Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 41 ... 200 201
snoek1974

Kelderman staat nu nog net er buiten.

Nu nog Adam Yates en Bob Jungels - dit zou ook Kelderman / O Conner of Bernal met een 1,5 miljoen renner kunnen zijn ( Bilbao , Lutsenko of Majka ) en heb nu nog Pidcock erin staan als aanvaller , kan alle kanten opgaan met Pidcock .

Maar teams zijn nog niet compleet en nog ff vorm afwachten om verder te puzzelen .

KB

Denk dat de laatste man bij Ving gewoon afhankelijk is van de vorm van de dag. Tuurlijk zullen ze er van te voren afspraken over maken in het ideale scenario, maar een Kuss kan 4 dagen de beste klimmer in koers zijn om vervolgens dag 5 op de eerste serieuze col te lossen.

HmmDRTY

Wat denken jullie van Adam Yates, nu hij waarschijnlijk zal moeten knechten voor Pogacar?

KB

Gaat zn punten wel opleveren, als pogi niet in vorm is kan die zijn eigen klassement gaan rijden.
Als pogi wel in vorm is, zal die moeten knechten wat dus ten koste gaat van zijn daguitslagen, maar met pogi in het wit (en mogelijk geel/bollen) levert die zn punten ook wel op.

pisscock

Wat denken jullie van Van Aert én Laporte thuis laten? Ik krijg die 8,5 miljoen dan bijna niet op moet ik zeggen. Maar vind beide eigenlijk veel te duur.

Wicked Wout

'@VincentK, Van Aert een streepje voor geven omdat hij enkel maar de E3 heeft lijkt me niet aan de orde. Hij heeft genoeg kansen gehad op meer. Dat hij ze dan niet af heeft gemaakt lijkt me geen reden om hem een streepje voor te geven op degene die zijn kansen wél heeft ingekopt.

jenzrscl

'@wicked wout wout van milan sanremo tot parijs roubaix telkens top 3 , ofja 1 keer 4de

Hij reed niet zoveel wedstrijden.

Tour is zijn wedstrijd van het jaar(buiten de 2 grote klassiekers)

Tuurlijk heeft hij streepje voor, maar als er mensen wout thuislaten omdat kans erin zit dat hij afstapt.. doe maar, maar dan ga je echt mogeb hopen dat hij snel afstapt..
Heeft tot en met tijdrit alleen al pak kansen.
Rijd hij uit ben je helemaal de klos

Laatst gewijzigd
dr klaas

Wout is gegarandeerd een puntenkanon natuurlijk, alleen hij wordt er gisteren wel opgelegd door Girmay die ik tussen plek 3 en 8 zie sprinten in de tour, wordt 3e in de tijdrit, komt nu ook een flip en vdp in topvorm tegen bij de punch/heuvel etappes. Kopman hoef je hem in principe nergens te maken.

Hij is fucking allround, en met groen en geel absoluut onmisbaar, maar heeft hij of laportre groen niet en rijdt pogi geel, plus het baby verhaal eromheen, ik snap de twijfel.

JvdBrink

'@jenzscrl Wout heeft zeker een aantal kansen, maar wat @dr Klaas ook zegt; in elk type rit zijn er volgens mij voldoende alternatieven als kopman en heeft ie grote concurrentie. Pak daarbij dat ie aangegeven heeft ritten te willen pakken en niet zozeer voor groen te willen gaan en dus een kleine op komst heeft, laat ik um denk ik links liggen. Kan me ook nog voorstellen dat ie niet elke massasprint mee gaat doen maar bijvoorbeeld afwisselt met Laporte.

jenzrscl

Mwa omdat je hem niet kopman hoeft te maken is voor mij geen reden allesinds hem uit te halen,

In bergen en tijdrit gaat 95% pogi/ving kopman
In sprint 80% philipsen

Openingsweekend zou je wel voor wout/vndpoel kunnen gaan, maar ook daar is pogi goeie kopman

Vooral die vele eigenpunten trui punten teampunten die hem puntenkanon gaan maken..

Wout zal pickrate hebben van 90% dus wie zal het aandurven hem niet te pakken?

Laatst gewijzigd
Pim Todcock

Vorig jaar haalde hij ruim genoeg punten, maar in 2019, 20, 21 haalde hij ondanks een hele berg aan top20 plekken de 500 punten niet. De tegenstand zal nu iets heftiger zijn voor de sprintjes en wat minder tijdritkansen, dus ook zonder baby is het wat prijzig. Vorig jaar was er ook een enorme bak aan teampunten en wat etappes met geel. Dat wordt nu wat lastiger.

Pirata

Ik denk echt niet dat WvA een pickrate heeft van 90%, kratje pils op zetten? @jenzrscl

jenzrscl

'@Pirata nee :p want als die kleine echt er al uit wil dag van tour, heeft woutje 0% pickrate

Of als hij aangeeft nergens voor zichzelf te gaan

Maar op dit moment denkik dat wel ja 90%

Delric

Kelderman: Over zijn rol in de Tour is Kelderman meer dan duidelijk: kopman Jonas Vingegaard ondersteunen, that's it. 'Mij hooghouden in het klassement? Dat is totaal niet het doel. Ik denk dat het duidelijk is dat Jonas echt buitencategorie is', aldus de Nederlander.
Dus die gaat niet hoog blijven.

van Aert.. wat een hoofdbrekens. Al 6keer v. Aert/Coquard gewisseld voor Laporte/Fabio. Wout zegt zich goed te voelen. Maar ging gisteren toch wel echt snel eraf en verliest ook de tijdrit van een duidelijk niet in vorm zijnde REV. Hij gaat zeker goed zijn, maar met alle eerder genoemde onzekerheden, is 5 mln toch veel geld. Dat die baby volgende week maar komt...

Gall: als Bardet op de plaats van Gall had gereden had iedereen "klik" Bardet gedaan. Maar met Gall die je voor 1/3 van het geld koopt twijfelt iedereen.. (hier staat Gall er ook niet in en Bardet wel.. dus ik doe daar ook aan mee. Ik vertrouw erop dat Bardet nog wel herstelt deze week)

Laatst gewijzigd
Pim Todcock

Gall heeft wel als nadeel dat hij bij Benno Connor in het team zit. Verder is die 750k irritant omdat je die 250k rest alleen met een andere 750k man op kan heffen. Dat was ook de reden waarom ik Leknessund niet in de Giro had :/.

jan derksen

Van aert moet toch gewoon mee jongens kom op. Kijk even naar de punten die hij heeft gehaald. Word altijd rond plek 20 in het AK. 2 jaar op rij top 5 berg klassement en nu zonder ambities groene trui maar even goed voor mij echt een no brainer

ZK

Je kunt een 750k renner ook gewoon zien als een 1m man (en dus ook met die mannen vergelijken). Mocht je hem voor 1m ook gewoon in je team willen, dan hou je gewoon 250k over. Niets mis mee.

koenzwet

De winnaar (en volledige top10 van de Giro) had ook gewoon Evenepoel in zn selectie. In het slechtste geval pakt van Aert 200 punten als hij na 1,5 week uitstapt. Dan is het geen geweldige pick maar doet hij het nog redelijk solide.

Pirata

Het is eigenlijk gewoon even wachten op een uiteenzetting van nasibal die mensen ervan kan overtuigen om hem juist wel of juist niet te nemen ;-)

Thomberg

'@nasibal blijft verdacht stil rondom van Aert. Of VdP. Die zal denk ik sowieso thuisgelaten worden.

Echter kan met dit budget denk ik de uiteenzetting kort zijn. Wat doe je dan met het geld? Weinig goeds
Laporte is al voldoende over gezegd door mij

dr klaas

Zie dat ik al geklommen ben naar een zilveren beker, lekker zo voor de start al.

Slechts 1 tijdrit;

De erkende tijdrijders als Cavagna en Kung zijn natuurlijk slechts 500k, en zie ik ook wel in vluchtetappes meegaan.
Maar ook een v Baarle, Wright en Berg Mollema zijn interessant om bepaalde redenen.

Oh ja, Wout staat nog in mijn team, alleen wel op lossere schroeven als een week geleden, wat het alleen maar leuker maakt natuurlijk.

Hommeles

'@Delric, hoewel we vaak op dit forum proberen met ratio te argumenten, worden uiteindelijk veel beslissingen genomen op gevoel. Als een renner 1 keer zeer teleurstelt, terwijl we hoge verwachtingen van hem hadden, dan zie je dat zo'n renner een tijd lang op dit forum slechter wordt beoordeeld dan werkelijkheid.

Gall rijdt een paar mooie uitslagen bij elkaar en was gisteren prima in orde. Maar in de giro van 2022 leek hij een juweeltje te zijn. En toen viel hij zwaar tegen. Dat werkt zwaar door in de discussies op dit forum. Wel een grappig effect.

Iedereen op dit forum is wel eens ge-lutsenko't of ge-wellenst. Dat je dacht iedereen te slim af te zijn met een renner die weer eens een fantastisch voorjaar had en je komt weer bedrogen uit. Minstens zo erg als dat je partner vreemdgaat op je verjaardag met je beste vriend (lijkt me). Maar het gevolg is dat we niet meer objectief naar sommige renners kijken, vanwege een gebroken hart. Want Lutsenko was de laatste twee jaar 7e en 9e, hij is gewoon kopman. Maar ik tuin er niet meer in. Hij heeft me te vaak bedrogen (nog niet met mijn beste vriend op mijn verjaardag, maar het kwam op hetzelfde neer).

Deze bias is onder meer van toepassing op: Bennett, Meintjes, Bilbao en Ewan. En zeer vermoedelijk heeft Nasibal dit ervaren met O'Connor. Zijn schijnargumenten waarom O'Connor niet goed zou zijn, maskeren een man die is bedrogen.

Titivoeckler

Ben ik een van de weinige die denkt dat etappes 1 en 2 te zwaar gaan zijn voor vdp en wva? Als ik bijv naar etappe 1 kijk: klik van 2 km tegen 10%. Ter illustratie, de oude kwaremont is 2.2km tegen nog geen 5% met Max 11%. Daar reed pogi de klassiekermannen naar huis. Dit is nog een steilere klim. Ik geloof dan ook niet dat dit voor vdp gaat zijn. Tweede etappe is san Sebastián light. Daar winnen toch meestal ook de goed klimmende renners. Laatste 10 jaar alleen kwiat die echt wat meer een heuvelprofiel heeft die won. Food for thought

Forever Blowing Bubbles

Was ik eindelijk zover dat ik het over mijn hart kon verkrijgen om VDP eruit te klikken met mijn hoofd, krijgen we dit gedoe met WVA erbij. Inmiddels VDP er weer in en WVA eruit. Voordeel is wel dat je nu een heel ruim budget hebt. Kan het nu doen met een 17 + 3. Nog wel grote twijfels over mijn tnt geselecteerde renners; Pidcock, G. Martin en Barguil. Had Skjelmose vanaf het begin erin, maar ben bang dat als hij zich helemaal uit elkaar trekt voor een mooie eindklassering in Zwitserland, dat dit een negatief gevolg heeft voor zijn TDF....

jenzrscl

'@titivoeckler

Vdpoel kan ook gewoon al weg rijden voor die 2km aan 10%

En dan nog zie ik hem daar echt wel met beteren, hij is beter gaan klimmen en 2 km muurtje kan hij echt wel aan

Laatst gewijzigd
1 2 ... 41 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.