Scorito Tour de France 2023

1 2 ... 52 ... 200 201
R. D.

'@JENZRSCL

Ik was juist blij dat ik nog boven de 10% eindigde, stond op een gegeven moment 3.7% !

Het enige risico dat eigenlijk altijd neem bij tennis(en darts)is de taktiek. Daarmee heb ik ook 4 gouden bekers gehaald dus het heeft een hoog plafond, maar dus ook een heeeeeele lage bodem. 🤣

Milanjacks

Vond Cavendish echt zwaar tegen vallen in de Giro hij heeft een goede lead out nodig. In de Giro was die er absoluut niet. Alle Astana renners zijn bagger. Kiezen voor Cavendish is ervan uitgaand dat Bol hem perfect gaat afleveren. Verwacht niet dat Geraint Thomas weer zo'n lead out doet.

Boasson en Hagen

Cavendish tegenvallen in de Giro zie ik niet als zorgwekkend, daar werd hij echt aan zijn lot overgelaten door zijn team. Ik vind het knap dat hij überhaupt heeft uitgereden, ik had verwacht dat hij na de eerste week zou afstappen en lekker zou gaan voorbereiden op de Tour. De ZLM Tour baart me meer zorgen... Ik verwacht wel dat Cavendish alles gaat doen voor die ene zege, maar dan mag er nog wel een tandje bij. Heb hem vooralsnog wel in mijn team staan.

Smarty

Matje van der Poel voor de groene trui, zeg ik dan iets geks? Of haalt hij nooit Parijs?

Milanjacks

'@Boassen

Hij werd niet goed afgezet. Maar het viel mij vooral op hoe zwaar hij hier van afhankelijk was. Als hij in een redelijke positie werd gezet(wat wel een paar keer gebeurde) dan was die alsnog kansloos. Hij moet echt aanhaken tot het laatste moment en dan vooraf afgezet worden. Ik vraag mij ernstig af of Cees Bol dat kan.

@Smarty

Met zoveel vlakke sprints en Philipsen zeg je iets heel geks, ga je mond spoelen.

Laatst gewijzigd
R. D.

Het is gewoon dat er relatief weinig sprinters zijn, en een hoop met vraagtekens, dat Cavendish overwogen wordt volgens mij.

Bij de klimmers is de keuze reuze.

Bij mij hangt Cav er ook nog net aan, maar die ga ik deze komende week ook wel afschrijven. Ik neem nog eerder Sagan mee.

Arne Riis

Hij werd 1,3,8 en 4 hè. Da’s toch een stuk beter dan ik op voorhand had verwacht.Toegegeven, die overwinning pakte hij dankzij Geraint Thomas en dat lukt nu inderdaad niet. Maar die andere drie top 10-noteringen haalde hij zonder fatsoenlijke lead-out. Die heeft hij hier wel. En reken maar dat hij tot op het bot gemotiveerd is.

Herhaalt hij zijn Giro-prestatie, dan ben je voor 1,5m niet slecht af, denk ik.

Qtjelegend10

Weet iemand eigenlijk wat er 3 jaar geleden op 14 juni met @Zadelpen is gebeurd waardoor hij amper nog lekker kan Zadelpennen?

HmmDRTY

Zal Landa er staan op de Tour? IK heb hem er alvast momenteel ingeklikt

koenzwet

Matje z'n doel is ritzeges en uitrijden. Philipsen gaat voor groen. Kan een killer combo zijn qua punten, of een sof zoals een jaar geleden met Matje en wanneer Philipsen valt dan ben je een groot gedeelte van je budget kwijt dat je ook had kunnen verdelen over 4 topsprinters.

Wat Cavendish betreft die zie ik 4 solide sprints afleveren waar hij er wellicht 1 van kan winnen als alles mee zit. Plafond van 200 punten, maar een veel lagere bodem dan een aantal andere sprinters of opvullers. 2 jaar geleden was hij fenomenabel, maar toen viel iedereen in rit 3 (Sagan + Ewan) en viel Merlier ook nog uit.

Qtjelegend10

Zonde dat er een 750k renner vandaag podium gaat rijden in de TdS waardoor ie op meer lijstjes terecht gaat komen.. Was een mooie dark horse voor 't openingsweekend!

KJP

Ik vind het heel lastig te bepalen hoeveel sprinters je nodig hebt. Doordat best veel kansen vrij laat ik de ronde liggen zegt mijn gevoel dat je ook vrij veel kan opvangen met klassmentspunten/teampunten. Wel is het natuurlijk zo dat heel weinig sprinters nemen betekend dat je met uitvallers wellicht nauwelijks een sprinter over hebt richting de Champs.

Op dit moment doe ik het met vijf sprinters met Philipsen, Jakobsen, Groenewegen, Ewan en Girmay. Niet de goedkoopste, maar met Sagan, Kristoff en vooral Cavendish heb ik vooralsnog wat moeite ze te nemen. Al zou het kunnen dat ik later alsnog besluit Kristoff of Sagan mee te nemen als extra sprinter.

zitvlees

In de strijd om de allerbeste subleague te worden, zitten wij nu pas op 7 man. 7 toppers wel te verstaan. Daar moeten nog minimaal 3 man bij om in aanmerking te komen voor de extra prijzen van Scorito (check radio scorito op Spotify voor meer toelichting). Om de beste subleague te worden, hebben wij natuurlijk op deelnemers nodig met een hoge wieler index en mooie recente uitslagen.

We bespreken alles op Discord. Heb jij een zeer hoge wieler index, wil jij eens alles zo open en eerlijk mogelijk met andere toppers bespreken Én wil jij meedoen in de strijd om de beste subleague te worden? Stuur mij dan een DM.

Pim Todcock

Ik denk dat de gemiddelde huisvrouw/collega die een keer per jaar met de Scorito meedoet niet erg op de hoogte is van de jonge Oostenrijker. Op de lijstjes met odds voor de truien zal ie hooguit bij de bolletjes in de kijker komen.

Dag 2 van vragen om Powless.

Smarty

Ik neem de volgende zes sprinters mee:
1. van Aert
2. Philipsen
3. Laporte
4. Groenewegen
5. Girmay
6. Van Poppel
Mis ik nog een zevende sprinter of is dit voldoende?

yoeri

'@R.D. ik heb Hindley, Carapaz Mas en Gaudu ook nog niet in mijn team gehad. Twijfel wel om of Carapaz of Hindley toe te voegen. Maar ook vooral gebaseerd op dat andere mensen die veel meenemen en je anders veel laat liggen als die het goed doen. Maar zou ze het liefst alle 4 links laten liggen (figuurlijk, vallen hoeft niet).

@thomberg, ik vatte het niet op als een aanval, legde alleen even uit dat wat ik gepost had niet was wat ik zelf dacht maar wat anderen bedoelden te zeggen :)

Boasson en Hagen

'@Smarty Op voorhand zou ik zeggen dat dit te weinig is. Als het nou 6 zekerheidjes waren, oke. Maar 2 gasten uit 1 team die misschien gaan afwisselen en 1 leadout, dan zou ik nog wat erbij nemen. Ben ook wel benieuwd waar je die overige plekken dan aan hebt besteed.

Laatst gewijzigd
dr klaas

Je kan uiteindelijk als leek 1 uur voor de tourstart ff wielerorakelen en met beetje geluk een plus 90% scoren.

Dus lekker teampjes delen als je wilt of niet dan niet.
De vragen A of B versus C of D, dat ligt toch echt ook aan de overige renners in je team.

Iedereen zit toch op zijn manier informatie te halen en of te delen op het forum. De groentjes azen op anderen informatie dan de index spelers.

@Zitvlees, het is toch leuker om met 10 vrienden, collega's, fietsmaten zoiets te winnen, dan de messi's en ronaldo's bijelkaar te shoppen, maar ja ieder zijn ding natuurlijk. Als de prijs iets supergaafs/unieks is dan snap ik het nog ergens.

R. D.

'@YOERI

Kijk, dat heb ik nou ook. Ik zou er bijna eentje nemen omdat iedereen dat doet, of iig zegt te doen. Daarom ben ik ook gaan schrappen en is Hindley waarschijnlijk snel aan de beurt. Dan ben ik er maar vanaf :)

De vergelijkingen met wie ik wel overweeg vind ik ook vreemd. Er is toch niemand die Carapaz/Hindley vergelijkt met Higuita/Pinot ? Totaal verschillende renners met andere doelen en vooral andere prijzen.

Smarty

'@Bboasson: heb je een punt. Neem Cav mee als 7e sprinter.

Pogi
Vingegaard
Hindley
A. Yates
Skjelmose
Jorenson
G. Martin
F. Gall

Van Aert
Phlipsen
Laporte
Jacobsen
Girmay
Cavendish
Van Poppel

vdPoel
Ciccone

Novak
Zimmermann
Traeen

Commentaar is altijd welkom!

Boasson en Hagen

Ook hierbij geldt: 8 klassementsrenners (neem aan dat je ze zo hebt gegroepeerd) waarvan er maar 3 zeker voor een klassement gaan (mogelijk meer hoor). Vind ik aan de krappe kant.

floda

En cav intussen minder geworden terwijl JP, WvA, pedersen en Fabio beter zijn geworden. Maar goed voor budget sprinter is hij samen met sagan en kristoff een optie (deze zin was 5 jaar geleden ook mogelijk geweest als je budget door top had vervangen).

Heb persoonlijk wel steeds meer twijfel over welsford (was succes in mijn klassiekerteam) en girmay. Denk dat het veel tussen 5-10 wordt en zijn die drie man hierboven dan niet net zo veel waard.

oborobo

Smarty

Darkhorse:Jorenson zeker!
Nog nooit van gehoord!

ZK

'@Smarty volgens mij neem je Cavendish niet mee als 7e sprinter, maar als 5e. Van Poppel is leadout, dus als je die mee telt is hij de 7e. WvA en Laporte zullen niet structureel beide sprinten, dus tellen voor 1. Verder steekt het team aardig in elkaar. Vdp zou ik wisselen voor een extra ak man, maar kan ook goudhaantje worden.

Laatst gewijzigd
Smarty

'@Boasson en Hagen: als ik naar Tour de Suisse kijk denk ik dat Skjelmose en Gall wel eens voor het AK kunnen gaan fietsen. En A. Yates wordt de superknecht voor Pogi maar kan en passant ook nog wel een AK rijden.

1 2 ... 52 ... 200 201

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.