Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 50 ... 200 201
KV

'@nasibal

https://www.procyclingstats.com/race/itzulia-basque-country/2023/stage-6

Nog niet zo lang geleden en nochtans een ritje dat hem redelijk zou moeten liggen, vooral indien die in het begin van de week zou hebben plaatsgevonden ;-)

Jasperdewaal11

Bah wat naar voor Gino, hoop dat het goedkomt

Thomberg

'@kv juist de renners die problemen hebben met duurzaamheid kunnen zo’n koers van een week perfect aan. Dus ik weet niet of die rit het voorbeeld van gebrek aan duurzaamheid is. Wat ik eerder vandaag ook al zei is dat ik Skjellmose niet als AK man zie, want geen pure klimmer. Maar ook dan kan je prima 12de worden. Kijk jaar wat Bilbao allemaal gepresteerd heeft in GC zonder ooit bij dd beste 10 klimmers in koers te horen.

Simon Spilak, die miste de duurzaamheid voor een grote ronde

nasibal

'@KV

Je doet nu twee keer achter elkaar exact hetzelfde: Claimen dat dit eerder in de week níet gebeurd zou zijn. Als ik kijk naar alle 6 de etappes in dat rondje is de etappe die jij aanhaalt de eerste en enige waarbij niet pakweg de eerste 40(!) renners binnen een minuut van elkaar eindigen. Hier rijdt nr 11 al op een minuut en is sowieso het hele veld een stuk meer versplinterd. M.a.w: Er is geen enkel ritje eerder in dat rondje dat als vergelijkingsmateriaal gebruikt kan worden om te stellen dat hij eerder in de ronde béter was. Toch doe je dat.

Ook vraag ik me af op basis waarvan Skjelmose in deze rit 'onder normale omstandigheden' uberhaupt hoger had 'moeten' eindigen. Het lijkt mij veel meer dat dit gewoon z'n niveau is in dit soort ritten en dat hij het soms beter doet. Ik vraag me, net als hijzelf overigens, nog steeds af hoe je Skjelmose als klimmer moet scoren. Of het niet veel meer een redelijk klimmende puncheur/aanvaller is. Beetje een Konrad type misschien.

Laatst gewijzigd
KV

Misschien ook gewoon herinneren dat de hele Skjel discussie begon met de stelling van iemand dat “de prijs van hem het dak zou uitswingen”, maw een prijs van 2,5m ofzo.

Enige wat ik daarop wou zeggen is dat hij (vermoedelijk nu althans nog) de duurzaamheid mist om die prijs waard te zijn want voor die prijs verwacht je goede noteringen over 3 weken.

Ik zei er direct bij dat hij “voor 1,5m ofzo” mogelijks wel een heel goede keuze zou kunnen worden ;-)

RvhC74

Vd poel, Bilbao en 500 k

Of

Flipje, Connor, Madouas

Geel truitje

Als je toch kijkt naar skjelmose is toch vrij duidelijk dat hij een sterke puncher is die zelfs nog niet rijp is en nog beter kan worden

En dat hij korte beklimmingen prima aankan maar kijken zeker nog niet naar de toppers maar het veld erachter

En dat hij in de langere beklimmingen gewoon te kort komt
Wat normaal is gast is nog een broekie

Dat je hem meeneemt vind ik een goede keuze (vooraf )
Maar dat je hem mee neemt voor het klassement is absurd
Durf te wedden dat ie de top 20 niet gaat redden wat oom weer normaal is

Neem hem mee als alternatief voor Flip poel pidcock dan snap ik het volledig

KJP

Skjelmose is voorlopig meer het type Schachmann als je hem al met een Bora renner wil vergelijken denk ik. Goede punch, goede tijdrit en kan ook heel aardig klimmen. Of hij dat ook over drie weken gaat kunnen is nog afwachten, feit is wel dat hij tussen de Ardennen en Zwitserland voor het eerst nog verder gefocust heeft op zijn gewicht waarmee hij verder is afgevallen om zo beter te kunnen klimmen.

Persoonlijk denk ik dat Skjelmose ook heel goed kan gaan klimmen, het niet mee kunnen met Kelderman en Bilbao is niet helemaal waar. Hij heeft bewust voor een heel stabiel tempo gekozen omdat hij nog niet weet of hij op deze hoogte de tempowisselingen goed kan verteren. Onder aan de streep rijdt hij in de laatste kilometer van de klim zelf het gat weer dicht op de groep Kelderman, Gall.

Richting deze Tour betekent dat wel dat inzetten op een klassement van Skjelmose een grote gok is. Het is voor hemzelf een ontdekkingstocht dus lijkt me niet dat wij dingen met zekerheid kunnen gaan beweren over hem. Wat ik wel denk is dat het niveau in de Tour nog een stuk hoger gaat zijn dan hier in de ronde van Zwitserland. Maar of dat enkel het niveau van Pogacar/Vingegaard is of het niveau van een stuk of 10-15 renners vind ik dan ook weer moeilijk te bepalen. De wattages van Skjelmose op de klim eergisteren logen er niet om in ieder geval.

Wat in het voordeel van Skjelmose spreekt voor mij is dat hij heel allround is, een goede sprint heeft en ook nog echt voor ereplaatsen knokt vaak. Misschien namen vanuit een pre-scorito tijdperk (ik speel nog niet zo lang) maar ooit waren renners als Peter Velits en Nicolas Roche wel heel interessant op wielerspelletjes door die karakteristieken.

Geel truitje

Het zelfde geld voor het klassement in mijn ogen blijft t elk jaar belangrijk de top 3 te kiezen van de klassements mannen (maar ja vind de nummer 3 maar en de rest opvullen met top 15 klanten in de ritten voor de klimmers

En dan de loser erbij die klassement moet laten vallen en voor de bergtrui gaat en ritten (types als carapaz bardet

Dan de team punten van de knechten incl eigen punten
En dan een dosis geluk in de sprints in mijn ogen is Philipsen een musthave en als ie valt goud weg

Zit zelf het meest met laporte vind m zo prijzig maar denk dat ie het maar zo waard kan zijn !

nasibal

Skjelmose is voorlopig meer het type Schachmann als je hem al met een Bora renner wil vergelijken denk ik

Inderdaad een betere vergelijking dan Konrad, Thnx :)

Peter Velits en Nicolas Roche

Dit waren helden inderdaad, altijd underpriced ook bij Scorito.

Laatst gewijzigd
Dion

Het heeft wat dagen gekost maar alles weer gelezen. Tussen het zand door ook veel waardevolle uiteenzettingen, waarvoor dank. Tweede versie van mn team staat ondertussen (kon het toch niet laten om vdP thuis te laten. Hopelijk kan ik er tot de laatste dagen vanaf blijven.

9 klassement + 2 luxe knechten + 1 klim
Pogi
Vingegaard
Hindley
A Yates
Kelderman?
O'Connor?
Skjelmose
Meintjes
Martin
Jorgenson?
Johannessen?
Ciccone

8 'sprint'
Van Aert
Philipsen
Fabio
Sagan
Kristoff
Wright?
v Poppel
MVDP

Nog een aantal renners met vraagteken waar ik niet heel zeker van ben, verder staat de basis wel. Mogelijk dat met wat schuiven een Sagan nog plaatsmaakt voor bv Welsford als er budget vrij komt.

Verder vooral gekozen voor veel zekere klassement/sprint. Weinig op de aanval/gok. Etappes nog niet ingevuld dus eens kijken waar we teveel hebben of tekort komen.

Succes allemaal met de puzzel, niet te druk maken, is al warm genoeg.

Maarten Koning

Pog
Ving

Geen uitleg nodig

Hindley
A yates
Bardet
O'connor
Bernal
Rodriguez
S yates

Aert
Philipsen
Groen
Girmay
Welsford
Poppel
Flip
Cort
Kung
Gils
Jungels

Shortlist nog aanwezig
G Martin
Skjelmose
Coquard
Jakobsen
Sagan
Gall

Hindley is in mijn ogen met Carapaz de best of the rest. Carapaz is onzichtbaar, Hindley laat zien dat hij klaar staat. Dat carapaz er dan tijdens de tour evt wel staat zal wel maar dan kies ik toch liever voor de keuze met getoonde vorm
A yates, is in vorm en ik denk dat ze zeker de eerste week hem niet tijd laten verliezen. Ook tegen het einde aan zie ik hem a la kuss hoog eindigen en teampunten natuurlijk

Bardet vind ik een nobrainer voor zijn prijs en hij rijdt constant

O'connor lijkt op tijd in vorm en klampt goed aan. Rijdt over het algemeen stabiel, wordt geen puntenmachine maar ik neem al een paar calculated risks met renners, dat wil je ook niet te veel doen. En hij is 27 jaar, volgens mij nog steeds gemiddeld genomen het beste jaar voor prestaties.

Bernal is een calculated risk, liet zich weer zien en intrinsiek heeft hij een hoog plafond.

Rodeiguez medekopman en jongerentrui, als hij blijft zitten dan haalt hij zijn 100+ punten per miljoen zeer waarschijnlijk.

S yates, calculated risk, ik heb geen idee hoe die er voor staat maar 2m tegenover zijn potentie is wat mij betreft te goed om te laten gaan.

Aert, lang overwogen om hem niet te nemen, nog steeds niet helemaal overtuigd. Ik hoop dat jumbo nog iets gaat zeggen dat me doet overtuigen. Los van de pure sprints zijn er nog steeds best wat etappes waar hij punten kan pakken en kans op geel

Phillipsen, gaat uitgesproken voor groen

Groen, rijdt goed, prima sprintoptie
Girmay, lastige finales en ook de vlakke sprints gaat hij doen denk ik, outsider voor groen. Lijkt weer een beetje in vorm te komen

Welsford, calculated risk, intrinsiek heel snel maar rijdt hij hem uit?

Poppel, is zijn 750k waard als filler voor sprints, en wellicht valt bennet wel weer uit?

Flip lijkt weer wat van zijn glans terug te hebben. Kans op geel en een 10e man voor bergen

Cort, kung , gils en jungels zijn nog niet helemaal doordacht, staan er nu in maar zonder heel veel overwegingen.

-
martin en tot zekere hoogte skjelmose zijn gewoon echt goedkoop en ik verwacht dat ze hun punten waard gaan zijn. Martin kan er nog wel in om bijvoorbeeld bernal te wisselen en wat extra sprintgeld te hebben. Maar ik heb hem ook weer liever niet in mijn 'main' lineup voor de bergen

jenzrscl

Ik vind vooral de catogorie jongerentrui wel lastig, stel dat pogi uitvalt

Niemand die ik echt vind, die word beste jongere als pogi uitvalt

Dan toch maar een keuze maken tussen skjelmose of rodriguez

Laatst gewijzigd
jenzrscl

Mooi maarten !

Die best of de rest zou ik naast hindley en carapaz toch nog mas bij zetten,

Gaudu valt daar net buiten, want die vertrouw ik niet, is altijd wel ergens eens ziek

Mijn team

Pogacar +
Vingegaard+
Hindley +
Mas +
Bilbao+
Skjelmose
G martin +
Fulsang

Gall
Flipje +
Mvdp +

Van aert +
Phillipsen +
Pedersen +
Girmay +
Sagan
Cavendisch
Poppel +

Rickaert
Zimmerman

De basis staat er
De plusjes zijn zekerheden

Laatst gewijzigd
Maarten Koning

Insgelijks!

Mas kan ik me wel in vinden als best of the rest maar hij maakt er toch een beetje een sport van om zo hoog mogelijk te eindigen in de tour met zo min mogelijk punten. Om vervolgens in de vuelta voor elke cm te sprinten.

Als gaudu echt hooikoorts heeft dan wordt het moeilijk denk ik, in juli zal het wel minder zijn maar ik ben al een anderhalve week helemaal knockout met de concentraties van nu, dat gaat gevolgen hebben.

Bilbao is een topkeuze, gaat vlammen in het begin en kan daarna a la chiccone 0.8 12e worden in het klassement en punten pakken in de heuvels zowel in de vlucht als 'gewoon' bij de eerste 20.

Cav snap ik ergens wel maar in dit veld wordt het toch moeilijk voor hem, ik vraag me af of coquard en kristoff niet stabieler gaan zijn.

jenzrscl

Coquard vertrouw ik gewoon niet

Kristoff ja. Is een beest, maar is laatste tijd heel vrijgevig, laat vaak ook anderen sprinten van zijn team.

Cav zal altijd wel proberen, al is het voor een ereplaats dus vind 1.5m zeker zijn geld waard

Ik kies vooral voor de groene mannen jasper pedersen girmay en in verre mate sagan, omdat die altijd wel sprinten, al was het voor een plek 7 als er kopgroep voor blijft. En moeten op het vlakke niet veel onderdoen van een jakobsen groene en ewan vind ik.

Laatst gewijzigd
jm dvg

Zit me nu opnieuw te focussen op de sprinters. Ik begon met meer heuvelsprinters ging naar 50-50 maar inmiddels zitten er meer vlakke sprinters in. Ewan was er weer ingeslopen paste precies met mijn verdeling dus die kreeg weer eens het zoveelste voordeel van mijn twijfel maar na de val van vandaag weer verwijderd. De twijfels zitten echt in de 3 tot 1,5 milj categorie. Mijn ideale verdeling 50-50 krijg ik op basis van budget en wensen (nog) niet gemaakt.
Jakobsen doet het inmiddels weer goed, bennet geen idee, girmay een prima sprint in tds maar is dat genoeg, groenewegen wint zonder tegenstand, welsford eerste grote ronde en dan de boys kristoff, cavendish, sagan, Wright, coquard etc das gewoon muntje opgooien en hopen dat je de goede hebt. Verder nog even wachten op bouhanni en mattthews waarbij de laatste niet zal sprinten ivm greenroads.

Geoffrey1420

Leuk dat iedereen hier weet te vertellen wat voor soort renner skjelmose is. Wat voor renner vind skjelmose zichzelf? Hoor van meerdere bronnen dat hij deze tour iniedergeval voor een klassement gaat en waar iedereen hier zo zeker weet dat dat hem niet gaat worden denk ik eigenlijk van wel. Dus @ GEEL TRUITJE, wedden om een kratje bier dat hij wel degelijk top 20 gaat rijden? Okee we maken er top 15 van!

Geoffrey1420

'@ jens. Mooi team man! Al ga ik alleen niet mee in jou chauvinisme wat betreft pederson. Zo sterk veld en die man moet toch een keer op zijn na zo lang voorjaar met heel veel koersen en een bijzonder zware giro ondanks het afstappen.

jenzrscl

Top 20 halen is nu ook niet zo onhaalbaar he..

Dylan teuns was ook vaak top 20 door vaak in vlucht te zitten

Dus wedden gaat hij niet doen

KV

Wat me vandaag niet beviel aan Kristoff was dat hij id laatste rechte lijn voor Waerenskjold reed alsof hij de leadout voor hem ging doen. Sprintte dan wel zelf ook door maar vond dit toch vreemd. Gisteren was het andersom.

Als Uno-X de nieuwe DSM wordt, blijf ik er toch vanaf. Maar de communicatie vanuit Uno-X is meestal maar matig. Misschien worden we zondag nog wat wijzer…

jenzrscl

Naja pedersen heeft nu ook niet zoveel koersdagen in de benen he. Kan best zijn dat hij frisser is dan al derest
Zoals ik eerder al zei, hij reed vorig jaar ook tour en dan vuelta.. met 0 koersdagen tussen(ofja 1tje)

Tour heeft hij toch ook ferm gereden (3 weken zelfs)

En reed dan formidabele vuelta.. met minder tegenstand weliswaar maar toch.

Ik geloof in madsie

TheBest

Laporte. Sinds zijn komst bij Jumbo Visma is hij zijn scoritocentjes altijd(?) waard geweest. Mocht hij deze tour af en toe voor eigen kans gaan in een sprint + teampunten pakken met overwinningen van van Aert en evt. Vingegaard, en teampunten pakken met een eventuele gele trui van Vingegaard, kan hij zomaar weer een puntenkanon worden. Echter is die met zijn prijskaartje van 3.5 miljoen daar ook wel naar geprijsd natuurlijk.

Deze keer te duur? of gaat hij zijn centen wederom waard zijn?

Maarten Koning

Richard plugge gaat 28 juni zeggen dat Laporte tijdens de vlakke sprints voor eigen kansen mag gaan en a la etappe 3 en 4 vorig jaar samen met wout gaat sprinten. En dan heb ik anderhalve dag om mijn hele team om te bouwen.

Geel truitje

Sander dat durf ik zeker aan maar dan wel gewoon top 20
Het kan zeker dat ie het red met aanval in bergetappe maar geloof er niet in die gaat eerste 1,5 week aanklampen 😂

1 2 ... 50 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.