Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 34 ... 200 201
Live Laugh Lefevere

'@Boasson: Tour vindt het 8x de maximale punten waard. In etappe 3, 4, 7, 8, 11, 18, 19 en 21. Etappe 8 lijkt mij te lastig voor veel sprinters, dus dat is weer in het voordeel van Van Aert en zijn groene punten.

callmeal

'@vincentK ben verre van een kenner maar heb zelf nooit meer dan twee maanden nodig gehad om te herstellen van maagproblemen.

callmeal

'@jenzrscl je kan nog ong 2000 reacties plaatsen om het aantal bijdrages van zelfbestempelde forumeigenaar arjen te evenaren dus pen lekker door zou ik zeggen

arjenzvob

Ah gossie, altijd schattig dat mensen het voor een ander gaan opnemen hier. Ik bedoelde er niks kwaads mee, maar mensen grijpen het toch weer aan om er een fittie van te maken. Prima joh. Doe je ding :)

nasibal

@vincentK ben verre van een kenner maar heb zelf nooit meer dan twee maanden nodig gehad om te herstellen van maagproblemen.

En van de opgelopen trainingsachterstand in aanloop naar de grootste wedstrijd van het jaar?

callmeal

'@nasibal die had ik nét niet op het programma staan dat jaar. Maar na drie dagen hatseflatsen was ik nog net zo traag op het locale trainingsrondje als voorheen.

dr klaas

Girmay in vorm is een mini wva zonder stalorders, en zijn pickrate gaat nu omhoog natuurlijk, al hoedt dat niet cavendisch won ook voor zijn legendarische tour, en toch had bijna niemand hem

nasibal

'@Callmeal

Dat doet me deugd, ik neem je mee in mn 20-tal!

KV

Vorig jaar was hij een mini WVA. Dat moet hij dit jaar nog altijd maar eens bewijzen. Van zodra de weg een beetje langer omhoog loopt, haakt hij af als er doorgetrokken wordt.

Maar of dat persé nodig is om hem mee te nemen, is een andere kwestie natuurlijk.

valowitz

Ik ben nog maar een beginneling maar begrijp ik het goed dat er 4 etappes zijn voor de sprinters? Moet ik 8,9 of 10 sprinters meenemen?

Pim96

'@Valowitz ik zou uitgaan van 5 massasprint en 2 aankomsten voor wat sterkere sprinters. Qua sprinters zou ik gaan voor 6 a 7 sprinters. De rest kan je vaak vullen met truipunten (drager gele of witte trui bijvoorbeeld)

jm dvg

Sarcasme aan: is er al bekend of de champagneflessen geopend zijn tijdens de seremonies van de tdf? En zijn kopstoten geoorloofd wanneer er niemand valt? Verder baart Sarah maar is wout er dus graag bij. Sarcasme uit. Er komen dus wel degelijk opties bij na vandaag al moet alles wel in perspectief gezien worden. Ikzelf hoop dat iemand Wright hier nog even door de mangel haalt dat blijft een twijfel na zijn voorjaar en de giro van dubbele voornaam.

Nijmos

'@valowitz: hoe kom je bij 4 etappes? Ik denk dat de heersende opvatting is dat etappe 3, 4, 7, 11 en 21 een massasprint worden. Dat zijn er al 5. Etappe 8 zou ook een sprint kunnen worden, maar misschien dat de wat zwaardere sprinters daar dan niet meer bijzijn. Etappes 18 en 19 zijn ook heel geschikt voor sprints en ik verwacht dat er daar minimaal 1 een sprint wordt. Dus nee 4 sprints lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Eerder 8 dan 4. En waarom zou je voor 4 sprintetappes 10 sprinters meenemen? Ik denk zelf dat 8 wel het maximum is.

yoeri

Eerder 4 dan 8, 8 sprints gaan het er nooit worden. En 4 kan wel als de koers daarop uitdraait. Ik denk zelf aan 4 a 5 echte sprints en 2 a 3 voor een selectere groep (of met de pure sprinters eraf).

jenzrscl

Even lijstje gemaakt waar ik sprinters evt kan inzetten oo basis van eigen kansen en niet voor trui of teampunten

Blijkt wout echt wel must have, ook al gaat hij na 2 weken babykamer in

Wout : rit 1/2/3/4/5/7/8/10/11/12/16/18/19/21 rit 5 is twijfelgeval dat hij scoort ( max 14 x)

Girmay : 2/3/4/7/8/10/11/12/18/19/21 rit 12 twijfelgeval dat hij scoort (max 11x)

Pedersen/philipsen 3/4/7/8/10/11/18/19/21. Rit 10 twijfelgeval(max 9x)

Demare 3/4/7/8/11/18/19/21 rit 8 twijfelgeval( max 8x)

Groep groenewegen jakobsen ewan benett enz. 3/4/7/11/18/19/21 rit 3 en 19 twijfelgeval (max 7x)

Akkoord?

arjenzvob

Akkoord. En blij dat je gewoon verder gaat waar je gebleven was ;)

Met zo'n voorbereiding is een bekertje een kwestie van tijd zou je zeggen! :)

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Vergeten en vergeven , ik zal vanaf nu pas 1 keer per dag mij laten horen :p
Speel nog niet zolang scorito, dus wil gewoon bijleren hoe ik het best aanpak, had bij eerste deelname vuelta vorig jaar 98.7% , tour deed ik alleen op sporza en giro was met 70% ruk door vele pech

Laatst gewijzigd
M@thijs

'@JENZRSCL Ik denk dat pakweg een wright, ewan coquard toch echt beter klimmen dan demare, dussssss zo strak zou ik het niet stellen. en als wout uitvalt zit ie op t niveau van pedersen/philipsen die net een tikkie sneller en goedkoper zijn, dus die zou ik ook niet als must bestempelen.

VincentK

'@ JENZRSCL dat is een strakke analyse. Ik lees mee, als je het niet erg vindt :).

@Nijmos, met die verstoorde voorbereiding van Simon Yates’s na buikklachten is een goed punt. Hoeveel zou je er voor neerleggen als hij Romandië normaal had uitgereden en ala WvA en MVDP een tijdje niet gekoerst had (puur hypothetisch). Net zoveel als aan zijn broer?

ZK

'@M@thijs Ewan die beter klimt dan Demare? 😅

Laatst gewijzigd
jenzrscl

'@Mathijs ik had het echt over renners die ik bezie als 3 sterren+ sprinter
Anders ben ik morgen nog bezig :p

Wright kan je bij rijtje pedersen zetten of mss wel girmay

Coquard heeft mss nog meeste kans als het wat bergop gaat
Maar veel reken ik niet op hem

En ewan , tja sinds die ene milaan sanremo dat iedereen hem zo goeie sprinter bergop vond, ik hij toch niet meer zo betrouwbaar bergop

Het is strak, maar dat is het aantal ritten dat ik ze zou opstellen, niet het aantal ritten dat ze effectief gaan meedoen voor winst( vluchtersetappes gaan sowieso wel roet gooien. Maar sommigen kunnen ook gewoon in vlucht zitten)

Laatst gewijzigd
yoeri

'@jenzrscl, vorig jaar Giro etappe 1 gemist? Versloeg daar bijna MvdP op slotklim van 5.5 km tegen 4.2%. Hij viel toen in de laatste 10 meter ofzo.

Nijmos

Wout kun je inderdaad 13 a 14x opstellen voor eigen punten. Als hij dan ook 13 of 14 keer scoort is het een must. Maar iemand vaak kunnen opstellen heeft ook als nadeel dat je er vaak een nulpunter mee kunt pakke

jenzrscl

Heb ik niet gemist, maar giro en tour.. je zag giro nu, te weinig sprinters , dus weinig sterke sprinters die er baat bij hebben het hard te maken omdat ze dan alleen voor staan..(trek)

In tour is er toch altijd wel meer strijd, dan zie ik echt een demare er langer aanhangen dan ewan hoor

@nijmos klopt , maar al heeft wout een 0 punter , hij zal altijd wel in de ritten ergens trui/team punten verdienen

Laatst gewijzigd
rbc1912

'@jenz: je hebt in alle commotie mijn vraag nog niet beantwoord. Maar 'rscl' staat voor Standard?

1 2 ... 34 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.