Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 21 ... 200 201
Eddix

'@ZK dan moet Philipsen dus wel etappes winnen of groen hebben waarin MVP ook nog eens in de top 20 eindigd, het liefst zelfs top 10. De overige etappes waarin je MVP opsteld voor eigenpunten moet Philipsen eveneens groen hebben. Zeker niet onmogelijk, maar gaat dat 1mil extra in prijs rechtvaardigen? Het zijn veel ifs, en ik denk dat MVP graag wil uitrijden, dus ook wat minder gaat aanvallen dan een Ala of Pidcock. Dus ik kies liever voor die twee.

madeinstars

Stiekem hoop ik dat bij Bora, net als vorig jaar, Bennett nog even afhaakt, zodat DvP weer een mooie opvul-pick wordt.

jenzrscl

Rickaert of soms vdpoel vermoed ik laatstste man

Rickaert mee voor teampunten groene trui op einde

En evt als mathieu geel pakt na rit 2, is hij zeker een mooie naam in te zetten voor 500 k in rit 3 en 4, in rit 4 kan mss phillipsen ook al evt groene trui hebben , nog extra punten en evt ritoverwinning

Dus in het beste geval kan rickaert dan teampunten pakken voor gele trui groene trui en ritoverwinning..

Maar ik vermoed wel dat wout na rit 4 de groene trui nog heeft, zeker na eerste 2 ritten , hangt er vanaf als hij meesprint wout.. maar lijkt me wel dat hij meesprint moest hij groene trui dragen wout

madeinstars

Wout en Ala of Laporte en MvdP (plus 500k over) vind ik wel een interessante.

Derkus

Vraagje: Pidcock of Bardet?

Derkus

Bardet zou wel eens de Pinot van deze TdF kunnen worden. Al heeft Bardet wel eens een slechte dag.....maar deze Tour ligt hem wel denk ik

nasibal

Krieger is ook met regelmaat "de laatste man".

Lance Beenstrong

MVP en Wout, gaan denk ik niet binnen 15 sec v d winnaar van etappe 1 eindigen. Als ik nu zie hoe een Vingegaard op een klim van 3,7km iedereen naar huis rijdt en hoe Pogi door met vroeg aangaan Mathieu wist te lossen in RVV, dan gaan die samen uitmaken wie na etappe 1 t geel omgehangen krijgt en het de rest v d tour samen gaan uitvechten.

Ik vermoed ook dat Jumbo van plan is om in week 1 al uit te halen met Vingegaard. Piek ligt deze tour niet nadrukkelijk in 3e week. Daarom denk ik ook dat je geen 7/8 sprinters nodig hebt, maar prima kan aanvullen met AK.

dr klaas

'@Nasibal,
Heb Amirail opdezelfde manier bekeken, resultaten waren in 2023 niet zo denderend als vorig jaar. En dan laat je hem thuis, want er zijn er altijd meerdere goedkope en soms betere opties. Deze tour neem ik er vooralsnog met clementie wel 1 mee.

@Ryan ja

@Nijmos, geen idee maar ik zie VDP gewoon uithalen net als 2 jaar geleden in de tour, is gewoon leadout en pre leadout in een. Of dat 3,5 miljoen waard gaat zijn. of de 4,5 miljoen van JP dat is moeilijk. De SoudalQuikstep trein is ook vrij indrukwekkend mits in vorm.

Ineos kan ook zomaar met 4 in de top 10 staan net als in de giro.

oli4g

'@madeinstars Ik verwacht wel minstens 1 of 2 ritten hetzelfde scenario als de eerste etappe van de Dauphiné vorige week. Danny sprint ook nog altijd mee na zijn lead-out. Als Bennett goed is, heeft DvP teampunten. Als Bennett weer achteruit sprint, zal DvP misschien z'n kans mogen gaan. Win-win dus, zeker voor die prijs.

De Haai van Milheze

Als Bennett niet meegaat en Danny voor 750K de ideale opvul-pick wordt wordt het budget in zekere zin alleen nog maar ruimer. Weet niet of de serieuze speler daar nu gelukkiger van moeten worden.

jenzrscl

Vraag me af In hoeverre kan je op een klimmetje van 4km aan 3.1% een sprinter lossen? einde rit 3

Lijkt me toch toch onwaarschijnlijk, of ben ik mis
Allesinds zie ik hier toch wel opties in 3 rit voor 3 scenarios

Sprint
Sprint met niet alle sprinters
Of een late uitval

Laatst gewijzigd
Ted de la course

'@haai van Milheze sterkere sprinters niet inderdaad, maar ik zie juist een berg aan etappes die naar vluchters kunnen gaan. 5 a 6 zeg je zelf ook, dat is best veel. Vaak in de tour zijn t er maar 3 of 4. Ik zie het wel 7 of 8 keer gebeuren deze tour.
Veel zal afhangen van het feit of TJV weer n stuk of 8 etappes wil binnen halen, want de rest zie ik niet zo snel achter de vlucht aan gaan rijden om vervolgens WVA de ritzege op een presenteerblaadje aan te bieden.

Edit: was reactie op je vorige post. Kan t tempo hier soms niet bijbenen ;)

Laatst gewijzigd
jenzrscl

5 en 6 zijn zeker kansen voor vluchters

Maar zoals ik hier eerder hoorde licht zwaartepunt in eerste 2 weken..
Dus ik verwacht zeker wel vuurwerk, zullen niet zomaar cadeautjes van 10 minuten meer gegeven worden

Laatstste week zie ik niet heel veel verschil meer gebeuren

Nijmos

De vraag is eigenlijk minder hoe veel etappes er daadwerkelijk naar een vlucht gaan, dan hoe vaak je ze opstelt. Of het vaker een vlucht wordt of is misschien voor 1 of 2 plekjes in je bergteam hooguit interessant, en zelfs dan kun je op vluchtdagen vaak rekenen op je mislukte klassementsrenners. Ik zie eigenlijk maar maximaal 3 of 4 dagen dat je echt rekent op typische vluchters en niet hoofdzakelijk op sprinters of klassementsrenners.

De Haai van Milheze

'@Ted de la course Ja ben ik het mee eens. Ik doelde er zelf met name op dat in die etappes die mogelijk naar een vluchters gaan ik er momenteel naar neig om 9 man op te stellen die ik met de kennis van nu als klassementsman zou bestempelen. Tegen die tijd zullen er vast twee zijn die uit het klassement zijn weggevallen en zich zullen richten op etappezeges. Ik denk momenteel aan een breed klassementsteam, terwijl ik in de Giro juist meerdere renners had geselecteerd die ik (op voorhand) niet als klassementsrenner zag: Pinot, Healy, Rubio en Fortunato.

Edit: dezelfde strekking als wat @Nijmos zegt

Laatst gewijzigd
Pondje

Goedkope sprintcombinatie. Teunissen + Girmay. Je moet ze wel allebei bij elke sprint opstellen. 3 mio totaal.

koenzwet

'@DeHaai, er komen altijd nog wel een aantal sprint pareltjes van 500-750k, in de giro Mayrhofer en Marit, vorig jaar tour Mozzato en van Poppel. Daarom loont het ook zelden om een sprinter van de B-categorie mee te nemen voor die 4-5 sprint etappes. In de Giro pakten Dainese, Consonni en Gaviria maar de helft van een Arensman die even duur was en 100 punten minder dan een tegenvallende Kamna en Haig.

Vervolgens: in de Giro gaan er altijd veel meer etappes naar de vluchters. Dit jaar met Pinot, Gee, Buitrago, Skujins, Rubio, Healy en Armirail in de top 30 allemaal koopjes die hun punten hoofdzakelijk in de vlucht pakten. Vorig jaar Tour: Powless, Geschke, Cort, Bettiol.

Thomberg

'@nasibal, ik snap dat JP alsnog duur is. Maar er is toch geen ander alternatief als kopman die zijn onzekerheid goedmaakt met goedkoopheid? Philipsen normaal altijd top 3. Dat zie ik niemand anders doen. Als je het hele jaar door kijkt, zie je Jakobsen etc altijd wel weer top 3 afwisselen met plek 15. Philipsen is altijd goed.

Over de Laporte vs WvA discussie. Hieronder herhaal ik wat ik eerder al zei:
Zonder punten WvA pakt Laporte ook weinig tot geen punten. Die 2 puntenaantallen zijn redelijk gecorreleerd. Als WvA de sprints niet doet, gaat Laporte die ook niet doen. Hooguit een etappe die hem gegund wordt zoals vorig jaar, maar ook dat is alleen als WvA al veel binnen heeft. WvA is de (sprint)kopman. Waarom mensen daar anders over denken is me echt een raadsel. Laporte rijdt puur ter ondersteuning van WvA (en Ving). Het feit dat WvA zegt dat hij niet vol voor groen gaat, betekent niet dat hij een kleurloze Tour gaat rijden. Zijn doel is nog steeds meerdere etappezeges. De laatste week zijn er 3 pure vlakke etappes. Daar zijn heel veel punten voor groen. We kunnen er vanuit gaan dat dan al enkele sprinters naar huis zijn. Als WvA zich daar kansen toerekent (wat normaal zo is), zal hij ze zelf meesprinten. Zowel voor groen als kans op dagpunten. Daar “verspilt” hij niet zoveel energie mee dat het zijn WK in de weg kan staan. Overal de hele dag punten pakken wel. Waarom zou die dat aan Laporte laten die intrinsiek ook nog trager is.

Laporte naast van Aert zou prima kunnen overigens. Hij eindigt vaak ook hoog bij het sprintaantrekken. Maar als WvA dus nooit sprint, zal Laporte dat ook niet doen (dan is een vage teamorder de enige logische reden). Alleen de eerste etappe is een mooi voorbeeld waar je Laporte echt niet in top 20 hoeft te verwachten naast WvA. Dan rijden ze vol voor Wout, maar ook Ving (om geen tijd op Pogi te verliezen die de etappe gaat winnen).

Prima dat mensen zoveel vertrouwen hebben in Laporte. Waarom zou hij niet veel meer punten pakken dan Mas? Alleen de hele beredenering dat Laporte interessant wordt omdat WvA dat niet is, gaat gewoon echt niet op. En ik heb er een hekel aan als mensen een goede keuze maken op basis van slechte keuzes. Dat zou je ook geluk kunnen noemen.

ProScoritoManager

'@ZK: Dat is inderdaad een aanname, daarom geef ik het ook aan. Als hij wel mee sprint zal hij zijn geld heel snel waard zijn, maar dat is evengoed een aanname. Zou dus inderdaad fijn zijn als daar richting de start meer duidelijk over wordt, maar ik vrees van niet. Maar WvA heeft aangegeven dat hij het dit jaar anders wil aanpakken omdat hij vorig jaar na de Tour 'geen mens meer was'. Ik kan het mis hebben, maar ik denk toch niet dat alleen het wel/niet betwisten van tussensprints zo'n groot verschil zal gaan maken daarin. Het zal dan toch echt meer etappes uitkiezen worden en tenzij dat 8x sprinten betekent, is 5M erg veel budget.

@nasibal: Een extra pluspunt voor JP vind ik zijn kopmanzekerheid. Ik zou niet weten welke andere renner daarin zijn gelijke is, tenzij WvA sprints gaat betwisten, maar zoals eerder aangegeven denk ik persoonlijk dat hij dat niet gaat doen.

Maarten Koning

Bardet rijdt het hele jaar al prima en dit is zijn grote doel, volgens mij zit het wel goed met hem.

Mas zal wel top 5 ofzo worden maar dan is het nog niet gezegd dat hij veel punten sprokkelt, hij is best goed in hoog finishen met relatief weinig punten.

Laatst gewijzigd
KV

'@nasibal

Akkoord dat Jasper fors geprijsd is maar dit heeft natuurlijk een reden. Wie neem je anders in dit sprintveld als zekere sprintkopman mee? Pedersen dan? Maar daarvan kan je ook niet echt zeggen dat die lekker geprijsd staat. En met zo’n (voor)jaar al achter de rug… en qua pure snelheid toch ook geen zekerheid om de top 3-5’s aan elkaar te rijgen.

En als ik naar alle andere sprinters kijk: betrouwbaar kopmanmateriaal? mwa mwa.

Edit: ai ai. Ik zie dat ik net enkele minuutjes te laat was met mijn post :-p

Laatst gewijzigd
koenzwet

Het grote risico met Philipsen is natuurlijk wel zijn prijs. Je kunt kiezen voor Philipsen + Coquard/Kristoff/Cav of 2 uit de groep Demare en Bennett Jakobsen. Philipsen pakt wel de meeste top3, komt het makkelijkste een heuvel over en favoriet voor groen. Maar ik zie categorie B insintriek net zo snel en ook vast top 5 rijden. Als MvdP geel pakt in etappe 1 + 2 (waar je philipsen uiteraard niet opstelt) kun je vervolgens in etappe 3 en 4 heel veel punten pakken, dus hoger punten potentieel. Maar als Philipsen in etappe 1 of 2 valt dan ben je wel je kopman kwijt en moet je vAert of een andere onzekere optie kopman maken. Je kunt ook Philipsen en eentje uit de B-cat pakken maar dan moet je wel erg bezuinigen op de heuvel en klim etappes.

Ragnar Lolbroek

Als je groen wint met 480 punten lijkt het mij vrij aannemelijk dat Wout geen mens meer was na de Tour. Als Wout het groen kan winnen met 100 punten minder en niet uitgeknepen naar het WK moet, gaat hij dat niet laten liggen lijkt mij.🤷‍♂️

Maestro Mello

Voor sommigen van jullie is het misschien waardevol om Tour de France: Unchained te kijken op Netflix. Daarin zie je een aantal tactische besprekingen voorafgaand aan de etappes van Jumbo vorig jaar waarin duidelijk word dat WvA voornamelijk meeging in dienst van Jonas en Primoz. Hij heeft zich dus naast het sprinten en tijdrijden ook helemaal losgetrokken op zowel het vlakke als in de bergen voor de kopmannen.

Dát is de reden waarom hij onmenselijk voelde na de Tour en nu heeft aangegeven het op een andere manier aan te pakken. Daar bovenop begreep ik een paar pagina’s eerder dat hij nu naast Jonas als kopman wordt uitgespeeld? Dat lijkt dan ook meteen logischer aangezien ze niet meer op twee paarden wedden voor het geel in Parijs.

Dat neemt dus niet weg dat hij zich niet gaat mengen in de sprints én dat hij niet voor het groen zou gaan, maar dat het wel realistischer is dat hij zich meer gaat focussen op etappes die hij voorafgaand heeft uitgekozen. Dat is dus niet enkel alleen een verschil met het laten lopen van tussensprints..

1 2 ... 21 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.