Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 180 ... 200 201
Melkboer

Is het niet zo dat enkel Johannessen en Gall de bergtrui af kunnen pakken van Powless vandaag? Zijn er niet enkel bergtrui punten te verdien op de Colombier? En dan 20 – 15 – 12 – 10 – 8 – 6 – 4 – 2 punten.
Dus stel dat Pogacar en Vingegaard 1 en 2 worden dan komen zij op nummer 2 en 3 in het bergklassement en blijft Powless dus 1?

Barrygoal

Powless houd zich vandaag koest, zie in de leiderstrui..
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/bollentrui-powless-heeft-nog-geen-specifieke-concurrenten-aangeduid-dat-doe-ik-pas-in-de-hoge-bergen

bianchi_fan

Pinot of skjelmose mee?

Pinot gister gegaan, misschien vermoeid. Wel 14 juliet, aangegeven voor speciale ritten te gaan.

Skjelmose op een dag na altijd redelijk sterk maar ook aanvalslustig. Kan er wel doorheen zakken op klim.

Guido Maltempi

Klopt @melkboer. Powless staat na vandaag nog minimaal 2de in het bergklassement.

zomaareens

wie kan erover heen dan? over Powless?

Masterw

zijn vrouw

Morfin11

https://ekstrabladet.dk/sport/cykling/skjelmose-sat-skakmat-en-lortesituation/9861807
Voor wie twijfelt over Skjelmose.... Hij gaat zich vandaag sparen voor het weekend

user26790

Het Nieuwsblad kopt: Watts per kilo en VO2max: dit zijn de cijfers die straks écht het verschil maken tussen Pogacar en Vingegaard
Vanaf vandaag gaat de tweestrijd Pogacar-Vingegaard verder in de bergen. Wie het beste klimt, hangt af van één cijfer: ‘watts per kilogram lichaamsgewicht’. Een data-analyse van de twee tenoren in de Tour.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230713_96627327?&articlehash=lQwjT5HEjQb5SWGmGKN8SPUq%2Fwe6VyOMoDsHZuwbzNYTCryIjVJ37CvF%2BUEGUsG9XH3PhQ4vpNHV5rsX8wdRqAR3e1kXJb9KYF%2FgevQOo5F%2FX0fgTxy0rrLfA59VBeaVCN6%2B1GEjZPTziwS7SyvGU75YrGbigATSYuOZ%2Fai8ki4py%2FekmkWXOBWCa8Ik2tdx9XGNEYTh6eHZ2wdff0J7RVGf%2FvKeu4kFcYZEiXFSrWnRAK7EuRir0Jluk%2Fdjz3kErp0wc1cQ4egAfnsrDrKLAEPvBpCE3eeNmVujtFu6jkZnjd62Nkcha6HrYV0mtnmga9koN0pgGzyxgbbkKAXJRA%3D%3D

Falonso

Voor de laatse 2 plekken in mijn dagselectie twijfel ik tussen 3 renners:
- Bardet, Fransman extra gemotiveerd op Franse feestdag
- Meintjes, zal wel een paar puntjes pakken en rond de 15e plek finishen
- O’Connor, misschien in de aanval, de voormalig kopman lijkt inmiddels gedegradeerd tot luxe knecht van Gall

Vooralsnog stel ik O’Connor vandaag waarschijnlijk niet op, maar heb vrees voor bankpunten…
Wie zouden jullie uit de dagselectie laten???

steven20

Bardet, Meintjes, Skjelmose, Martin, Ciccone.

Welke 3 voor vandaag? Nu staan de eerste 3 erin en laatste 2 ernaast.
Iemand tips?

steven20

'@Morfin11

Goeie info betreft Skjelmose. Klik hem eruit.

Thomberg

'@Morfin11 top voor het vinden. Jij bent mijn held van de dag.

Ton Pelo

[QUOTE]Bardet, Meintjes, Skjelmose, Martin, Ciccone.

Welke 3 voor vandaag? Nu staan de eerste 3 erin en laatste 2 ernaast.
Iemand tips?[/QUOTE]

Volgens de berichtgeving is Ciccone gevallen en heeft veel pijn. Skjelmose spaart zich. Blijven er 3 over.

steven20

'@Ton Pelo

Dezelfde conclusie trek ik nu, merci!

Cerebral36

'@tonpelo Volgens welke berichtgeving? Dat ene bericht hier waar geen enkele bron voor was ?

Nazgulsauron

Gisteren weer de sukkeltjes opgesteld, met helaas minder succes dan dinsdag. Kopman Skjelmose leek nog even hoopvol, maar het mocht niet baten. Naar 98,3% gedaald.

Met nog 6 ritten voor de klimmers gaat dat lager worden. Van de top-8 missen we namelijk Simon Yates en Carlos Rodriguez. De laatste drie plekken zijn daarom ook vandaag weer voor prutsers: G. Martin, Meintjes, o'Connor. En dan Ciccone, Skjelmose, Powless, van Aert (en Philipsen) op de bank.

De sleutel tot een top klassering was Alaphilippe downgraden naar een 500k'er om Rodriguez en Yates mee te nemen. In de praktijk was dat geld dan naar Jakobsen gegaan, wat het alleen maar erger had gemaakt.

Rob94

'@Cerebral36, ik denk dat het feit dat hij op 20 minuten is binnen gekomen wel zegt dat er iets is gebeurd. Hij zat namelijk aan het begin van de etappe nog voorin.

Cerebral36

'@Rob94 Hij zat al tijdje stil op de grond nadat er renners over hem heen waren gekukeld. Kan daarna ook gewoon rustig hebben uitgereden. Vind het gewoon vreemd dat ook bij het Medisch Bulletin hier niks over Cicco is gezegd en er online dus ook vrijwel niets te vinden is.

Masterw

skjelmose kan ook spelletje zijn he en dan toch gewoon mee zitten

Ton Pelo

[QUOTE]Volgens welke berichtgeving? Dat ene bericht hier waar geen enkele bron voor was ?[/QUOTE]

Zijn meerdere kanalen die over een valpartij spreken. Maar dat Lidl-Trek nog niets gecommuniceerd heeft kan ook betekenen dat het meevalt. Simon Yates reed ook een prima resultaat op de Puy de Dome nadat hij de dag ervoor flink gevallen was en veel pijn had. Dus opstellen kan altijd nog. Aan de andere kant ligt het ook voor de hand om te herstellen en dit weekend een poging naar de bergpunten te doen.

Cerebral36

'@Ton Pelo Eens hoor. Ik zie hem vandaag idd weinig doen aangezien er dit weekend veel meer bergpunten te sprokkelen zijn. Mijn punt was dat er buiten het feit dat de val an sich bekend is, nergens echt staat wat nou de gevolgen zijn.

WP07

Is Madouas vandaag nog een mogelijkheid? Gezien 14 juli en feit dat Pinot gisteren al in de aanval was? 2 dagen geleden gaf Groupema FDJ aan dat beide heren voor dagsucces mochten gaan.

Morfin11

'@thomberg @steven20
Zo nu en dan levert het internet afstruinen op de meest vage sites ook daadwerkelijk wat nuttigs op.... ;-)

Daan Brakenhoff

Woods, Gall, Johannessen en zoals gemeld Skjelmose (die ook nog zegt dat Lopez en Gallopin er vandaag voor mogen gaan (dus geen Ciccone)) hebben geen plannen vandaag om in de vlucht te geraken. (Bron Feltet)

Masterw

zou skjelmose dan helemaal laten lopen of toch water kansje op top10? wat denken jullie?

1 2 ... 180 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.