Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 26 ... 200 201
Thomberg

'@nasibal, geen idee welke sprinter jij vandaag gezien hebt van 500k die je overtuigd heeft haha

madeinstars

Arvid de Kleijn natuurlijk. Must have no brainer.

Timber

Carapaz, Gaudu en Mas nu nog niet in vorm is toch juist goed lijkt me? Die pieken waarschijnlijk gewoon perfect richting de Tour.

Nijmos

Ik vind het vooral bij Mas, Gaudu en Landa een gek verhaal. Die zou je hier toch al heel goed verwachten en zijn de hele week al slecht

KV

Denk ik ook. Of die spelen gewoon verstoppertje. Altijd slim. Als Ving nu al zo in vorm is, zal die zeker moeten lossen op de Champs.

Pim Todcock

De Yates-twin is niet ver van Pidcock geboren, dus dat Pidcock hoger staat in de odds wegens zijn afkomst is wat scheef. Gezien de uitslagen dit jaar zou je bijna gaan verwachten dat Adam Yates derde kan worden, dus geen idee waarom een tot-voor-kort-mountainbiker hem zou kunnen verslaan.

vevie

Ik zie ook echt niet hoe en waarom Pidcock hoger staat. Is helemaal nergens op gebaseerd. Ik geloof best dat Ineos hem kan omtoveren tot een GT-winnaar. Dat hebben ze al met meerdere renners bewezen. Momenteel heeft hij echter nog niet laten zien dat hij beter is dan Yates in dit werk.

niek-vdv

Inmiddels staat Yates wel boven Pidcock ;)

madeinstars

Denken jullie dat die leuke 500k man van die ene ploeg het in de tour ook beter gaat doen dan die leuke 750k man van diezelfde ploeg?

Nijmos

Ik snap het wel. Yates gaat de tour nooit winnen. Dat heeft hij al een keer of 10 bewezen. Pidcock kan de Tour ooit winnen. Hij is een supertalent die langzaam toewerkt naar meer klimmen/rondes. Vage berichten over werk op zijn tijdritfiets doen mij vermoeden dat hij er druk mee bezig is. Gaat hij de tour dit jaar winnen? Nee natuurlijk niet. Daar zijn zijn odds ook na. Da word gewoon vingy of pogy. Kan het voor Pidcock als echt alles samen komt en de sterren goed staan? Het zou niet het achtste wereldwonder zijn. Zeker niet gezien het parcours, met veel heuvels en middengebergte.

Yates gaat de tour nooit winnen. Die mogen ze odds van 1-1000 geven en dan zet ik er nog geen euro op in. Weggegooide euro.

Pim Todcock

Maar wat als Vingegaard uitvalt met corona of een valpartij en Pogacar toch niet helemaal fit blijkt te zijn? Yates zal dan toch de reservekopman zijn lijkt me. Is het dan zo gek dat hij ook volgende maand best of the rest is?

Nijmos

Ik heb een beetje de indruk dat een Yates net als Kelderman is binnengehaald met het verhaal dat hij ook af en toe voor zichzelf mag koersen. Dat zijn dan ook meteen de rondjes waar ze (stiekem) echt goed willen zijn, misschien nog wel meer dan in het hoofddoel van de ploeg. Zo was Kelderman ook heel superieus in de Tirreno. Ik verwacht niet dat Yates consequent de derde man in koers is in de Tour. Waarom zou dat? Dat is hij nog nooit geweest, toch?

HZ57

Een blok van 4 Jumbo renners Vinegaard, van Aert, Laporte en Kuss. Is dat verstandig.

rbc1912

Wel verstandig. Maar ook behoorlijk prijzig

HZ57

Het past financieel wel, maar alle 4 tegelijk opstellen lijkt dan weer onhaalbaar.

ZK

Laporte stel je toch ook niet op in bergrit? En kuss niet in sprint? Dus kan prima. En dan kun je altijd worst case de 4e ook nog opstellen voor teampunten als je veel uitvallers hebt

Laatst gewijzigd
HZ57

Je hebt gelijk. Dank je

KJP

Pidcock die deze Tour wint zou het achtste wereldwonder zijn. Mist vaak al de inhoud om een monument van boven de 250 kilometer te winnen. Heeft nog nooit echt meegedaan om de winst in een WT koers van een week. Als hij nu in de Tour voor podium zou kunnen gaan zou dat echt een bizarre ontwikkeling qua inhoud zijn voor een renner die zich nog steeds niet altijd op wegwielrennen focust.

Smarty

Pidcock gaat de eerste week heul veel punten scoren. Hij is een briljante puncher!

R. D.

'@MADEINSTARS

Doel je op de Uno-X boys ?

Bitburgerr

Het nadeel van Pidcock is dat nieuwsberichten over zijn intenties schaars zijn. Dus elke etappe moet je de krochten in, terwijl er zat te vinden is over een vdPoel of vAert.

Franky122

Ok maar bijvoorbeeld WvA ging de voorgaande jaren - op basis van de vele interviews die hij daarvoor gaf - geen deuk in een pakje boter rijden door blessures/geen ideale voorbereiding. Die berichten verwacht ik overigens dit jaar ook. Tel daarbij op dat ze nu al tegenstrijdige berichten geven over de groene plannen van WvA/Laporte en het aantal etappes waarin zij een vrije rol krijgen en je gaat bijna waarderen dat je zo weinig kunt lezen over de ambities van pidcock ;)

jm dvg

Bij bijna iedere ploeg is er wel een 500 renner te bedenken die het beter kan gaan doen dan de 750 renner van die ploeg. Enerzijds makkelijk scoren anderzijds moet het nog wel gebeuren.

madeinstars

Ik heb het specifiek over de worstenboys. Traeen betere klimmer, Johanessen betere puncheur. Waar heb je meer aan?

Eddix

Ik hou de stats niet allemaal bij, dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe de verhouding Dauphine en de TDF is? Doen renners het vaak goed in beide koersen, of juist niet? Hoe erg is het dat Vingegaard nu al zo hoog piekt en een Mas, Carapaz, Gaudu bv iets minder? Kan Vingegaard dit met zijn huidige niveau doortrekken naar de TDF? En kan bijvoorbeeld een Hindley dat ook of misschien minder?

Ik vind dit, en ik zal niet de enige zijn, het allermoeilijkste te bedenken. Wie heeft wanneer zijn vormpiek en hoelang houdt hij die vast. Wellich het meest crusiaal om te weten in dit spelletje. Als we dat toch eens wisten met zn alle..

1 2 ... 26 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.