Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 20 ... 200 201
Maurimaler

'@R. D. Veel dezelfde gedachtes hier alleen laat ik Higuita zeker thuis😃

madeinstars

Blij al TdS straks ook begonnen is. Daar rijden nog wel een paar pipo's waar ik wat van wil zien.

jenzrscl

R.D mooi lijstje

Ik ben ook het idee dat van de sprinters phillipsen pedersen en demare de puntenpakkers worden

Van je keuze uit je 3
Ik heb net het omgekeerde
Ik heb pidcock eruit gelaten
En flip en mathieu erin gezet.

Ik kan gewoon mathieu er niet uithalen, die zal er staan. En heeft opzich pak ritten dat hij als topfavoriet is,
Mathieu zei ook beter bergop te rijden, zou me zelfs niet verbazen dat hij ook eens bergrit vanuit vlucht gewoon wint , maarja dan staat hij wss niet in je team :p

En flipje wil ik nog een laatste keer zien scoren, ik geloof echt in hem

Laatst gewijzigd
ZK

'@R.D. mooi overzicht. Leuk om even met je proces mee te kijken. Ik mis in je bergteam nog wel iemand die teampunten kan pakken en kan scoren, zoals een kuss of Kelderman of bij uae bijvoorbeeld een Yates.

In je 1m categorie zou ik eerder kiezen voor een Van Baarle als opvuller in overgangsetappes bijv dan een G Martin of Meintjes. Die sprokkelen hun punten wel bij elkaar, maar heb je eigenlijk niet nodig als je genoeg alternatieven met zekere punten hebt van Jumbo of uae.
Na de top 2 sla je wel veel toppers over, wel een risico als je het mij vraagt.

de Tour

Johannessen kan mooi de Leknessund van de Giro worden.

Echt heel ver kom ik nog niet met mijn team. Eerst nog wat koersen/interviews/ambities afwachten.

nasibal

R.D

Mooi lijstje, ben wel benieuwd welke renners jij classificeert als "goedkoper alternatief voor Bardet".

De Haai van Milheze

Kan me niet herinneren dat er de laatste jaren veel vaker een parcours was waarbij er zo weinig, duidelijke kansen zijn voor de echte aanvallers en de sterkere sprinters. Uiteraard zullen er ongetwijfeld zo weer 5/6 etappes naar vluchters gaan, maar de dagopstellingen zullen gedomineerd worden door het sprintteam en het AK-team. Ik ga weinig vluchters kiezen, dat zullen de tegenvallende klassementsmannen moeten gaan worden.

R. D.

Bedankt voor alle reacties, de meeste namen die jullie opperen staan ook wel op mijn shortlist, maar daar staan dan ook zo'n 75 renners op. 🤣

Iedereen vist natuurlijk wel zo'n beetje in dezelfde vijver, en dan wordt het keuzes maken. Best lastig vind ik, juist omdat er zoveel keuze is en omdat de start nog ver weg is.

Maarja we moeten iets toch, je wil toch lekker puzzelen !

R. D.

'@NASIBAL

Voor hetzelfde geld zou ik eerder Landa nemen en voor 2M Yates. Dus Bardet zit bij mij een beetje onder de radar(misschien onterecht)

Pim Todcock

Philipsen gaat dus vol voor groen volgens de berichten. Die wil ik nu ook zeker erbij. Dat maakt MvdP juist iets minder interessant voor zijn prijs. De teampunten en 15e plaatsen in de sprinttrein zullen iets opleveren, maar niet genoeg.

JuJu voor 2.5M is ook een koopje, aangezien hij de laatste 4 deelnames minimaal 345 punten haalde en nu in topvorm is.

@Pom titcock, ja, wel een beetje half gejat achteraf gezien ;)

ProScoritoManager

Pidcock nobrainer en top5... Klaas Vaak was er alweer vroeg bij gisteravond xD. Ik kan maar 3 echte nobrainers aanwijzen en dat zijn Pogi, Vingegaard en Philipsen. Normaal gesproken ook WvA, maar daar heb ik echt hele grote vraagtekens bij dit jaar. Als hij niet voor groen gaat concludeer ik dat hij sprintetappes niet gaat betwisten. Dan gaat hij toch enkel scoren in etappes waar vdP/Flip/Pidcock voor veel minder geld even kansrijk zijn? Ja en natuurlijk was er die bergetappe waar hij uit de vlucht won, maar wil je hem echt meenemen om iedere bergetappe op te stellen omdat hij wellicht weer een keertje podium rijdt in zo'n etappe? Ook voor de tijdritten neem je hem normaal gesproken mee, maar dat is er nu maar eentje en ook nog eens eentje waarin je je AK mannen kan opstellen.

Het grootste vraagteken dat ik momenteel heb is Laporte. Gaat hij meesprinten? En dan enkel in gereduceerde sprints of ook op het vlakke? Gaat hij z'n eigen punten scoren dan gaat hij goud waard zijn, gaat hij meer in een knechtenrol fietsen voor zowel WvA als Vingegaard dan is het wel een hele dure opvulplek. Hopelijk wordt hier de komende weken meer over bekend.

koenzwet

Ik vind Bardet juist weer een goedkoop alternatief voor Hindley en Carapaz. Liet in de Giro vorig jaar zien een minstens net zo hoog niveau te kunnen weerleggen en ook dit jaar prima in vorm. Gezien het aantal zware heuvel en bergritten, en weinig TT's zit Bardet er zeker bij.

Eddix

Jeetje ik ben een dag van huis en het hele forum is weer ontploft. Iedereen is terug van vakantie, sommige waren weken lang stil, maar willen nu weer veelvuldig van zich laten horen! Het púzzelen is begonnen (en dan zegt mijn vriendin altijd: "het is pùzzelen!") Ah fijn, de pagina's zijn intussen verdubbeld en ik ben weer bij met lezen.

Heel kort mijn bevindingen:
Ik overweeg WVA thuis te laten, 5mil is echt teveel voor een paar ritten en teampunten, hij zal wellicht een paar honderd punten halen, maar ik zie dit ik als een kans om eens iets anders te proberen met mijn team. Ik overweeg Ving+Lapotre+Benoot en Pogacar+Yates.

Ik pak geen MVP, wel Pidcock en Alaphilip (goedkoper en kunnen hetzelfde). Teampunten MVP, meh in die etappes kan ik vast wel andere teampunten pakken met een Laporte/Benoot/Yates. Teampunten groenen trui is echt een last resort in mijn ogen.

Maargoed, ik ben nog lang niet uitgepùzzeld, ik loop een dagje achter. Nog iemand over wie ik niemand hoor, wat verwachten we van arjenzvob? Is hij van zijn fiets gevallen? Of gewoon even op vakantie ook?

Laatst gewijzigd
ZK

'@ProScoritoManager je maakt wel echt een aanname. Als Wout zich niet gaat inspannen voor groen, betekent dat niet dat hij niet gaat sprinten. Hij zal niet (snel) meedoen bij tussensprints. Hij wil voor etappes gaan, dat kunnen dus ook sprintetappes zijn. Het zóú kunnen dat hij zich alleen op ander type etappes wil richten om onnodige risicos in sprint te vermijden, maar hier heeft zowel hij als ploeg nog niets over gezegd. Ook nog niets gecommuniceerd over rol van Laporte.

ZK

'@Eddix: je zegt dat teampunten bij afweging vdp niet zo relevant zijn, maar ik denk dat je je vergist. Je zegt wel iemand anders te kunnen opstellen voor teampunten. Maar als je vdp opstelt in etappe waar je verwacht dat hij gaat scoren, dan komen die teampunten erbij. Als je alleen iemand opstelt voor zekere teampunten, dan haalt die in die etappe wss geen eigen punten. Dat gezegd hebbende neem ik ook geen vdp, maar dat is meer omdat ik voor dat geld liever extra ak man meeneem en vdp niet als kopman nodig heb.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Snel ff ploeg in getikt

Pogacar
Vingegaard
Mas
Carapaz
Landa
Tobias Johanssen
Fulsang

Van der poel
Alaphillipe

Wout van aert
Phillipsen
Pedersen
Demare
Nizzolo
Wright
Van poppel

Opvullers
Cavagna
Rickaert
Ion izagirre
Bob jungels

Bewust niet teveel klassementsmannen genomen. Dat er altijd ruimte is voor flip en evt wout

Laatst gewijzigd
HZ57

Even tussen het puzzelen door naar 1e aflevering gekeken over de tour op Netflix. Ik vond het boeiend.

ZK

'@jenzrscl 4 klassementsrenners, denk dat er nog nooit team is geweest die daarmee boven de 70% is geëindigd. Terug naar de tekentafel.

Ragnar Lolbroek

Heeft er nog iemand Ewan in zijn team voor 2 miljoen knaken. Zo ja.... staat die daar dan ook om het bankje voor Welsford warm te houden? 😏

jenzrscl

Ik had vorig jaar in vuelta 99.7 met 4 echte klassementsmannen.

Giro ook 90+ dus weet niet waarover je het hebt :p

Laatst gewijzigd
Pirata

Kan nu al niet wachten om te zien hoeveel budget er bij mensen besteed wordt aan het sprintteam. Een Pedersen bijv. vind ik enorm hoog geprijsd, zeker omdat je weet dat Philipsen voor groen gaat en in iedere sprintetappe een hele stabiele kopman is. Ik denk dat je deze Tour ook weer prima weg kan komen met een redelijk goedkoop sprintteam (wel de juiste namen kiezen uiteraard) en vervolgens goed te investeren in je klimploeg. Ook omdat je in etappe 3 al prima opvullers zal hebben waardoor je echt niet meer dan 6/7 sprinters nodig bent deze Tour.

ryanvdb2000

Pogacar
Vingegaard
Mas
A. Yates
Bardet
Landa
Skjelmose
Meintjes
Johannessen

Van Aert
Philipsen
Laporte
Demare
Groenewegen
Wright

Cort
Van Gils
Novak
van Poppel
750 k

Kom ik hiermee boven de 70%?

nasibal

Ik zie JP wel als prima pick, maar nog zeker niet als nobrainer. Binnen dit ruime sprintersveld, in de Tour, op dit parcours heb ik zelfs inclusief Groen nog wat moeite om de significant hogere prijs volledig te rechtvaardigen met voldoende toegevoegde waarde. Dan wordt het in mijn ogen al bijna noodzakelijk dat VdP het geel pakt in 1 en houdt in 2.

Laatst gewijzigd
De Haai van Milheze

Verrassend veel vertrouwen voor Démare als ik zo eens wat pagina's terug lees. Dat is toch een typische sprinter die profiteert van zijn eigen trein welke hij hoogstwaarschijnlijk niet mee krijgt. Vorig jaar natuurlijk die uitstekende Giro, maar sta dit jaar nog niet te stuiteren van enthousiasme over zijn resultaten. Laatste weken wat goede resultaten, maar in een sprintveld dat nog niet eens een beetje te vergelijken is met de Tour.

Nijmos

'@nasibal: dat vind ik dus ook. Philipsen is voor mij momenteel niet meer dan prima en dan is het heel duur 4m5.

@jens: rickaert interessante naam. Zou hij de laatste man worden? Of gaat vdp aantrekken?

1 2 ... 20 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.