Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 49 ... 200 201
HaagseHaas

'@zomaareens
Magnus Cort is kanshebber voor bijna alle etappes. Probleem is dat alleen hij altijd net die etappe wint waar je hem niet hebt opgesteld en zelden de etappe waar je hem meest verwacht.

Laatst gewijzigd
vevie

Ewan hard gevallen. Even afwachten wat zijn blessures zijn.

yoeri

Ewan en Philipsen net gevallen. Ewan blijft liggen.

arjenzvob

'@Anton Vind je het feit dat S. Yates minder snel laat lopen een voordeel of een nadeel? Aangezien je het over vluchters hebt, en S. Yates noemt. Mij lijkt dat hij wil aanhaken dan juist een nadeel. Als hij voor etappes gaat (wat ik ook verwacht omdat hij er ergens doorheen zakt) is hij een prima pick. Voor klassement niet.

KV

Gaat Simon wel meedoen aan de Tour? Die lijkt van de aardbol verdwenen na zijn opgave in Romandië...

koenzwet

'@arjenzvob, dat vind ik nogsteeds een voordeel. Wanneer je een bergetappe hebt en hij is voor de vlucht dan pakt Ciccone meer punten, maar wanneer de vlucht het niet haalt of hij zit niet in de vlucht dan heeft hij er 0. Omdat je in de bergen eenvoudig weg lastig kunt voorspellen welke rit er voor de vluchters is of voor het klassement, schat ik dat (een goede) S.Yates overall meer punten pakt dan Ciccone. Voor de heuvels zijn aanvallers interessanter, maar daar heb je andere klanten voor dan Ciccone schat ik in.

Lance Beenstrong

Scenario wat nu in België gebeurt --> Jasper er niet bij in de sprint door val/pech en MVP als plan B naar top-5, zou ook voor de tour wel pleiten om MVP elke sprintetappe op te stellen. Daarnaast nog scenario van ritwinst/groen voor Philipsen natuurlijk. Maar ja, 3,5M blijft veel...

yoeri

Vandaag 3 man uit mijn team gevallen. Wordt weer goed in de gaten houden dus.

KV

Ik zou Philipsen inderdaad niet meer meenemen nu. Die val zal toch in zijn kopje kruipen.

ditisdavid

Er mag een streep door Ewan lijkt me...

Skjelmose laat de laatste twee dagen nou ook niet echt zien dat hij een dik klassement gaat rijden deze Tour. Dat hij tweede wordt vandaag is een gevalletje scorebordjournalistiek.

Laatst gewijzigd
yoeri

'@ditisdavid, kan wel op meerdere wijzen punten scoren. Jongerenklassement, punch, aanval, tijdrit. :)

Zou je Evenepoel ook niet meenemen? Rijdt slechter dan Skjelmose.

KV

Wat ik enkele weken geleden al zei: Skjelmose heeft een probleem van uithouding wat zelfs al zichtbaar is in koersen van 1 week. Meerdere zware bergetappes na elkaar zijn nog te moeilijk voor hem.

Deze stelling werd toen ontkracht door Nasibal en die zal nu waarschijnlijk beweren dat Skjel zich gewoon niet uit elkaar aan het trekken is, maar dat geloof ik toch niet echt ;-)

Als je het parcours bekijkt, zal hij in de Tour volgens mij vlotjes de eerste week doorkomen, maar vanaf het drieluik 13-14-15 zal het moeilijk beginnen worden, wat op zich natuurlijk geen ramp hoeft te zijn.

Laatst gewijzigd
koenzwet

Wat is hier precies de discussie? Dat Ayuso beter is dan Skjelmose? Ayuso is het grootste talent dat er in het peloton rond rijdt, dus in dat geval hebben @ditisdavid en @KV groot gelijk. Niet nemen die Skjelmose voor 1.5M.

Eddix

Aaah balen, nu gaan nóg minder mensen Ewan nemen in hun team en gaan de sprintteams weer steeds meer op elkaar lijken. Iedereen Jakobsen als 3mil sprinter en Welsford als 2mil sprinter=D probeer eens uniek te zijn mensen! Owja "Groenewegen 2 uit 2 in ronde van Slovenië" prima pick voor 2,5mil, doen dus! (ik wil hem niet, een van jullie mag hem hebben <3)

Laatst gewijzigd
ZK

Prima Eddix ik neem Groenewegen mee, ondanks dat sprintersveld in Slovenië niets zegt. Dan kun jij hem mooi thuislaten.
Jakobsen wel op shortlist, maar nog niet erin, maar is toch "zekere" top 5 in c.a. 6 sprints. Wel fijn om beetje zekerheid in te bouwen.

Laatst gewijzigd
yoeri

'@Anton, nee dat Skjelmose het bergop aflegt tegen een Gall, Bardet, Kelderman en Bilbao.

Thomberg

'@yoeri Skjellmose neemt niemand mee omdat die verwacht dat hij top 10 gaat rijden. Overigens schat jij met die opmerking een Bardet en Kelderman en in mindere mate Bilbao ook te laag in. Zijn alle drie subtop in hun discipline.

Skjellmose neem ik mee voor andere redenen dan AK etappes (wat er ook altijd maar ~6 zijn). Is dus juist een hele goede hedge tov de AK klimmers. Beetje zelfde redenen waarom je Bilbao kan overwegen maar de overweging niet moet zijn Skjellmose of Bardet. Ik heb dit gister al proberen uit te leggen over Ciccone. Skjellmose kan overigens wel in de ontsnapping zitten in AK ritten en uiteindelijk ook 12de worden. Zelfs van Aert en volgens mij Tankink hebben top 25 gereden. Ligt meer aan aanvallen of gewoon elke bergetappe niet teveel verliezen

@eddix ik denk niet dat ik het met jouw sprint inschattingen eens ben. Op basis van alle historie kan je niet zeggen dat Welsford een betere keuze is dan Ewan, laat staan dan Groenewegen. Welsford heeft nog nooit een grote ronde gereden. Kan zomaar een etappe winnen (moet hij wel hele goede trein hebben) maar kan ook zomaar nooit top 5 rijden. Groenewegen is wereldtop en team gaat vol voor hem. Ewan is qua snelheid nog steeds in staat een etappe te winnen. En overleeft drie weken altijd goed dus die laatste week heeft hij een streep voor

Laatst gewijzigd
Eddix

'@Thomberg ik ben het helemaal met je eens, sorry ik was slechts een beetje aan het grappen. Relatief saaie dag op werk, ik probeerde me een beetje te vermaken. Ewan is gevallen vandaag, hopelijk gaat het goed met hem, maar als hij de Tour overslaat omdat hij een gebroken pols heeft lijkt het logisch om voor 2mil een andere sprinter uit te zoeken, bijvoorbeeld Welsford. Deze sprinters staan natuurlijk niet in verhouding tot elkaar, dat begrijp ik ook wel. En Groenewegen is gewoon lekker bezig, wat dat betreft was ik een beetje aan het stoken, of zoals de term hier vaker wordt gebruikt, zandstrooien. Maar het is allemaal ter vermaak bedoeld natuurlijk, geen zorgen!

yoeri

'@Thomberg; ik geef alleen reactie op Anton en leg daarin slechts de reactie van anderen uit. Dit is niet mijn persoonlijke mening of visie op de zaak. Zoals je in mijn vorige reactie kunt lezen:

[Quote]kan wel op meerdere wijzen punten scoren. Jongerenklassement, punch, aanval, tijdrit. ;)

Zou je Evenepoel ook niet meenemen? Rijdt slechter dan Skjelmose.[/quote]

Laatst gewijzigd
nasibal

Deze stelling werd toen ontkracht door Nasibal en die zal nu waarschijnlijk beweren dat Skjel zich gewoon niet uit elkaar aan het trekken is, maar dat geloof ik toch niet echt ;-)

Welke uitslag van Skjelmose grijp jij vandaag zo krampachtig aan om je gelijk te halen? :)

Een stelling dat Skjelmose niet goed genoeg is om een heel dik AK te rijden in de Tour wil ik best onderstrepen, sterker nog, dat wilde ik 3 weken geleden ook wel onderstrepen. Maar dat hij de moeite heeft die jij hier formuleert sta ik inderdaad absoluut niet achter.

In dat geval had je, zeker bij zo'n jonge gast, vorig jaar in de Giro een veel zwaarder verval (of uberhaupt verval) moeten zien en niet een 36e plek (inclusief 9 vluchters die het peloton voor blijven) naar de Fedaia (ooit gereden? Dat ding is echt loeizwaar) en een 22e plek in de ITT op de laatste 2 dagen.

Laatst gewijzigd
Thomberg

Ok mannen. Sws geen probleem hè. In mijn reacties zit ook nooit wrok hè. Ik gebruik dit forum vooral om redeneringen naar mezelf op te schrijven. Zo ben ik er over de sprinters ook nog niet uit. Alhoewel ik de puzzel ergens veel makkelijker vind dan de giro. Nu zij er veel lood om oud ijzer keuzes die aan het eind van de Tour ongeveer hetzelfde gescoord hebben. Welsford staat er afgelopen 2 ritten koersen wel slecht op qua de sprint halen. Die wissel ik dan toch liever in voor Groenewegen. Die op zijn beurt dan niet de trein heeft van Jakobsen. Maar wel afgelopen 2 jaar heeft laten zien net wat moeilijker terrein aan te kunnen dan jakobsen. Maar hiervoor heb ik het parcours nog niet goed genoeg bestudeerd.

En dan speelt ook mee dat ik dan extra geld nodig heb. Op dit moment twijfel ik bij m’n dure mannen alleen over Carapaz. Die staat er normaal altijd maar laat dan gedurende het jaar wel altijd iets zien. Nu helemaal niks (behalve dat hij lekker aankomt maar dat kon hij al). Gaudu was vorig jaar heerlijke renner maar krijgt hij in Tour ook geen hooikoorts is dd vraag. Mas is dan ook weer een vraagteken. We missen een optie Thomas deze Tour. Buiten Pogi ving Hindley Bardet is het echt beetje gissen

drop drover

Het was slecht in beeld, maar volgens mij lag Welsford ook bij de valpartij van Ewan/Philipsen 😲

Edit; lees er niets over dus zal wel andere dsm renner zijn geweest...

Laatst gewijzigd
KV

'@nasibal

Een uitslag kan je inderdaad niet aangrijpen (#scorebordjournalistiek), maar dat hij niet kan volgen als oa Bilbao en Kelderman wegrijden vind ik een teken aan de wand. Twee dagen geleden zou dit niet gebeurd zijn.

We zullen zien wie gelijk krijgt. Dit neemt echter niet weg dat ik hem nog steeds sterk overweeg hoor, dat is namelijk een heel andere (scorito gerelateerde) kwestie.

En het is mijn mening over Skjel's duurzaamheid, maar die wordt toch ook gedeeld door onze goeie Deense vriend Emil als je zijn voorbeschouwingen erop naleest.

nasibal

'@KV

Twee dagen geleden zou dit niet gebeurd zijn.

Maar wat wijst jou, en je Deense vriend, in de richting van deze conclusie? Waarom zou dit 2 dagen geleden níet gebeurd zijn? En waarom ligt het feit dat het nu wél gebeurd aan zijn duurzaamheid? Is dit vaker voor gekomen? Zijn er voorbeelden van? Hoe weet je überhaupt dat dit 2 dagen geleden niet gebeurd zou zijn? Als je hem zelf hoort zegt hij dat hij zich zelfs nog gewoon heel goed voelt.

Kan het niet gewoon zijn dat hij helemaal niet het klimvermogen in het hooggebergte heeft dat sommigen hem hier toedichten na een leuk voorjaar in de heuvels? Kan het niet zijn dat jij Kelderman (wereldtopper als klimmer) en Bilbao (Altijd goed in dit soort rondes) gigantisch onderschat? Kan het niet zijn dat een jonge onervaren renner hier in eerste instantie op gevoel de keuze maakt om te temporiseren, om er vervolgens achter te komen dat hij zelfs sterker is dan hij dacht (dat is namelijk zijn eigen verklaring), waarna hij gewoon het gat weer dichtrijdt. Hij geeft zelf aan te laat begonnen te zijn met het gat dichtrijden waardoor hij er voor de top nog niet bij was en een renner die kapot zit rijdt in zo'n afdaling ook niet de rest van het gat dicht.

Ik kan echt met de beste wil van de wereld in de afgelopen 3 jaar geen enkel ritje vinden op basis waarvan je ook maar enigzins het gevoel kan hebben dat z'n uitslagen misschien ook maar een beetje uit een 'verminderd duurvermogen' zouden voortvloeien. Ik zie persoonlijk dus zelfs het tegendeel. Wat zie ik over het hoofd? Behalve de uitspraken van Emil?

Begrijp me niet verkeerd, je mag zeker een mening hebben en hij mag ook zeker afwijken van die van mij, maar ik ben zo nieuwsgierig waar die dan vandaan komt.

Laatst gewijzigd
Inspectah

Een donkere dag voor het wielrennen. Ik hoop dat Mäder er door komt maar dat ziet er niet goed uit.

1 2 ... 49 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.