Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 33 ... 200 201
Hommeles

'@KJP, nouja je kunt niet met stelligheid zeggen dat Demare en Girmay het gaan flikken in de sprints dadelijk. Dat ben ik met je eens. Maar na vandaag is wel beantwoord dat Sagan nemen toch niet zeker weggegooid geld is. En ook dat Girmay vast gaat sprinten op het vlakke. Deze jongens lijken nu toch iets overtuigender gunstige investeringen.

Wicked Wout

Ok, dan een vergelijking tussen twee mannen die beiden mee deden: Coquard vs Sagan. Zelfde budget... Heb nu Coquard, maar als dit zo blijft gaan deze week.

Heb het niet gezien vandaag hoor. Puur scorebordjournalistiek

Mad Max

Hoe moeten we de uitslag van Sagan beoordelen?

NOAD1912

Edit, foutje. Van verkeerde gegevens uit gegaan.

Laatst gewijzigd
ZK

Sagan in dit veld 5e, in tour dus rond plek 10, met af en toe een uitschieter naar plek 5 of juist net buiten de top 10

NOAD1912

'@ZK, godver nou zeg. Ff scheel gekeken. Kan mijn hele reactie de prullenbak in. 5 in dit veld is wel een ander verhaal dan 9. Excuus.

jenzrscl

Girmay is weer zo hoofdbreker geworden
Als hij rijd zoals in giro vorig jaar, kan hij zeker de parcours aan die mathieu aangestipt heeft, dat maakt hem op dat vlak intressant, heeft hij buiten sprints nog kansen zoals in rit 2,
Outsider voor groen zou je denken, brr .
Die mislukte voorjaarsrenners moet je gwn in je team

Ik heb veel meer intresse in renners zoals mathieu girmay wout phillipsen met dit parcour

Dan types ewan jakobsen groenewegen, omdat er zelfs in pure sprints geen zekerheid is dat ze winnen of laten lopen..

Laatst gewijzigd
rbc1912

Girmay wordt zo ineens 10x interessanter. Echt een mispeer bij Het Klassiekerspel natuurlijk. Maar dit geeft wel vertrouwen
Met Wout van Aert weet ik het allemaal niet hoor. Normaal zou ik hem er zonder te knipperen met mijn ogen inklikken, maar 'dat kind' baart me toch wel zorgen. En echt enkel en alleen om die reden

Mad Max

'@Brabander. Leuke woordspeling dat kind baart

Niballie

Sagan is natuurlijk gewoon een meester in positioneren (vraag alleen niet hoe). Vorig jaar in de Tour: 6e, 4e, 5e, 4e, 5e. Laat dat nou precies een zwakker punt van Coquard zijn. Dus Sagan wordt gewoon overal vijfde.

Laatst gewijzigd
KJP

Tsja Sagan is mega goed in de plaatsing, dat gaat hij niet meer verleren, dus als hij erbij zit is de kans op een top-10 sowieso groot. Qua sprint is het wel een heel stuk minder. Dat Girmay interessanter is geworden door de sprint van vandaag kan ik me ook zeker in vinden, vooral omdat het voor mij niet zeker was of hij op het vlakke vaak mee gaat doen.

Met betrekking tot Demare doet deze uitslag helemaal niks wat mij betreft. Demare is vrij duur op Scorito, en dit geeft niks weer qua verhoudingen tov andere sprinters die je kan overwegen als Philipsen, Jakobsen, Ewan en Groenewegen. Het enige wat er wat mij betreft gezegd kan worden is dat Girmay in verhouding interessanter wordt tov Demare als hij hem ook al kan kloppen in een sprint als deze.

jenzrscl

Kan ze niet bevallen in de volgauto?

jenzrscl

Pedersen pedersen

Het is stil rond hem, hoe gaat het met hem, wat zijn mads zijn plannen

Ik ben fan van mads zijn inzet en winnaarsmentaliteit
Maar lees zo weinig tot geen artikels over hem

arjenzvob

'@jenzrscl Bang dat het forum offline gaat als jij niet op iedere pagina minstens 2 berichten plaatst? 😉

jenzrscl

Haha als je liever hebt dat ik niets meer zeg np.

Dacht dat het een forum was maar ok.

Laatst gewijzigd
Pim96

Je kan ondertussen zelf een artikel schrijven over Pedersen Jensie. Denk de enige hier met zoveel vertrouwen in hem.

Hij kan amooie dingen laten zien, maar waar hij in giro top 3 kandidaat was elke sprint is dat nu wel anders. Voor die prijs dus gewoon leukere alternatieven. Geld kan je beter gaan investeren in een goed AK blok.

Een artikel voor je: https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/pedersen-gaat-voor-giro-tour-combi-ik-ga-enkel-voor-de-paarse-trui-en-niet-voor-de-groene

Bitburgerr

Je kunt het inderdaad spiegelen aan sagan nu 5 = sagan in tour 10, echter laten vandaag wel verhoudingen zien. Tuurlijk n=1 en de volgende dag kan het weer anders zijn. Maar voorlopig Girmay > Demare > Sagan >> Coquard (en dan laat ik Wout weg gezien dat een discussie apart is).

Deze hierarchie kan je weer meenemen in je beslissingen.

rbc1912

Beetje leven in de brouwerij kan geen kwaad hoor, @jenzrscl ;)
Liefhebber van Standard trouwens?

Laatst gewijzigd
Thomberg

Sagan laat zien wat hij steevast kan, namelijk positioneren en in kielzog meesprinten. Dat liet hij vorige Tour ook zien en nu weer vandaag. Zijn drempel en plafond zitten ~50 punten van elkaar af. Maar laat ik hem inschatten op 100-200 punten. Dat is wat je krijgt. Mooie pick voor zekerheid als je het mij vraagt

TheTank

Fight fight fight😁.

Sprinters blijft een dingetje ja, Mooi dat Sagan er nog zo vol voor gaat. Van mij mag hij een plekje.
-Démare hangt echt af van z'n treintje lead-out. Als hij die niet krijgt blijft ie thuis.
-Bennett....levert altijd in grote rondes, maar v. Poppel knalt m ook wel een uit t wiel. Lijkt niet mee te gaan dus en v Poppel wel. -Van Aert 3e hier valt me niets mee. Daarbij opgeteld dat z'n vrouw 'm ook nog eens kan afremmen🤔. Maakt dat Laporte ineens interessant? Wellicht, maar denk dat Wout eerst mag en dan wordt Laporte al gauw te duur.
-Jakobsen? Als het nou een Belg was die Tim heette dan mocht ie mee.
-Dylan: prijs ok, niet overtuigend. Twijfelgeval.
Coquard, Kristoff, Nizzolo: te licht bevonden.
Pedersen...................no idea

Oh ja, Philipsen: duidelijk

arjenzvob

O je mag posten zo vaak je wilt hoor @jenzrscl Het viel me gewoon op.
Je neemt ons mee in je gedachtes. Je schrijft ze van je af. Als het je helpt, vooral blijven doen 😘

Nijmos

Jammer dat men Girmay nu "heel veel interessanter" vindt, nadat men twijfelde of hij mee zou sprinten op het vlakke.

VincentK

Waarom jammer @Nijmos?

Keuzes voor de sprinters zijn bij mij zo ondertussen dagkoersen. Een keer lekker sprinten met een redelijke prijs en je staat er in. Mijn team mag wel wat vastomlijnder.

Vraag voor de kenners: Simon Yates staat voor 2mio op de prijslijst, maar heeft al bijna twee maanden geen koers gereden na maagklachten in Romandië. Kan je ervan uitgaan dat hij redelijk is als hij start, of hebben ze bij Jayco te weinig alternatieven en gaan ze er maar voor als de kans op uitvallen erg groot is?

Nijmos

Omdat er echt geen 1% twijfel was dat Girmay gaat meesprinten en ook weinig dat hij dat goed gaat doen, naar mijn inzicht dan

Scoritop

Jammer dat Girmay en Sagan nu op de radar is gekomen bij velen. Toch ook even Mike Teunissen hier benoemen. 9e vandaag.

Coquard toch matig. Denk hem links te laten liggen

1 2 ... 33 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.