwijfel of hij mee gaat sprinten. Lijkt me aan de hoge kant.

Laatst gewijzigd
RVH

'@jenzrscl
Carapaz finisht vandaag 14 seconden achter de grote groep met favorieten voor de 2e plaats. Dat is niet echt in orde volgens mij. Of was er iets gebeurd na zijn aanval?

ZK

Tsja Thomas hadden we ook nog weinig van gezien voor de Giro.. blijft toch enigszins koffiedik kijken. Carapaz heeft wel de gewoonte om er vrijwel altijd te staan in GT. Ofwel voor AK, dan wel als aanvaller. Behalve de Vuelta toen hij in feeststemming was na OS

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Carapaz zal er staan

Arne Riis

Of hij verdeelt ze met Laporte… als er geen heel duidelijk antwoord op komt, blijven die bij mij allebei thuis. Goede sprinters en puncheurs zat, voor de helft van de prijs. (Voor Van Aert en 500k-vullertje heb je ook Jakobsen en Alaphilippe.)

rbc1912

Voor Van Aert EN Laporte kun je helemaal gaan shoppen. 8,5 miljoen maar liefst wat je dan overhoudt. En toch voelt het vreemd zonder Wout

Laatst gewijzigd
drugsduif

Vanmiddag vertelde een dronken Gypsy waarzegster me dat ze in haar glazen bol voor beginners heeft gezien dat de voltallige selecties van zowel Jumbo-Visma, Alpecin - Deceuninck als UAE tijdens de eerste etappe uit koers zullen worden gehaald voor het overtreden van nieuwe COVID-23 regels die niemand kent. Hierbij dus alvast mijn selectie:

E. Mas
R. Carapaz
J. Hindley
D. Gaudu
R. Bardet
M. Landa
D. Martínez
S. Yates
B. O'Connor

F. Jakobsen
S. Bennett
A. Démare
D. Groenewegen
B. Girmay
C. Ewan
A. Kristoff
G. Nizzolo

T. Pidcock
J. Alaphilippe
G. Ciccone

Even zonder gekheid. Dit team gaat het 'm zeker niet worden. Maar als je de vier duurste renners weglaat kun je een aardig team neerzetten, wat denken jullie?

Levi Leipheimer

Weer bijgelezen en voornemens me voortaan ook maar wat meer te mengen in de discussie. Goed idee van de Discord trouwens, zou mij vooral voor de andere pooltjes leuk lijken.
Zo op het eerste gezicht lijkt de puzzel behoorlijk wat lastiger te worden dan in de Giro. Een naam die ik nog niet veel heb voorbij zien komen: Carlos Rodríguez. Lijkt mij toch een stuk logischer dan DFM met dat prijsverschil + zijn kansen in het jongerenklassement. Wat jullie?

Levi Leipheimer

Oh, en mijn suggestie voor de Milan van deze ronde: good old Kristoff.
Voor het eerst met de rookworsten de Tour in moet toch iets extra’s los maken, en als ik terugdenk aan hoe ik Milan inschatte voor de Giro, denk ik nu eigenlijk hetzelfde over Kristoff.

Henkjose

Ben een beetje nieuw hier.
Kan je ook Pogacar en vingegaard meenemen zonder een teammaat? Of kost je dat te veel punten?

KV

'@Levi

Kristoff heeft de snelheid niet meer. Enkel in een zwak veld én als hij goed wordt afgezet kan hij nog sprints winnen. In de Tour: uitgesloten. Maar voor Scorito hoeft dit natuurlijk niet.

Nijmos

Milan won er ook maar eentje.

Los daarvan zie ik er geen brood in te zoeken naar de "Milan van de tour". Elke ronde is anders, qua parcours, deelnemers, verloop. Toevallig was in deze giro een goedkope sprinter de grote verrassing. Dat zegt niks over de Tour. Onzin om renners waar je niets van verwacht te gaan selecteren omdat dat met Milan ook zo was.

R. D.

Kristoff staat er bij mij ook al vanaf het begin in hoor. Als je praat over punten per miljoen denk ik dat weinig sprinters meer zullen halen dan Kristoff. Hij zal er namelijk altijd bijzitten en ook zeker uitrijden.

dr klaas

'@ duifje, het is een aardig team en daar haal je normaliter precies niets mee. Kopman ??

@Nijmos, Gee en Amirail. daar verwachte je weinig tot niks van, Milan was er wel eentje in de grote groep b-sprinters die je kon nemen, het was wel een verrassing dat hij zo super zou scoren, daarmee komen we dus ook uit bij Kristoff en zijn 1,5 miljoen kompanen. Ik laat er nu 1 zeker thuis van die groep.

Carlos Rodriquez 95% in de basis.

Boasson en Hagen

Rodriguez grote kans op witte trui punten inderdaad. Vorig jaar Pidcock 2e, op bijna een uur achter Pogi.
De vraag is hoe het met zijn vorm is, een 25e plek in de TT van de Dauphiné getuigt nog niet van topvorm (tijdritten zijn vaak een goede graadmeter). Ook bij de eerste bergachtige rit een half minuutje verloren op het gros van de klassementsrenners.

Op dit moment schat ik in voor wit:
1. Pogacar
2. Rodriguez
3. Skjelmose
4. Gall
5. Johannessen

Vansevenant mag me verrassen. Pidcock en Jorgenson lijken me beter voor dagsucces te gaan, maar wie weet wat dat oplevert qua tijdwinst.

nasibal

Armirail is een beresterke aanvallende renner met een uitstekende steeds beter wordende ITT. Binnen de ploeg communiceerde ze vooraf dat ze steeds hoopten renners vooruit te kunnen sturen om Pinot vroeger te kunnen laten aanvallen.

Het probleem is dat er altijd wel een stuk of 10 van dit soort renners zijn, in een prijscategorie zitten waar je er vaak maar 2, max 3 nodig hebt en ze nooit de interessantste optie zijn. Verder zijn ze bij tegenvallen ook gelijk niets waard. Dat maakt het gewoon lastig om ze er in te klikken, maar niet zo lastig om te spotten.

Het kan heel leuk en waardevol zijn om vooraf naar dit soort jongens te zoeken, daar ze echt altijd wel te vinden zijn. Als ik er plek voor heb neem ik er altijd wel eentje mee. Gewoon voor de lol. Echt waard is het de gok echter vaker niet dan wel, zeker in de Tour.

R. D.

Ik heb inmiddels ook een eerste serieuze poging gedaan. Ik zal de 20 renners van mijn huidige team even voorstellen van duur naar goedkoop.

Deze 5 hele dure mannen zijn wat mij betreft must-haves, en daarom zijn ze misschien ook wel de 5 duurste:

POGAČAR
VINGEGAARD
V.AERT - kan op zoveel manieren punten halen kan ik gewoon niet thuis laten
PHILIPSEN - gaat altijd erbij zijn, groene trui
PEDERSEN - gaat altijd erbij zijn, groene trui

In het segment 3,5-3.0 ben ik pas keuzes gaan maken. Wie neem ik wel?

MAS - ik denk dat meer dan 1 klassementsman van 3,5-3.0 teveel budget kost en er zijn veel goede goedkope alternatieven. Ik kies voor Mas omdat ik bij Hindley, Carapaz, Gaudu en Yates gewoon vraagtekens heb, bij Mas niet die gaat gewoon steady zijn.
LAPORTE - delen met wout maakt niks uit, jumbo gaat elke etappe meedoen om de winst
DÉMARE - wil er toch eentje die op het echte vlakke meedoet voor het podium

En deze neem ik dus niet:

CARAPAZ - zie Mas
HINDLEY - zie Mas
V.D.POEL - het is wat mij betreft Flip, Mathieu of Pidcock. Ik laat matje een keer thuis.
GAUDU - zie Mas
YATES - tsja, wil ik eigenlijk wel maar kan ik er gewoon niet in fietsen, is ook luxe knecht natuurlijk maar zal wel zn geld waard zijn denk ik.
JAKOBSEN - ik schat demare net iets hoger in
BENNETT - zie jakobsen

Uit de volgende groep heb ik er maar eentje, eigenlijk zijn ze verder allemaal net te duur en zijn er veel renners die 500k of 1M goedkoper zijn maar hetzelfde kunnen presteren:

PIDCOCK - neem ik mee, en daarmee is meteen het vraagstuk 'wie vd 3?' opgelost. Ik verwacht dat Tom van de 3 het meeste gaat opleveren.

wie gaan niet mee maar over weeg ik nog wel?

LANDA - zou ik nog 1 op 1 kunnen wisselen met Pidcock, als ik iets meer op klassement wil inzetten
GROENEWEGEN - zou mee kunnen besparen, ipv demare of laporte bv
YATES - zou ik nog mee kunnen besparen, mochten er nog renner worden toegevoegd die ik per se wil of andere mutaties zijn die dwingen tot andere keuzes

wie overweeg ik niet?

BARDET - goedkopere alternatieven
MARTÍNEZ - goedkopere alternatieven
KUSS - goedkopere alternatieven
GIRMAY - tsja je kan net zo goed een muntje opgooien, kan weer geweldig zijn maar teveel risico/vraagtekens
ALAPHILIPPE - zie pidcock en vd poel
O'CONNOR - goedkopere alternatieven
BERNAL - zie Girmay, te veel twijfels
RODRÍGUEZ - goedkopere alternatieven
EWAN - goedkopere alternatieven
CICCONE - goedkopere alternatieven
KELDERMAN - goedkopere alternatieven

van de categorie 1.5M en goedkoper heb ik er dus best een hoop, en er zijn er nog wel die ik overweeg.

Ik heb nu:

PINOT - ik verwacht dat veel hem thuislaten, maar ik kan het niet, het is Frankrijk, het is Pinot, het is zn laatste kunstje ... ik moet wel
BILBAO - als ik Landa niet neem moet ik bilbao hebben, stel landa verdwijnt dan wordt Pello goud waard
SKJELMOSE - verwacht ik echt een hoop van
KRISTOFF - gaat er altijd bij zijn, ik verwacht meer oorlog in de sprint-etappes
COQUARD - gaat er altijd bij zijn, ik verwacht meer oorlog in de sprint-etappes
MEINTJES - gaat altijd 100 punten halen
JORGENSON - gaat altijd 100 punten halen
MARTIN - gaat altijd 100 punten halen
MADOUAS - gaat altijd 100 punten halen
HIGUITA - gaat altijd 100 punten halen
IZAGIRRE - no-brainer voor 500k

ik over weeg nog:

LUTSENKO
KONRAD
LEKNESSUND
BARGUIL
VANSEVENANT
GALL
ZINGLE
JUNGELS
V.GILS
KÜNG

voor deze renners geldt eigenlijk allemaal dat ze interessant zijn maar net niet genoeg, kan nog veranderen natuurlijk het duurt nog even

Pom titcock

'@Pim Todcock Ha Broer!

Boasson en Hagen

Waarom is Pedersen must-have? Er zijn niet veel etappes waar Pedersen het wel overleeft, terwijl de pure sprinters er al afliggen. En dan moet je nog maar zien af te rekenen met Van der Poel, Van Aert, Laporte, Girmay, Alaphilippe, Pidcock, Wright, etc. En op het vlakke tel ik al 8 sprinters die Pedersen op pure snelheid gaan kloppen. Neem daarbij het prijskaartje mee in overweging en trek zelf je conclusie.

In de Vuelta was het echt tegen een niveautje minder waar hij het liet zien.

1 2 ... 19 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.