Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 32 ... 200 201
ProScoritoManager

Haha daar trapte ik even mooi in. Vond het al een hele gekke uitspraak en dan ook nog Merlier benoemen. Maar de fout lag aan de lezerskant.

TheTank

Sarah zal toch wel voor de Tour uitgerekend zijn...Anders had WvA zich toch op voorhand al niet zo toegelegd op de Tour lijkt me. Laatste foto ziet er ook niet uit alsof het nog lang zal duren. Vind het überhaupt al heel wat om zo kort na de bevalling er 3 weken niet bij te kunnen zijn thuis. Toewijding voor de sport is mooi, maar gezin staat toch op 1 zou ik zeggen

Sies

in een stuk op AD.nl staat dat ze vlak na de tour is uitgerekend en ruim voor het WK

Maestro Mello

Als Pogi deze tour Vingo wilt verslaan zal die juist in de eerste week al moeten proberen om tijd te pakken toch? Een beetje á la Roglic in de Vuelta, met een flinke punch seconden sprokkelen om vervolgens in de zware bergetappes gewoon aan te klampen.

Met dat scenario in het achterhoofd zie ik Pogi vanaf het begin en lang in het geel rijden en daarmee zijn de UAE's toch wel een betere pick voor teampunten dan de jumbo's. Want etappe 5 eindigt niet bergop en etappe 6 gaat niet zwaar genoeg zijn met percentages tussen 4-10% voor Vingo om Pogi te doen kraken. Etappe 9 gaat m.i. de eerste kans zijn dat dat gaat gebeuren, maar dan heb je toch al een bak vol teampunten behaald met de UAE's. Andersom gaan de Jumbo's sowieso niet voor etappe 9 lonen in teampunten en is het maar de vraag of Pogi daar gekraakt gaat worden..

JoostEmpty

Ik zou ook zeggen, gezin staat op 1, maar in topsport gelden toch wel eens andere wetten.
Maar ook: als Sarah tijdens de tour is uitgerekend, en Wout wil bij de geboorte zijn, dan zou ik Wout niet in de selectie opnemen als Jumbo zijnde, maar dan had ik hem Giro en/of Vuelta laten rijden. (Aangezien hij wel gewoon meegaat, verwacht ik dat Sarah dus iig niet tijdens de tour is uitgerekend, maar een geboorte kan natuurlijk als nog een week of twee vroeger of later dan gepland komen.)

(Waar we als scoritospelers wel niet allemaal rekening mee moeten houden en hoezo denk ik hier in godsnaam zo lang over na terwijl ik gewoon aan het werk ben?)

madeinstars

Aan de andere kant, Maestro Mello, zou het zomaar kunnen dat Pogi zich nog in vorm moet rijden in de Tour vanwege zijn achterstand in de voorbereiding. In dat geval zal UAE juist geen risico willen nemen in de eerste week en hopen dat het juist lang gesloten blijft. Dan zou het juist in het belang zijn van Jumbo om de koers in de eerste week hard te maken en al snel afstand te nemen en het geel te pakken... Dan zijn Jumbomannetjes weer gunstig.

Wat is wijsheid?

Laatst gewijzigd
JCG

'@madeinstars ik verwacht eigenlijk eerder het scenario zoals jij die beschrijft inderaad. Jumbo moet Pogi toch willen testen voordat hij zijn vorm echt laat zien?

Laatst gewijzigd
eelco.sanne_841677

https://www.ad.nl/wielrennen/wout-van-aert-wil-geboorte-van-tweede-kind-niet-missen-houd-er-rekening-mee-dat-ik-in-de-tour-elk-moment-naar-huis-kan~ab45f24c/

Hierbij mijn 1e bijdrage op dit veel gelezen forum.
Hierin staat dat de mevrouw van Aert enkele dagen na de Tour en ruim voor het WK is uitgerekend.

Het is hun 2e kindje... Over het algemeen blijft die langer zitten😜 Als het een wielerliefhebber is in elk geval wel....

Maestro Mello

'@madeinstars daar valt ook genoeg voor te zeggen. Ware he niet dat het wel om Pogi draait die doorgaans elke mogelijkheid aangrijpt om of een etappe te winnen of tijd te pakken. Als hij start is hij 100% want ze weten bij UAE ook wel dat hij niet een week de tijd krijgt om zich in vorm te fietsen.

madeinstars

Ik denk niet dat ze Pogi thuis laten als hij 97 of 98%. Ik denk dat ze dan gewoon hopen dat het genoeg zal zijn. Wat moet ie anders doen? De Sibiu Cycling Tour gaan rijden?

Maestro Mello

Vuelta?

ProScoritoManager

Ik vind dat ook een wat extremistische take. Ze gaan heus wel starten als Pogi 90-95% is en dan maar hopen dat hij zichzelf in vorm rijdt gedurende de ronde en dat de eerste week bestaat uit verlies beperken tov Vingegaard, want op 90% is hij nog steeds de enersterkste van het pak.
Als hij een terugval in z'n herstel tegen komt en 50% is aan het begin wil ik er nog in meegaan dat hij niet gaat starten, maar echt niet bij alles onder absolute topvorm. En dat betekent dus ook dat je rekening moet houden met een scenario waarbij Pogi in de eerste week niet alles op een hoop rijdt.

madeinstars

Ik denk persoonlijk niet dat ze een Pogacar op 95-98% van zijn kunnen niet de tour laten rijden om zich te focussen op de Vuelta. Pogacar gaat sowieso aan de start staan van de Tour en mijns inziens hoeft dat zeker niet te betekenen dat hij dus 100% is.

Maarten Koning

Pogacar op 95-98% wordt ook nog 'gewoon' 2e. Dat is niet een zwaktebod richting de rest maar meer een pluim voor zijn kwaliteiten.
Dit jaar:
18 koersdagen
10x winst

En echt niet allemaal protour.

Van de klassementsrenners is Vingegaard de enige die dergelijke statistieken kan tonen. Die 2 zijn simpelweg veel beter dan de rest op het moment.

Nijmos

De (non) discussie gaat denk ik ook niet over pogacar wel of niet nemen, maar over ploegmaats van de winnaar

zitvlees

Heb jij een teringhoge wieler index en kan je ook goed uitleggen waarom + wil je leren van anderen zonder dat er 10.000 man meeleest? Stuur even een DM.

Ik blijf hier wel voor de gezelligheid hoor!

Boasson en Hagen

Heeft iemand ergens al een verdeling van de puntentrui-telling gevonden? En dan bedoel ik welke etappes als 'vlak' worden aangeduid. Vorig jaar werden 2 punchetappes, een kasseienrit, en 2 heuvelritten als vlak bestempeld, waardoor de echte sprinters kansloos waren tegen Van Aert. Ben benieuwd of dat nu weer zo is en Van Aert 'per ongeluk' ook het groen meepakt in zijn jacht op etappezeges.

Nijmos

'@boasson: op de site van de tour is elke etappe als flat, hilly, mountain aangeduid. Misschien dat die aanduidingen leidend zijn?

NOAD1912

Ik las van iemand hier de vraag of Girmay mee gaat sprinten in de vlakke etappes... die vraag is vandaag beantwoord. En hoe.

Thomberg

Bini rijdt toch een best mooie sprint. Demare ook best overtuigend eerlijk gezegd. Hoop dat hij wat renners meekrijgt

ditisdavid

Girmay is stiekem ook gewoon een outsider voor het groen.

Jasperdewaal11

Klikken we even allemaal mee met Biniam :P

jenzrscl

Girmay is zo type die ook gewoon rit 2 meedoet voor winst op dat vlak is hij zeker kanshebber groen.. zeker als hij zoals vandaag meesprintt maar euhmm Demare was al in me team, die zal lekker in me team blijven

R. D.

Hebben ze in Eritrea geen corona ?

KJP

In wat voor een opzicht kan je Demare maar overtuigend noemen hier? Hij verliest van Girmay, die nog niet echt een topsprinter is en eindigt dan voor van Aert die al aangaf nog niet echt te zijn qua sprint. De andere mannen die erachter zitten zijn tegenwoordig echt C-sprinters of nog niet eens.

Is echt op basis van deze sprint niet in te schatten hoe overtuigend dit is ten opzichte van de echte gevestigde orde als Philipsen, Jakobsen, Groenewegen en Ewan.

1 2 ... 32 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.