Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 46 ... 200 201
Ben Nihilisty

Eens hoor, VDP begint sowieso een steeds interessantere optie te worden. Wat mij betreft vooral omdat de, bij eenieder bekende, alternatieven hun valkuilen ook hebben. Alleen het 'ik stel 'm ook op als 7e man in sprintetappes' probeer ik in die afweging zo ver mogelijk van me af te houden eerlijk gezegd. Over valkuilen gesproken ;)

Laatst gewijzigd
Qtjelegend10

'@Bitburgerr dit is grote klasse! Sterk staaltje statistiek. Een hoop aannames, maar zeker een leuke schatting.

jenzrscl

Krijg ik een rode rugnummer?:p

VincentK

Mooie post @Bitburgerr :-)

Thomberg

'@nasibal nee maar het voordeel is ergens ook weer dat ik nu lekker rustig kan kijken vaak.

“Jullie mogen gezellig met papa mee kijken” en omdat ze dat toch niet willen, word ik ook met rust gelaten.

Zo heb ik heerlijk dwars door het Hageland kunnen kijken terwijl het nergens werd uitgezonden

Ben Nihilisty

'@Qtje, God ja wat zijn uitspraken over de renners ook waard als je uitspraken over forumleden kunt doen? Metapunten, daar zou Scorito iets mee moeten doen

nasibal

'@Bittburger Chapeau!

@Thomberg haha dat valt in het rijtje: "Vandaag is het feest en jij mag kiezen: Of de afwas doen, of vroeg naar bed :) "

enrico1581

'@Bittburger Heerlijk staaltje statistiek! Hier gaat Wout zeker mee.
Laporte daarentegen blijft een vraagteken, vind hem zeker interessant, vooral mocht Van Aert de Tour wél vroegtijdig verlaten (meer eigen kansen, vooral in week 3 zie ik mooie kansen voor hem), maar tot nu toe past het niet.
Over het algemeen vind ik de renners overigens mooi geprijsd en de kern van mijn team lijkt (nu al) te staan. De AK mannen in de categorieën 3,5M en 2M bezorgen mij tot nu toe de meeste kopzorgen...
Ik zou ook Pinot graag meenemen, maar de laatste keer dat hij de Giro-Tour dubbel deed (in 2017) werd de Tour (na een goede Giro) niet zo'n succes....

Laatst gewijzigd
arjenzvob

'@Ben Ik kon een glimlach niet onderdrukken 😉

R. D.

Ik heb net even berekend dat ik elke dag 2 a 3 renners van mn long list moet verwijderen om op 1 juli op 20 uit te komen.

Jullie horen morgen wie de eerste slachtoffers zijn.

Octopus Paul

Ik lees meerdere posts waarin Monsieur VDP als must-have wordt getypeerd. Maar als ik dan probeer te berekenen hoeveel punten hij gaat halen, en ik ga er daarbij van uit dat:
- hij rit 1 wint en dus truipunten pakt in de eerste 4 dagen. Philipsen wint ook nog 1 van die sprintritten.
- hij nog een paar keer uithaalt en zo'n 120 daguitslag bij elkaar fietst,
- Phillipsen zijn steentje bijdraagt door Groen te dragen op de (aanval)dagen dat ik Matje opstel, en 18 vette punten oplevert bij de eindafrekening.
- Matje in de sprint/zware bergetappes altijd op het bankje zit.

dan kom ik rond de 250 punten uit. Laten het er 10 meer zijn. Een prachtig aantal, maar wel een erg rooskleurig scenario. en niet mijn definitie van 'must-have'. Waar ga ik de mist in, waar zit mijn denkfout?

Laatst gewijzigd
ZK

Denk dat wanneer je vdp selecteert, je hem ook altijd opstelt in sprintetappes. Voor mogelijk 6 teampunten van het groen van Philipsen, af en toe 10 extra als z'n maat wint en af en toe zelf top 20. Dan hoef je een sprinter minder te selecteren, dat bespaard ook weer 1-5 tot 2m.

Ecko

Heeft iedereen Torstein Træen al geselecteerd? Doen! Kan wel eens de Eddie Dunbar van de Tour worden.

jm dvg

Ik zag alweer teampjes voorbij komen met mooie keuzes. Toen bedacht ik me dat dit wel heel erg veel leek op het team van made in stars op blz 1. Waarbij geen prijzen etc bekend waren. Conclusie het team van made in stars kan en je houd zelfs geld over.

5,5 Vingegaard
6,5 Pogacar
3,5 Hindley
3,0 Gaudu
2,0 Carlos Rodriguez
1,5 Skjelmose
1,0 Meintjes
1,0 Jorgensen
0,75 Tobias Halland Johanessen

1,5 Soler
0,75 Dylan Teuns
0,75 Gall

5,0 Wout van Aert
4,5 Philipsen
3,0 Jakobsen
1,5 Coquard
1,5 Kristoff
2,0 Welsford
1,5 Bouhanni/Mozzato/Sprinter van Arkea
0,75 D-sprinter van 750K

47,50 milj totaal
51,00 milj budget
3,50 milj over

In 45 blz zijn we dus niet heel veel verder 😉🤣

Thomberg

Ik ga altijd wel goed op verhalen en die van Træen is wel heel mooi. Had een jaar geleden kanker, waarmee hij zelfs de TotA reed op dat moment (omdat hij dat niet wist) en nog 5de in slotetappe werd. Als juichrenner dus een extra juichrenner als je het mij vraagt. Samen met Pinot in de ontsnapping waar hij pinot net klopt die hem begint uit te schelden. Totdat pinot dit verhaal hoort en met een enorme Mea Culpa komt. Daarom is dit een leuke keuze.
Ik heb echter al genoeg klimmers.

@nasibal haha ja precies in dat rijtje

De Tourminator

Ik ben gisteren zover gekomen dat ik een pagina of 30 heb gelezen. Conclusie is dat iedereen van alles schrijft maar met veel twijfel. Enerzijds omdat we de teams nog niet weten en anderzijds omdat we de doelen van de renners niet weten. Voorlopig wacht ik nog rustig af en lees ik aandachtig mee, maar MvdP krijg ik hoe dan ook niet uit mijn team. Die gaat 100% zeker mee, ook al is het achteraf niet de juiste keuze.

Westland95

De uitgebreide kansberekening van Bittburger over wanneer de vrouw van Wout van Aert bevalt komt in mijn top 5 Wielerflits-Scorito forum momenten.

R. D.

Ik zou eerst even de voorspellende waarde afwachten voor je prijzen gaat uitdelen.

GSRS

Denk dat het ongeveer zo gaat worden. wel flinke twijfels overal
Pogacar
Vingegaard
Mas
Hindley
O'connor
S. Yates
M. jorgenson

van Aert
van der Poel
Philipsen
Pidcock
Pedersen
Girmay
Wright
Fuglsang
Gall
Schultz

vraagtekens?
Bettiol?
Latour?
Kung?

Laatst gewijzigd
Stuff

'@Trucdeluxe

Beetje weinig sprinters?

GSRS

Philipsen vergeten op te schrijven

madeinstars

Dan zie ik die Van der Poel toch weer heerlijk hengsten in België en na afloop die schitterende kop met oogjes vol vuur en verlangen en dan klik ik 'm er toch weer in, hè... Dat doet verliefdheid met je.

Niballie

'@Trucdeluxe

Dan alsnog...

Ik tel er maar 4.

Laatst gewijzigd
R. D.

Eindelijk iemand die Kung meeneemt. Die verwacht ik toch ook heel lang erbij te houden. Laatste 30 sowieso.

Jopie

Wat denken jullie van Bilbao voor 1.5mio? Kan klassement rijden mocht Landa tegenvallen, kan redelijk sprinten, is explosief en lijkt in vorm. Maar verder 0 garanties uiteraard.

1 2 ... 46 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.