Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 40 ... 200 201
jm dvg

Nu demare niet meegaat en ik 2 b sprinters erin geklikt heb klopt mijn balans (9 kl, 8 spr, 3 ov) en ben ik over iedere renner nagenoeg wel tevreden. Heb een mooie balans van renners die het nu al laten zien en nog op de juiste vorm wachten. Omdat dat vooral ervaren renners zijn die al langer meegaan en vaak op het juiste moment pieken maak ik mij geen zorgen. Alleen de overgangs etappes mis ik renners maar die hoop ik te overleven met opvullers die goed in de klassementen staan. Nog even wachten op de definitieve selecties en (team)interviews, maar van mij mag het al 1 juli zijn. Hopelijk wordt het mijn 3e gouden bekertje. Na vorig jaar zilver te hebben gehaald.

madeinstars

Als je dan zo eens die top 20 bekijkt moet je toch ook wel weer concluderen dat de TdS ook geen hol voorstelt vergeleken met de Dauphine. Is altijd zo, weet ik wel, maar toch.

In dat licht bezien valt Tom Pidders me ook niet mee.

niek-vdv

'@Jenzrscl Nou is het ook wel onmogelijk om Laporte erin te klikken voor slechts 3 miljoen.

nasibal

Als je dan zo eens die top 20 bekijkt moet je toch ook wel weer concluderen dat de TdS ook geen hol voorstelt vergeleken met de Dauphine. Is altijd zo, weet ik wel, maar toch.

Interessante uitspraak. De meeste 'ik bereid me voor op de Tour'-lamlullen rijden altijd de Dauphine, de meeste 'ik wil er keihard voor gaan en resultatenrijden'-koningen rijden Zwitserland. Op papier zou je dus inderdaad kunnen stellen dat het niveau in Frankrijk hoger is, maar hoe werkt dat in praktijk uit? Zwitserland heeft een vele malen hoger 'als ik ooit ook als kopman naar de Tour wil is dit dé plek om me te laten zien'-gehalte en zal meer renners hebben die daadwerkelijk op resultaten hier gefocussed zijn ipv resultaten over 4 weken. Dat maakt toch verschil mbt dat mes tussen je tanden.

Skjelmose, Gall, Ayuso, Bilbao (ja ook hij), Kelderman, Uitdiebroek, allemaal gasten met heel veel potentie/kwaliteit maar weten dat ze in de echt grote wedstrijden (nog) in het gelid moeten. Even los van mijn eerdere opmerkingen over OConnor had het me echt helemaal niets verbaasd als hij in Zwitserland een lager resultaat had gereden dan je zou denken obv van z'n Dauphine resultaten

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@jenzrscl Pinot gaat niet knechten. Dat mag je ook niet van hem verwachten. Die gaat proberen er net zo'n feest van te maken als in de Giro, en dat gun ik hem van harte! Met winst dit keer :)

RikLarssen

'@jenzrscl ik vind een goede waarde van het hebben van WvA en Laporte juist dat ze vaak hand in hand gaan. Zitten in soortgelijke etappes er vaak beiden relatief lang bij en willen ook nog wel eens samen de sprint op het einde ingaan. Zijn al meerdere keren samen in top 20 geëindigd van wedstrijden met soms ook de winst voor een van beiden. Hierdoor pak je direct ook de teampunten mee met een renner die zelf ook sprokkelt. Daarnaast zal het me niks verbazen dat JV ze gaat uitspelen waardoor het soms aan de etappe gaat liggen wie van de twee de afmaker wordt.

nasibal

@jenzrscl ik vind een goede waarde van het hebben van WvA en Laporte juist dat ze vaak hand in hand gaan

Laffe Feyenoorders, heb je niets aan.

drop drover

Hey Nasibal, nu ga je te ver!! Je hebt duidelijk meer verstand van wielrennen dan voetbal...iets met schoenmaker en leest...😜🤣

KJP

Skjelmose gaat als kopman naar de Tour in het gelid.

nasibal

'@Drop drover

;) ;)

jenzrscl

Ben ook vooral benieuwd naar de definitieve selecties
Welke verrassingen we nog gaan zien na het niet deelnemen van demare

Wie er nog niet mee zal doen.
Ineos heeft ook soms verrasende selecties

floda

Zat net nog even te kijken naar rijden van gaudu en Madouas vorig jaar in dauphine. Was iets beter dan nu maar niet heel veel. Worden vervolgens 4e en 11e. Dus niet te veel waarde aan mindere prestaties in voorbereiding. Maar dat wil niet zeggen dat mas, gaudu enzo zich nu automatisch in mijn team hebben gefietst

madeinstars

'@Nasibal zeker, maar zo bedoel ik het ook een beetje. En het zet de prestatie van Skjelmose wel in perspectief als je bedenkt dat hij en Bardet de enigen zijn in de Top 20 die als kopman naar de tour gaan. Oh, en Pidcock wellicht. Geeft ook meteen te denken over zijn vorm.

jenzrscl

In ronde van zwitserland rijden toch pak b klimmers en klimmers die geen tour rijden en giro al in benen hebben
Evenepoel is hier gewoon ook niet in zijn beste te doen, had ik ook niet verwacht,
Je kan hier gewoon geen conclussies uit trekken wat die mannen waard zijn tegen de toppers in de tour nu
Conclussies van wie je minder mag verwachten kan wel

Deze 4 vielen tegen
Pidcock( ik heb het gevoel dat hij zich vooral gaat opofferen als hij al mee doet met tour)
Lutsenko (al op driedubbele zwarte lijst)
Bardet
Higuita

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Nijmos

En in welk perspectief bedoel je dan precies?

VincentK

Over Laporte en Van Aert samen; ik denk dat Laporte met zijn 3,5 miljoen erg duur is omdat hij geen kansen gaat krijgen. WvA heeft dit jaar alleen nog maar de E3 prijs gewonnen en Laporte heeft al aardig wat kansen gekregen en gegrepen.. WvA staat in de JV pikorde een paar treetjes hoger dan Laporte en de tour lijkt mij extreem belangrijk voor zijn seizoen. Twee weken later zijn er ook nog wat kansen, maar die zijn niet gemakkelijk. Normaal gesproken zou het Vingegaard 1 zijn en Wout tevreden houden 2 (en met de E3 en weinig in de TDF gaat van Aert niet blij zijn) met weinig ruimte voor andere zaken. Maar ja, nu is de vrouw van WvA ergens in de zomer uitgeteld…..

Ik zie dus echt niet in waarom je 3,5 mio voor Laporte zou neertellen, maar het is duidelijk dat meningen verschillen… en ik heb er al vaak genoeg naast gezeten.

Mad Max

Vindt het ook veel geld om 3 of 4 jumbo mannen op te stellen van de andere kant brachten ze vorig jaar een bak punten op. Voor Laporte lijken mij de omstandigheden eerder beter dan slechter als vorig jaar.

TheTank

Was Vingegaard vorig jaar niet ook nog jongere? En bollentrui ook voor hem en groen voor WvA. Dat verklaart een heeeeeleboel jumbo punten. Denk dat dit toch niet geëvenaard gaat worden. Wout naar huis in week 3, dus geen groen en zie Vingegaard bollen ook niet winnen dit jaar en geen jongere meer.
Als Wout dan de 1e 2 weken mag doen wat ie wil en Laporte daarna is Laporte idd veel te duur. En Wout ook ;)

Niballie

Nee, Vingegaard was toen hij tweede werd nog jong genoeg voor de witte trui, vorig jaar niet meer.

TheTank

Wie is laatste man achter Jonas denken jullie? Is dat 'gewoon' Kuss of zou het ook Kelderman kunnen zijn? Wellicht een leuke pick voor 2M als hij in de bergetappes ook kort kan eindigen.

Ben een beetje op zoek naar een 2M alternatief voor 'de door nasibal volledig afgebrande' O'Connor

Laatst gewijzigd
Kip

Zeker interessante pick!

Arne Riis

Mijn gok is dat Kelderman de eerste anderhalve week in de buurt van Vingegaard mag/moet blijven. Ook als reservekopman, voor het geval Vingo door een overstekende hond of een verdwaald covidje wordt geveld. Bovendien denk ik dat Kuss nog even rustig mag bij komen van de - ongeplande - Giro-inspanningen. Kuss komt in de Alpen aan de beurt, is mijn inschatting.

Laatst gewijzigd
BigApple

Statistisch / historisch gezien is de kans groter dat Kelderman zelf sneuvelt door die hond 😃

Arne Riis

Lol Apple, da’s dan ook weer zo. Al gun ik Kelderman heel erg een Tour als Ritchie Porte in 2020 had: die bleef toen tot ieders verbazing drie weken op zijn fiets zitten en eindigde als derde. En als het bij notoire brokkenpiloot Porte kan, kan het bij zij ‘collega’ Kelderman zeker ook.

Laatst gewijzigd
Cyclomenno

Kelderman heeft zijn laatste vijf grote rondes overigens ‘gewoon’ uitgereden. Meestal viel hij al uit voordat een ronde start, dus als hij zo in het Baskenland present is, zitten we redelijk safe 😉

1 2 ... 40 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.