Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 24 ... 200 201
HaagseHaas

Ik ben wel klaar eigenlijk met mijn team.
Pogacar, Vingegaard
Hindley, Yates, O'Connor, Bernal, Lutsenko voor plek 3-10
Jorgenson, Johannessen, Kuss, Gall, voor plek 10-20 en wat goede etappes
Philipsen, Demare, Groenewegen, Cavendish, Coquard voor de sprints
Pidcock, Girmay, Alaphilippe, Bilbao voor heuvels cq gereduceerde sprints

Laatst gewijzigd
dr klaas

Als er 50000 dezelfde teams meespelen krijg je door kopmanpunten en opstellingen nog genoeg variatie dus maak je geen illusie over dezelfde teams, mooi experiment. Leuke scorito optie ook als je het scorito klassement kan bekijken met teams zonder renner x of juist met renner y en z.

Nijmos

'@reus: ik ben het niet per se met je oneens maar wel met de argumenten: twee presterende in plaats van teleurstellende renners was altijd goud geweest in plaats van zilver. Dat heeft niet met Bahrein te maken.

En welke ritten dan voor Mohoric? Verder dan 10 en 12 kom ik niet. En dan is 12 er waarschijnlijkte zwaar aan

El Peruano

'@HaagseHaas leuk team, door niet meenemen van Aert hou je leuk budget over voor andere renners. 5 sprinters is misschien wel wat aan de lage kant? Of schaal je Girmay ook als sprinter in, dan zit je op 6, dat is dan opzich weer prima.

KV

Akkoord evt 10 en 12 en mogelijks nog 19 voor Moho in een vlucht, maarja…

Maar de aanwezigheid van een Bilbao en Moho maakt een keuze voor Wright voor 1,5m voor mij wel wat lastig. Wright kan je theoretisch in elke rit behalve de echte AK dagen opstellen maar zullen veel 0 scores zijn. Zal af en toe wel meesprinten/punchen voor een plekje 10 en soms eens id vlucht zitten. Nog paar keer over slapen.

jenzrscl

'@haagsehaas

Vdpoel en van aert eruit is best heel gewaagd, natuurlijk kan je dan mooi teampje maken,

Denk toch dat je pak zal mogen compenseren

1 van de 2 kan ik nog snappen

Verder wel heerlijk team dat je dan kan maken

Laatst gewijzigd
jm dvg

Ik ben nu vooral nog even naar de verdeling aan het kijken. Neig naar 9 klassementsmannen 8 sprinters+knechten en 3 heuvelmannen. Daarbij kijk ik vooral naar sprinters die een heuvel kunnen verteren en tdf vaak uitrijden. Verder speel ik met de gedachte om alle 3,5 en 3 milj renners links te laten liggen wanneer ik ze geen kopman maak. Renners waarover ik twijfel zijn bardet, pidcock, girmay, cavendish. Maar merk dat ik geen koppeltjes hiervoor wil opofferen. Dus voor nu maar even de vorm en (team)interviews afwachten.

encanto

We mogen weer.

Na teleurstellende giro, nu maar eens de Tour (verreweg mijn slechtste grote ronde van vorig jaar).

Nu je Vingegaard ziet rijden in de Dauphine ontkom je niet aan het meenemen van allebei de grootheden. Zag het eerder al, maar Jumbo gaat zeker wat proberen in de eerste etappe om te kijken hoe sterk pogacar aan het begin van de Tour is…etappe 1 gaat dus naar een klassementsrenners of een bovennatuurlijke helper (wout/pidcock/etc). Daarop blindstaren (eerste etappe) heb ik te vaak gedaan….

Dus verderop: drie sprints in de laatste week, dus liever mindere sprinters waarvan de weet dat ze uitrijden (demare, kristoff, cav.) dan onzekere typisch als een pedersen. (Met het oog op het WK).
Verder, ga je voor teampunten? Jumbo moet wel (Kelderman wel heel mooi geprijsd (kuss wel mee?) bij uae enkel yates interessant maar goed daar betaal je ook voor.

Ga zelf denk ik dit jaar voor de 16+4 tactiek….laat het puzzelen beginnen

ronvisser

Normaal gesproken laat ik renners met twijfels thuis. Het is natuurlijk nog even de Jumbo-interviews afwachten, maar het zou mogelijk betekenen dat ik Laporte en Van Aert thuis moet laten. Ze zijn sowieso allebei aan de (te?);dure kant, dus met het resterende budget kun je echt een deftig team bij elkaar klikken, met daarin zowel een flink aantal klim- als sprinttoppers. Maar in het scenario dat een Van Aert wel elke massasprint meepakt en Vingegaard vroeg in het geel rijdt, ben je wel het haasje.

Het is natuurlijk lastig te voorspellen hoe het vormpeil is van Pogi na zijn blessure, maar ik zou mijn geld toch op hem inzetten als eindwinnaar. De prestaties van Vingegaard in de Dauphiné liegen er echter niet om: hij is echt een flink pak beter dan de rest. Als Pogi nog niet helemaal de oude is, gaat hij daar een hele zware kluif aan krijgen. Conclusie: er moet ook een Jumborenner naast Vingegaard neem. Van UAE ga ik in ieder geval voor Yates. Een dure jongen, maar die gaat zijn eigen punten toch ook wel bij elkaar fietsen.

Corrigeer me als ik het fout heb, maar hebben we ooit zo'n sterk en breed AK-veld gezien? In elke willekeurige grote ronde zou ik een Simon Yates en Romain Bardet er voor deze prijs blind inklikken. Maar er moeten een paar hele serieuze keuzes gemaakt worden bij de klassementsrenners. Zelf heb ik een heel goed gevoel bij O'Connor en Hindley, en eerder dit seizoen had ik dat bij Landa. Die laatste heeft zichzelf met zijn prestaties in LBL en Dauphiné inmiddels weer uit mijn shortlist gefietst. Alhoewel het natuurlijk een valkuil is om te veel af te gaan op prestaties in de voorbereidingskoersen. Zoals hierboven al ergens genoemd werd, moet het hoogtestage-effect nog plaatsvinden.

ronvisser

Oh, en sinds ik gisteren aflevering 3 van de Tour-docu op Netflix heb gezien, ga ik toch even een plekje in mijn team reserveren voor onze vrind Thibaut.

Thomberg

'@jens het is juist eerder vreemd om VdP van Aert en alle anderen te willen hebben.

Als ik de top 5 wereldtoppers pak voor heuvels die meedoen: Van Aert, Pogi, VdP , Pidcock en Flipje. Allemaal geweldige renners. Kunnen allemaal winnen in die ritten. Maar ze daarom allemaal meenemen is niet logisch voor die paar kansen. Mensen staren zich iets te blind op etappe 1 en 2 en kiezen daar te dure mannen voor. Zelfde als er een tijdrit is op dag 1. Je hebt ze gewoon niet allemaal nodig omdat de minste uit die groep al maximaal 5de wordt (en dus logischerwijs10de). Kies dus alleen de in jouw ogen beste (naast Pogi natuurlijk). Als je niet kan kiezen is de oplossing niet ze allemaal nemen “omdat het klasbakken zijn”. Ja dat is zo en wss gaat VdP twee keer enorm uithalen en geweldige koers laten zien * nog 3 keer top 5. Maar dat is “maar” 150-200 punten. Hij is ook niet dé ontsnapper omdat hij echte bergen te zwaar vindt en in elke ontsnapping iedereen maar hem kijkt. Dan komt er ook nog een WK dus zich onnodig helemaal uit elkaar trekken gaat hij ook gewoon niet doen. Naast 1-2 etappes winnen pakt hij liever WK.

Flipje is voor mij de meest interessante in die groep omdat hij zich wel helemaal uit elkaar trekt. Voor de aandacht en mooi contract volgend jaar.

Na etappe 1 sta ik altijd rond 60%. Puur omdat er veel teams zijn die te zwaar op eerste dag inzetten en dat bekopen als ze daarvoor dure mannen hebben genomen.

jenzrscl

Word er in deze tour veel aan teampunten gedacht?

Voorlopig hier toch flink wat koppeltjes

Van uae pogi yates
Jumbo vingegaard van aert van hooydonck
Alpecin phillipsen rickaert
Ineos pidcock castroviejo

Pogacar
Vingegaard
Mas
A yates
Lutsenko
Bilbao
Meintjes(o jawel)
Tobias johanssen

Pidcock
Allaflip

Wout van aert
Phillipsen
Pedersen
Demare
Cavendisch
Wright
Van poppel

Van hooydonck
Castroviejo
Rickaert

Kan hier zeggen dat ik te weinig klassementsmannen heb. Klopt , maar als ik flip pidcock en wout meedoe zal ik ze toch altijd moeten inzetten, dan ga ik niet te gek doen met teveel klassementsmannen en lotje trek doen wie mee mag

@thomberg snap je hoor, maar in ideale wereld pak je ze gewoon alle 5 bij wijze van spreken. Kunnen alle 4 bij beste 10 scoritopunten eindigen. Maar dat gaat gewoon niet , anders is je team niet in balans, maar ik heb er wel 3..

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@jens, in een ideale wereld wel maar in een ideale Scorito wereld juist niet. Ze kunnen juist niet allemaal bij de top 10 Scorito punten eindigen omdat ze elkaar op exact dezelfde etappes aanvallen/beconcurreren. Dan bedoel ik VdP, Flip en Pidcock vooral en voor die etappes heb je ook types als MvG. Eigenlijk is de kans op extra kansen en punten per miljoen voor Flip en Pid hoger dan . VdP is extra duur want Nederlander. Wel kans op teampunten Philipsen, maar Flip heeft dat in zekere zin ook met Jakobsen

jenzrscl

In ideale wereld dat je elke etappe 20 man kan kiezen in plaats van 9 pak ik altijd mathieu omdat hij denkik ook ettappes in iets lichtere bergen ga uitkiezen. Hij is beetje zoals cort
Kan winnen en kan gewoon ook 0 punter worden

Pidcock kan in alle scenarios wel meedoen
Flip hoeft achter niemand te kijken en kan ook voor bergtrui gaan
Wout is gewoon de beste allrounder , die durf ik gewoon niet thuislaten en al zeker niet met teampunten van vingegaard en voor zichzelf

Daarom is mathieu uitgevallen hier. Maar toch denkik dat hij een puntenmachine gaat zijn ook in overgangsettappes

Laatst gewijzigd
KV

Er wordt hier gesproken over 3 sprints in laatste week. 19 wordt geen sprint hoor denk ik. Er zit daar nog een klim in van een km of 7 (enkel 2km is gecatalogeerd blijkbaar) en de hele dag op en af. Ook 18 kan in de laatste week zelfs een Cort-vluchtetappe worden.

roundandround

Ik ben nieuw bij scorito, wat wordt er bedoelt met 16+4 tactiek? 2 teams van 8 maken en deze steeds wisselen met 4 goedkope reserves?

jenzrscl

16 puntenpakkers en 4 teampuntopvullers vermoed ik

Laatst gewijzigd
HaagseHaas

'@El_Andino, ja dit is de vraag. Gaat Girmay meesprinten in de echte sprintetappes. Ik denk het eerlijk gezegd niet, maar het kan. Misschien dat ik op het einde Gall nog inruil voor een 3e rangs sprinter.

@jenzrscl, inderdaad, over zowel Van Aert en Poel zijn twijfels over hoe ze gaan rijden terwijl ze wel aan de prijs zijn, dus je kan dat geld ook uitgeven aan wat meer 2e rangs AK renners waarvan je weet dat ze wel punten gaan pakken in de bergen en eindklassementen. Ik denk dat zelfs als Aert en Poel een paar etappes top 5 rijden dat uiteindelijk niet zo heel veel gaat schelen.

KB

Laat ik mijn mening er ook maar even tegenaan gooien wat betreft WvA.
Ja het is een twijfelgeval, maar aangezien de tdf scorito ook vooral door het grote publiek gespeeld gaat worden, gaat v aert gewoon een hele hoge pickrate krijgen. Ga je dan het risico lopen (vooralsnog zonder echte duidelijke interviews uiteraard) om hem niet te nemen ? Ja je bent in t voordeel als die een rustige tour rijd, maar je bent sowieso de klos als die groen + 2 etappes wint + nog 3x top 10 rijd (en teampunten ving, al zou je die kunnen compenseren met een andere jumbo). Als je hem wel neemt en hij rijd een rustige tour verlies je amper iets omdat die in zoveel teams zit, ik denk dat ik hem dus niet durf te passeren.

Niballie

Flipje is voor mij de meest interessante in die groep omdat hij zich wel helemaal uit elkaar trekt. Voor de aandacht en mooi contract volgend jaar.

Alapahilippe heeft nog een contract tot 2024 bij Patlef. Bovendien, waarom zou hij zich druk maken? De meeste Franse ploegen hebben genoeg geld en willen hem toch als het kan.

@El_Andino, ja dit is de vraag. Gaat Girmay meesprinten in de echte sprintetappes. Ik denk het eerlijk gezegd niet, maar het kan. Misschien dat ik op het einde Gall nog inruil voor een 3e rangs sprinter.

Op basis waarvan zou je denken van niet?

Laatst gewijzigd
master-pieter

Hmm ik kom er niet uit met de sprinters. Vindt ze op Philipsen na, allemaal geen indruk maken. Heb nu Philipsen, Groenewegen, Ghirmay, Ewan en good old Sagan (die heb ik sinds de eerste keer Scorito altijd meegenomen en dus ook zeker de laatste keer tour voor hem).

Mijn sprintteam is dus vrij karig maar ik verwacht ergens dat er weinig echte sprints gaan zijn. Hangt er nog wel vanaf wat Wout precies gaat doen zoals hier al eerder is geschreven.

Ik heb verder fors in klassementsrenners geïnvesteerd 9 stuks<32 mil. Zowel wout als Mathieu niet meegenomen. Wel Pidcock (Alaphilippe past helaas niet meer of het moet ten koste gaan van Ghirmay). Daarnaast 2 <500 k mannen en 2<750 k, is dat de beruchte 16-4 tactiek?

Ik zie ook weer namen als Johannesson etcetera voorbij komen maar elk jaar blijkt in de tour dat je dit soort gasten niet hoeft mee te nemen. Ook een Skeljemosse behoort wat mij betreft bij de mannen die nog te licht zijn.

Maurimaler

'@Roundandround 16(duurdere renners)+ 4(750/500k) renners

KV

“In de Ronde van Zwitserland zal Van Aert voor het eerst in competitie rijden met zijn nieuwe positie. En meteen mét ambitie in de tijdritten op de openings- en slotdag. “Daar wil hij goed scoren. En vooral wil hij goed door de Ronde van Zwitserland komen. Het doel is de Tour de France. Als er in Zwitserland een mogelijkheid is om te sprinten, zullen we dat niet nalaten.”

Ergo: Wout sprint in de Tour. Of te kort door de bocht? ;-)

berggie1987

Wat denken jullie van Marc soler? Trekt zich meestal weinig aan van teamleiders. Dus goed op te stellen in etappes waar aanvallers kans hebbenen.anders nog aardig wat teampunten als troost.

Maurimaler

Ik vind wel dat sommigen hier iets te hard aan het gaan zijn met scenario’s uit te denken, waar renners dit of dat gaan doen(zonder Intervieuws). Girmay sprintte vorig jaar in de Giro goed mee en dit jaar sprintte hij twee keer naar een mooie top5 in de Tirreno dus waarom zou hij in de Tour niet meedoen?
‘’Als er in Zwitserland een mogelijkheid is om te sprinten, zullen we dat niet nalaten.” Interview van WVA.
Waarom zou Wout niet meegaan sprinten in de Tour wanneer hij dat elk jaar wel doet? Oké de kans is er dat hij er misschien eentje zal laten lopen maar dan nog, als ze niet duidelijk communiceren dat hij NIET meedoet in de SPRINTS(tussensprints is iets anders) dan kan je hem thuislaten, maar daar kun je nu toch nog niet veel over zeggen.

1 2 ... 24 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.