Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 35 ... 200 201
jenzrscl

'@brabander indd heb je goed opgemerkt :p wegens gebrek aan juichen daar, focus ik me op de koers haha

yoeri

Dat klopt maar dat heeft niets te maken met het feit dat hij bergop niets meer heeft laten zien sindsdien. want dat was echt indrukwekkend. Op zo'n klim meedoen om de overwinning als pure sprinter. Had ook niets te maken met Giro of Tour qua terugpakken van een groep renners. De aankomst lag op die beklimming. Buiten dat om is Ewan inderdaad de laatste jaren niet geweldig in het overleven van lange beklimmingen. Al heeft hij dat vorig jaar (na hard te vallen) toch nog weleens gedaan, maar viel hij uiteindelijk in die etappe weer. Het zit vooral vaak allemaal tegen voor Ewan, iets te vaak (eigen schuld) wat hem minder aantrekkelijk maakt.

Titivoeckler

Betrap me er toch weer op om blacklister Ewan er in te klikken. Heeft bij mij toch wel een streepje voor omdat hij toch ook wel aardig wat heuvels kan verteren, zeker in het begin van de ronde. Kan ook wel weer niks klaar spelen, maar high risk, high reward

M@thijs

'@zk 100%

@jenzrscl toch zie ik ewan boven demare hij heeft het vaker laten zien niet enkel die ene msr. Maar moet er zin in hebben, hij klimt vaak op niveau mareckzko maar soms ook wel girmay/pedersen

Laatst gewijzigd
ZK

Volgens mij onderschat jij dan vooral Demare @M@thijs die doet heuvel/bergop toch zelden onder voor Ewan. Ook bij msr zit hij er regelmatig bij. Maar juist ook de wat langere beklimmingen kan hij redelijk aan

Maarten Koning

Voor 2mil is hij de goedkoopste (intrinsieke) topsprinter.
Ook wanneer je kijkt naar zijn uitslagen dit jaar, niet top maar ook echt niet slecht dan moet je concluderen dat hij zo goedkoop is door zijn historie, want op basis van kwaliteit zou hij duurder moeten zijn.

Het blijft wel een gok met hem, en sommige etappes laat hij het ook nog wel eens ogenschijnlijk onbegrijpelijk lopen. Maar minimum pakt hij wel een punt of 100 zou ik denken en zijn plafond is dan weer hoog. Vanuit die optiek zie ik hem eerder als low risk -high reward. Hij gaat immers echt wel genoeg punten pakken om geen complete miskoop te zijn..denk ik dan.

Maar wellicht rationaliseer ik mijn keuze hier nadat ik hem al heb gemaakt

jenzrscl

Dat is natuurlijk speculeren he, was lijstje op basis.
Wat in normaalste omstandigheden haalbaar is

En demare heeft voor mij ook dat ene pluspunt omdat hij fransman is :p zal niet laten lopen voor ereplek normaal

En wat ewan betreft, heel mooi geprijst, dikke kans dat hij rit wint

Maar vroeger gingen ze bij lotto letterlijk 7 man bij ewan zetten om hem de heuvels en bergen over te krijgen, nu is die tijd toch beetje voorbij, hebben ze toch een kron mvg die na een zwaardere rit iemand gaan uitspelen

Laatst gewijzigd
JoostEmpty

Wat bedoelen jullie ook precies met klimmen? Demare kan voor mijn gevoel beter een etappe met veel hoogtemeters verteren om daarna vlak te sprinten. Ewan kan daarentegen 1 muurtje/punch eruit gooien en daarmee in soms meedoen om winst waar Jakobsen,Demare en Groenewegen niets hebben te zoeken.

jenzrscl

Er zijn geen muurtjes buiten rit 1, maar dat is al helemaal niet voor ewan :p

Bedoel beklimmingen voor de sprint he

Ik ga de boeken toe doen voor vandaag :p

Laatst gewijzigd
Geoffrey1420

Ewan liet idd vorig jaar in rit 1 iets zien wat demare nooit van de leven zou kunnen. Helaas niet constant maar wel degelijk een veel betere klimmer dan demare.

ZK

Lekker gewerkt @jenzrscl na de verdiende nachtrust verlangen we je morgenochtend weer present.

@JoostEmpty: je omschrijft het correct wat Demare en Ewan betreft. Keihard een slotklimmetje punchen kan Ewan duidelijk beter, maar demare verteerd hoogtemeters en de langere beklimmingen weer beter. Ach ja, maakt deze tour niet zoveel uit, bijna alle sprints zijn zonder noemenswaardige hoogtemeters.

Laatst gewijzigd
Geoffrey1420

Wie er beter door de bergen heen komt lijkt me voor een sprinter niet zo bijster interessant. Met het parcours van de laatste week lijkt het mij dat iedere sprinter er nog dolgraag bij wilt zitten

Geoffrey1420

'@joost op dit manier had ik het idd niet bekeken. Wel volledig met je eens!

Maarten Koning

Soms heb je liever dat een sprinter geen berg over kan, dan krijg je ook geen 0punters. Het gevaar zit hem af en toe in die sprinters die wel eens een heuvel hebben verteerd en vervolgens aan de streep niet aanwezig zijn.

Het zal ook wel deels aan mij liggen maar het is me toch wel eens voorgekomen dat ik een type ewan het voordeel van de twijfel gaf en hij icm bankpunten effectief minpunten opleverde bij een lastige aankomst.

RvhC74

Openstaande vraagstukken bij mij nog:

Hindley of Carapaz
Gaudu of toch Yates
Welke 2 mln klass renners, heb zelf mijn voorkeuren

Zit nog alleen met of ik wel of niet Pidcock/ Flipje mee moet nemen. Ik heb vraagtekens of het verschil gaan maken en het punten 250 wel gaan opleveren

Qua sprinters ben ik er wel uit denk ik

Graag jullie gezouten of ongezouten ideeën hierover 😉

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@Reneetje

Tja dat zijn de goede vragen. Carapaz zal er uiteindelijk wel staan normaal gesproken dus dan zou ik hem en Hindley doen.

Gaudu was vorig jaar matig maar wel enorme puntenpakker omdat hij er voor bleef gaan en Madouas in topvorm was om te helpen. In het begin van het jaar leek Gaudu ook met dd groten mee te kunnen. Echter, wellicht was hij toen al wel aan het pieken. Hij was nu echt wel heel slecht namelijk. Gezien het sterke deelnemersveld twijfel ik dus heel erg over Gaudu. Ook omdat Madouas ook drama was.

Yates is een dure knecht die zelf ook 10de kan worden..

Veel hebben het hier over Wright. In een vlakke sprints komt die nooit top 10. Zal altijd 12de worden. Vraag is of die wel elke massasprint mee gaat doen. Wellicht focust hij zich alleen op uitgedund peleton en ontsnappingen wat hem wellicht interessanter maakt zelfs. Maar ik zou hem niet overschatten. Hij is echt een PCM renner, maar het echte wielrennen is anders. Zijn pure snelheid ligt echt stuk lager dan veel andere sprinters die meedoen. En of hij een treintje heeft is moeilijk te zeggen. Stel hij zegt vooraf alleen selectieve sprints mee te doen en ontsnappingen dan is hij een perfecte 8ste keuze (niet 7de!) om af te laten wisselen met een renner als Cavendish. Er vanuit gaande dat je 7 sprinters wil dus

JCG

'@Reneetje Goede vragen inderdaad! Betreft Hindley en Carapaz zou ik gaan voor Hindley. Gaudu en Yates zonder twijfel voor Yates, die zat er zo goed bij in de Dauph dat die makkelijk top-10 rijd, er vaak tot laat in de finale als meesterknecht bij zal zitten (á la Kuss) en kans maakt op wat teampunten.

Naar de 2 mil renners hoef ik niet lang te kijken. O'connor is voor mij een zekerheidje. Ik twijfel nog over Rodriguez maar Yates en Bernal vallen buiten de boot.

Verder heb ik lang getwijfeld tussen Pidcock en Fliep. Heb voor Fliep gekozen en ik denk dat daar weinig aan veranderd.

KV

O’Connor een zekerheidje. Benieuwd wat @nasibal daar ondertussen over denkt… ;-)

Guido Maltempi

Welsford 2M

GoldenWallie

Toch veel mensen die zonder twijfel voor Flip kiezen. Hij rijdt nu aardig, maar gaat hij dit niveau volhouden in een grote ronde? Wordt toch weer een moeilijke keuze tussen MVP, Flip en Pidcock.

ZK

Had welsford liever iets duurder gezien, nu klikt meerderheid hem erin. Scherp geprijsd met dit budget

dr klaas

Carapaz of Hindley, Carapaz lijkt bij mindere vorm wel voor ritten te gaan, althans in de laatste vuelta.
Hindley gaat denk ik gewoon 3e/4e worden. Je maakt ze denk ik beide nooit kopman.

Nothing compare with Ben, maar ik laat ze allemaal thuis die 2 miljoeners die in de bergen kunnen rijden.

KV

Laatste sprints toch ook nog niet heel erg onder de indruk van Welsford. Zit er toch vaak niet bij door het kwijtspelen van zijn leadout.

Even de Belgium Tour afwachten ook maar.

ZK

Eens. Echter, in de prijscategorie 1,5 tot 2m zijn Ewan en welsford duidelijk de beste. Halen in verhouding tot hun prijs waarschijnlijk meer punten per miljoen dan de meeste 3m renners.

jm dvg

Welsford 2 milj. Maar gaat hij zijn eerste tdf ook uitrijden?

1 2 ... 35 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.