Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 23 ... 200 201
Maurimaler

Wat denken jullie dat de rol van A. Yates gaat zijn?
Hij zou zomaar één van de meeste puntenpakkers kunnen zitten… (teampunten + eigen punten)
Want Ik zou verwachten dat hij de laatste man voor Pogacar gaat zijn en met voor hem Novak-Bjerg-Soler-Majka (+nog 2 andere knechten waarschijnlijk) gaat hij misschien net zoals een Kuss pas op kop komen als de aanvallen van andere (of Poga zelf) beginnen en zo ‘makkelijk’ mee te kunnen glippen voor de top 10 plekken.
Maar als je op dit scenario hoopt moet UAE vooraf wel best duidelijk maken dat ze Yates ook hoog willen houden als tweede troef misschien.
Hoe denken jullie hierover is dit een realistisch scenario of zien jullie het eerder niet gebeuren?

Thomberg

'@Mauri, nu wordt het gevaarlijk want ga ik me als ploegleider gedragen. Maar als ploegleider zou ik A Yates kort houden. Heeft in grote ronde minimaal top 10 kwaliteit en potentie top 5. Ik zou, zeker met een Pogi die een klein beetje mist, de omgekeerde jumbo tactiek toepassen. Ving uit de tent lokken door Yates vooruit te sturen. Waarom niet beide top 10?

TheBest

Ik lees e.e.a. over renners die momenteel erg tegenvallen in de Dauphine. Maar is het niet zo dat renners die op hoogtestage zijn geweest eerst een aantal koers dagen nodig hebben om echt hun topniveau te bereiken? Uiteraard heeft de ene renner hier meer last van dan de ander, maar ik vind het zelf niet zoveel zeggen dat bijvoorbeeld Mas en Gaudu nog niet top presteren.. ik ben vooral benieuwd naar de renners die je duidelijk ziet groeien tijdens deze Dauphine. (En straks uiteraard in Zwitserland).

jenzrscl

Alle bookies geven pidcock toch mooie odds voor topklassering , ik wil er echt een ineos bij. En pidcock is enige waar ik me veilig bij voel

Zit ik hier nu met een team met allaphillipe van der poel en pidcock plots :p met onbeperkt budget stonden ze er sws alle 3 in haha

niek-vdv

Bookies geven Pidcock goede odds voor winst, niet voor een topklassering. Top 5/ top 10 odds staat hij denk ik ver achter namen waar hij nu voor staat. Doordat er nog veel onbekend is bij hem mocht hij voor een klassement gaan en er eventueel potentie is, zijn de odds puur op winst best goed.
Een beetje te vergelijken met Healy in de Giro, die stond volgens mij rond dezelfde plek bij de bookies voor winst.

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Weet ik wel maar toch.. zelfs al rijd hij geen top 10. Dan is hij zelfs nog intressanter voor in de vlucht..

Want ik zie dit jaar in tour echt ook pak kansen voor vlucht.

Er zal al snel in eerste week duidelijk worden wie uitgeteld is voor klassement.

Naja healy was toch wel minder bekend of pidcock in grote rondes..

Vorig jaar deed pidcock best lang mee met de besten tot laatste ritten liet hij lopen, maar had ook niet echt goed jaar toen

Een team zonder ineos voelt toch ook niet goed
Alternatieven bernal martinez en rodriguez vind ik dan minder zekerheden, pidcock heeft nog goeie eindschot en jongerenklassement

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Niet vergeten dat Angelsaksische, en bovenal Britse, renners altijd korter staan bij de bookmakers omdat dat is waar het gokkende publiek disproportioneel veel zit en er dus wat zekerheid ingebouwd moet worden mbt chauvinistische (domme) gokkers. De kans dat Pidcock de Tour wint ≈ 0. Zelfs als Pogacar en Vingegaard Parijs niet halen.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Meintjes dan?

Niballie

Nee, Zuid-Afrika is ook Angelsaksisch.

Laatst gewijzigd
zitvlees

Discord poultje wil ik wel mee aan de slag. Mochten er hier nog dikke nerds zijn die kennis willen delen en een wielerindex hebben om over naar huis te schrijven, stuur mij dan een DM met je Scorito CV.

Niballie

Wat is definitie van een wielerindex om over naar huis te schrijven?

Reus

Heb Mohoric nog niet voorbij zien komen. Hoe staat het met zijn vorm en ambities. Maar 750k, een uitstekende start van het seizoen gehad, kan etappes afmaken en je moet toch altijd 2 Bahrein mannen in je team hebben….

jenzrscl

Ik hoop eignlijk dat sam bennett niet zal mee rijden maar meeus wel

Die kan een milantje doen
Slecht voorjaar en dan goeie grote ronde

Nijmos

'@reus: je moet helemaal niet twee bahrein mannen in je team hebben. Met Arashiro en Haig was je in de giro bijvoorbeeld helemaal nergens. Welke etappes lijken jou echt iets voor Mohoric?

jenzrscl

Enige bahrein die aanlokkelijk hier is wright

ZK

#freelanda lonkt toch ook wel weer

Thomberg

Waar iedereen op moet letten is wel dat er drie kansen aan het einde liggen. Goed de bergen verteren is dus een belangrijk selectiecriterium. Die zijn frisser aan het einde van de Tour. Zoals Kristoff in het verleden (en mss nu nog)

Mad Max

'@ jenzrscl, ik had Milan ook op delijst staan om die reden was ook goed bezig de laatste tijd. Halen hem afgelopen week weer van de lijst.

jenzrscl

'@mad max bedoel je meeus?:p

Eens benieuwd wie ze daar effectief sturen
Wellicht wel sam

Thomberg

Iemand waarover het helemaal niet gaat, nu we toch over Bahrein praten, is Bilbao. Normaal als klimmer geen fan van hem, nu ook niet. Maar als puncher/Heuvelman/aanvaller/sprokkelaar wel. En z’n prijs is in jaren niet zo laag geweest. Heeft een groot deel van seizoen gemist door infectie, maar hopelijk helemaal hersteld. Komt uit het Baskenland en zal in eerste dagen ook zeker vol mogen gaan. De eerste etappe heeft zelfs zijn naam. Even teambericht afwachten, maar hij kan echt een leuke aanvulling zijn. Beetje de Buitrago van deze Tour.

Reus

Mohoric wint z’n ritjes in de heuvels. Daar zijn er wel een paar van. Voor 750k een soort VdP light…
En je moet niks met Bahreins, maar Milan en caruso ipv vine en gaviria was goud geweest ipv zilver in de giro.

En Bilbao staat hier ook op de shortlist. Idd als een Buitrago aanvaller in de bergen.

chip 010

Lekker hoor, het puzzelen is ook bij mij weer begonnen. Net voor het eerst even een paar verschillende selecties geprobeerd met de etappes er naast.

Ik heb voor nu 11 renners relatief vast (alleen bij vallen of negatief nieuws zal dat veranderen) erin staan.
5 AK mannen (waarvan ik verwacht dat iedereen er drie heeft 90-100% pick rate)
4 sprinters (verwacht bij 3 ook een pick rate van boven de 80%)
2 heuvelsprinters (hier zal het wel een stuk lager liggen in verband met de grote groep goede renners)
Voor de overige 9 plekken is het bij mijn verschillende selecties nog behoorlijk uiteenlopend. Ik verwacht dus uiteindelijk met dit budget wel veel verschillende teams wat het spel naar mijn mening alleen maar interessanter maakt.

Vind daarmee (zoals het nu lijkt in verband met onvolledige selecties) het budget en de prijsstelling van de renners leuker dan in andere rondes.
Hoe kijken jullie hier naar?

Odin

'@chip ik kan me niet voorstellen dat er naast pogacar en Vingegard nog een klassements renner gaat zijn met een pickrate van %90+

Lo Zar

'@chip Wie is de derde AK man met 90-100% pickrate?
Ben het met je eens dat er veel verschillende teams zullen zijn, meer dan in de Giro in ieder geval.
Maar dit is misschien iets voor de echte kenners om over te oordelen hoe dit in historisch perspectief te plaatsen is. (speel zelf pas voor derde jaar mee).

EDIT: Odin met banddikte ;-)

Laatst gewijzigd
Mad Max

'@jenz bedoelde inderdaad Meeus. Met Bennet heb ik niets misschien onterechte

1 2 ... 23 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.