Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 39 ... 200 201
R. D.

Als ik van Aert niet neem zou ik niet weten wat ik met al dat geld moet. 😄

Volgens mij zei Ludi ook al zoiets eerder. Het budget dwingt je er gewoon toe.

arjenzvob

Ook irritant dat Skjelmose nu al zo goed is. Maar ja. De kenners hadden hem al in het vizier.

Papa Bart

'@arjen, ja balen dat ie de rit wint.

ditisdavid

Skjelmose... steengoede renner, maar ik weet niet of klassementen in grote rondes echt zijn ding gaan zijn. Toch meer een man van het middengebergte als het tegen de echte toppers ipv Gall is.

madeinstars

Ik ben nu eerder geneigd om Skjelmose niet te nemen. Even de theorie van Nasibal over O'Conner aanhalend ;).

arjenzvob

Ja @ditisdavid, want Ayuso, Evenepoel, Bardet etc. zijn geen toppers....

Laatst gewijzigd
Titivoeckler

Deze Tour natuurlijk wel veel middelgebergte wat hij aan kan. Heeft ook een goede punch. Zit alleen wel bij ciccone die ook een aardige punch heeft en zich in bed bergetappes zal roeren

jenzrscl

Pidcock afwezig in tijdrit en afwezig in bergrit
Komen zo ook nx te weten over hem, of juist wel

Skjekmose indd , maar net zoals ze dan over o connor gaan twijfelen door zijn goeie dauphine, kan het in tour dan pak minder zijn,

Flipje blijft mijn nr 1 aanvaller, kan weekje langer chillen dan deze van ronde van zwitserland

Laatst gewijzigd
ditisdavid

'@Arjen
Evenepoel, Ayuso en Bardet zijn hier in goeden doen denk je?

arjenzvob

'@ditisdavid, dat denk ik nog niet. Maar de tour duurt nou ook weer niet nog heel lang he. Ik ben het met je eens, dat dit geen drie weken strijden voor een klassement is. En dat de 'toppers' nog moeten groeien naar vorm. Maar jij bagatelliseert zijn prestatie wel heel erg op deze manier. Prima als jij hem niet meeneemt. Ik wel :)

jan derksen

Haha als je Skjelmose nog niet had opgeschreven 29 racedagen 16 x top 10 3 x winst. Jammer dat hij vandaag wint idd

Thomberg

Nou Skjellmose is ook iemand voor openingsweekend. Waar hij niet heel ver van VdP etc af zou zitten. Daarom was hij al in het vizier van de meesten hier. Nu bevestigt hij toch wel nog een keer. Ciccone is geen interne concurrent. Ik denk dat ze in openingsweekend vol Skjel uitspelen

Ik denk niet dat dit te vroeg in vorm is. Overigens ben ik het er wel mee eens dat het deelnemersveld niet super is. Maar dat doet niet af aan een goede prestatie. Bardet valt me eerlijk gezegd beetje tegen. Zou ik anoniem in groepje Bilbao verwachten. Niet er achter.

Skjellmose is eigenlijk een Bilbao+ bedenk ik me nu. Met alleen minder bewezen in rondewerk.

Gall… tja staat uiteraard op longlist in zijn prijscategorie. Maar ik zie ze hem wel laten knechten en hij heeft 3 weken nog niks bewezen.

Thomberg

Powless rijdt hier ook lekker anoniem de top 20 in.
Was vorig jaar een grote smaakmaker en verwacht ik nu weer voor 750k.

ditisdavid

'@Arjen
Waar zeg ik dat ik hem niet neem? Hij staat bij mij ook op de shortlist, maar niet omdat ik hele hoge verwachtingen van hem voor het algemeen klassement heb. Sterker, ik denk dat hij meer punten kan pakken als rittenkaper dan als hij probeert aan te haken voor een klassement. Beetje hetzelfde verhaal als Kämna in de Giro. Met het verschil dat Skjelmose, met witte punten, een paar korte noteringen in de Baskische ritten en een stuk lagere prijs, met een hele saaie 9e plek wél zijn geld waard kan zijn.

arjenzvob

Nee, je zegt niet dat je hem niet neemt :) Maar je was wat kritischer dan ik. Daarom gaf ik je de 'tip' hem niet te nemen, en ik wel ;)

nasibal

Ik ben nu eerder geneigd om Skjelmose niet te nemen. Even de theorie van Nasibal over O’Conner aanhalend

Precies, Skjelmose is overrated en piekt te vroeg ;) ;)

.

Laatst gewijzigd
KV

Altijd wat dubbel he. Aan de ene kant wil je de renner(s) die je op het oog hebt zien presteren maar aan de andere kant ook niet te goed :-)

Bardet had ik er voorlopig al instaan en stelt dus wel teleur maar eerste rit na hoogte vaak lastig. Maar eens de komende dagen wat afwachten of er progressie is.

Maar op het eerste gezicht zijn er zo wel weinig AK mannen in segment 2-3,5m die je er vlotjes inklikt…

Geoffrey1420

Mannen ik weet dat het niet slim is om mensen te overtuigen als je zelf een poultje wilt winnen maar twijfel alsjeblieft niet als skeljmose die man heeft zich keer op keer ontwikkeld. Waar het idd normaal gesproken een hele goede renner is in het middelgebergte gaat deze man het die keer gewoon heel goed doen op alle fronten. Ik heb het absoluut niet uitgevonden maar geloof mij maar bij deze!

nasibal

Gall… tja staat uiteraard op longlist in zijn prijscategorie. Maar ik zie ze hem wel laten knechten en hij heeft 3 weken nog niks bewezen.

Gall is een soort Dumoulin. Begint te janken zodra het tegenzit en heeft (onterecht) totaal geen vertrouwen in zichzelf. Als je hem meeneemt ben je dus effectief aan het hopen dat er 3 weken lang een mental coach achter hem aanloopt die hem oppept, zelfs extra ná de rustdagen en dat hij niet onderweg opeens jeuk aan zijn middelste teelbal krijgt. Dan zou het wel eens wat kunnen worden. Want fietsen (en finishen) kan die jongen echt heel prima.

Even los van het feit dat hij natuurlijk een overschatte kopman in zijn ploeg heeft straks.

KV

Haha. Duidelijk nog niet verlost van het Geile Galli Giro syndroom

Thomberg

Wel leuk dat Skjellmose zelf ook zegt dat hij niet weet of hij een klimmer is. Snap ik ook wel. In Baskenland was hij in laatste etappe ook ineens uit het klassement.

Maar eerlijk gezegd hoop ik dat Skjellmose geen aanklamper in hooggebergte wordt, maar lekker een keer 10 minuten verliest. Alle heuvelritten vol meedoet met de grote jongens en in bergen de aanval zoekt. Samen met Ciccone een mooi duo.

VincentK

Er gebeurt elke dag genoeg hier :), leuke, vermakelijke discussies ook en een genoegen om mee te lezen.

Mijn sprintersdilemma is er niet gemakkelijker op geworden nu Demare die ik bij mijn 20 had staan exit is. Daar moet ik opnieuw beginnen, want ik wil hem niet 1:1 inruilen voor een andere 3mio sprinter. Gaudu wordt wel weer interessanter terwijl die erg laag op mijn wishlist stond na de Dauphine en de Netflix-aflevering waarin hij een hoofdrol had. Ik denk dat hij ook als het niet lukt over 3 weken de ballen uit zijn broek gaat rijden voor plaats 11 of 12 en dat is wel prettig als je hem hebt opgesteld. Het wordt voor hem presteren of volop strijdend ten onder. Zo lastig heeft hij het zichzelf wel gemaakt. Ik klik hem er maar in, ook al is het maar voor een paar dagen….

Laatst gewijzigd
jenzrscl

'@VincentK zo is het :p
Gaudu was hier ook pak intressanter geworden
En gaudu is ook niet vies om zich voor ereplaatsen in rit te knokken, die eerste 2 ritten zijn normaal ook iets voor hem , om zijn vertrouwen op te krikken.

Hij zal zich sowieso moeten tonen. Kriigt voor de zoveelste keer een ploeg voor hem, als pinot zich nu eens als voorbeeldige ploegmaat gedraagd kan dat nog mooi worden voor hem, top 5 moet toch zijn doel zijn

jenzrscl

Van de jumbos wil ik graag nog teamgenoot bij, heb alleen wout

Kelderman lijkt me prijskwaliteit dan beste keuze?

Die kan ik nog in bergen inklikken

Laporte voor 3m is lastig om in te klikken hier, al zie ik hem zeker ook zijn kansen gaan, want met wout, ga je vaak ook 0 punters hebben lijkt me met hem

MightySosa

Als je een extra Jumbo teamgenoot wil en je wilt het voor trui punten. Dan zou ik de goedkoopste meenemen.

1 2 ... 39 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.