Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 45 ... 200 201
KV

Ai ai ai. Ewan heeft zijn vuile manieren blijkbaar nog niet afgeleerd.
Was zelfs niet eens "vintage-Ewan-laten-lopen", hij zat goed geplaatst en laat het dan gaan. Sprintje licht bergop zou hem nochtans moeten liggen. Was natuurlijk wel zwaar koersdagje en waarschijnlijk niet te vergelijken met de meeste sprintkansen in de Tour, maar toch...

De échte sprint van morgen nog maar eens afwachten. En zo is er elke dag toch wat lekkers om naar uit te kijken!

madeinstars

Vriend Pidcock is wel serieus verstoppertje aan het spelen zeg (neem ik aan)

Maarten Koning

Ik neem stiekem gewoon aan dat Haig nog opduikt in de equipe van Bahrain.

Het wordt wel een beetje een richie porte verhaal met hem maar intrinsiek, net als bij Porte, is hij toch gewoon een sterke rijder.

jenzrscl

Pidcock verstoppertje aant spelen?

Als hij een statuut wil in de ploeg van tour zou hij toch moeten tonen of hij gaat gewoon knechtten of in ergste geval niet naar tour, zou ik me ook niet in verbazen.

Laatst gewijzigd
Gladiool

Ewan wordt wel even stevig ingesloten. Instant kansloos door de maneuvre van Dupont volgens mij. En dan laat ie - inderdaad klassiek - lopen.

nasibal

Pidcock wil net als vorig seizoen gewoon álles: Elke wedstrijd rijden, overal meedoen voor de winst. Of het nou op een wegfiets, crossfiets, of op z'n Twitter feeds is.

Dat kan niet, dat weet hij ook en hij heeft ook al meerdere keren dat erkend in interviews. Toch blijft hij er meer door gaan. Z'n basisniveau is hoog genoeg om overal 'leuk' mee te doen, maar als hij echt resultaten wil halen moet hij zich toch een keer ergens op gaan focussen. Net zoals VdP dat al een stuk beter doet.

Zolang hij dat niet kan opbrengen zal dit het plaatje zijn: Af en toe en uitschieter zoals op de Alpe, maar 9 van de 10 keer subtop en daarmee net onder verwachting.

JCG

'@nasibal precies zoals je het zegt. Hij zoekt ze niet uit maar wil overal meedoen. Een beetje de voorbereiding op de Tour zoals Mathieu die vorig jaar had. In de Tour was hij he-le-maal op en haakte hij als een van de eersten af. Dit jaar heeft Mathieu het wel wat beter uitgestippeld als je z'n werk van vandaag ziet.

Dat gezegd hebbende: Pidcock is compleet onzichtbaar en ik merk bij een aantal mensen twijfel over WVA. Als je Mathieu vandaag ziet beulen lijkt hij wel echt helemaal klaar voor de Tour. Een twijfelachtige Pidcock, een peperdure WVA met een kleine twijfel en tot slot een goede Mathieu, zou hij niet toch een logische keuze voor je selectie kunnen zijn? Die gaat zelf punten opleveren in combinatie met een eventuele groene trui + ritwinsten van Philipsen. Wat denken jullie?

Hommeles

'@JCG, in welke etappes ga je v/d Poel cappen? Ik neem voor de eerste twee etappes genoegen met Pogi. En verder kun je MvdP opstellen in wat overgangsetappes. Dat is toch wat te gek voor 3.5mln.

Ben Nihilisty

Na eindelijk een succesvolle Giro mag ik officieel mezelf niet meer achter de coulissen verstoppen. Na jaren van stilzwijgend meelezen, veelal onder het genot van een heerlijk gekoelde goudgele rakker, is het ook een keertje tijd om terug te geven.
Alleen maar toekijken naar hoe arjenvzob zichzelf door krappe bochten wringt uit zelfverdediging volgend op een verkeerd geïnterpreteerde sneer. Afwachten hoe Kevin's team vorm krijgt. Thomberg die een obscuur Deens interview uit de hoge hoed tovert, en daarmee vervolgens pronken tegenover je vrienden in de kroeg. 'Goh, jij hebt echt niks beters te doen hé?' @Thomberg die heb ik dus toch maar even voor je geïncasseerd. Enfin, niks van dat allen is er meer bij. Inhoudelijke toevoegingen, dat is wat er van mij wordt verwacht. Dus bij dezen: iemand die Gall zien rijden? Goed bezig, niet?

Laatst gewijzigd
Thomberg

Waarvoor dank @Ben. De meeste van mijn vrienden zitten niet zo te wachten op mijn Scorito analyses. Mijn vriendin ook niet en mn oudste dochter zegt na 2 minuten wielrennen kijken al dat het saai is. Tja dan moet je iets en dat iets is dit forum :-)

Ben Nihilisty

En in dat proces hebben wij allen Thombeg in Thomberg zien veranderen. Mijn dank is echter groter dan mijn cynische woorden (kunnen) doen vermoeden! Zonder jouw en andermans bijdrage op dit forum sukkelde ik nog altijd mooi op de 70%.

M@thijs

'@thom bijzitter, ik heb al een ''upgrade'' van 2.5 mil doorgevoerd die mij onnodig lijkt en nog 3.5 over uiteraard kan ik wel een hindley of van aert meenemen, dus budget raakt wel op maar met 6 mil minder had ik ook een topteam. 8-10 mil minder was een leuk strak budget, oftewel erg ruim.

nasibal

en mn oudste dochter zegt na 2 minuten wielrennen kijken al dat het saai is

.. Heb je het bonnetje nog? ;)

Nijmos

'@nasibaleentijdterug: ik deel je analyse over Pidcock, maar mij is niet helemaal duidelijk of je het als reclame bedoelt voor Pidcock of niet. Je formuleert het vrij negatief, maar ik lees er vooral een aanmoediging in hem te kiezen. Iemand die alles wil doen en daardoor overal subtop is, heeft een teleurstellende carriere maar is scoritogoud. En dat voor maar 2.5 miljoen

Kanarie

'@Delric, als je vanwege Gall nog een andere 750K “moet” dan zou ik voor Van Poppel gaan.

nasibal

'@Nijmos

Misschien had ik 'subtop' moeten formuleren als 'net niet goed genoeg'. In een Tour moet je top zijn om je potentie er uit te halen. Als dat Pidcock niet lukt vind ik 2,5 miljoen heel veel geld. Dan kan je beter een OConnor meenemen ;) ;)

VincentK

Wat ik bij sommige renners lastig vind is dat ze misschien de derde week uitbollen omdat ze twee weken na de TDF in topvorm willen zijn. En in week 3 is er nog wel bijv een heuveletappe en tijdrit waarin je graag zou zien dat jouw renners zich uit elkaar trekken.
WvA zou daar bij kunnen horen (als hij dan nog in koers is niet aangifte aan het doen is bij de burgerlijke stand), maar ook bijv MVDP, en Alaphilippe.

zomaareens

Ik ben toch benieuwd naar Bernal, als ie meegaat, gaat ie bij mij ook mee:)

jenzrscl

'@hommeles vdpoel zou ik niet persee ergens cappen. Maar hij is gewoon in sprints al een mooi aanvulling voor leadout , daar al top 10/15 plaats, teampunten en dan heb je nog die typische mathieu ritten, ik zie al zeker 5 ritten waar hij dikke punten kan pakken, tel dat op en hij is al meer zijn 3.5m waard , dan 2 onzekere sprinters van 2 m. Met mathieu zijn doorzettinsvermogen zie ik hem zeker tem rit 5 poging doen tot geel

Ben Nihilisty

'@Jens wel met als kanttekening, over onzekere sprinters gesproken, hoe hoog schat jij de kans dat vd Poel zich als leadout (op zo'n hoog podium) gaat inzetten én daarbij ook nog eens richting een Scorito ereplaatsje rijdt? Voor zijn puntenpotentieel is dat namelijk wel een relevant vraagstuk, en thans ik beloofd heb mij inhoudelijk op dit forum te mengen, zal ik 'm vast inluiden: dat lijkt mij een geringe kans

KV

Bernal zal meedoen. Die heeft maandag de TT verkend.

Jasperdewaal11

Of je iemand nou kan cappen of niet, als iemand genoeg punten binnenharkt gelet op zijn prijs maakt het toch geen bal uit of je hem ergens kan/gaat cappen ?

Als je Pogacar en Philipsen hebt kan je (grofweg) gezegd die 2 al cappen in meer dan de helft van de etappes als je zou willen.

jenzrscl

Ja daar heb je een punt, maar met zijn trui teampunten kan je dat compenseren vermoed ik moest hij geen leadout doen, mathieu kan ook in de ritten van jasper als iemand gebruikt worden om aanvallen te counteren om jasper in zetel te zetten

Je wilt een super gemotiveerde mathieu gewoon in je team,
Scorito gewijs zal het soms wel vloeken zijn als hij in de wat lichtere bergen meegaat in vlucht en je hem dan niet selecteerd en vlucht veel tijd krijgt(zoals cort soms vaak doet of wout , ik zie hem dat ook wel eens doen) en over dat cappen steeds gesproken, alaflip gaat hier ook 100% in, maar die ga ik ook nergens cappen. Met cappen zal je gwn geen verschil maken met daguitslagen wel, want bijna iedereen gaat veilig cappen met pogi/phillipen

Je gaat toch ook nergens een gaudu cappen voor 3.5m? Maar die is toch ook intressant in daguitslagen

Laatst gewijzigd
Bitburgerr

Hieronder doe ik een nobele poging om kansen te schatten wanneer van Aert uitstapt ivm bevalling

Uitspraak: "Enkele dagen na de tour en ruim voor WK in Glasgow".
Laatste etappe tour: 23/07/2023
WK road glasgow: 06/08/2023

Mijn assumpties:
** "Enkele dagen" zeg je doorgaans vanaf 3 dagen. Aanname dat dit dus tussen 3 en 5 dagen zit. Het WK is op 6 augustus dus 26-28 juli zou stroomlijnen met RUIM voor WK. Hier reken ik dan 30% kans op 3 dagen erna, 50% kans op 4 dagen erna en 20% kans op 5 dagen erna.
** Dit betekent dus dat ik voor 1 juli bereken: 30%*26-jul_einddatum + 50%*27-jul_einddatum + 20%*28-jul_einddatum, waarbij dit de kansen zijn die gegeven worden voor 1 juli (met verschillende einddata).
** Data gehaald van website https://datayze.com/labor-probability-calculator
** Een bevalling van een tweede kindje wordt van beweerd dat deze eerder komt, ik vermenigvuldig alle kansen daarom met 1,02.
** De kans op de rustdag heb ik op de eerstvolgende etappe meegenomen.

Dan krijg je de volgende dagkansen:
Etappe 1: 0,61506%
Etappe 2: 0,67116%
Etappe 3: 0,73338%
Etappe 4: 0,80274%
Etappe 5: 0,87414%
Etappe 6: 0,94554%
Etappe 7: 1,02%
Etappe 8: 1,10262%
Etappe 9: 1,18932%
Etappe 10: 2,64486%
Etappe 11: 1,46574%
Etappe 12: 1,56264%
Etappe 13: 1,66566%
Etappe 14: 1,77276%
Etappe 15: 1,87986%
Etappe 16: 4,08918%
Etappe 17: 2,20626%
Etappe 18: 2,31642%
Etappe 19: 2,42862%
Etappe 20: 2,54082%
Etappe 21: 2,65302%

Cumulatief krijg je dan:
Etappe 1: 0,61506%
Etappe 2: 1,28622%
Etappe 3: 2,0196%
Etappe 4: 2,82234%
Etappe 5: 3,69648%
Etappe 6: 4,64202%
Etappe 7: 5,66202%
Etappe 8: 6,76464%
Etappe 9: 7,95396%
Etappe 10: 10,59882%
Etappe 11: 12,06456%
Etappe 12: 13,6272%
Etappe 13: 15,29286%
Etappe 14: 17,06562%
Etappe 15: 18,94548%
Etappe 16: 23,03466%
Etappe 17: 25,24092%
Etappe 18: 27,55734%
Etappe 19: 29,98596%
Etappe 20: 32,52678%
Etappe 21: 35,1798%

Dus de kans dat v Aert de tour uitrijdt is 1-0,351798 = 64,8202%

Qtjelegend10

Over 3 dagen verspreid de eerste 45 pagina's hier teruggelezen! We/jullie beginnen er steeds eerder aan. De prijs voor de strijdlust gaat in ieder geval naar @jenzrscl! Daarnaast ben ik fan van de 'doden aan de zeik zetten' uitspraak van @nasibal en heb ik het gevoel dat @Ben Nihilisty een erg fijne toevoeging gaat zijn hier na zijn beknopte samenvatting van toch een stuk of 5 GT's aan forumdiscussies. Ik durf overigens pas echt stellige uitspraken te doen over de renners nadat ik zelf ook een parcoursanalyse gedaan heb. Heb er weer zin in hoor!

Laatst gewijzigd
1 2 ... 45 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.