Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 25 ... 200 201
jenzrscl

Zelfs zonder tussensprints was wout vorig eignlijk overduidelijk groen.

Tegenwoordig stelt tussensprints eignlijk niets meer voor, in vlakke ritten gaan ze dab sprinten voor 7 schamele punten die hun krachtten kost

Pedersen heeft ook veel krachtten verspild in giro door die tussensprintjes.waren kansen genoeg om types gavrira cavendisch en evt milan eruit te rijden, maar er waren gewoon te weinig ploegen met echte sterke sprinters die daar interesse in hadden..laat staan sprinters.. een fiorelli die in giro top 5 kon rijden, is in tour met deze sprintgeweld gewoon max 15/20ste in tour is dit toch ander verhaal alpecin trek intermarche fdj en waarom ook niet cofidis hebben daar allemaal baat bij om een jakobsen ewan groenewegen te elimineren.
phillipsen pedersen van aert blijven toch wel dikke topfavorieten groen al gaan laatste 2 niet voor tussensprints

Laatst gewijzigd
snoek1974

16 + 4 is in mijn ogen , dat je nog maar 2 miljoen over hebt voor 4 renners en je geld dus in 16 renners zit

Twijfel is nu C Rodriquez of O Conner

jenzrscl

Ik word niet wild van intervieuw over pidcock, ze weten nog niet rol van pidcock in tour,

Hij is goed maar zeker niet top

Straks heeft hij weer zo tour zoals 2 jaar terug dat je hem overal verwacht en nergens tegenkomt

Laatst gewijzigd
VincentK

Van Aert gaat meesprinten in de TdS als de mogelijkheid zich voordoet, lees ik elders op WF. Nu is Zwitserland geen sprintersfestijn, maar als hij zich daar in een sprint gooit, zal hij dat in de Tour ook doen, lijkt mij. Over een week weten we meer.

Over de 16+4 tacktiek: er staan best al wat potentiële puntenpakkers voor 500K te koop. Zoals Jungels en Van Gils (laatste wel ziekjes) en er gaan er nog wel wat bijkomen. Als je 500K extra investeert voor 2*750 is het helemaal goed shoppen voor de “reservebank”.
Leuk om hier mee te lezen, maar dichter bij mijn doel om tot 20 renners te komen waarbij ik mij op mijn gemak voel, brengt het mij niet. Daar zijn tijd en uitslagen voor nodig.

VincentK

Ander WvA punt: ik mij af of van Aert niet onbewust wat minder risico gaat nemen, nu hij in de zomer weer vader wordt. Een sleutelbeenbreuk lijkt mij nog vervelender als net je tweede is geboren. Keuzes, keuzes….

Niballie

Bij WvA gaat het er puur met welke instelling hij zelf de Tour in gaat. Het 2020 scenario was totaal anders dan het 2022 scenario en ook weer totaal anders dan het 2021 scenario (waarbij de kopman natuurlijk vroeg uitviel). Elk scenario levert ook een ander puntentotaal op. Dat heeft dus ook niets met zijn rol of instelling in Zwitserland te maken, maar we zullen echt moeten afwachten wat hij zelf over de Tour zegt. Gelukkig zullen Sporza, HLN en het Nieuwsblad daar voor ons bovenop zitten.

jenzrscl

12 13 14 15 16 17 , 6 ritten na elkaar voor types jakobsen groenewegen geen sprint(eignlijk voor elke sprinter, daar kan wout gewoon weg uit niets groen pakken)

Laatste week wel 3 kansen. Waarvan alleen laatste rit en vermoedelijk rit 18 zekerheid is dat je wat aan hem hebt als hij uitrijd

4 7 11 18 en 21 zijn zekere sprintritten voor hen
3 en 19 kan ook maar daar kunnen betere sprinters en vluchters stokje voor steken. Vermoed dat in deze ritten phillipsen het verschil kan maken

Niet echt heel veel kansen. Mag al niet veel mislopen om hun geld waar te zijn

Laatst gewijzigd
MvdL

Ik heb snel wat namen erin geklikt en ben benieuwd wat jullie van mijn team vinden? Normaal post ik mijn team nooit online, aangezien er nog vele wijzigingen plaatsvinden is dit een gelegenheid. Bedankt voor de hulp anyway!

Kl:
-Pogacar
-Vingegaard
-Aert
-MAS
-Hindley
-Connor
-S. Yates
-Skjelmose
-Jorgenson

Sp:
-Philipsen
-Jakobsen
-Demare
-Nizzolo
-Cougard
-Kristoff

Aanv:
-Pidcock
-Gils

Kn:
-Hooijdonck
-Baarle
-Rickaert

arjenzvob

Ik vind eigenlijk alleen je Cougar(d) interessant.

KissMyAce2.0

Superteam

Titivoeckler

Ik geloof er niks van dat wva niet mee gaat sprinten. Heeft een aparte status binnen de ploeg met ving en rog. Heeft ook om die reden bijgetekend. Misschien kiest hij er inderdaad voor om niet alle sprints te doen (net als vorig jaar), maar om hem om die reden thuis te laten is onzin. Vorig jaar pakte hij ook zat punten.

Timber

Ik vraag me echt af hoe goed Pogacar zal/kan zijn na die blessure en zonder enige voorbereidingskoers. Misschien wel het overwegen waard om hem gewoon thuis te laten.

KV

Pog rijdt wel nog de Sloveense kampioenschappen (voor wat het waard is)

Nijmos

Pogacar de laatste 3 jaar 800 900 en 1100 punten. Zelfs als hij er 450 haalt, móet je hem hebben. Trek je conclusies

Eddix

Kijk Arjenzvob dit zijn de waardevolle bijdrages die ik zo graag zie haha! Heb Cougar(d) om die reden ook maar in de selectie opgenomen.

Heb stiekem toch 7 sprinters nu, voelt als eentje teveel eigenlijk, anderzijds had ik ook wel veel klassementsrenners. Grootste vraagstuk is wie gaan het doen voor de bollen? Ik heb het rijtje Ciccone, G Martin, Bardet, Bernal en Gall.. (naast natuurlijk Pog en Ving. Maar heb er slechts 2 uit dat rijtje. En hoe goed gaat Pinot zijn? Heeft zich in de Giro helemaal uit elkaar getrokken, maar zou best wel eens iets kunnen willen uithalen in Frankrijk. 2 bollentruien in één jaar? Hmm, acht de kans klein.

Thomberg

Vingegaard is al te goed, laat ik maar thuis denk ik

oborobo

Landa en Gaudu zijn niet goed op dit moment!

KV

Het wordt op die manier wel weer verleidelijk om (te snelle?) conclusies te trekken…

VincentK

'@KV, het blijft een beetje gokken hoeveel de uitslagen van nu waard zijn en er kan nog veel veranderen voor de start van de Tour. Maar Mas, Landa, Bernal, Carapaz en Gaudu hebben nog geen plusjes achter hun naam staan. Yates, O Conner en Hindley weer juist wel.
Rodriquez wordt wel weer een beetje interessanter voor 2mio.

Nu eerst maar eens andere koersen kijken, want ik ben niet alleen op zoek naar AK mannen. VDP is lekker bezig, als hij nu ook nog handschoentjes zou dragen, zou hij er definitief in staan :).

erick

Wat is er eigenlijk gebeurd met Michael Matthews. Staat niet op deelnemerslijst.

Bzuidema

Vingegaard ook te snel in vorm.

VincentK

Vingegaard is inderdaad te vroeg in vorm als hij rond zijn veertigste wil pieken.

Ik denk wel dat renners die het goed doen in 1 weekse (klim)koersen het gemiddeld beter doen in de Tour dan zij die er maar weinig van bakken.

Laatst gewijzigd
GeorgesRonsse

Wat met Dylan Teuns? Met zijn palmares en het feit dat Gee Israel weer op de kaart heeft gezet… Tour moet ook zijn seizoen maken. Interessant gokje voor 750k

nasibal

Mijn Russo van dienst staat definitief genoteerd. Nu nog 19 renners die punten gaan halen :D

Jelmer van der Zee

Carapaz, Gaudu en Mas alledrie vandaag niet in beste doen. Vraag me af of ik 1 van deze 3 überhaupt aan mijn team ga toevoegen. Lijkt alsof je voor dat geld beter A.Yates kan toevoegen en hopen dat hij tot het einde knecht voor Pogi (of misschien als Pogi uitvalt dat hij voor zijn kansen kan gaan)

Voor de sprinters is Coquard is voor mij duidelijk. Denk dat ik WvA Ped en Philip meeneem. Girmay leek vandaag ook weer in het midden te eindigen, die zou dus wellicht erg goed kunnen zijn voor de zwaardere heuvel etappes.

1 2 ... 25 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.