Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 31 ... 200 201
JCG

Denken jullie er ook over Laporte en van Aert beiden te selecteren? Je weet hun 'taken' nog niet maar er zijn zoveel scenario's waarin zij veel punten kunnen scoren. Ze kunnen beiden gaan voor flink wat top 20-noteringen zoals vorig jaar, Vingegaard kan vroeg het geel hebben waardoor ze flink wat teampunten ontvangen, eventueel zelfs aan het einde nog een bak erbij. Ook zelf kunnen ze punten scoren in het klassement om het groen. Misschien zijn ze niet de 100 punten per miljoen waard, maar in bijna ieder te bedenken scenario belanden zij toch beiden in de top 10 meeste punten op Scorito dit jaar?

Laatst gewijzigd
Ton Pelo

'@Maestro Mello in de Wieler Tour Special geeft Jorgenson aan niet voor een klassement te gaan. "Jorgenson zal zich grotendeels wegcijferen voor Mas maar hoopt vanuit de vroege vlucht voor een dagzege te gaan".

Maestro Mello

De WVA versus Laporte discussie hebben we een paar pagina's geleden al uitgebreid gevoerd, misschien een idee om daar even tussen te kijken?

JCG

Klopt, alleen niet de optie om ze beiden te nemen :)

Mad Max

Naast Jasper en Wout, heb ik alleen nog budget voor 1,5 miljoen sprinters.

dr klaas

'@Madmax die zijn er voldoende.

@ laporte/wva als je er vanuit gaat dat jumbo groen geel bollen heeft lijkt me 4 jumbojets vrij logisch welke is dan zelfs secundair. Echter rijden ook Teddypogi en JP in het rond

R. D.

Ik heb ook v.Aert en Laporte nog steeds in mn team staan. Wel heb ik de volgende 7 renners twv 15M vervangen:

PHILIPSEN
PEDERSEN
DEMARE
JORGENSON
MARTIN
MADOUAS
IZAGIRRE

de nieuwe 7 namen zijn:

A.YATES
LANDA
V.D.POEL
GROENEWEGEN
EWAN
ZINGLE
V.POPPEL

de volgende 13 namen blijven onveranderd:

POGAČAR
VINGEGAARD
MAS
PINOT
BILBAO
SKJELMOSE
MEINTJES
V.AERT
LAPORTE
KRISTOFF
COQUARD
PIDCOCK
HIGUITA

Voor mijn gevoel ben ik erop vooruit gegaan.

zomaareens

higuita wat is daarmee gebeurd? die rijdt geen pepernoot meer na het vroege voorjaar toch?

Eddix

'@Boasson en Hagen, Boasson Hagen is toegevoegd, best interessant voor 500k! Of heeft hij zijn tijd op een paar top 20 noteringen wel gehad? Zal neem ik aan leadout doen voor Sagan, en kan in de heuvels ook wel mee. Geen idee waarom ik me tot jou richt trouwens, ik denk een onderbuik gevoel, of een slechte grap door de hitte.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Voorlopig blijft Van Aert bij zijn verhaal dat hij niet voor groen gaat. Zie zijn interview over de Netflix-docu.

jenzrscl

Ja maar je hoort tussen haakjes wel dat groen voor hem niet helemaal niet uitgesloten is, zal zich niet in tussensprints mengen,

Ik vermoed dat eerste week niet veel sprinters tussensprints punten gaan pakken, dus kan als hij gewoon mee sprint automatisch groen kandidaat worden

JCG

Onder het artikel van van Aert schrijft iemand gelezen te hebben dat hij de Tour verlaat mocht zijn vrouw ten tijden bevallen, weet iemand hier iets meer over? Wellicht interessant om mee te nemen in je keuze mocht dit waar zijn.

ProScoritoManager

“Het puntenklassement zit soms ritzeges in de weg. Ik wil de volgende Tour niet moeten focussen vanaf het begin op de tussensprints”

Ja dit kan weer op heel veel manieren geïnterpreteerd worden.
Bij het lezen van de eerste zin dacht ik toch echt dat sprintzeges niet zo in de weg zullen worden gezeten door het puntenklassement. Sterker nog, win er een paar en voor je het weet leidt je dat klassement. Dus wil die uitspraak dan zeggen dat hij niet op die ritten focust?
Maar in de tweede zin haalt hij dan specifiek de tussensprints aan en misschien nog wel belangrijker, de toevoeging 'vanaf het begin'. Oftewel mocht hij richting het einde nog meedoen voor groen dan wil hij nog wel eens een tussensprintje betwisten. Maar in de laatste week nog meedoen voor groen kan alleen als hij mee gesprint heeft in de weken daarvoor...

Ach, waarschijnlijk lees ik nu veel te veel in een uitspraak waarvan niet ieder woord is afgewogen, maar wat moet je anders met deze hitte?

Edit @JCG: Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Een snelle Google search leverde niks op, maar met alle podcasts etc tegenwoordig is niet elke uitspraak altijd terug te vinden met enkel Google.

Laatst gewijzigd
TheBest

Na de elfstedenronde Brugge gaf Jakobsen in een interview aan zich steeds beter te voelen. Terug van hoogtestage en nu via de baloise belgium tour voorbereiden op de tour de france. Ik ga er niet vanuit dat Merlier dus ineens meegaat bij Quickstep.. of heeft iemand een betrouwbare bron waaruit blijkt dat Merlier gaat i.p.v. Jakobsen? Of allebei?

@JCG dat over Wout van Aert en het verlaten van de tour indien zijn vrouw bevalt heb ik ook in de reacties gelezen. Heb hier verder niks over kunnen vinden. Benieuwd of dit ergens bevestigd staat.

Stuff

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230612_94029243

Over wout en baby

jenzrscl

'@R.D geen pedersen phillipsen en demare? De drie die in potentie meeste punten kunnen pakken van sprinters?

Laatst gewijzigd
Wicked Wout

Bron gevonden over WVA en voortijdig verlaten van de tour: https://www.hln.be/wielrennen/wout-van-aert-wil-geboorte-van-tweede-kindje-niet-missen-ik-houd-er-rekening-mee-dat-ik-in-de-tour-elk-moment-naar-huis-kan~ab45f24c/

TheTank

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230612_92845040

En geen Merlier dus. Scheelt weer nieuwe hoofdbrekers. Wel valt op dat zowel v. Aert áls Merlier Démare benoemen als 1 vd sterkste sprinters. Mocht dat zo blijken komende week, dan ga ik m toch maar eens overwegen. Alleen geen trein in de Tour is wel een dingethe. Kan me nog goed herinneren dat ik flink baalde toen ik m vorig jaar niet mee had...

ProScoritoManager

Bedankt voor de link @Stuff. De uitgerekende datum is onbekend (en meer dan prima dat ze dat voor zichzelf houden, begrijp me niet verkeerd), dus het zal een eigen afweging zijn in hoeverre je die uitspraak meeweegt om Wout mee te nemen. Het is in ieder geval geen pluspunt..

Wat ik overigens interessanter vind is dat hij verwacht dat etappe 2 voor de sprinters gaat zijn!

jenzrscl

Voor sprinters? Dan moet er echt 0,0% strijd zijn voor dagwinst, geloof ik niet in rit 2

TheTank

Maar Wout verwacht ook dat etappe 2 een massasprint gaat worden en dat hij die dan niet kan winnen, dus misschien heeft ie ook gewoon last van de hitte😅

Ah, je was me al vóór PSM hihi

Laatst gewijzigd
yoeri

Wout heeft het over rit 2 van de ronde van Zwitserland (vandaag).

jan derksen

Wva maar is een keer thuis laten 👀

TheTank

Ah lol, altijd al moeite met Vlaams lezen gehad

madeinstars

Ik ga er toch verdorie van uit dat een beetje topwielrenner met ambities in de Tour heel oktober netjes een rubbertje om doet zeker? Dus binnen twee weken is het zover ;) en anders gaan ze dat kind maar halen.

1 2 ... 31 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.