Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 29 ... 200 201
Bitburgerr

Denk dat je bij de sprinters gewoon 1 vaste kopman moet hebben, waarschijnlijk Philipsen. Dan kun je Pedersen prima eruit laten om budget vrij te maken.

jenzrscl

Weet sagan tegenwoordig nog wat sprinten is?

Daan Brakenhoff

Voor 500k extra heb je Ewan ;)

madeinstars

Sagan is een Slowaak

nasibal

Tja, wat sprinters betreft is er misschien nog een betaalbare Sloveen die zich er altijd tussen gooit en zelden buiten de eerste 20 eindigt. En misschien wil die wel een indrukwekkende afscheid dan Cavendish?
Kortom, wie durft Sagan aan?

Sagan ok, maar wie is die Sloveen dan waar je het over hebt?

Sesamstraat

'@R.D. Waar geef jij je geld wel niet aan uit dan ;-)

Zutphen

Bier.

rbc1912

Haha. Even een zondag op pad geweest en toch weer wat opzienbarende zaken gelezen.
-je neemt Philipsen voor de groene truipunten van Van der Poel
-Sagan is een Sloveen
En wat mij betreft de mooiste:
-Girmay die nog geen enkele top 10-notering behaald zou hebben dit jaar en misschien wel (erg klassiek hoor) verward wordt met Grmay :)

rbc1912

Ik vind dat overigens nooit zo'n goed plan met 1 dure sprintkopman. Een Jasper Philipsen kan ook gewoon op zijn plaat gaan in de eerste etappe. En dan zit je daar...

Bitburgerr

'@brabander In het 2.5-3M garnituur kun je een prima backup kopman mee scoren. Vind het onnodig om 4M uit te geven als je in je verwachte scenario hem niet capt.

rbc1912

Ja okay. Maar dat vind ik ook wel het dure segment hoor ;)
Had het misschien niet helemaal goed verwoord

jenzrscl

Ik vind 4 m van pedersen nochtans eerlijke prijs t.o.v jakobsen en demare 3m..

Voor 3m had iedereen pedersen genomen. Nu kan je meer of in giro het verschil met hem maken.
En is na philipsen de veiligste cap
Pedersen heeft ook nog dat iets meer buiten puur sprinten

Maarja natuurlijk zijn er dit jaar niet heel veel sprints, maar pedersen heeft toch 2 ritten meer kans dan een jakobsen

Ik vraag me eignlijk af wie zijn verantwoordelijkheid gaat nemen in rit 1 om vlucht terug te pakken.

Alpecin zal sws wel rijden, tenzei mathieu gewoon zelf in aanval gaat of een quinten hermans vooruit heeft
Zou jumbo en uae al rijden voor pogi en vingegaard( ofja eerder voor wout ritwinst)

Laatst gewijzigd
jm dvg

Over het algemeen is vd poel wel altijd eerlijk over zijn kansen dus die heb ik zojuist even uit mijn team geklikt waarbij ik een miljoentje over hou. Maar zodra hij 1 juli zingend de bus uitkomt of grappen maakt klik ik hem er weer in. Verder zit het ewan duiveltje weer op mijn schouder. Les uit vorige ronden leert doe het niet doe het niet doe het niet.

VincentK

Goed dat je vandaag nog even online komt en je senioriteit bevestigt @Brabander. We zouden het maar vergeten. Heb jij je lolletje ook weer gehad :-).

Eens dat 1 sprintkopman bloedlink is. In de Giro waren zelfs Groves en Pedersen halverwege uitgespeeld en niet goedkoop. Voor betaalbare sprinters kijk ik momenteel vooral naar de uitslagen die ze nu rijden, maar het blijft de lastigste categorie wat mij betreft. Momenteel denk ik aan mannen als Demare (benieuwd wat hij morgen doet), Groenewegen (moet nog wel even kijken waarom hij een DNS had gisteren), Zingle, Ewan, Sagan, Wright en mannen die meer dan alleen sprinten kunnen. Maar dat gaat misschien nog veranderen. Ik wil in ieder geval niet overdrijven met het aantal sprintmannen, want de kans is groot dat je Pogacar met wit en 1 of 2 in het klassement prima kan opstellen in sprintetappes vanaf de tweede week.

ZK

Vorige rondes was Ewan ~ 3,5m nu 2m. Dat maakt de situatie totaal anders. En aangezien je een andere captain zal hebben, is het ook niet zo erg als Ewan keer laat lopen. Voor 2m toch echt een no-brainer

Pim Todcock

Bij PCS staat Welsford al. Kijken hoe duur hij is om te zien voor wie hij erin komt.

Laatst gewijzigd
rbc1912

Hmmzzz... Ewan een 'no-brainer'. Dat zijn wel teksten hoor ;)
Verder zeker met je eensch dat 2 miljoen wel een hele schappelijke prijs voor iemand met zijn kwaliteiten is. Maar dit heerschap prijkt dus wel fier bovenaan mijn zwarte lijst.
Ook wel benieuwd of een Sagan nog iets gaat laten zien voor de Tour. Was vorig jaar die 1,5 miljoen wel waard. Maar die lijkt wel zo weggedeemsterd te zijn. Heb er op dit moment erg weinig fiducie in nog

Bitburgerr

Morgen wel een interessante sprint op het programma met o.a. Sagan, Aert, Girmay, Coquard en Demare. Ook Merlier maar die staat er nog niet op voor de tour.

VincentK

Weet iemand hoe Welsford het op een heuveltje doet? Ligt hij er dan als een van de eerste sprinters af of niet? Zie op PCS vnl vlakke ritten en ben benieuwd.

En een beetje of topic: waarom is het woord weggedeemsterd zo populair in de wielerwereld? Lees het hier en ik hoor het in wielerpodcasts, maar nergens anders. Moest de eerste keer ook opzoeken wat er mee werd bedoeld. Iemand enig idee waar het vandaan komt?

yoeri

'@jm dvg, wanneer heeft MvdP dan laten weten niet in orde te zijn?

regikeulen

Als ik zo het parcour bekijk zijn er denk ik veel ritten waarin ak mannen in de top-20 eindigen.

Niet alleen de ritten waarin de ak mannen voor winst zullen strijden maar ook vaker in etappes zoals rit 1(waar de klassementsmannen meteen aan de bak zullen moeten als er ak renners mee punchen, rit 5, rit 12, rit 15 etc waar ik ze wel kort verwacht achter bijvoorbeeld een kopgroep ofzo.

Hoe denken jullie hierover?
Hoor graag jullie mening.

Mijn gevoel zegt dat het niet verkeerd is om deze keer wat extra centjes in je AK-team te gooien.

Thomberg

'@regi ik denk vooral ook dat het handig is om de AK mannen te kiezen die daar dan ook meepunchen zoals Pogi. Die vindt het zelfs leuk om voor plekje 15 klein sprintje te doen in vlakke (aldus WvA)

KissMyAce2.0

Ik ben idd wel aan het overwegen om Pogi te selecteren

arjenzvob

Ik denk vooral dat het handig is om AK-mannen mee te nemen die ook hoog eindigen :) De eindklassementspunten blijven een niet te onderschatten onderdeel van het spel. Wie je daarvoor mee moet nemen naast Pog en Ving is uiteraard de vraag....
Dit zeg ik vooral tegen mezelf en alle anderen die denken dat in het eerste weekend de punten verdeeld worden. Het is eerder benoemd, liever rustig starten en klimmen naar de hogere regionen, dan in het eerste weekend hoog staan en ontdekken dat je team niet in balans is.
Hebben ze trouwens zwembaden daar in die regio langs de kant van de weg staan?

Laatst gewijzigd
albert n

Deze week ronde van Zwitserland maar ff afwachten. Ik heb nog een heleboel vraagtekens. Ben benieuwd naar de sprinters, wie kan redelijk goed een heuvel verteren. Van Aert en Pidcock zullen hun vorm hopelijk laten zien. Welke AK mannen? Benieuwd inderdaad naar Lusenko. Hoe gaat UAE het team aanvullen?
In ieder geval een mooi deelnemersveld.

1 2 ... 29 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.