Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 37 ... 200 201
koenvanhelvoirt

'@RV en welke etappe is jou 7e sprintkans? Etappe 19?
Ik ben het overigens wel met je eens.

Edit: Etappe 8 zie ik. Ik denk dat etappe 19 een grotere kans op sprinten heeft.

Laatst gewijzigd
R. D.

Ik krijg het idee dat jij O'Connor niet meeneemt @NASIBAL 😂

Laatst gewijzigd
Nijmos

'@nasibal: natuurlijk is daar een verschil tussen en ik denk dat in de dauphine algemeen wel geldt dat wanneer het er niet inzit, je je niet diep in het rood trekt om toch nog 14e te worden. In zoverre zegt het allemaal niet zo veel, omdat je niet weet of landa zo hard ging als hij kon, of dat hij het wel best vond. Maar in de tijdrit en eerste bergrit deden ze wel allemaal hun best, en hoopten ze allemaal een klassement te rijden. Ik proef ook in jouw laatste post dat er misschien geen reden is tot grote zorgen, maar ze wel geven om hun huidige vorm. Die zal hen (behalve Hindley, waarom je Hindley noemt begrijp ik niet, die rijdt gewoon een prima klassement?) teleurstellen. ik ben het wel met je eens dat we van een oconnor veel minder moeten verwachten dat hij beter wordt richting tour, maar dát die anderen dat zullen worden, is afwachten. Ik denk dat ze dat zelf ook spannend vinden.

nasibal

'@Nijmos

Het gaat mij er dus om hoe je de waarde van Oconnors prestatie moet schatten. In mijn ogen als die van iemand die zich volledig uit elkaar trekt tussen mannen die lekker met een trainingsritje bezig zijn, en er vervolgens door 2 van die mannen nog steeds opgelegd wordt.

@RD
Hij is natuurlijk wel relatief gunstig geprijsd, maar ik vrees dat je met hem die typische nr 7 uit het AK koopt die op een uitzondering na nooit, of alleen maar net, in de top 10 van een daguitslag verschijnt. In zo'n prijscategorie (of lager) ga ik dan liever voor structurele aanvallers zoals Ciccone en Martin of eventueel (afhankelijk van vele factoren) voor JK punten via Rodriguez. Dan valt ook een gunstig geprijsde Oconnor snel af.

Laatst gewijzigd
JCG

'@nasibal neem jij O'connor nu wel of niet mee?

nasibal

'@JCG

Op dit punt heeft mijn selectie nog heel weinig vaste vorm. Maar zie mijn edit hierboven :)

sprintgeit

Ik kan nog in de redenering komen dat Carapaz een beetje heeft zitten intervallen. Z'n punch in die etappe die Ala won, was ook aardig en daarvoor nog de Alpes Maritimes gewonnen. Landa en Gaudu vind ik echt een ander verhaal. Laten sinds de heuvelklassiekers echt een heel opmerkelijk verval zien, zonder enige glimp van klasse. Dat was afgelopen jaren echt anders. Hoorde bij Gaudu een verhaal over hooikoorts, wat voor veel mensen inderdaad een ramp is dit jaar. Geen idee verder wat er echt aan de hand is, maar deze gasten zijn echt niet even lekker aan het intervallen geweest ofzo.

Wat betreft O'Connor. Denk dat je een goed punt aanstipt qua pieken naar de Dauphine Nasibal, maar wellicht trek je het iets te ver door. Hij is natuurlijk ook gewoon wel 1.5mn. goedkoper dan de categorie Carapaz/Yates/Hindley. Zou in mijn ogen zomaar kunnen strijden om top 5, en als het tegenzit is het ook wel iemand die vanuit de aanval nog top 10 probeert veilig te stellen a la Pinot. Heeft een vrij goede 3e week ook. Zeker geen Meintjes.

Laatst gewijzigd
nasibal

Gaudu en Landa zou je inderdaad gezien de contecr onder de noemer "ander verhaal" kunnen plaatsen. Voor de eerste noem je de verklaring echter al en de tweede is natuurlijk altijd al een enorm grillige renner geweest die wel degelijk "opeens" heel goed kan zijn.

Beiden staan er om deze redenen overigens bij mij niet in voorlopig, maar zouden ondanks het Dauphine resultaat straks dus gewoon weer netjes beter dan OConnor kunnen zijn.

Zeker met de manier waarop hij uiteindelijk 4e js geworden in de Tour in mijn achterhoofd zie ik dat "strijden voor top 5" in mijn ogen gewoon echt niet gebeuren voor Oconnor. En in dat geval moet je iets anders extras brengen om in mijn 20-tal koningen opgenomen te worden.

Thomberg

Bij O’Connor is er een scenario dat hij wel interessant is, namelijk als hij zich als vluchter zou gedragen. Zelfs @nasibal overweegt hem dan denk ik. Als hij zou zeggen ik ga me zoals ciccone gedragen (alhoewel ik ciccone meer kwaliteit vind hebben). Als O’Connor al twee minuten verliest in week 1 omdat z’n vorm er nog niet is, zou het ene leuke keuze kunnen zijn. Echter wordt het een beetje een Carthy verhaal denk ik. O’Connor gaat nog wel aanklampen in week 1 en daarom is die verder niet spannend. Haalt zeker wel 100 punten en als veel man uitvallen wellicht ook 200 maar meer niet. Ken prima pick zijn maar zijn idd betere keuzes. Ssssst over G Martin

Het is hier vaak gegaan over de Milan vd Tour. Alhoewel ik die uitspraak nergens op vind slaan, zou Welsford nou precies dat kunnen zijn. Beetje zelfde type renner. Afhankelijk van trein ook (als ze hun ambitie als beste trein al willen nakomen). Z’n prijs is perfect. Namelijk duurder dan Cav maar goedkoper dan Dylan. Komen even vaak aan sprinten toe (volgens mij is Welsford niet super over heuvels. De vraag is echter, zou je Groenewegen niet op basis van verleden altijd 2-3 plekken hoger verwachten en grotere kans op winst? 500 k is klein verschil. Met Jakobsen is het al een miljoen maar die heeft Markov. Ik vind Welsford leuk geprijsd.

JCG

'@Thomberg Welsford is absoluut leuk geprijsd! Een bedrag van 2 mil geeft mij kopzorgen; ga ik voor Welsford of toch een extra sprinter van een hoger budget aangezien dit zijn eerste grote ronde is? Ik denk dat heel veel mensen deze kopzorgen hebben. Was Welsford 1,5 mil geweest, was het voor mij een no brainer.

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@jcg bij Scorito prijzen ze deze Tour echt interessant. Mag ook eens gezegd worden.

Alhoewel er wel een paar goede koopjes tussenzitten

yoeri

'@nasibal;

O’Connor heeft goed z’n best gedaan op z’n resultaat in de Dauphine, tussen mannen die duidelijk niets gaven om die Dauphiné. Geloof maar dat de Tour voor die mannen straks wel belangrijk is

Betekent dit voor jou dan ook voor Hindley, Yates en een Gillaume Martin? Die leken ook vrij hun best te doen voor een goede eindklassering en waren niet (veel) beter of minder goed dan O'Connor.

JCG

'@Thomberg Zeker waar al ben ik benieuwd of wij op een lijn zitten met koopjes. Ik zie Rickaert, G. Martin en eventueel Zingle als de echte koopjes. Maar denk verder ook aan Ewan, MVG en Cort. Ewan stond op mijn blacklist maar is door z'n prijs ineens interessant. Laatstgenoemde zijn ook interessant maar twijfelachtig door ziekte en al een verreden Giro. Kun jij je hier in vinden?

Titivoeckler

Ik vind die dure aanvallers zoals ciccone totaal niet interessant. Geloof niet dat hij aan 200 punten gaat komen door aan te vallen. Dan moet hij eigenlijk al top 3 bergtrui gaan rijden. In de Tour zijn er gewoon weinig etappes voor de aanvallers. Bij afgelopen Tour zie je ook dat de winnaar eigenlijk geen echte aanvallers bij heeft. De interessante aanvallers zitten dan in de <1 miljoen categorie en dan moet je maar de goede kiezen. Het is zaak om je geld te sparen voor de toppers en daar de juiste keuze in te maken.

Hommeles

'@Titi, het grote voordeel van Ciccone is dat je gewoon weet dat hij echt gaat aanvallen en het klassement laat varen. Daarmee weet je ook behoorlijk goed in welke etappes je hem kunt opstellen. Ciccone gaat waarschijnlijk punten scoren in etappes waar je geen betere alternatieven hebt. Dat maakt hem juist wel interessant.

madeinstars

Nou, wat nog interessanter is aan Ciccone is dat hij juist óók een goed klassement gaat rijden uit de aanval (top-12 sowieso veracht ik) én dat hij snel is aan de streep, dus zelfs in een wat tammer gereden klassementsetappe (stel dat ze die etappe over de Tourmalet niet heel hard rijden) ook uit de groep top-3 kan rijden. Doet mij wat dat betreft echt denken aan Barguil in zijn DSM tijd.

Praktisch zo'n beetje de ideale opvulrenner dus. En zo is 'ie dan ook geprijsd.

GoldenWallie

Laten we de mening en/of analyses van Nasibal niet betwisten. Hij heeft al menig deelnemer aan een bekertje geholpen ;)

Stuff

Geen Demare in de tour!!

ZK

Wat zuur voor Demare... Zo krijgt gaudu nog zijn zin... Natuurlijk "moeten" ze Pinot meenemen, maar ze hadden prima een ander kunnen slachtofferen. Demare zal dan wel naar andere ploeg verhuizen ofzo

Laatst gewijzigd
El Peruano

'@JVG waarom vindt je Rickaert interessant? Obv van zijn uitslagen op pcs wordt ik daar niet warm van.

nasibal

'@Yoeri

Betekent dit voor jou dan ook voor Hindley, Yates en een Gillaume Martin? Die leken ook vrij hun best te doen voor een goede eindklassering en waren niet (veel) beter of minder goed dan O’Connor.

Voor een Martin en Yates geldt inderdaad exact hetzelfde. Het verschil is echter dat beiden natuurlijk in een heel andere rol/met een andere instreek dan OConnor naar de Tour gaan. Het is dus ook helemaal niet relevant om hen te vergelijken met de andere AK renners die aan de start stonden.

Hindley heb ik duidelijk een andere inschatting van dan jij. Al wil ik wel geloven dat hij zich in beide etappes "even getest heeft", ik heb nooit het gevoel gehad dat hij zich echt druk gemaakt heeft.

Nijmos

'@titivoeckler: beschik jij nog over het team van de winnaar van vorig jaar?

LuckyLuuk

Demare niet in tourselectie van Groupama

Nijmos

'@nasibal: zo ongelofelijk anders is G. MARTIN nu ook weer niet. Ook hij wil een goed klassement rijden. Hij komt daarvoor alleen zo over duidelijk tekort dat hij eigenlijk elke bergetappe de vlucht moet proberen halen om geen minuten aan zijn broek te krijgen.

KJP

Carapaz is wel gewoon een renner die normaal goed in orde is tijdens zijn laatste voorbereidingskoers richting een grote ronde. Gecombineerd met een heel zwak voorseizoen geloof ik er persoonlijk niks van dat hij dit een lekkere Dauphine vond om zich gewoon een wat warm te rijden. Betekent niet dat je hem niet moet nemen per se, want Carapaz is al vaker in staat gebleken om zelfs bij tegenvallers het geweer succesvol van schouder te veranderen, maar ideaal zal hij dit niet vinden.

Gaudu zelf spreekt in de media ook zeker niet van een Dauphine die volgens verwachting verliep. Zegt wel dat ze weten waar het fout is gegaan en dat er nog genoeg tijd is richting de Tour om revanche te kunnen nemen. Bij Landa geloof ik nog wel wat dat het bewuster kan zijn, al is die juist de laatste tijd wel vrij consistent geweest, dus ik geloof ook weer niet helemaal dat zijn niveau bewust zó slecht is. Is wel een renner die ik zomaar weer top zie in de Tour, al heb ik altijd wat moeite met het feit dat hij altijd helemaal achter in de groep rijdt waar hij zit door gebrek aan explosiviteit. Moet echt wel een niveau hoger zijn dan de concurrentie om het waard te zijn voor mij, en is ook geen renner die ik succesvol het geweer van schouder zie veranderen als het niet lukt.

1 2 ... 37 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.