Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 44 ... 200 201
koenzwet

Succes trouwens met het links laten liggen van Gall na deze prestaties in de TdS

JCG

'@Thom Bijzitter als je een conceptje van je team stuurt met kleine onderbouwing, kunnen wij beoordelen of het hoogmoed of een flinke val is naar onze mening. :)

Laatst gewijzigd
Thomberg

'@eddix, sst je verklapt mijn halve team. Bardet om die redenen altijd nemen inderdaad. Laat ook juist vorig jaar geweldige dingen zien die door pech niet zijn opgevallen. Is zelfs sprinter geworden (haha). Zonder gekheid, Bardet en Martin voor dit bedrag altijd nemen.

Thombonator

Zonder al mijn hele team prijs te geven komt het erop neer dat ik enkel klassementsrenners selecteer die ook in aanmerking komen voor de witte trui. Wellicht een gok maar in mijn ogen een redelijk in te calculeren risico. Hoor graag meningen hierover.

Titivoeckler

Ik zou dan 5,5 miljoen van de 7 die je over hebt in vingegaard steken :)

dr klaas

Hooguit moedig wellicht, zolang je het denkt en niet zeker weet zal het daarbij blijven.
Had de 1e keer ook 3 miljoen over met los knikkeren.
7 miljoen over
pogi ving mas hindley bardet Skelmose Martin

JP Ewan Welsford Sagan Girmay v Poppel

Flip Wright teuns champoussin Cavagna

v Baarle Laengen

Sorry.. . is 6 Miljoen

Laatst gewijzigd
MightySosa

Dat is zeker het proberen waard. Ik heb dat lang geprobeerd en het heeft mij wat overwinningen in de vriendenpoule opgeleverd. Houdt wel rekening met dat ze minder sluw zijn en af en toe iets te graag willen, waardoor ze de man met de hamer wel makkelijker tegen kunnen komen. Maar een geraamte van Pogi, Skjel, Johan, Rodriguez en Pidcock is zeker niet slecht. Al heb ik wel vraagteken bij de verwachtingen van Rodriguez.

JCG

Inderdaad interessante keuze en zeker het proberen waard. Toch vind ik het altijd risicovol. Ik heb zelf ook een eerste concept gemaakt @Thom Bijzitter. In tegenstelling tot jou ga ik voor de meer ervaren AK's en heb ik enkel Pogi voor het JK. Ook heb ik minder in mijn aanvallers gestopt omdat het gissen is wanneer je ze gaat zien. Ik vind het een behoorlijk gebalanceerde ploeg en denk bij zowel mijn AK als sprintploeg dat het behoorlijk punten gaat opleveren:

AK:
Vingegaard
Pogi
Carapaz
Hindley
A. Yates
Bardet
Martin
Meintjes

Aanvaller:
Gall
Alaflip
Teuns

Sprint:
WVA
Philipsen
Girmay
Ewan
Welsford
Sagan
Cavendish
Zingle
van Poppel
Sprint:

Laatst gewijzigd
jan derksen

Felix Gall pfff

Eddix

'@JCG 9 sprinters, toe maar! gaan de 8 en 9de plek in jouw selectie van sprinters consistent meer punten halen dan de truipunten die je mogelijk kunt halen met het opstellen van Vingegaard/Pogacar?

@Thomberg bestaat jouw team uit 5/6 renners dan haha? Ik denk dat best veel mensen op dit forum Bardet gaan nemen, ik doe een voorzichtige aanname, ongeveer 50%. De twijfel om Ciccone en of Martin te nemen zal bij de meeste een stuk groter zijn. Maar wellicht dat toch 5% nu ineens Martin in hun selectie aan het fietsen is.

Phoenix0000

Ja, mijn Gallstenen beginnen spontaan weer op te spelen.

Lijkt een koopje, maar wanneer ga je 'm opstellen met overtuiging?
Dan is zo'n plekje nog best zonde als je gewoon genoeg budget hebt.

KJP

Skjelmose heeft de teksten van nasibal gelezen en besloten dat hij zich niet uit elkaar gaat trekken meerdere etappes lang. ;)

jenzrscl

Weer jasper win win!

Maarten Koning

heeft iemand een website oid waar we meer kunnen vinden over het tempo waarmee de bergen worden opgereden door de renners?

Ik kan me namelijk een tour (2021 uit mijn hoofd) herinneren waar door heel veel scorito spelers bepaalde renners werden overgewaardeerd, mede op basis van Zwitserland. Het bleek dat ze wat gechargeerd gezegd de bergen opkropen.

Delric

Hoofdbrekens deel 2:
Gallie.. Dit was wel heel erg sterk. Alleen tegen de wind in. De rest kwam in 20km geen seconde dichterbij. Lijkt een koopje idd. Maar wie gooi ik ervoor uit? en dan "moet" ik nog een andere 750k..
Teuns? aardig die 15de plaatsen in TdS. maar daar win je de oorlog ook niet mee. veld in de tour is toch stuk beter. Dus voor klassement te licht en aanvallen? Genoeg betere en niet mega veel kansen..

Pidcock: toch wel erg matig bergop. Dit beperkt toch wel in een heel aantal etappes zijn kansen. Streep erdoor?

DKrikk

Ewan laat weer eens keurig zien dat hij goed kan laten lopen

Niballie

Ewan laat wel weer classic lopen in de sprint als hij niet meer kan winnen. Ook scherp opgemerkt door Jan Hermsen.

Edit: en door DKrikk ;)

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Ja, tenzij pidcock nog een keer goed uitpakt zet ik er een streep door, het is gewoon niet goed genoeg om de 2.5m te rechtvaardigen. Daar komt bij dat hij gewoon veel op de mountainbike heeft gezeten van wat ik begrijp.

Hij zal etappe 1 vast bij de eerste 10 zitten maar ik zie op het moment geen 2.5m vorm.

Ragnar Lolbroek

Die Ewan zet zich ook weer eens recht op 100 meter van de streep.🙄
Welsford eigenlijk ook nergens gezien.

Inspectah

Van der Poel gaat echt knallen daar ben ik zeker van maar als ik etappe per etappe bestudeer kan ik hem meenemen niet verantwoorden.

jenzrscl

Duur inzetten in de groene sprinters phillipsen pedersen girmay

Die lateb niet lopen, ook niet voor plek 5 :p

Combinatie giro tour kan perfect voor mads,

Vorig jaar deed hij tour vuelta en bezie maar eens welke vuelta hij reed zonder 1 koersdag(ofja 1tje europees kampioenschap)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Voor mij is Gall na vandaag een no go. Duidelijk dat die zich compleet uit elkaar trekt in zijn 'thuis'rondes en daarna compleet uitgepierd is voor een grote koers.

Maarten Koning

Vgm heeft pedersen gezegd in de tour niet voor groen te gaan

Al was dat wel voor hij uitviel in de giro

nasibal

Morgen gaan we zien of Geile Gallie ook Goede Gallie is, of gewoon Goed Geile Gallie.

jenzrscl

Heeft hij gezegd ja :p maar ik bezie hem nog steeds als top 3 voor groen

Met zijn loodsbroeder kirch en jasper stuyven heeft hij mooi mannetjes voor hem

1 2 ... 44 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.